Web sitelerde sunulan içeriklerde farklı amaçlar ve beklentiler söz konusu olurken gated content kavramı da bunlardan birisidir. Hali hazırda tarz ve amaç odaklı değerlendirme yaptığımızda geçişli içerik olarak ifade edebileceğimiz bu içerik türünde form durumu vardır. Ziyaretçinin içeriği görüntülemeden önce karşısına açılan yeni penceredeki formu doldurması talep edilir. Söz konusu bu formda başta e-posta adresi olmakla birlikte çeşitli soruların bulunuyor olması mümkündür. Bunlar tamamen içerik sahipleri tarafından hazırlanırken içeriğe ulaşan kişilerin kimler olduğunu bilmek temel amaçtır. Cinsiyet, meslek, yaş ya da şehir gibi bilgilerin verilmesi istenir.
Var olan internet içeriklerinde ayrımlar aslında hangi değerde olduklarına bakılarak değerlendirmeye alınır. Şüphesiz ki sıradan bir bilgi ya da veriyi bulma adına insanların form doldurulması çok saçma olacaktır. Burada kast ettiğimiz içerik yapısı benzersiz ve kalitelidir. Daha ziyade güvenlikli içerikler gated content olurken herkesin kolaylıkla okuması da aslında istenmeyen bir şeydir. Akademik makale sayfaları ya da çok özel şekilde hazırlanmış raporları da bu kapsamda değerlendirmemiz mümkündür.
Çokça merak edilen ve hakkında birçok yanlış fikrin olduğu ücret meselesine değinmeden geçmemek gerekir. Öncelikli olarak gated content dediğimiz içerikler bir sınırlandırma olmaksızın sunulurken formlar sadece veri analizinde kullanıma uygundur. Bununla birlikte bir ücret talebi olmadığı gibi satış durumları yoktur. Bazı içeriklerin ki profesyonel makaleler ya da tez çalışmalarını rahatlıkla söyleyebiliriz, ücretli olarak satışı söz konusudur. Ancak bunları Gated Content olarak değerlendirmemiz ihtimal dışıdır. Her form doldurma sürecinde geçişli içerik manası çıksa da ücretli içeriklerle apayrı bir konu olduğunun altını çizmek isteriz.
İnternet okuyucularının blog yazıları ya da sosyal medya gönderilerine hemen ulaştığı bir gerçektir. Bununla birlikte infografikler son yıllarda artış gösterirken podcast ve video içeriklerin sayısı da büyük bir alanı kapsar. Bunların haricinde haber bültenleri ve diğer profesyonel yazıları da düşündüğümüzde hepsi geçitli içerik olmayan türlerdir. Doğrudan gated content içerikleri kapsamında değerlendirilmesi uygun olanlar e-kitaplar ile başlar. Çünkü burada bir form kaydı var olurken işlemlerle kullanıcıların bilgileri alınır. Ayrıca araştırma raporları ve web seminerleriyle kılavuzlar dahil edilir. İçerik kütüphaneleri ve bir merkeze ait özel bültenlerle tüm çevrimiçi kursları da bu alanda sınıflandırırız. Formla üyelikle başlatılan süreçte ulaştığımız içerikleri aslında hazırlamak çok daha profesyonel bir seçimdir.
İnternette milyarlarca içeriğin var olduğunu düşünürsek burada aslında temel amacın neler olabileceğini tahmin etmek zor değildir. Çünkü geçitli içerik olarak tanımlayacağımız türde bir potansiyel kitlenin yaratılması hedeflenir. İçeriğin çok okunması ya da herkesin beğenisine sunulması bir çeşit aldatmadır. İnsanların bu içerikle neler yapabileceğini bilmek ya da bir şeyler yapmasını beklemek isteyenler için beyhudedir. Bunun yerine gated content aslında bir içeriğin doğrudan ilgilenen kişilere ulaştırılmasını sağlar. Kişinin bilinçli bir şekilde kayıt olarak içeriği almak istemesi doğrudan okuyucuyu aktif yapar. Böylelikle özne artık içerik olmaktan ziyade okuyucunun kendisidir. Bu sayede herkesin okuması yerine ilgilenen ve içeriği gerçekten derinlemesine anlayacak kişilerle bir etkileşim ortaya çıkar. Daha büyük bir haz olması da sonrasında ortaya çıkacak olumlu sonuçlardan sadece biridir.
Gated Content lafı global ölçekte doğrudan “potansiyel” kavramını aslında bizlere en iyi anlatan bir tanımdır. Çünkü internetin puslu dünyasında gezerken bizleri anlayacak, bizlerle ilgilenen ya da bizlerle yakın olabilecek insanları ararız. Geçitli içerik dediğimizde bir engel teşkil eden form durumlarını kast ederken bu potansiyel kitlenin bize ulaşmasını da bekleriz. Bunu sağlayacak olan içerikler doğrudan işinize yarayacak müşterileri sizlerin ayağına getirir. Kitlenizi tanımak ya da hangi özelliklere sahip olduklarını en doğru şekilde bilmek adına bu yolu mutlaka denemelisiniz.
Şüphesiz ki web sitenizde ya da diğer platformlarda içeriklerinizi geçitli hale getirirseniz okunma, izlenme, tıklanma düşüşleri kaçınılmazdır. Çok fazla izlenmeyecek olmanız sizi aslında tehlikelerden korurken diğer yandan da popüler olmanızı engelleyecektir. Bunu hesaba katarak neler istediğinizi bilerek yola çıkmalısınız. Eksi yönleri olarak ifade edebileceğimiz az okunma verilerine aldırmadan gated content sayesinde etkileşimi doğru kişilerle yaşayabilirsiniz. Somut olarak örneklendirmek gerekirse bir bilim kurgu türünde e-kitap yazdığınızı düşünelim. Burada bilim kurguyu sevenleri ve buna yönelik çalışmalar yapabilecek insanları olaya dahil edersiniz. Böylelikle daha nitelikli bir okuyucu olmakla beraber diğer yandan ise nicelik az kalır. Özellikle böyle bir geçiş formlu içeriklere taleplerin ters tepkilerden ötürü mahrum kaldığı da bir gerçektir. Kişiler daha ziyade çok değerli lafından hareketle eleştiriler yaparak içerikleri okumayı, izlemeyi, dinlemeyi tercih etmeyebilir. Bu durumda da yine içeriğin doğru noktalarına yönelik paylaşımlarla cazip hale getirmek ve ilgi çekici bir reklamını yapmak size düşer.
Kimler Gated Content İçerikler Arar?
Var olan internet içeriklerinde ayrımlar aslında hangi değerde olduklarına bakılarak değerlendirmeye alınır. Şüphesiz ki sıradan bir bilgi ya da veriyi bulma adına insanların form doldurulması çok saçma olacaktır. Burada kast ettiğimiz içerik yapısı benzersiz ve kalitelidir. Daha ziyade güvenlikli içerikler gated content olurken herkesin kolaylıkla okuması da aslında istenmeyen bir şeydir. Akademik makale sayfaları ya da çok özel şekilde hazırlanmış raporları da bu kapsamda değerlendirmemiz mümkündür.
Gated Content Ücretli Mi?
Çokça merak edilen ve hakkında birçok yanlış fikrin olduğu ücret meselesine değinmeden geçmemek gerekir. Öncelikli olarak gated content dediğimiz içerikler bir sınırlandırma olmaksızın sunulurken formlar sadece veri analizinde kullanıma uygundur. Bununla birlikte bir ücret talebi olmadığı gibi satış durumları yoktur. Bazı içeriklerin ki profesyonel makaleler ya da tez çalışmalarını rahatlıkla söyleyebiliriz, ücretli olarak satışı söz konusudur. Ancak bunları Gated Content olarak değerlendirmemiz ihtimal dışıdır. Her form doldurma sürecinde geçişli içerik manası çıksa da ücretli içeriklerle apayrı bir konu olduğunun altını çizmek isteriz.
Gated Content İçerikleri Nelerdir?
İnternet okuyucularının blog yazıları ya da sosyal medya gönderilerine hemen ulaştığı bir gerçektir. Bununla birlikte infografikler son yıllarda artış gösterirken podcast ve video içeriklerin sayısı da büyük bir alanı kapsar. Bunların haricinde haber bültenleri ve diğer profesyonel yazıları da düşündüğümüzde hepsi geçitli içerik olmayan türlerdir. Doğrudan gated content içerikleri kapsamında değerlendirilmesi uygun olanlar e-kitaplar ile başlar. Çünkü burada bir form kaydı var olurken işlemlerle kullanıcıların bilgileri alınır. Ayrıca araştırma raporları ve web seminerleriyle kılavuzlar dahil edilir. İçerik kütüphaneleri ve bir merkeze ait özel bültenlerle tüm çevrimiçi kursları da bu alanda sınıflandırırız. Formla üyelikle başlatılan süreçte ulaştığımız içerikleri aslında hazırlamak çok daha profesyonel bir seçimdir.
Gated Content Amaçları
İnternette milyarlarca içeriğin var olduğunu düşünürsek burada aslında temel amacın neler olabileceğini tahmin etmek zor değildir. Çünkü geçitli içerik olarak tanımlayacağımız türde bir potansiyel kitlenin yaratılması hedeflenir. İçeriğin çok okunması ya da herkesin beğenisine sunulması bir çeşit aldatmadır. İnsanların bu içerikle neler yapabileceğini bilmek ya da bir şeyler yapmasını beklemek isteyenler için beyhudedir. Bunun yerine gated content aslında bir içeriğin doğrudan ilgilenen kişilere ulaştırılmasını sağlar. Kişinin bilinçli bir şekilde kayıt olarak içeriği almak istemesi doğrudan okuyucuyu aktif yapar. Böylelikle özne artık içerik olmaktan ziyade okuyucunun kendisidir. Bu sayede herkesin okuması yerine ilgilenen ve içeriği gerçekten derinlemesine anlayacak kişilerle bir etkileşim ortaya çıkar. Daha büyük bir haz olması da sonrasında ortaya çıkacak olumlu sonuçlardan sadece biridir.
“Potansiyel” Erişim
Gated Content lafı global ölçekte doğrudan “potansiyel” kavramını aslında bizlere en iyi anlatan bir tanımdır. Çünkü internetin puslu dünyasında gezerken bizleri anlayacak, bizlerle ilgilenen ya da bizlerle yakın olabilecek insanları ararız. Geçitli içerik dediğimizde bir engel teşkil eden form durumlarını kast ederken bu potansiyel kitlenin bize ulaşmasını da bekleriz. Bunu sağlayacak olan içerikler doğrudan işinize yarayacak müşterileri sizlerin ayağına getirir. Kitlenizi tanımak ya da hangi özelliklere sahip olduklarını en doğru şekilde bilmek adına bu yolu mutlaka denemelisiniz.
Geçitli Gated Content Bakış Açıları
Şüphesiz ki web sitenizde ya da diğer platformlarda içeriklerinizi geçitli hale getirirseniz okunma, izlenme, tıklanma düşüşleri kaçınılmazdır. Çok fazla izlenmeyecek olmanız sizi aslında tehlikelerden korurken diğer yandan da popüler olmanızı engelleyecektir. Bunu hesaba katarak neler istediğinizi bilerek yola çıkmalısınız. Eksi yönleri olarak ifade edebileceğimiz az okunma verilerine aldırmadan gated content sayesinde etkileşimi doğru kişilerle yaşayabilirsiniz. Somut olarak örneklendirmek gerekirse bir bilim kurgu türünde e-kitap yazdığınızı düşünelim. Burada bilim kurguyu sevenleri ve buna yönelik çalışmalar yapabilecek insanları olaya dahil edersiniz. Böylelikle daha nitelikli bir okuyucu olmakla beraber diğer yandan ise nicelik az kalır. Özellikle böyle bir geçiş formlu içeriklere taleplerin ters tepkilerden ötürü mahrum kaldığı da bir gerçektir. Kişiler daha ziyade çok değerli lafından hareketle eleştiriler yaparak içerikleri okumayı, izlemeyi, dinlemeyi tercih etmeyebilir. Bu durumda da yine içeriğin doğru noktalarına yönelik paylaşımlarla cazip hale getirmek ve ilgi çekici bir reklamını yapmak size düşer.