Harika içerikler yaratabilir, kaliteli ve faydalı şekilde sitenizde sunuyor olsanız bile kullanıcı arama amaçları için uygunluk yoksa sonuç fiyaskodur. Çoğu zaman başarısız olma nedenlerini bulamayanlar için karşımıza çıkan Search Intent kavramıyla ilgili bilinmesi gerekenleri sıraladık. Böylelikle Google adına hangi algoritma değerlerinin hangi veriler ışığında gözle görülür hale geldiğini de bilebilirsiniz.

Herhangi bir arama işlemi aslında arkasında bir amacı barındırır. Boş bir nedenle hiçbir Google araması yapılmadığı gibi burada doğru içeriklerin üretilmesi de kullanıcıların sorgularına ne ölçüde cevap verdikleriyle ilgilidir. Eğer burada doğru amaçları karşılıyor iseniz tıklanma oranlarınız içeriğinizi en iyi hale gelecek derecede dönüştürür. Arama motoru deneyimi olarak ifade edeceğimiz bu kavramla birlikte arama niyetlerinin tüm detaylarını bulabilir, optimizasyon süreçlerine vakıf olabilirsiniz.

Kullanıcı Arama Niyetleri​


Sorgular üzerine Google bot çalışmalarında temelde beklentilerin karşılanması istenir. Zaten çoğu arama işleminde artık Google doğrudan hemen sağ-alt köşede bir bildirim çıkarır. Sonuçların işinize yarayıp yaramadığını doğrudan bile sorgulamaya başlar. Burada işlemlerde doğrudan sorgulama olmasa da çeşitli yöntemlerle kullanıcıların niyetlerini öğrenme amaçlanır. Bir kullanıcı basit bir kelimeyi aradığında hizmet ya da ürünleri görüntülemesi söz konusudur. Ancak burada detaylara indiğimizde acaba bu ürünü satın almak mı istiyor yoksa sadece bilgilerini de talep ediyor sorusu değerlidir.


mesaj soruları.webp

SEO Odaklı Kullanıcı Aramaları​


Var olan hedefleme süreçlerinde şüphesiz ki SEO odaklı çalışmaların yapılıyor olması talebi vardır. Çünkü Google, tüm algoritma çalışmalarında en kısa sürede maksimum verim sunma tanımıyla hizmetler vaat eder. Eğer herhangi bir kullanıcı aradığı kelimeyi doğrudan amaçlarına uygun şekilde görünür olmasını sağlayamıyorsa bir sıkıntı vardır. Kullanıcılara yanlış içerikleri sunulması Google kullanımlarını azaltırken yapay zeka araçlarının giderek gelişmesi de kusursuz olmasını mecburi kılıyor. Aksi durumda tüm kazanımlar çok daha büyük boşluk durumlarına sebebiyet verebilir. Siteyle ilgili kullanıcı arama amaçları doğrudan SEO hizmetidir. Rakiplerinizin önüne geçme adına kelimelerinizi kullanıcıların niyetlerini tahmin ederek listelemelisiniz. Bunu yaparken de arama niyeti türlerini bilmeniz ilk adımdır.

Kullanıcı Arama Amaçları Neler Olabilir?​


Var olan kullanıcıların arama niyetleri aslında neler istediklerini bizlere verir. Bu amaçla niyet türleri olarak ifade edeceğimiz yeni bir kavram ortaya çıkarken burada temel istek bilgiler almak olabilir. Bir konu ya da ürünle ilgili bilgiler almanın dışında sıradan bir şekilde web sitesinde gezinme talebi de aramaları etkiler. Ayrıca kullanıcıların doğrudan bir ürünü satın alma niyetiyle de aramalar yapması çokça gördüğümüz bir başka türdür. Bunların dışında kullanıcıların ürünler hakkında ticari araştırmalar ve kıyaslamalar yapması da ihtimal dahilindedir. Tüm bunlara yönelik olarak hangi durumlarda kullanıcı hangi niyetle işlemleri gerçekleştirir?

kullanıcı niyetleri.webp


Kullanıcı Bilgilendirici Arama Süreçleri​


Doğrudan arama motorları üzerinden bilgilerin talep edilmesi şeklindedir. Buradaki sorgular doğrudan bir veri bulmayı sağlar. Kullanıcı bilgilendirici arama için odak soru ekleri kimdir, nedir, nerede, nasıl yapılır şeklindedir. Eğer soru ekleriyle birlikte bir çalışmayı içeriyorsanız mutlaka SEO çalışmanıza dahil etmelisiniz. Blog sitelerindeki içerikleri bu amaçla yazılıyor dememiz yanlış olmayacaktır.

Kullanıcı Ticari Soruşturma Araması​


Satın alma süreçlerinden önceki tüm ürün ve hizmetlere ilişkin araştırmaları kapsar. Burada bir ürünün hangi özelliklere sahip olduğunu öğrenmek istenebilir. Ayrıca satın alma açısından doğrudan etkili olacağı için bilgileri en net şekilde sunuluyor olmalı. Buna yönelik aramalar özelinde örneklere baktığımızda ürün veya hizmetlerle ilgili inceleme, kıyaslama veya karşılaştırma kelimeleri ilk sıradadır.

Gezinme Aramaları​


Daha ziyade site adlarına yönelik ya da hesaplara göre bir arama süreçlerini ifade eder. Tüm internet aramalarında bir satın alma ya da illa bir bilgilendirici yön bulunması şart değildir. Basit bir gezinti yapma adına da motorların kullanımı söz konusudur. Doğrudan web sitesine ulaşmaya yönelik hamlelerde otorite olduğunuz kelimelerin sıralaması gerçekleşir. İçeriklere daha hızlı ulaşma adına kullanıcıların hedefleri buradaki yönelme kelimeleriyle açığa çıkar.

sarı arama.webp


İşlemsel Niyetli Aramalar​


Kullanıcıların eyleme yönelik aramaları bir işlemsel tanımıyla belirlenir. Burada doğrudan ürünleri satın almaya yönelik hamle vardır. Online yemek siparişi verilmesi veya e-ticaret sitesi üzerinden sepete ekleme durumlarıdır. Sorgulamalarda hep bir eylem hissi kendisini gösterirken cazip tekliflerin sunuluyor olması da en büyük beklentidir.

Kullanıcı Arama Amaçları İncelemesi​


Elbette SERP üzerinden sorgular yaparak kullanıcı arama amaçları üzerine çıkarımlar sağlayabilirsiniz. Burada kesinlik çok bilinmiyor gibi görünse de aslında her şey ortadadır. Kullanıcıların neyi, ne zaman ve ne şekilde isteyebileceklerini tahmin edebilirseniz doğru bir hedefleme yapmanız olağandır. İçeriklerle beraber birçok web site bilgisinin verilmiş olması da aslında hangi sonuçlara göre kullanıcıların yönlendirildiklerini anlama imkânı tanır.

SERP süreçlerinde işinize yarayacak birtakım ipuçlarından öne çıkanı snippets süreçleridir. Tıklama nedenli arama sonuçları sayfasından yine varsayımlar şekillenir. Ayrıca zengin arama sonuçları kısmı, bilgi paneli bölümü ve kayar video sonuçlarına bakarak da kullanıcı eylemlerini hesaplarız. Web sitenizi doğru optimize etmeniz ve sonrasında kullanıcı arama amaçları için hazırlamanız harika kazanımları vaat eder.