Editörün Notu: Bu gönderi, ilk olarak 2018 yılının Ağustos ayında yayınlandı ve doğruluk ve anlaşılırlık için güncellendi.
İnternette yeni ürünler veya ürünler ararken, insanların %70'i Google gibi bir arama motoruyla başlıyor.
Her zamankinden daha az insan ilk durakları olarak doğrudan bir marka web sitesine gidiyor. Sağlam bir e-ticaret SEO stratejisi geliştirmek, yeni müşteriler ve sadık alıcılar elde etmek için çok önemlidir.
Bu kılavuzda, ürünlerinizi SERP'lerde sıralamanıza ve markanızı istediğiniz müşterilerin önüne çıkarmanıza yardımcı olmak için 2021'de e-ticaret SEO'nun en iyi uygulamalarında size yol göstereceğim.
Hadi atlayalım!
E-TİCARET SEO NEDİR?
E-ticaret SEO – geleneksel bir SEO stratejisinden farklı mı?
Evet ve hayır.
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), organik arama sonuçlarında görünürlüğünüzü artırmak için bir dizi en iyi uygulamayı uyguladığınız pazarlama uygulamasıdır.
SEO'nun amacı, e-ticaret işiniz için daha fazla organik trafik ve satış oluşturmaktır.
Bir e-ticaret SEO kampanyası, aynı şeyi (organik ziyaretlere odaklanarak) aşağıdaki hedeflerle yapmaktan oluşur:
Ürün sayfalarınıza ve e-ticaret mağazanıza daha fazla trafik çekme
Almak için reklam parası harcamanıza gerek olmayan organik satışlar oluşturun
Anahtar kelimelerde/ürünlerde daha iyi organik marka bilinirliği yaratmak
Şuna benzer bir şey düşünebilirsiniz: "Satışlarım iyi ve birçok insan beni zaten organik olarak buluyor. Neden e-ticaret SEO'suna zaman ve çaba harcamam gerekiyor?"
Eh, odaklanmak son derece önemlidir çünkü ürün sayfalarınızı veya mağaza içeriğinizi Google'ın ilk sayfasında sıralamak işe yarar. Onun çoğu.
Google'ın ikinci, üçüncü ve hatta dördüncü sayfasında yer alırsanız, çok fazla trafik oluşturmazsınız (eğer varsa). Kullanıcıların %1'inden daha azı Google'ın ikinci sayfasına hiç ulaşmıyor.
Bu, birçok e-ticaret SEO faktörü için en iyi uygulamaları belirlemeniz gerektiği anlamına gelir.
Herhangi bir SEO yapmıyorsanız ancak organik trafik çekiyorsanız, muhtemelen potansiyelinizin çok altında çekim yapıyorsunuzdur.
Mağazanız için daha fazla satış garantilemek için en iyi uygulamaları tartışalım.
İLK ÜÇ E-TİCARET SEO KATEGORİLERİ
Tıpkı geleneksel SEO gibi, e-ticaret SEO'su da üç kategoriye ayrılabilir:
Sayfa içi: Sayfa içi optimizasyon, sıralamaları iyileştirmek için sitenizin kodunun ve içeriğinin iyileştirilmesi anlamına gelir. Yaptığınız değişiklikler ziyaretçiler tarafından görülebildiği için buna "sayfada" denir.
Sayfa Dışı: Sayfa dışı SEO, bağlantı oluşturma gibi sonuçları iyileştirmek için sitenizin dışında gerçekleştirdiğiniz tüm etkinlikleri içerir.
Teknik: Teknik SEO, daha iyi bir deneyim sağlamak ve böylece sıralamanızı yükseltmek için genel web sitenizin performansını optimize etme uygulamasıdır.
Bazı insanlar teknik SEO'nun sayfa optimizasyonunun bir parçası olduğunu iddia ediyor.
Bazı yönlerden öyle, ancak teknik SEO, birden fazla optimizasyon içeren büyük bir uygulamadır, bu nedenle ona farklı bir kategori olarak atıfta bulunmaya değer.
Kısaca, e-ticaret SEO'nun uzun süredir devam eden meyvesine odaklanacağız: Sayfa içi ve teknik optimizasyon.
Onları parçalayalım.
E-TİCARETTE SAYFA İÇİ SEO NEDİR?
Google, bir insanın yaptığı gibi bir sayfayı okuyamaz.
Müşteriler e-ticaret sitenizi ziyaret ettiğinde başlıkları, açıklamaları, resimleri ve videoları kolayca tanımlayabilirler.
Google yapmaz.
Bunun yerine, arama motorları kodunuza bakar ve onlara sitenizin ne hakkında olduğunu söyleyen "ipuçları" belirler.
Sitenizin koduna bakarsanız, sitenizin gerçek içeriğini kategorize eden bir grup "etiket" görürsünüz. Bu etiketler, arama motorlarının sitenizi anlamasına ve sayfalarınızı belirli arama sorgularıyla eşleştirmesine yardımcı olur.
Örneğin, "<title>" etiketi arasındaki herhangi bir metin, Google'ın bir başlığı tanımlamasına yardımcı olur.
“<a href>” etiketi bir köprüyü belirtir.
Sayfa İçi SEO, ürün sayfalarını, kategori sayfalarını ve hatta tüm e-ticaret sitenizi birincil bir anahtar kelime (veya bir dizi anahtar kelime) için sıralamak için bu kodun stratejik optimizasyonudur.
Sayfa optimizasyonu için en önemli en iyi uygulamaları keşfedelim.
E-ticaret başlık etiketleri
Web sitenizdeki belirli bir ürün veya kategori sayfasındaki başlık etiketiniz, organik arama sonuçlarında şöyle görünür:
E-ticaret için başlık etiketleri, organik arama sonuçları için tıklanabilir başlıklar/başlıklar geliştiren HTML kodlarıdır.
Başlık etiketleri, SEO etkisi söz konusu olduğunda birkaç temel işleve hizmet eder. Başlık etiketleri, ürün arayan müşterilere hitap ederek alaka düzeyi sağlamak ve organik tıklama oranınızı artırmak için mükemmeldir.
Örneğin, yukarıdaki başlık etiketi, kırmızı basketbol ayakkabısı arandıktan sonra ortaya çıktı.
Başlık etiketiniz aranan anahtar kelimeye ne kadar yakınsa, kullanıcıların tıklama olasılığı o kadar yüksek olur.
Bir şirket, SEO için başlık etiketlerini güncelleyerek organik trafikte %62 artış elde edebildi.
Başlık etiketleri, e-ticaret için sayfa içi SEO'nun kritik bir parçasıdır.
Hangi e-ticaret platformunu kullandığınıza bağlı olarak, ürünler, kategori sayfaları ve daha fazlası için başlık etiketinizi kolayca düzenleyebilmelisiniz.
Örneğin, Shopify'da bunu ürünleriniz için arama listesi önizlemesinde bulabilirsiniz:
Peki, nasıl optimize edersiniz?
Mağazanız için bir başlık etiketi oluştururken aklınızda bulundurmanız gereken bazı en iyi uygulamalar şunlardır:
İlgili anahtar kelimeleri en öndeki başlık etiketlerine yerleştirin.
Uygunsa/doğalsa LSI anahtar kelimelerini dahil edin.
Uzunluğunuzu 50-60 karakterle sınırlayın.
Her bir ürün sayfası/kategorisi için benzersiz başlıklar oluşturun. Asla çoğaltmayın.
Daha iyi marka bilinirliği geliştirmek için sonunda marka adınızı kullanmayı düşünün.
E-ticaret meta açıklama etiketleri
Başlık etiketleriniz gibi, meta açıklama etiketi de sayfanızın içeriğini bir arama motorunda kullanıcılara açıklamaya yardımcı olan bir HTML kodudur. Başlık etiketinin aksine meta açıklama metnine tıklayamazsınız.
Bu, organik arama sonuçlarında başlık etiketinin hemen altında bir paragraf açıklaması olarak görünür:
Meta açıklamanıza alakalı anahtar kelimeler ve bağlam eklemek harika olsa da, SEO'yu doğrudan artırmaz.
Peki, neden önemlidir? Çünkü kullanıcı için bağlam oluşturur ve TO'yu önemli ölçüde artırmaya yardımcı olur.
Aslında, bir marka meta verilerini iyileştirerek organik tıklamalarda %48'lik bir artış buldu.
TO'yu iyileştirmek için meta açıklamanızı optimize etmek, test ve harika metin yazarlığı gerektirir.
İzlenecek en iyi uygulamalardan bazıları şunlardır:
Her zaman birincil anahtar kelimenizi veya anahtar kelime varyasyonlarınızı ekleyin. Daha fazla dikkat çekmek için kalın harflerle vurgulanmış olarak görünürler.
Tıklamalar oluşturan ilgi çekici açıklamalara odaklanın.
Hemen çıkma oranınızı artırabileceği için tıklama tuzağından kaçının. Yüksek hemen çıkma oranı, sıralama potansiyelinize zarar verebilecek kötü bir sinyaldir.
Başlık etiketiniz gibi, sayfa verilerini düzenlediğiniz meta açıklamanızı da düzenleyebilmelisiniz. Tam konum, platformunuza bağlı olacaktır.
Örneğin, BigCommerce ile başlık etiketlerinizi ve meta açıklamalarınızı düzenleyebileceğiniz sayfa şu şekilde görünür:
Neden? Çünkü bir şirketin markasını gösteriyorlar. Ve yeşille vurgulandıkları için dikkatinizi çekerler.
E-ticaret siteleri için gerçekten bir etki yaratıyorlar mı? Kesinlikle.
Zayıf bir URL yapısı, ürünlerinizi arayan arama yapanlar ve sayfalarınızı tarayan arama motorları için kafa karıştırıcıdır.
Örneğin, aşağıdaki iki SERP sonucunu analiz ettiğinizde, hangi ürün kategorisi sayfa URL'si tıklamak için daha çekici görünüyor?
Basit olan ve yalnızca anahtar kelimeyi içeren ilkine mi ilgi duyuyorsunuz, yoksa düzinelerce rastgele sayı kombinasyonuna sahip uzun dize URL'sini mi seviyorsunuz?
Muhtemelen ilki.
İlk SERP sayfası gibi mutlak URL'ler, Google'ın tercih ettiği şeydir.
URL yapısını optimize ederken Shopify ve BigCommerce gibi platformlar, süreci kolaylaştırmak için araçlar bile paketler:
URL yapınızı oluştururken izlemeniz gereken en iyi uygulamalardan bazıları şunlardır:
Hedef anahtar kelimenizi URL'ye yerleştirin.
URL'leri mümkün olduğunca kısa ve temiz tutun.
Dinamik veya tarih tabanlı URL'ler yerine mutlak URL'lere bağlı kalın.
Tutarlılık anahtardır. Tüm mağazanızda aynı formata sadık kalın.
Kategori/ürün içeriği
İçerik kraldır, değil mi? Kesinlikle.
Orbit Media'ya göre hem B2B'de hem de B2C'de (e-ticaret de) ne kadar çok içerik üretirseniz o kadar çok sonuç alırsınız.
Harika içerikler üretmenin, marka bilinirliğinden ürünleriniz için gerçek satışlara kadar her şeyi oluşturmanıza yardımcı olabileceği bir sır değil.
Ancak konu kategori sayfaları veya ürün sayfaları olduğunda ne yaparsınız?
Uzun biçimli bir blog yazısı yazıyor musunuz? Şart değil.
Kategori ve ürün sayfaları zor. Zayıf içeriğe sahip olmak ve organik olarak sıralama yapmak için mücadele etmek istemezsiniz, ancak yalnızca arama motorları uğruna alıcıları tonlarca yazıyla bombalamak istemezsiniz.
Bu faktör, ürün sayfalarınızda optimizasyonun potansiyel olarak en önemli yönüdür.
Harika ürün bilgileri, yalnızca kullanıcıyı eğitmek ve bir numaralı ihtiyacını karşılamakla kalmaz, aynı zamanda arama motorlarına sayfanızda bağlam sağlar.
Bolthouse Farms'tan yıldız e-ticaret ürün sayfası içeriğinin en iyi örneklerinden birini görebilirsiniz:
Keeping the product description short and sweet allows the potential buyer to understand what the product is without reading a full article.
LSI keywords are sprinkled in the description and among the side panel, too, which provides extra context on related searches.
Similarly, Surf Station has stellar category pages:
Her kategori sayfası, o kategorideki tüm ürün teklifini sergilemek için görseller kullanır.
Zengin bir açıklama, onlarla alışverişe devam etmenizi sağlar.
Ve potansiyel dönüşüm engelleri ve sorunlu noktalar, bir değer önermeleri listesi tarafından ortadan kaldırılırken, tüm bunlar daha fazla konuyu yakalamak için LSI anahtar kelimeleri içerir.
Kendi ürün ve kategori sayfalarınızı oluştururken akılda tutulması gereken bazı en iyi uygulamalar şunlardır:
Önce en iyi ürün ve kategori sayfalarınıza öncelik verin. Google Analytics'teki en iyi sayfalarınızı bulun ve bunları bir öncelik haline getirin:
Hedef anahtar anahtar kelimenizi sayfanın başlığı olarak ekleyin.
Meta açıklamaları optimize edin.
Kısa, tatlı ve bilgilendirici tutun. Okumayı keyifli hale getirin.
Zengin snippet'ler
Google'da sıralama harikadır, ancak insanlar sayfalarınızı tıklamazsa, sıralamalar e-ticaret işinize o kadar yardımcı olmaz.
Zengin snippet'lerin kullanışlı olduğu yer burasıdır.
Zengin snippet'ler, arama motorlarının sitenizin içeriğini daha iyi anlamasına ve arama sonuçları hakkında ek bilgiler (ör. incelemeler için yıldız derecelendirmeleri) görüntülemesine yardımcı olur. Şuna benzeyebilirler:
Gördüğünüz gibi, zengin snippet'ler, bunlara sahip olmayan sayfalara kıyasla Google'ın arama sonuçlarında öne çıkmanıza yardımcı olur ve bu da TO'larınızı artırabilir.
İncelemeler açısından, yazar, incelenen öğe, derecelendirmeler ve daha fazlası dahil olmak üzere ekleyebileceğiniz farklı snippet türleri vardır.
Ardından, “Etiketlemeye Başla”ya tıklayın.
Google daha sonra sitenizin bir "kopyasını" gösterecektir. Yalnızca arama sonuçlarında görüntülemek istediğiniz verileri vurgulamanız gerekir.
Örneğin, incelemeleri görüntülemek istiyorsanız, sayfanızdaki inceleme bölümünü seçin ve ilgili verileri (ör. inceleyenin adı, incelemenin tarihi vb.) ekleyin.
Then, click on “Start Tagging.”
Google will then show a “copy” of your site. You only need to highlight the data you want to display on search results.
For instance, if you want to display *******, select the review section in your page and add relevant data (e.g. name of the reviewer, date of the review, etc.).
Yıldız derecelendirmelerini görüntülemek istiyorsanız, sayfanızdaki yıldızları vurgulayın ve "toplu derecelendirme"yi seçin.
Araçla oynayabilir ve seçebileceğiniz farklı öğeleri keşfedebilirsiniz.
İşiniz bittiğinde, "HTML Oluştur" u tıklamanız yeterlidir.
Araç size bir kod parçası sağlayacaktır.
Bu kodu yalnızca sayfanızın HTML'sine eklemeniz yeterlidir ve işte! Artık o sayfaya zengin snippet'ler eklediniz.
Dahili bağlantılar
Yetkili siteler, sayfalarınızdan birine bağlantı verdiğinde, o site alan adı yetkisinin bir kısmını sizinkine "gönderir". Buna “backlink” denir.
Aynısı, en yetkili sayfalarınızdan (örneğin ana sayfanız) birinden diğerine dahili bağlantılar eklediğinizde de olur.
Ne yazık ki, çoğu insan harici bağlantı oluşturmaya çok fazla odaklanır ve dahili bağlantı stratejilerini ihmal eder.
Sonuç almak için, en öncelikli sayfalarınıza yönlendiren anahtar kelime açısından zengin bağlantı metin bağlantılarını sürekli olarak eklemeniz gerekir.
Ürün sayfalarınıza doğal olarak alakalı bağlantılar eklediğinizden, sitenizin gezinmesi dahili bağlantı için mükemmeldir.
Ancak aynı zamanda dahili bağlantılara stratejik bir yaklaşım benimsemeli ve ürün açıklamalarınıza ve diğer önemli içerik alanlarına kasıtlı olarak bağlantılar eklemelisiniz.
E-TİCARETTE TEKNİK SEO NEDİR?
Artık sayfa içi optimizasyonun temellerini ve en iyi uygulamalarını anladığınıza göre, teknik SEO stratejisine geçelim.
Teknik SEO nedir?
Kısacası, teknik SEO, sitenizin mimarisinin ve sunucularının tüm yönlerini ve ayrıca arama motorlarının sitenizi ne kadar iyi tarayıp dizine ekleyebileceğini içerir:
site hızı
Kullanıcı deneyimi
oluşturma
Web sitesinin boyutu
Yinelenen içerik
Bozuk bağlantılar
Ve diğerleri.
Ana olanları keşfedelim.
Web sitesi mimarisi
Sitenizin mimarisi, içeriğinizin ve sayfalarınızın nasıl yapılandırıldığını ve düzenlendiğini belirler.
Bu çok önemli.
Sayfalarınız düzgün bir şekilde düzenlenmemiş ve yapılandırılmamışsa, arama motorları onları tarayamayabilir ve doğru şekilde dizine ekleyemeyebilir.
Örneğin, müşterilerin belirli bir ürün sayfasına erişmeden önce yedi kategori sayfasını tıklaması gerekiyorsa, arama motorları onu bulmakta zorlanabilir.
Daha da kötüsü, bu sayfa bağlantı hakkının devredilmesine izin vermeyecektir.
Bu, özellikle büyük bir kataloğa sahip e-ticaret siteleri için önemlidir.
Temel kural, etki alanı yetkilinizin ürün ve kategori sayfalarınıza odaklanması gerektiğidir.
İşte optimize edilmiş bir e-ticaret web sitesi yapısı örneği:
Gördüğünüz gibi ana sayfaya ulaşmak için sadece dört tıklama yeterli.
Bu tür bir yapı çeşitli avantajlarla birlikte gelir:
Daha iyi tarama ve dizine ekleme: Daha basit bir yapı, arama motorlarının sayfalarınızı çok daha hızlı (ve daha etkili bir şekilde) taramasına ve dizine eklemesine yardımcı olur.
Basitleştirilmiş bir kullanıcı deneyimi: Daha az alt kategori, kullanıcıların belirli ürünleri basit bir şekilde bulmasına yardımcı olur.
Daha yoğun bir bağlantı yetkisi: Sitenizdeki "katman" sayısını azaltmak, bağlantı yetkisini en önemli sayfalarınıza yoğunlaştırmanıza yardımcı olacaktır.
Sitenizdeki sayfa sayısı
Sayfa sayısı, çoğu e-ticaret web sitesi için büyük bir sorundur.
Her biri benzersiz bir sayfa ve içerik gerektiren düzinelerce, hatta bazen yüzlerce ürünle uğraştığınız için siteniz oldukça hızlı bir şekilde tam bir karmaşa haline gelebilir.
Bu kadar çok sayfayla uğraşmak birden fazla SEO sorunu yaratabilir:
Yinelenen içerik
Bozuk bağlantılar
Terk edilmiş sayfalar
Artan karmaşıklık
Bu sorundan kurtulmanın en iyi yolu, performans göstermeyen sayfaları silmektir.
Ürünlerinizden bazıları satmıyorsa veya insanlar onları bulamıyorsa, onları saklamanız için hiçbir neden yoktur.
Google Analytics'teki hızlı bir analiz, hangi sayfaların ziyaretçi almadığını size söyleyebilir.
Ayrıca Shopify veya Bigcommerce gibi çoğu e-ticaret platformu, satılmayan ürünleri belirlemenize yardımcı olan raporlar sunar.
Bu sayfaları ortadan kaldırarak, kendinizi daha sonra tonlarca SEO baş ağrısından kurtaracaksınız.
Herhangi bir nedenle bazı sayfaları kalıcı olarak kaldırmak istemiyorsanız, bu ürünleri içeren tek bir sayfa oluşturabilirsiniz.
Yinelenen içerik
Google Panda'nın 2011'de piyasaya sürülmesinden bu yana, yinelenen içerik, e-ticaret sitelerinin en büyük zorluklarından biri haline geldi.
Çoğu e-ticaret sitesi, her ürün ve ürün varyasyonu (ör. boyut, renk, tür vb.) için yinelenen içerik oluşturabilecek benzersiz bir URL kullanır.
Ayrıca, birden fazla sayfada aynı ürün açıklamasına sahipseniz, Google bunu yinelenen içerik olarak görebilir ve bu, SEO başarınıza zarar verebilir.
Şimdi, sitenizde yinelenen içeriği nasıl bulabilirsiniz?
Raven Tools ve SEMRush gibi platformlar, yinelenen içeriği oldukça hızlı bir şekilde tespit etmenize yardımcı olabilir.
Araca web sitenizin URL'sini girmeniz yeterlidir; size yinelenen içerik de dahil olmak üzere en kritik SEO sorunlarınız hakkında ayrıntılı bir rapor gösterecektir.
Yinelenen sayfaları belirledikten sonra, sorunu çözmenin zamanı geldi.
Bunu üç şekilde yapabilirsiniz:
"Noindexing" yinelenen sayfalar: Belirli bir sayfaya "noindex" etiketi eklemek, Google'a o sayfayı "görmezden gelmesini" söyler.
Kurallı etiket ekleme: Kurallı etiketler, Google'a bazı sayfalarınızın tek bir sayfanın tam kopyaları olduğunu söyler.
Orijinal içerik üretmek: Bu muhtemelen en zor çözümdür, ancak aynı zamanda en ödüllendiricidir.
Kötü içerik
Daha uzun içerik ve SEO sonuçları arasında doğrudan bir ilişki vardır.
Araştırmalar, ilk sayfa sonuçlarının ortalama olarak 1.447 kelimeye sahip olduğunu gösteriyor.
Tha, aynı çalışmanın tek başına kelime sayısının yeterli olmadığını ortaya koyduğunu söyledi. Bir içerik optimizasyon platformu olan Clearscope'ta "İçerik Derecesi" yüksek olan içerikler, Google'da daha üst sıralarda yer alıyor gibi görünüyor.
Bu çalışmaya göre, İçerik Puanını birer birer artırmak, sıralamaları bir konum kadar artırmaya yakındır.
Clearscope, rekabet ve semantik anahtar kelimeler gibi şeyleri ölçer; bu, daha uzun içeriğin cevap olmadığı anlamına gelir. Bir kullanıcının sorusunu tam olarak yanıtlayan kapsamlı, alakalı içerik.
İşte olay:
Bu tür içerikleri üretmek, çoğu e-ticaret işletmesi için zor bir iştir.
İçeriğinizin çoğu ürün açıklamalarından oluşur.
Kataloğunuzda 200 ürün varsa, nasıl 200 derinlemesine içerik yazabilirsiniz?
Bu zorlayıcı olsa da uzmanlar, ürün açıklamalarınıza en az 500 kelimelik içerik eklemenizi öneriyor.
Çoğu e-ticaret işletmesi bunu yapmaz, bu nedenle bu ekstra çalışma gerçek bir rekabet avantajı haline gelebilir.
Kullanıcı deneyimi
Site mimarinizi iyileştirmek, performans göstermeyen sayfaları ortadan kaldırmak ve yüksek kaliteli içerik üretmek çok önemlidir. Ancak kullanıcılar bu içeriğe düzgün bir şekilde erişemezlerse genel olarak kötü bir deneyim yaşarlar.
Google bundan hoşlanmaz.
Önümüzdeki birkaç yıl içinde, muhtemelen kullanıcı deneyimi ile arama sonuçları arasında çarpıcı bir ilişki göreceğiz.
Bu yıl Google, "Sayfa Deneyimi" adlı yeni bir algoritma güncellemesi başlattı.
Bu güncelleme, üç ana sinyali ölçerek kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi amaçlamaktadır:
En Büyük İçerikli Boya (LCP): Kullanıcılar sitenizi ziyaret ettiğinde içeriğinizin ne kadar hızlı yüklendiği.
İlk Giriş Gecikmesi (FID): Kullanıcıların içeriğinizle gerçekte ne kadar hızlı etkileşime girebileceği.
Kümülatif Düzen Kayması (CLS: Kullanıcılar etkileşime girdiğinde içeriğinizin görsel olarak ne kadar kararlı olduğu.
Başka bir deyişle, siteniz yalnızca hızlı yüklenmemeli, aynı zamanda kullanıcılara sorunsuz bir deneyim sunmalıdır.
Ne yazık ki, bu unsurları derinlemesine ele almak bu kılavuzun kapsamı dışındadır. Google'ın Temel Sinyalleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için Google Arama Merkezi'ndeki bu kılavuzu okumanızı öneririz.
Mobil uyumlu e-ticaret optimizasyonu
Mobil, mobil mobil.
Eminim hemen hemen her yerde mobil optimizasyonun heyecanını görmüşsünüzdür.
Ama gerçek şu ki, artık sadece bir yutturmaca değil. Mobil artık çevrimiçi trafiği domine ediyor.
Geçen yıl, dünya çapındaki trafiğin kabaca %55'i mobil cihazlardan geldi.
Her yıl yükseliyor ve durma belirtisi göstermiyor.
Son zamanlarda Google, mobil öncelikli dizinlerinin de kullanıma sunulduğunu duyurdu.
Bu ne anlama geliyor? Özetle, mobil öncelikli dizin, Google'ın masaüstünüzden önce mobil sitenizi dizine ekleyeceği anlamına gelir.
Bu, organik SERP'lerde gelişmeye devam etmek için mobil sitenizin yerinde olması gerektiği anlamına gelir.
İnsanlar mobil sitenize giriyor ve düşük hızlar ve korkunç kullanıcı arayüzü nedeniyle zıplıyorsa, sıralamanızın etkileneceğine bahse girebilirsiniz.
Web siteniz mobil cihazlar için optimize edilmemişse ve yanıt vermiyorsa, mobil optimizasyonunuz için bu bir numaralı öncelik olmalıdır.
Bunun da ötesinde, mobil sayfa hızı başarı için kritik öneme sahiptir.
Hız için "en iyi uygulama"dan sadece birkaç saniye daha yavaş olmanın sorunu nedir?
Çatıdan geçen hemen çıkma oranları:
E-ticaret sitenizin yüklenmesi iki veya daha fazla saniye sürerse, hemen çıkma oranınız %9'a kadar artabilir. Beş saniye veya daha uzun sürerse, hemen çıkma oranınız %38 civarında olacaktır.
Kötü bir kullanıcı deneyimi nedeniyle kullanıcıların parasının yaklaşık %35'i masada kalıyor. Bu arada, UX'i geliştirmek, sonuçlarınızı katlanarak artırabilir.
E-ticarette kullanıcı deneyimi ve dönüşüm oranı optimizasyonu, bir bölmede iki bezelye gibidir. Bunu akılda tutarak, keşif ve satın alma sürecini olabildiğince sorunsuz hale getirmelisiniz. UX'ten alışveriş sepetini terk etme oranlarına kadar optimizasyon çok önemlidir.
Muhtemelen Rothy's'den daha iyi dönüşüm için optimize edilmiş bir web sitesi yoktur. Ayakkabılardan hiç hoşlanmamış olsanız veya kadın ayakkabılarıyla ilgilenen bir kadın değilseniz bile siteyi keşfetmek keyifli.
Ana sayfaya girdiğinizde, site sizi anında iki kolay seçenek sunan basit bir tasarımla karşılar: menü veya tüm alışveriş.
Bu yararlıdır çünkü çok fazla seçenek alışveriş yapanlar için felç edici olabilir.
Rothy'nin ana sayfasının üst kısmında, dinamik ve değişen bir ticker, kullanıcılara ortak acı noktaları yaşamayacaklarına dair güvence veren anlık değeri görüntüler.
Aşağı kaydırdığınızda, seçenekler yine zarif ve basit ürün stilleriyle birleştirilir:
Tek tek ürünlere tıklamak, sizi yüklenmesi on saniye daha sürebilecek ve hemen çıkmayla sonuçlanabilecek başka bir sayfaya yönlendirmeden ürün sayfasını doğrudan pencerede açar.
Sitenin akışı ve satın alma süreci neredeyse benzersizdir.
Ve pastanın üzerine krema için değer her adımda iletilir:
Bu, e-ticaret dönüşüm optimizasyonu.
Organik trafiğinizin tamamını dönüştürdüğünüzden emin olmak için izleyebileceğiniz en iyi uygulamalardan bazıları şunlardır:
Site hızı: Sitenizi daha hızlı hale getirin ve kullanım kolaylığına öncelik verin.
Gezinme: Ürünleri bulmak için daha az, daha basit seçenekler sunun. Çok fazla seçenek sürtünmeye neden olabilir.
Ödeme sayfalarını basitleştirin ve değere odaklanın: Yüksek alışveriş sepetini terk etme oranlarından kaçınmak için, her zaman tüketiciler hakkında soru sormadan önce sorunlu noktaları ele alın.
TİCARET PAZARINDA AMAZON
Zaten satışları artıran yerleşik bir e-ticaret siteniz var.
Neden Amazon'a dönüp karınızın bir yüzdesini kaybedersiniz?
2019'da Amazon, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki tüm e-ticaret satışlarının %46'sından sorumluydu.
Her ay ortalama 214,8 milyon kişi Amazon'u ziyaret ediyor.
Bunu perspektife koymak için, bugün ABD'de yaklaşık 332 milyon kişi yaşıyor.
Bu, Amazon'un her ay tüm ABD nüfusunun %64'üne eşdeğer trafik elde ettiği anlamına gelir.
Bu senin için ne anlama geliyor?
Amazon'da değilseniz ve rakibiniz varsa, bu satışa elveda öpücüğü verebilirsiniz.
Bunu şu şekilde düşünün:
Diyelim ki tipik müşterinizim. Mağazanızın sunduğu bir ürünü bulmak istiyorum.
Yani, Amazon ile başlıyorum. Ürünü uygun fiyata buldum ama yine de göz atmak istiyorum. Google'a giriyorum ve sitenizi buluyorum. Aynı zamanda iyi bir fiyat, ancak nakliye ve iadeler o kadar net değil ve sitenizden daha önce hiç alışveriş yapmadım.
Amazon bana sadık kaldı ve markanızı hiç duymadım.
Bu yüzden Amazon'a geri dönüyorum ve ücretsiz kargo ve iade ile aynı fiyata rekabetinizden satın alıyorum.
Evet, çevrimiçi alışveriş yapanların çoğu için bu günlük yaşamdır.
Amazon, e-ticaret pazarına neredeyse hakim.
İnsanlar Amazon'u seviyor ve bunu inkar etmek yok. Veriler yalan söylemez.
Ayrıca, Amazon'da satış yapmak için marka oluşturma gerekli değildir. Birisi Google'da bir ürün ararsa, doğal olarak tanıdıkları markaları, aşina olmadıkları markalara tercih edeceklerdir.
Sizi duymazlarsa, satışı bir rakibe kaybedersiniz.
Ama Amazon'da her şey olur. Neredeyse markanız Amazon'un bir uzantısı gibi. İnsanların Amazon'dan satın almayı sevmesinin en önemli nedenlerine göz atın:
Orada "marka" görmedin, değil mi?
Amazon'da satış yapıyorsanız satın alma kararlarını etkileyen en önemli faktörler fiyatlandırma, incelemeler, nakliye ve Amazon önerileridir. Marka tanıma neredeyse önemsizdir.
Hem bir e-ticarete hem de Amazon mağazasına sahip olmak akıllıca olacaktır. Amazon, görmezden gelemeyeceğiniz kadar çok trafik ve satın alma gücü barındırıyor.
Bir Amazon varlığına sahip olmamayı seçerseniz, rakiplerinizin Amazon'da sattığı ürünlerde Amazon'un avantajlarını taklit etmelisiniz. Ücretsiz ve kolay kargo ve iade gibi şeyler.
Alışveriş yapanlar benzer avantajlar bulamazlarsa ve markanızı iyi tanımıyorlarsa, Amazon'daki rakiplerinizden satın alma şansları yüksektir ve muhtemelen iyi değerlendirmeleri de vardır.
Ayrıca bakınız: Amazon SEO için Başlangıç Kılavuzu
SEO İÇİN EN İYİ TİCARET PLATFORMLARI
Web'de bir e-ticaret mağazasına ev sahipliği yapmaya karar verirken, bir sürü farklı seçeneğiniz vardır ve her biri, sıralamaları yükseltmenize yardımcı olacak güçlü SEO araçları içerir.
İşte SEO için en iyi e-ticaret web sitesi platformları.
BigCommerce: BC, en iyi çevrimiçi mağaza platformudur ve bunun iyi bir nedeni vardır. Entegrasyonlara, SEO yeteneklerine ve mağazanızı tek bir tıklamayla Amazon ve Facebook gibi birden çok kanala entegre etme yeteneğine sahiptir.
Shopify: BC gibi Shopify da e-ticaret için en iyi oyuncudur. Daha gelişmiş SEO seçenekleriyle, büyüyen mağazalar için harika bir seçimdir.
Magento: Magento, size bir sonraki seviye araçlar sunan ve daha fazla satış sağlayan Adobe yazılımı üzerinde gelişen bir başka popüler e-ticaret platformudur. Magento'nun SEO ile ilgili özellikleri de diğer platformlara göre güzel bir avantaj sağlar.
Volusion: Volusion, piyasadaki en mükemmel ve optimize edilmiş site temalarından bazılarına sahiptir. Ayrıca, dijital pazarlama ve SEO araçları, organik olarak sıralamanıza yardımcı olmak için harikadır.
WooCommerce: WooCommerce directly integrates with WordPress to give you great CMS and online store features.
3dcart: 3dcart, çevrimiçi bir mağaza oluşturmanıza veya mevcut bir web sitesine bir alışveriş sepeti özelliği eklemenize olanak tanır. Ayrıca temel SEO özelliklerine sahiptir.
Weebly: Weebly, harika e-ticaret işlevselliğine sahip popüler bir web sitesi oluşturma aracıdır. Weebly, popüler nakliye şirketleri ile entegre olur ve bu süreçte tonlarca SEO aracını paketler.
KARAR?
SEO, e-ticaret başarısında büyük bir faktördür.
Web sitenizi, ürün sayfalarınızı ve içeriğinizi Google'da ilk sayfada sıralamak, daha fazla organik trafik elde etmenize yardımcı olacaktır.
Bunun ötesinde, organik arama sonuçlarından satışları artırmada büyük bir faktör olan marka bilinirliği oluşturmanıza yardımcı olur.
Yalnızca trafiği ve satışları artırmak için reklamlar için ödeme yapmak yerine, bunu güçlü SEO ile organik olarak yapabilirsiniz.
Çabalarınızı, paranızın karşılığını en iyi şekilde verebilecek e-ticaret SEO'nun aşağıdaki temel alanlarına çevirin:
Başlık etiketleri
Meta açıklama etiketleri
URL'ler
Kategori / ürün içeriği optimizasyonu
Mobil optimizasyon
Şema
Süresi dolmuş ürünler için 301 yönlendirmesi
E-ticaret mağazanız için CRO
Amazon
Hedefleriniz için doğru e-ticaret platformunu seçme
Bu en iyi uygulamalara odaklanın ve her zamankinden daha fazla organik satış elde edeceksiniz.
Gelirinizi artırmak ve çevrimiçi satışları artırmak için profesyonel yardıma ihtiyacınız olabileceğini düşünüyorsanız? E-ticaret SEO hizmetimize göz atın ve başarısı kanıtlanmış bir şirketle ortak olun.
İnternette yeni ürünler veya ürünler ararken, insanların %70'i Google gibi bir arama motoruyla başlıyor.
Her zamankinden daha az insan ilk durakları olarak doğrudan bir marka web sitesine gidiyor. Sağlam bir e-ticaret SEO stratejisi geliştirmek, yeni müşteriler ve sadık alıcılar elde etmek için çok önemlidir.
Bu kılavuzda, ürünlerinizi SERP'lerde sıralamanıza ve markanızı istediğiniz müşterilerin önüne çıkarmanıza yardımcı olmak için 2021'de e-ticaret SEO'nun en iyi uygulamalarında size yol göstereceğim.
Hadi atlayalım!
E-TİCARET SEO NEDİR?
E-ticaret SEO – geleneksel bir SEO stratejisinden farklı mı?
Evet ve hayır.
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), organik arama sonuçlarında görünürlüğünüzü artırmak için bir dizi en iyi uygulamayı uyguladığınız pazarlama uygulamasıdır.
SEO'nun amacı, e-ticaret işiniz için daha fazla organik trafik ve satış oluşturmaktır.
Bir e-ticaret SEO kampanyası, aynı şeyi (organik ziyaretlere odaklanarak) aşağıdaki hedeflerle yapmaktan oluşur:
Ürün sayfalarınıza ve e-ticaret mağazanıza daha fazla trafik çekme
Almak için reklam parası harcamanıza gerek olmayan organik satışlar oluşturun
Anahtar kelimelerde/ürünlerde daha iyi organik marka bilinirliği yaratmak
Şuna benzer bir şey düşünebilirsiniz: "Satışlarım iyi ve birçok insan beni zaten organik olarak buluyor. Neden e-ticaret SEO'suna zaman ve çaba harcamam gerekiyor?"
Eh, odaklanmak son derece önemlidir çünkü ürün sayfalarınızı veya mağaza içeriğinizi Google'ın ilk sayfasında sıralamak işe yarar. Onun çoğu.
Google'ın ikinci, üçüncü ve hatta dördüncü sayfasında yer alırsanız, çok fazla trafik oluşturmazsınız (eğer varsa). Kullanıcıların %1'inden daha azı Google'ın ikinci sayfasına hiç ulaşmıyor.
Bu, birçok e-ticaret SEO faktörü için en iyi uygulamaları belirlemeniz gerektiği anlamına gelir.
Herhangi bir SEO yapmıyorsanız ancak organik trafik çekiyorsanız, muhtemelen potansiyelinizin çok altında çekim yapıyorsunuzdur.
Mağazanız için daha fazla satış garantilemek için en iyi uygulamaları tartışalım.
İLK ÜÇ E-TİCARET SEO KATEGORİLERİ
Tıpkı geleneksel SEO gibi, e-ticaret SEO'su da üç kategoriye ayrılabilir:
Sayfa içi: Sayfa içi optimizasyon, sıralamaları iyileştirmek için sitenizin kodunun ve içeriğinin iyileştirilmesi anlamına gelir. Yaptığınız değişiklikler ziyaretçiler tarafından görülebildiği için buna "sayfada" denir.
Sayfa Dışı: Sayfa dışı SEO, bağlantı oluşturma gibi sonuçları iyileştirmek için sitenizin dışında gerçekleştirdiğiniz tüm etkinlikleri içerir.
Teknik: Teknik SEO, daha iyi bir deneyim sağlamak ve böylece sıralamanızı yükseltmek için genel web sitenizin performansını optimize etme uygulamasıdır.
Bazı insanlar teknik SEO'nun sayfa optimizasyonunun bir parçası olduğunu iddia ediyor.
Bazı yönlerden öyle, ancak teknik SEO, birden fazla optimizasyon içeren büyük bir uygulamadır, bu nedenle ona farklı bir kategori olarak atıfta bulunmaya değer.
Kısaca, e-ticaret SEO'nun uzun süredir devam eden meyvesine odaklanacağız: Sayfa içi ve teknik optimizasyon.
Onları parçalayalım.
E-TİCARETTE SAYFA İÇİ SEO NEDİR?
Google, bir insanın yaptığı gibi bir sayfayı okuyamaz.
Müşteriler e-ticaret sitenizi ziyaret ettiğinde başlıkları, açıklamaları, resimleri ve videoları kolayca tanımlayabilirler.
Google yapmaz.
Bunun yerine, arama motorları kodunuza bakar ve onlara sitenizin ne hakkında olduğunu söyleyen "ipuçları" belirler.
Sitenizin koduna bakarsanız, sitenizin gerçek içeriğini kategorize eden bir grup "etiket" görürsünüz. Bu etiketler, arama motorlarının sitenizi anlamasına ve sayfalarınızı belirli arama sorgularıyla eşleştirmesine yardımcı olur.
Örneğin, "<title>" etiketi arasındaki herhangi bir metin, Google'ın bir başlığı tanımlamasına yardımcı olur.
“<a href>” etiketi bir köprüyü belirtir.
Sayfa İçi SEO, ürün sayfalarını, kategori sayfalarını ve hatta tüm e-ticaret sitenizi birincil bir anahtar kelime (veya bir dizi anahtar kelime) için sıralamak için bu kodun stratejik optimizasyonudur.
Sayfa optimizasyonu için en önemli en iyi uygulamaları keşfedelim.
E-ticaret başlık etiketleri
Web sitenizdeki belirli bir ürün veya kategori sayfasındaki başlık etiketiniz, organik arama sonuçlarında şöyle görünür:
E-ticaret için başlık etiketleri, organik arama sonuçları için tıklanabilir başlıklar/başlıklar geliştiren HTML kodlarıdır.
Başlık etiketleri, SEO etkisi söz konusu olduğunda birkaç temel işleve hizmet eder. Başlık etiketleri, ürün arayan müşterilere hitap ederek alaka düzeyi sağlamak ve organik tıklama oranınızı artırmak için mükemmeldir.
Örneğin, yukarıdaki başlık etiketi, kırmızı basketbol ayakkabısı arandıktan sonra ortaya çıktı.
Başlık etiketiniz aranan anahtar kelimeye ne kadar yakınsa, kullanıcıların tıklama olasılığı o kadar yüksek olur.
Bir şirket, SEO için başlık etiketlerini güncelleyerek organik trafikte %62 artış elde edebildi.
Başlık etiketleri, e-ticaret için sayfa içi SEO'nun kritik bir parçasıdır.
Hangi e-ticaret platformunu kullandığınıza bağlı olarak, ürünler, kategori sayfaları ve daha fazlası için başlık etiketinizi kolayca düzenleyebilmelisiniz.
Örneğin, Shopify'da bunu ürünleriniz için arama listesi önizlemesinde bulabilirsiniz:
Peki, nasıl optimize edersiniz?
Mağazanız için bir başlık etiketi oluştururken aklınızda bulundurmanız gereken bazı en iyi uygulamalar şunlardır:
İlgili anahtar kelimeleri en öndeki başlık etiketlerine yerleştirin.
Uygunsa/doğalsa LSI anahtar kelimelerini dahil edin.
Uzunluğunuzu 50-60 karakterle sınırlayın.
Her bir ürün sayfası/kategorisi için benzersiz başlıklar oluşturun. Asla çoğaltmayın.
Daha iyi marka bilinirliği geliştirmek için sonunda marka adınızı kullanmayı düşünün.
E-ticaret meta açıklama etiketleri
Başlık etiketleriniz gibi, meta açıklama etiketi de sayfanızın içeriğini bir arama motorunda kullanıcılara açıklamaya yardımcı olan bir HTML kodudur. Başlık etiketinin aksine meta açıklama metnine tıklayamazsınız.
Bu, organik arama sonuçlarında başlık etiketinin hemen altında bir paragraf açıklaması olarak görünür:
Meta açıklamanıza alakalı anahtar kelimeler ve bağlam eklemek harika olsa da, SEO'yu doğrudan artırmaz.
Peki, neden önemlidir? Çünkü kullanıcı için bağlam oluşturur ve TO'yu önemli ölçüde artırmaya yardımcı olur.
Aslında, bir marka meta verilerini iyileştirerek organik tıklamalarda %48'lik bir artış buldu.
TO'yu iyileştirmek için meta açıklamanızı optimize etmek, test ve harika metin yazarlığı gerektirir.
İzlenecek en iyi uygulamalardan bazıları şunlardır:
Her zaman birincil anahtar kelimenizi veya anahtar kelime varyasyonlarınızı ekleyin. Daha fazla dikkat çekmek için kalın harflerle vurgulanmış olarak görünürler.
Tıklamalar oluşturan ilgi çekici açıklamalara odaklanın.
Hemen çıkma oranınızı artırabileceği için tıklama tuzağından kaçının. Yüksek hemen çıkma oranı, sıralama potansiyelinize zarar verebilecek kötü bir sinyaldir.
Başlık etiketiniz gibi, sayfa verilerini düzenlediğiniz meta açıklamanızı da düzenleyebilmelisiniz. Tam konum, platformunuza bağlı olacaktır.
Örneğin, BigCommerce ile başlık etiketlerinizi ve meta açıklamalarınızı düzenleyebileceğiniz sayfa şu şekilde görünür:
Neden? Çünkü bir şirketin markasını gösteriyorlar. Ve yeşille vurgulandıkları için dikkatinizi çekerler.
E-ticaret siteleri için gerçekten bir etki yaratıyorlar mı? Kesinlikle.
Zayıf bir URL yapısı, ürünlerinizi arayan arama yapanlar ve sayfalarınızı tarayan arama motorları için kafa karıştırıcıdır.
Örneğin, aşağıdaki iki SERP sonucunu analiz ettiğinizde, hangi ürün kategorisi sayfa URL'si tıklamak için daha çekici görünüyor?
Basit olan ve yalnızca anahtar kelimeyi içeren ilkine mi ilgi duyuyorsunuz, yoksa düzinelerce rastgele sayı kombinasyonuna sahip uzun dize URL'sini mi seviyorsunuz?
Muhtemelen ilki.
İlk SERP sayfası gibi mutlak URL'ler, Google'ın tercih ettiği şeydir.
URL yapısını optimize ederken Shopify ve BigCommerce gibi platformlar, süreci kolaylaştırmak için araçlar bile paketler:
URL yapınızı oluştururken izlemeniz gereken en iyi uygulamalardan bazıları şunlardır:
Hedef anahtar kelimenizi URL'ye yerleştirin.
URL'leri mümkün olduğunca kısa ve temiz tutun.
Dinamik veya tarih tabanlı URL'ler yerine mutlak URL'lere bağlı kalın.
Tutarlılık anahtardır. Tüm mağazanızda aynı formata sadık kalın.
Kategori/ürün içeriği
İçerik kraldır, değil mi? Kesinlikle.
Orbit Media'ya göre hem B2B'de hem de B2C'de (e-ticaret de) ne kadar çok içerik üretirseniz o kadar çok sonuç alırsınız.
Harika içerikler üretmenin, marka bilinirliğinden ürünleriniz için gerçek satışlara kadar her şeyi oluşturmanıza yardımcı olabileceği bir sır değil.
Ancak konu kategori sayfaları veya ürün sayfaları olduğunda ne yaparsınız?
Uzun biçimli bir blog yazısı yazıyor musunuz? Şart değil.
Kategori ve ürün sayfaları zor. Zayıf içeriğe sahip olmak ve organik olarak sıralama yapmak için mücadele etmek istemezsiniz, ancak yalnızca arama motorları uğruna alıcıları tonlarca yazıyla bombalamak istemezsiniz.
Bu faktör, ürün sayfalarınızda optimizasyonun potansiyel olarak en önemli yönüdür.
Harika ürün bilgileri, yalnızca kullanıcıyı eğitmek ve bir numaralı ihtiyacını karşılamakla kalmaz, aynı zamanda arama motorlarına sayfanızda bağlam sağlar.
Bolthouse Farms'tan yıldız e-ticaret ürün sayfası içeriğinin en iyi örneklerinden birini görebilirsiniz:
Keeping the product description short and sweet allows the potential buyer to understand what the product is without reading a full article.
LSI keywords are sprinkled in the description and among the side panel, too, which provides extra context on related searches.
Similarly, Surf Station has stellar category pages:
Her kategori sayfası, o kategorideki tüm ürün teklifini sergilemek için görseller kullanır.
Zengin bir açıklama, onlarla alışverişe devam etmenizi sağlar.
Ve potansiyel dönüşüm engelleri ve sorunlu noktalar, bir değer önermeleri listesi tarafından ortadan kaldırılırken, tüm bunlar daha fazla konuyu yakalamak için LSI anahtar kelimeleri içerir.
Kendi ürün ve kategori sayfalarınızı oluştururken akılda tutulması gereken bazı en iyi uygulamalar şunlardır:
Önce en iyi ürün ve kategori sayfalarınıza öncelik verin. Google Analytics'teki en iyi sayfalarınızı bulun ve bunları bir öncelik haline getirin:
Hedef anahtar anahtar kelimenizi sayfanın başlığı olarak ekleyin.
Meta açıklamaları optimize edin.
Kısa, tatlı ve bilgilendirici tutun. Okumayı keyifli hale getirin.
Zengin snippet'ler
Google'da sıralama harikadır, ancak insanlar sayfalarınızı tıklamazsa, sıralamalar e-ticaret işinize o kadar yardımcı olmaz.
Zengin snippet'lerin kullanışlı olduğu yer burasıdır.
Zengin snippet'ler, arama motorlarının sitenizin içeriğini daha iyi anlamasına ve arama sonuçları hakkında ek bilgiler (ör. incelemeler için yıldız derecelendirmeleri) görüntülemesine yardımcı olur. Şuna benzeyebilirler:
Gördüğünüz gibi, zengin snippet'ler, bunlara sahip olmayan sayfalara kıyasla Google'ın arama sonuçlarında öne çıkmanıza yardımcı olur ve bu da TO'larınızı artırabilir.
İncelemeler açısından, yazar, incelenen öğe, derecelendirmeler ve daha fazlası dahil olmak üzere ekleyebileceğiniz farklı snippet türleri vardır.
Ardından, “Etiketlemeye Başla”ya tıklayın.
Google daha sonra sitenizin bir "kopyasını" gösterecektir. Yalnızca arama sonuçlarında görüntülemek istediğiniz verileri vurgulamanız gerekir.
Örneğin, incelemeleri görüntülemek istiyorsanız, sayfanızdaki inceleme bölümünü seçin ve ilgili verileri (ör. inceleyenin adı, incelemenin tarihi vb.) ekleyin.
Then, click on “Start Tagging.”
Google will then show a “copy” of your site. You only need to highlight the data you want to display on search results.
For instance, if you want to display *******, select the review section in your page and add relevant data (e.g. name of the reviewer, date of the review, etc.).
Yıldız derecelendirmelerini görüntülemek istiyorsanız, sayfanızdaki yıldızları vurgulayın ve "toplu derecelendirme"yi seçin.
Araçla oynayabilir ve seçebileceğiniz farklı öğeleri keşfedebilirsiniz.
İşiniz bittiğinde, "HTML Oluştur" u tıklamanız yeterlidir.
Araç size bir kod parçası sağlayacaktır.
Bu kodu yalnızca sayfanızın HTML'sine eklemeniz yeterlidir ve işte! Artık o sayfaya zengin snippet'ler eklediniz.
Dahili bağlantılar
Yetkili siteler, sayfalarınızdan birine bağlantı verdiğinde, o site alan adı yetkisinin bir kısmını sizinkine "gönderir". Buna “backlink” denir.
Aynısı, en yetkili sayfalarınızdan (örneğin ana sayfanız) birinden diğerine dahili bağlantılar eklediğinizde de olur.
Ne yazık ki, çoğu insan harici bağlantı oluşturmaya çok fazla odaklanır ve dahili bağlantı stratejilerini ihmal eder.
Sonuç almak için, en öncelikli sayfalarınıza yönlendiren anahtar kelime açısından zengin bağlantı metin bağlantılarını sürekli olarak eklemeniz gerekir.
Ürün sayfalarınıza doğal olarak alakalı bağlantılar eklediğinizden, sitenizin gezinmesi dahili bağlantı için mükemmeldir.
Ancak aynı zamanda dahili bağlantılara stratejik bir yaklaşım benimsemeli ve ürün açıklamalarınıza ve diğer önemli içerik alanlarına kasıtlı olarak bağlantılar eklemelisiniz.
E-TİCARETTE TEKNİK SEO NEDİR?
Artık sayfa içi optimizasyonun temellerini ve en iyi uygulamalarını anladığınıza göre, teknik SEO stratejisine geçelim.
Teknik SEO nedir?
Kısacası, teknik SEO, sitenizin mimarisinin ve sunucularının tüm yönlerini ve ayrıca arama motorlarının sitenizi ne kadar iyi tarayıp dizine ekleyebileceğini içerir:
site hızı
Kullanıcı deneyimi
oluşturma
Web sitesinin boyutu
Yinelenen içerik
Bozuk bağlantılar
Ve diğerleri.
Ana olanları keşfedelim.
Web sitesi mimarisi
Sitenizin mimarisi, içeriğinizin ve sayfalarınızın nasıl yapılandırıldığını ve düzenlendiğini belirler.
Bu çok önemli.
Sayfalarınız düzgün bir şekilde düzenlenmemiş ve yapılandırılmamışsa, arama motorları onları tarayamayabilir ve doğru şekilde dizine ekleyemeyebilir.
Örneğin, müşterilerin belirli bir ürün sayfasına erişmeden önce yedi kategori sayfasını tıklaması gerekiyorsa, arama motorları onu bulmakta zorlanabilir.
Daha da kötüsü, bu sayfa bağlantı hakkının devredilmesine izin vermeyecektir.
Bu, özellikle büyük bir kataloğa sahip e-ticaret siteleri için önemlidir.
Temel kural, etki alanı yetkilinizin ürün ve kategori sayfalarınıza odaklanması gerektiğidir.
İşte optimize edilmiş bir e-ticaret web sitesi yapısı örneği:
Gördüğünüz gibi ana sayfaya ulaşmak için sadece dört tıklama yeterli.
Bu tür bir yapı çeşitli avantajlarla birlikte gelir:
Daha iyi tarama ve dizine ekleme: Daha basit bir yapı, arama motorlarının sayfalarınızı çok daha hızlı (ve daha etkili bir şekilde) taramasına ve dizine eklemesine yardımcı olur.
Basitleştirilmiş bir kullanıcı deneyimi: Daha az alt kategori, kullanıcıların belirli ürünleri basit bir şekilde bulmasına yardımcı olur.
Daha yoğun bir bağlantı yetkisi: Sitenizdeki "katman" sayısını azaltmak, bağlantı yetkisini en önemli sayfalarınıza yoğunlaştırmanıza yardımcı olacaktır.
Sitenizdeki sayfa sayısı
Sayfa sayısı, çoğu e-ticaret web sitesi için büyük bir sorundur.
Her biri benzersiz bir sayfa ve içerik gerektiren düzinelerce, hatta bazen yüzlerce ürünle uğraştığınız için siteniz oldukça hızlı bir şekilde tam bir karmaşa haline gelebilir.
Bu kadar çok sayfayla uğraşmak birden fazla SEO sorunu yaratabilir:
Yinelenen içerik
Bozuk bağlantılar
Terk edilmiş sayfalar
Artan karmaşıklık
Bu sorundan kurtulmanın en iyi yolu, performans göstermeyen sayfaları silmektir.
Ürünlerinizden bazıları satmıyorsa veya insanlar onları bulamıyorsa, onları saklamanız için hiçbir neden yoktur.
Google Analytics'teki hızlı bir analiz, hangi sayfaların ziyaretçi almadığını size söyleyebilir.
Ayrıca Shopify veya Bigcommerce gibi çoğu e-ticaret platformu, satılmayan ürünleri belirlemenize yardımcı olan raporlar sunar.
Bu sayfaları ortadan kaldırarak, kendinizi daha sonra tonlarca SEO baş ağrısından kurtaracaksınız.
Herhangi bir nedenle bazı sayfaları kalıcı olarak kaldırmak istemiyorsanız, bu ürünleri içeren tek bir sayfa oluşturabilirsiniz.
Yinelenen içerik
Google Panda'nın 2011'de piyasaya sürülmesinden bu yana, yinelenen içerik, e-ticaret sitelerinin en büyük zorluklarından biri haline geldi.
Çoğu e-ticaret sitesi, her ürün ve ürün varyasyonu (ör. boyut, renk, tür vb.) için yinelenen içerik oluşturabilecek benzersiz bir URL kullanır.
Ayrıca, birden fazla sayfada aynı ürün açıklamasına sahipseniz, Google bunu yinelenen içerik olarak görebilir ve bu, SEO başarınıza zarar verebilir.
Şimdi, sitenizde yinelenen içeriği nasıl bulabilirsiniz?
Raven Tools ve SEMRush gibi platformlar, yinelenen içeriği oldukça hızlı bir şekilde tespit etmenize yardımcı olabilir.
Araca web sitenizin URL'sini girmeniz yeterlidir; size yinelenen içerik de dahil olmak üzere en kritik SEO sorunlarınız hakkında ayrıntılı bir rapor gösterecektir.
Yinelenen sayfaları belirledikten sonra, sorunu çözmenin zamanı geldi.
Bunu üç şekilde yapabilirsiniz:
"Noindexing" yinelenen sayfalar: Belirli bir sayfaya "noindex" etiketi eklemek, Google'a o sayfayı "görmezden gelmesini" söyler.
Kurallı etiket ekleme: Kurallı etiketler, Google'a bazı sayfalarınızın tek bir sayfanın tam kopyaları olduğunu söyler.
Orijinal içerik üretmek: Bu muhtemelen en zor çözümdür, ancak aynı zamanda en ödüllendiricidir.
Kötü içerik
Daha uzun içerik ve SEO sonuçları arasında doğrudan bir ilişki vardır.
Araştırmalar, ilk sayfa sonuçlarının ortalama olarak 1.447 kelimeye sahip olduğunu gösteriyor.
Tha, aynı çalışmanın tek başına kelime sayısının yeterli olmadığını ortaya koyduğunu söyledi. Bir içerik optimizasyon platformu olan Clearscope'ta "İçerik Derecesi" yüksek olan içerikler, Google'da daha üst sıralarda yer alıyor gibi görünüyor.
Bu çalışmaya göre, İçerik Puanını birer birer artırmak, sıralamaları bir konum kadar artırmaya yakındır.
Clearscope, rekabet ve semantik anahtar kelimeler gibi şeyleri ölçer; bu, daha uzun içeriğin cevap olmadığı anlamına gelir. Bir kullanıcının sorusunu tam olarak yanıtlayan kapsamlı, alakalı içerik.
İşte olay:
Bu tür içerikleri üretmek, çoğu e-ticaret işletmesi için zor bir iştir.
İçeriğinizin çoğu ürün açıklamalarından oluşur.
Kataloğunuzda 200 ürün varsa, nasıl 200 derinlemesine içerik yazabilirsiniz?
Bu zorlayıcı olsa da uzmanlar, ürün açıklamalarınıza en az 500 kelimelik içerik eklemenizi öneriyor.
Çoğu e-ticaret işletmesi bunu yapmaz, bu nedenle bu ekstra çalışma gerçek bir rekabet avantajı haline gelebilir.
Kullanıcı deneyimi
Site mimarinizi iyileştirmek, performans göstermeyen sayfaları ortadan kaldırmak ve yüksek kaliteli içerik üretmek çok önemlidir. Ancak kullanıcılar bu içeriğe düzgün bir şekilde erişemezlerse genel olarak kötü bir deneyim yaşarlar.
Google bundan hoşlanmaz.
Önümüzdeki birkaç yıl içinde, muhtemelen kullanıcı deneyimi ile arama sonuçları arasında çarpıcı bir ilişki göreceğiz.
Bu yıl Google, "Sayfa Deneyimi" adlı yeni bir algoritma güncellemesi başlattı.
Bu güncelleme, üç ana sinyali ölçerek kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi amaçlamaktadır:
En Büyük İçerikli Boya (LCP): Kullanıcılar sitenizi ziyaret ettiğinde içeriğinizin ne kadar hızlı yüklendiği.
İlk Giriş Gecikmesi (FID): Kullanıcıların içeriğinizle gerçekte ne kadar hızlı etkileşime girebileceği.
Kümülatif Düzen Kayması (CLS: Kullanıcılar etkileşime girdiğinde içeriğinizin görsel olarak ne kadar kararlı olduğu.
Başka bir deyişle, siteniz yalnızca hızlı yüklenmemeli, aynı zamanda kullanıcılara sorunsuz bir deneyim sunmalıdır.
Ne yazık ki, bu unsurları derinlemesine ele almak bu kılavuzun kapsamı dışındadır. Google'ın Temel Sinyalleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için Google Arama Merkezi'ndeki bu kılavuzu okumanızı öneririz.
Mobil uyumlu e-ticaret optimizasyonu
Mobil, mobil mobil.
Eminim hemen hemen her yerde mobil optimizasyonun heyecanını görmüşsünüzdür.
Ama gerçek şu ki, artık sadece bir yutturmaca değil. Mobil artık çevrimiçi trafiği domine ediyor.
Geçen yıl, dünya çapındaki trafiğin kabaca %55'i mobil cihazlardan geldi.
Her yıl yükseliyor ve durma belirtisi göstermiyor.
Son zamanlarda Google, mobil öncelikli dizinlerinin de kullanıma sunulduğunu duyurdu.
Bu ne anlama geliyor? Özetle, mobil öncelikli dizin, Google'ın masaüstünüzden önce mobil sitenizi dizine ekleyeceği anlamına gelir.
Bu, organik SERP'lerde gelişmeye devam etmek için mobil sitenizin yerinde olması gerektiği anlamına gelir.
İnsanlar mobil sitenize giriyor ve düşük hızlar ve korkunç kullanıcı arayüzü nedeniyle zıplıyorsa, sıralamanızın etkileneceğine bahse girebilirsiniz.
Web siteniz mobil cihazlar için optimize edilmemişse ve yanıt vermiyorsa, mobil optimizasyonunuz için bu bir numaralı öncelik olmalıdır.
Bunun da ötesinde, mobil sayfa hızı başarı için kritik öneme sahiptir.
Hız için "en iyi uygulama"dan sadece birkaç saniye daha yavaş olmanın sorunu nedir?
Çatıdan geçen hemen çıkma oranları:
E-ticaret sitenizin yüklenmesi iki veya daha fazla saniye sürerse, hemen çıkma oranınız %9'a kadar artabilir. Beş saniye veya daha uzun sürerse, hemen çıkma oranınız %38 civarında olacaktır.
Kötü bir kullanıcı deneyimi nedeniyle kullanıcıların parasının yaklaşık %35'i masada kalıyor. Bu arada, UX'i geliştirmek, sonuçlarınızı katlanarak artırabilir.
E-ticarette kullanıcı deneyimi ve dönüşüm oranı optimizasyonu, bir bölmede iki bezelye gibidir. Bunu akılda tutarak, keşif ve satın alma sürecini olabildiğince sorunsuz hale getirmelisiniz. UX'ten alışveriş sepetini terk etme oranlarına kadar optimizasyon çok önemlidir.
Muhtemelen Rothy's'den daha iyi dönüşüm için optimize edilmiş bir web sitesi yoktur. Ayakkabılardan hiç hoşlanmamış olsanız veya kadın ayakkabılarıyla ilgilenen bir kadın değilseniz bile siteyi keşfetmek keyifli.
Ana sayfaya girdiğinizde, site sizi anında iki kolay seçenek sunan basit bir tasarımla karşılar: menü veya tüm alışveriş.
Bu yararlıdır çünkü çok fazla seçenek alışveriş yapanlar için felç edici olabilir.
Rothy'nin ana sayfasının üst kısmında, dinamik ve değişen bir ticker, kullanıcılara ortak acı noktaları yaşamayacaklarına dair güvence veren anlık değeri görüntüler.
Aşağı kaydırdığınızda, seçenekler yine zarif ve basit ürün stilleriyle birleştirilir:
Tek tek ürünlere tıklamak, sizi yüklenmesi on saniye daha sürebilecek ve hemen çıkmayla sonuçlanabilecek başka bir sayfaya yönlendirmeden ürün sayfasını doğrudan pencerede açar.
Sitenin akışı ve satın alma süreci neredeyse benzersizdir.
Ve pastanın üzerine krema için değer her adımda iletilir:
Bu, e-ticaret dönüşüm optimizasyonu.
Organik trafiğinizin tamamını dönüştürdüğünüzden emin olmak için izleyebileceğiniz en iyi uygulamalardan bazıları şunlardır:
Site hızı: Sitenizi daha hızlı hale getirin ve kullanım kolaylığına öncelik verin.
Gezinme: Ürünleri bulmak için daha az, daha basit seçenekler sunun. Çok fazla seçenek sürtünmeye neden olabilir.
Ödeme sayfalarını basitleştirin ve değere odaklanın: Yüksek alışveriş sepetini terk etme oranlarından kaçınmak için, her zaman tüketiciler hakkında soru sormadan önce sorunlu noktaları ele alın.
TİCARET PAZARINDA AMAZON
Zaten satışları artıran yerleşik bir e-ticaret siteniz var.
Neden Amazon'a dönüp karınızın bir yüzdesini kaybedersiniz?
2019'da Amazon, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki tüm e-ticaret satışlarının %46'sından sorumluydu.
Her ay ortalama 214,8 milyon kişi Amazon'u ziyaret ediyor.
Bunu perspektife koymak için, bugün ABD'de yaklaşık 332 milyon kişi yaşıyor.
Bu, Amazon'un her ay tüm ABD nüfusunun %64'üne eşdeğer trafik elde ettiği anlamına gelir.
Bu senin için ne anlama geliyor?
Amazon'da değilseniz ve rakibiniz varsa, bu satışa elveda öpücüğü verebilirsiniz.
Bunu şu şekilde düşünün:
Diyelim ki tipik müşterinizim. Mağazanızın sunduğu bir ürünü bulmak istiyorum.
Yani, Amazon ile başlıyorum. Ürünü uygun fiyata buldum ama yine de göz atmak istiyorum. Google'a giriyorum ve sitenizi buluyorum. Aynı zamanda iyi bir fiyat, ancak nakliye ve iadeler o kadar net değil ve sitenizden daha önce hiç alışveriş yapmadım.
Amazon bana sadık kaldı ve markanızı hiç duymadım.
Bu yüzden Amazon'a geri dönüyorum ve ücretsiz kargo ve iade ile aynı fiyata rekabetinizden satın alıyorum.
Evet, çevrimiçi alışveriş yapanların çoğu için bu günlük yaşamdır.
Amazon, e-ticaret pazarına neredeyse hakim.
İnsanlar Amazon'u seviyor ve bunu inkar etmek yok. Veriler yalan söylemez.
Ayrıca, Amazon'da satış yapmak için marka oluşturma gerekli değildir. Birisi Google'da bir ürün ararsa, doğal olarak tanıdıkları markaları, aşina olmadıkları markalara tercih edeceklerdir.
Sizi duymazlarsa, satışı bir rakibe kaybedersiniz.
Ama Amazon'da her şey olur. Neredeyse markanız Amazon'un bir uzantısı gibi. İnsanların Amazon'dan satın almayı sevmesinin en önemli nedenlerine göz atın:
Orada "marka" görmedin, değil mi?
Amazon'da satış yapıyorsanız satın alma kararlarını etkileyen en önemli faktörler fiyatlandırma, incelemeler, nakliye ve Amazon önerileridir. Marka tanıma neredeyse önemsizdir.
Hem bir e-ticarete hem de Amazon mağazasına sahip olmak akıllıca olacaktır. Amazon, görmezden gelemeyeceğiniz kadar çok trafik ve satın alma gücü barındırıyor.
Bir Amazon varlığına sahip olmamayı seçerseniz, rakiplerinizin Amazon'da sattığı ürünlerde Amazon'un avantajlarını taklit etmelisiniz. Ücretsiz ve kolay kargo ve iade gibi şeyler.
Alışveriş yapanlar benzer avantajlar bulamazlarsa ve markanızı iyi tanımıyorlarsa, Amazon'daki rakiplerinizden satın alma şansları yüksektir ve muhtemelen iyi değerlendirmeleri de vardır.
Ayrıca bakınız: Amazon SEO için Başlangıç Kılavuzu
SEO İÇİN EN İYİ TİCARET PLATFORMLARI
Web'de bir e-ticaret mağazasına ev sahipliği yapmaya karar verirken, bir sürü farklı seçeneğiniz vardır ve her biri, sıralamaları yükseltmenize yardımcı olacak güçlü SEO araçları içerir.
İşte SEO için en iyi e-ticaret web sitesi platformları.
BigCommerce: BC, en iyi çevrimiçi mağaza platformudur ve bunun iyi bir nedeni vardır. Entegrasyonlara, SEO yeteneklerine ve mağazanızı tek bir tıklamayla Amazon ve Facebook gibi birden çok kanala entegre etme yeteneğine sahiptir.
Shopify: BC gibi Shopify da e-ticaret için en iyi oyuncudur. Daha gelişmiş SEO seçenekleriyle, büyüyen mağazalar için harika bir seçimdir.
Magento: Magento, size bir sonraki seviye araçlar sunan ve daha fazla satış sağlayan Adobe yazılımı üzerinde gelişen bir başka popüler e-ticaret platformudur. Magento'nun SEO ile ilgili özellikleri de diğer platformlara göre güzel bir avantaj sağlar.
Volusion: Volusion, piyasadaki en mükemmel ve optimize edilmiş site temalarından bazılarına sahiptir. Ayrıca, dijital pazarlama ve SEO araçları, organik olarak sıralamanıza yardımcı olmak için harikadır.
WooCommerce: WooCommerce directly integrates with WordPress to give you great CMS and online store features.
3dcart: 3dcart, çevrimiçi bir mağaza oluşturmanıza veya mevcut bir web sitesine bir alışveriş sepeti özelliği eklemenize olanak tanır. Ayrıca temel SEO özelliklerine sahiptir.
Weebly: Weebly, harika e-ticaret işlevselliğine sahip popüler bir web sitesi oluşturma aracıdır. Weebly, popüler nakliye şirketleri ile entegre olur ve bu süreçte tonlarca SEO aracını paketler.
KARAR?
SEO, e-ticaret başarısında büyük bir faktördür.
Web sitenizi, ürün sayfalarınızı ve içeriğinizi Google'da ilk sayfada sıralamak, daha fazla organik trafik elde etmenize yardımcı olacaktır.
Bunun ötesinde, organik arama sonuçlarından satışları artırmada büyük bir faktör olan marka bilinirliği oluşturmanıza yardımcı olur.
Yalnızca trafiği ve satışları artırmak için reklamlar için ödeme yapmak yerine, bunu güçlü SEO ile organik olarak yapabilirsiniz.
Çabalarınızı, paranızın karşılığını en iyi şekilde verebilecek e-ticaret SEO'nun aşağıdaki temel alanlarına çevirin:
Başlık etiketleri
Meta açıklama etiketleri
URL'ler
Kategori / ürün içeriği optimizasyonu
Mobil optimizasyon
Şema
Süresi dolmuş ürünler için 301 yönlendirmesi
E-ticaret mağazanız için CRO
Amazon
Hedefleriniz için doğru e-ticaret platformunu seçme
Bu en iyi uygulamalara odaklanın ve her zamankinden daha fazla organik satış elde edeceksiniz.
Gelirinizi artırmak ve çevrimiçi satışları artırmak için profesyonel yardıma ihtiyacınız olabileceğini düşünüyorsanız? E-ticaret SEO hizmetimize göz atın ve başarısı kanıtlanmış bir şirketle ortak olun.
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,