ALAN ADINIZ SEO'NUZU ETKİLİYOR MU?

RİMA

Meraklı
Katılım
7 Tem 2021
Mesajlar
14
Tepki
2
Editörün Notu: Bu blog yazısı ilk olarak 2016 yılında yayınlandı. Haziran 2021 itibariyle güncel bilgileri yansıtacak şekilde güncellendi ve yeniden yayınlandı. Makale temizlendi, öneriler yeniden değerlendirildi ve referanslar yenilendi.

Eskiden doğru alan adını seçmek SEO sıralamalarınız üzerinde büyük bir etkiye sahipti. Bugün ise işler biraz farklı.

Tam eşleşme alanları (veya kısaca EMD) çok önemliydi. Anahtar kelimeler etki alanında olduğu için Google sonuçlarınızı artırır. Bu tek başına bir web sitesi geçerliliği ve sıralama gücü verdi.

Yüzeyde mantıklı. Bir bilgisayar satın almak istiyor ve Google'da arama yapıyorsanız, www.buyacomputer.com veya www.bestcomputerdeals.com gibi bir web sitesi adı size satılık bilgisayarları göstermek için en iyi yerler gibi görünür.

Diğer şirketler, biraz daha iyi sıralama umuduyla her URL'ye daha da fazla anahtar kelime yerleştirmek için alt alan ve alt klasörler kullandı. Bir site, anında SEO sonuçları almak için www.abcelectronics.com/buy-a-computer web adresine sahip bir sayfa ekler.

Sonra işler değişti.

Google, yetkili sitelerin harika bir alan adından daha fazlasına ihtiyaç duyduğunu fark etti. Algoritma, yönlendiren siteler ve güvenilir bilgiler gibi diğer birçok faktörü dikkate alacak şekilde değiştirildi.

Site içeriğine yapılan vurgu, sonuçlar sayfasında açıkça gösterilmektedir. Daha önce Google, sonuçları listeler ve genellikle alan adını içeren başlık etiketindeki anahtar kelimeleri kalınlaştırırdı. Şimdi, bir bilgisayar satın almak için arama yaparken, arama sorusundaki anahtar kelimeler, sitedeki şema işaretlemesi veya içerik parçası içinde kalın harflerle gösterilir.

1625670835897.png


Tüm bunlar, etki alanlarındaki anahtar kelimelerin artık otomatik olarak yüksek sıralama faktörü olmadığını söylemek içindir.

O Zaman Alan Adları Önemli mi?

Kesinlikle. Doğru alan adını seçmek, pazarlama stratejinizin hayati bir parçasıdır. Şirketinizin markasına uygun ve çok karmaşık olmayan bir alan seçmelisiniz.

Bir URL'de tek başına ad da dikkate alınmaz. Şirketler TLD (üst düzey alan) bölümünü düşünmelidir. Alan adınızın bir .com, .org veya .computers (veya diğer binlerce seçenekten herhangi biri) olması önemlidir. İşletmelerin ve kuruluşların bir .com alanı kullanmasını öneririz çünkü çoğu potansiyel müşteri doğal olarak web sitenizin adresinin bu şekilde biteceğini varsayacaktır. Başka bir deyişle, bir .com ile bitiyorsa, doğrudan sitenize gitmeleri daha kolay olacaktır.

URL'nizin okunabilir olması ve profesyonel görünmesi de önemlidir. Moz'dan alınan bu grafik, bir web adresinin bir kullanıcının algısını nasıl etkilediğine dair iyi bir görseldir:

1625670902676.png


Alan Adları ve PPC

Alan adlarının daha yüksek bir etki görebileceği bir alan PPC'dir. Reklamlar için sınırlı alanınız varsa, alan adında bir anahtar kelimeye sahip olmak yardımcı olabilir. PPC reklamlarına tıklayan kişiler genellikle şirketleri değil belirli ürünleri ararlar.

Yerel SEO sonuçları, konum etki alanına veya alt etki alanına dahil edildiğinde de daha yüksek olabilir.

1625670937492.png


Yakın tarihli bir Google Web Yöneticileri videosunda, Google'dan John Mueller, .job TLD kullanmanın bir iş ilanı sitesinin daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olup olmayacağıyla ilgili bir soruyu yanıtladı. Cevabı hayır, ama bundan daha fazlası var.

1625670960198.png


Örneğin, birisi Miami'yi ziyaret ediyorsa ve yakınlarda bir bar arıyorsa, Güney Miami yerine Kuzey Miami'den bahsetmek, bulunduğunuz yere göre tıklama sayısını artırabilir.

Başka bir örnek, alan adınızın .uk veya .de gibi konuma dayalı bir TLD ile bitmesidir. Birisi o konumda arama yapıyorsa, bu tür alan adları için tıklama oranı muhtemelen daha yüksek olacaktır.

Alan Adımı Değiştirmeli miyim?

Zaten bir tam eşleşme alan adınız varsa, değiştirmeye değer olup olmadığını merak ediyor olabilirsiniz.

Muhtemelen hayır, ama buna bağlı.

Markalaşma ve trafik ile kurulan firma ve web sitelerinin domainlerini değiştirmelerine gerek yoktur. Yıllarca süren çalışma ve itibar yönetimi, bir marka oluşturmaya gider ve bir şirket bununla başarı elde ediyorsa, bunu değiştirmeyin.

Bunun yerine, SEO çabalarınızı kaliteli içerik yazmaya, yönlendirme bağlantıları oluşturmaya ve iyi incelemeler veya etkili sözler almaya odaklayın.

Şirketiniz daha yeniyse ve yeni başlıyorsanız, bir geçiş düşünebilirsiniz. Genel pazarlama açısından, şirketiniz büyüdükçe, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi alan adınıza koyduğunuz anahtar kelimenin ötesine genişletmek isteyebilirsiniz. Tam eşleme alan adı, gelecekteki büyüme potansiyelinizi sınırlayabilir.

Anahtar, yalnızca anahtar kelimelerin ötesine geçen stratejiler aracılığıyla en iyi SEO sonuçlarını almaya odaklanmaktır.

İşletmenin uzun ömürlülük spektrumunun neresinde olursanız olun, sağlam bir SEO stratejisine sahip olmak önemlidir. Tam olarak yönetilen, gelişmiş SEO hizmetleri sunarak şirketinize yardımcı olabiliriz.
 

pikachu

www.teknoleo.com
Banlı Üye
Katılım
21 Şub 2021
Mesajlar
110
Tepki
102
tabi ki etkiliyor
 
Üst Alt