Affiliate Marketing - Kazanç Ortaklığı Nedir?

Satış ortaklığı olarak da bilinen Affiliate Marketing sistemi, network üzerinden sunulan bir tür ticaret ortaklığıdır. İnterneti bir ağaç, internet sitelerini de bu ağacın dalları olarak düşünürsek, kazanç ortaklığı internetin gelişimi ve çeşitliliği ile ortaya çıkan bir tomurcuk olarak nitelendirilebilir. Kazanç ortaklığı sistemi bir firmanın bir esnafa bayilik vermesi olarak da düşünülebilir. İnternet üzerinden e-ticaret yoluyla faaliyet yürüten firmaların ürün, site ve kurumları tanıttığı, ürün satışı ve reklama yönelik bir protokoldür. Franchise ve benzeri bayilik anlayışından farkı ise, online olarak işlemesi ve ortaklığa dahil olan sitelerin, ürünlerin satışından ziyade reklam ve teşhiri üzerine kurulu bir çalışma biçimini taşımasıdır. Kazanç ortaklığı web siteleri ve blogların, internet üzerinden gelir elde ettiği en büyük kazanç havuzu konumundadır. Yayıncılar için kullanımı kolay ve esnetilebilir yapıdadır. Reklam veren firma ve markalar içinse yeni müşterilere ulaşabilecekleri, ürün ve hizmetlerini tanıtabilecekleri etkin bir kanaldır.

Kazanç Ortaklığı Sistemi İşleyişi

Kazanç ortaklığında, reklam veren ve yayıncı, ortaklığı oluşturan taraflardır. Reklam veren siteler ve kuruluşlar, bir marketing ( pazarlama ) firması ve Affiliate Network aracılığı ile web siteleri ile anlaşarak, reklam gösterimi ve ürün tanıtımı konusunda gerekli bilgileri ulaştırır. Web siteleri ise, markaya ait reklamları genelde banner olarak adlandırılan ve sabit yada animasyonlu flash reklamlar ile teşhir eder. Reklam yayınlayan web sitelerinin ziyaret eden kullanıcılarda söz konusu banner reklamlara tıklayarak reklam veren sitelere yönlendirilir. Kazanç ortaklığı, reklam yayınlayan için kazancı Pay for Action ( Döngü Başına Ödeme ) olarak tanımlanan bir komisyon ücretlendirme yöntemiyle sunuyor. Siteyi ziyaret eden kullanıcı reklama tıkladığında reklam sahibi siteye yönlendiriliyor. Sonrasında kullanıcının reklam veren site üzerinde yaptığı işlemlere göre Pay for Click - Reklama Tıklama Başına Ödeme , Pay for Sign - Reklamdaki Siteye Kayıt Başına Ödeme ve Pay for Buy - Reklamdaki Ürün Satışı Başına Ödeme olarak tanımlanmış komisyonlar reklam yayınlayan sitenin kazancı olarak haneye yazılıyor. Reklam veren ise ürününü satıyor, sitesini tanıtıyor ve yeni bir müşteri kazanıyor. Sonuç olarak firma da aracı da kazanıyor. Reklam verenin doğru yayıncı seçimi ve uygun ortaklık koşullarının oluşması ile birlikte kazanç ortaklığı, her iki taraf içinde karlı ve uygun bir kanal oluşturabilir.
Reklam komisyon oranları, firma ve aracılara göre farklılık gösterse de yüksek ziyaretçi sayısına sahip gözde bir web sitesi ile bilindik ve güvenilir bir markanın birlikteliği sonucunda kârlı bir sistemdir.

Kazanç Ortaklığı Dezavantajları

Reklam veren kurum, aracı ortaklık ağı ve reklamcı web siteler arasındaki ilişki, dürüstlüğe bağlı ilkeler ve anlaşmanın şartlarının esnek olması kazanç ortaklığını işlemez duruma getirir. Buna benzer durumlarda reklamcılığın en hassas yönü olan güvensizlik ve güvenilmezlik, konunun tüm ilgili birimlerini, müşteri de dahil olmak üzere etkiler.

affimarket.jpg
 
Son düzenleme:
Üst Alt