Alanında uzman olan kişilerin yaptıkları çalışmalar ve çeşitli röportajlar aslında yapay zeka SEO süreçlerine çok farklı baktıklarını ortaya koyuyor. Özellikle bazı fikir ayrılıklarının çokça büyük bir kavramsal metotlardan kaynaklandığını rahatlıkla ifade edebiliriz. Ancak yine de yapay zeka araçlarının gelişimiyle SEO çerçevesinde kapsamlı değişimlerin olacağı bir gerçek. Etkisini şu an için tam olarak bilemesek de yapay zeka çalışmaları büyük arama motorlarının tahtlarını bile yok edecek. Tüm veriler ve uzmanların görüşlerini sizler için bir araya getirdik.

30 Yıllık Google Etkisi​


İnternet dediğimiz aklımıza gelen ilk markaların başında şüphesiz ki Google gelir. Hemen hepimiz Google ile aramalar yaptık ve neredeyse tüm çalışmalarımızda en verimli şekilde kullanmaya çalıştı. Söz konusu projelerin dışında küçüklükten beri ödevlerini yapan nesillerin sayısı da azımsanmayacak kadar fazla oldu. Her zaman aslında bir yapay zeka aracına dönüşmeye çalışan bir sistem işleyişine sahip olduğunu da şimdilerde görebiliyoruz. Uzmanların birçoğu Google üzerinden teknolojik devrimleri irdelerken temelde esas olan yapıyı da böylelikle işaret eder.

Her ne kadar baskın arama motoru tanımında liderliği sürdürse de 30 yıllık Google etkisi artık yok. Trafiğin çoğuna sahip olan Google markası hacim verilerinde giderek küçülüyor. Her geçen yıl Google yerine çeşitli yapay zeka araçlarının kullanıldığını görmeye başladık. Birkaç yıl sonrasında dev bir çınar olarak kalacak markanın yapay zeka sistemlerine yenilmesi de çok şaşırtıcı olmayacak gibi duruyor.

google sadeli.webp


Google Taktikler Yapıyor Diyenler​


Her ne kadar Google kullanım oranında hacimsel azalma yaşasa da bazı uzmanlara göre ise bu durum aslında bilinen bir gerçek. Burada karşımıza iki soru çıkıyor; Google gerçekten bir devrim karşısında yeniliyor mu yoksa devrimi yapan zaten Google mı? Burada Google tarafından bir devrim inşa edildiğini belirtenlerin sayısı az değil. Yapay zeka aracına yönlendirme yapması, çeşitli sistemlerin kullanılıyor olması beraberinde yine kendi liderliğini ortaya koyma çalışmaları olarak yorumlanıyor. İşte, yeni bir %1 hacim özelinde yapay zeka alanına evrilen bir stratejik dijital savaştan bahsediyoruz.

Yapay Zeka Araçları Blog Sistemini Bitirecek​


Alanında deneyimli profesyonellerin yorumlarına yine göz attığımızda blog ekonomisindeki çöküşlerin kaçınılmaz olduğunu görebiliriz. Bu alanda blog serüveni adına içeriklerin kaliteli olması ise kabul edilebilir bir gerçek. Aksi durumda otomatik olarak yapay zeka araçlarıyla bilgilendirici içeriklerin yazılması ve sunuluyor olmaları bir anlam ifade etmeyecek. Bu yolla adsense geliri elde edeceklerini düşünenlerin büyük bir yıkıma uğrayacağı da yine uzman görüşlerinde mevcuttur. Fakat hobi olarak içerikler üretmek isteyen blogger tayfanın devam etmesinde bir sakınca yok. Yine de mutlaka uzmanlaşmanın gerektiğini söyleyen uzmanlar, basit içeriklerin değerli olmayacağının altını çizer.

yapay insan.webp

Sosyal Platform Hedefleri​


Yapay zeka araçlarının üstün geldiği yılların henüz başındayız. Google bir devrimi sunarken baş edemediği için mecburen bu akıma katıldığını belirtenlerde var. Çünkü her yenilik aslında bir öncüyle olur ve bunu Google ilk yapmak isteyecek kurumdur. Bununla beraber SEO uzmanları yapay zeka kullanımlarında sosyal medya platformlarını işaret eder. Her ne kadar İnstagram 2020li yılları başarıyla sürdürse de yapay zeka SEO gelişimlerinde girişimcilikte Tiktok önerileri daha fazla. Niş alanlar az olduğundan ötürü bu platform üzerinden yükselmek isteyenlerin daha akıllıca bir yol izleyebileceği uzmanların ortak görüşü olmuş durumda.

Yüzdelik Dilimler Neyi Gösterir?​


2026 yılında daha fazla yapay zeka verisinin çeşitli alanlarda kullanımı söz konusu olacak. Günümüz trafik ağında yapay zeka araçları henüz %1 seviyelerindedir. Bu durum çoğu görüşte aslında yapay zekanın beklentilerin altında kaldığı izlenimini verir. Hiçbir önemi olmadığı ya da yapay zeka platformlarının aslında hiç kullanılmadığını da anlatabilir. Halbuki bu durum uzmanların genel görüşleri açısından büyük bir yanılsamadır. Çünkü yüzde 1 olarak ifade ettiğimiz durum toplam trafik verisidir. Bir internet akışının toplam değerine baktığımızda bu oran 10 Milyar seviyesindedir. Yeni başlayan bir süreci baz aldığımızda yapay zekanın bu denli bir kazanım tekeline sahip olması geleceğe dair yorumlar yapmamızı daha kolay hale getiriyor. Henüz daha bir yeni gelişim olarak kabul etmemiz gereken araçların şimdiden buna sahip olması bana kalırsa da korkutucu bir gücü arkasından sürükleyebilir.

g.webp

Yapay Zeka SEO Kazanımları​


Her ne kadar büyüyen nesil için yapay zeka araçlarının bir arama motoru tarzında kullanımı zor olsa da yeni nesil buna alıştı. Gençlerin ödevler yaparken bile ChatGPT üzerinden kazanımlar elde ettiği aşikar. Bu nedenle mutlaka SEO kazanımlarınızı yapay zeka araçlarına odaklayarak devam ettirmenin yararlı olduğunu söylemeliyiz. Etkileşim kalıpları da değişirken sesli komutlar ya da çeşitli talimatlarla sınıflandırmalar daha hızlı ve pratik hal alır.
  • Beğen
Tepkiler: Admin ve BerrakSU