Alexa sıralaması bir çok insan için bir şey ifade etmeyebilir ancak web sitenizi satın alacak müşteriler, web sitenize reklam verecek olan yine müşteriler için incelenecek bir kriter olduğu unutulmamalı. Alexa sıralamasına önem vermeyenler Google ve AdSense gözünde önemlerini yitirdikleri için görmezden gelinmekte. Alexa kavramı neden var o zaman diye sorduğunuzu duyar gibiyim, alexa sıralamasının düşmesindeki faydaları üst seviyede reklam veren firmaların dikkatini düşük bir Alexa sıralaması ile çekebilir diğer rakipleriniz arasında farkındalık yaratabilirsiniz. Alexa rank ne düşünerek web sitelerine derecelendirmeye sokuyor hep birlikte öğrenelim.
Alexa grupları belirli bir dönemin sevilen optimize kaynağı olarak tanımıştık, şuanda da bulunup kullanımı çok fazla olmasa da varlığını korumakta. Alexa gruplarını kullanarak sıralamanızı düşürmek hala mümkün. Alexa gruplarına biraz vakit ayırarak sıralamanızı düşürebilirsiniz ancak sadece bu gruplara bel bağlamak çok doğru bir ifade olmayacaktır. Alexa için web sitenize ziyaretçi çekme, ziyaretçileri elinizde tutma gibi optimizasyonlar sıralamada düşmenize yarar sağlayacaktır.
Halka açık olan Alexa’nın asıl amacı hangi web sitenin ziyaretçisi ne durum da öğrenmenin güvenilir bir yoludur. Alexa hangi durumları raporluyor;
Alexa derecelendirilmesinde evvel yapılması gereken ilk şey Alexa çalışma mantığını anlamak, uygun kriterleri yerine getirmektir. Piyasadaki her dev firmaların algoritmalarını sakladığı gibi Alexa’nın da algoritmasını bilmiyoruz, ancak yayınlamış olduğu kadarını paylaşmaktan da geri kalmıyoruz. Alexa içinde analiz yaptırılan bir web sitesinin son 3 ay içerisinde aldığı günlük ziyaretçi sayısı ve görüntülenme sayısını raporluyor. Alexa da aratılan web sitelerin son 3 aylık trafiğinde en yüksek olan sitelere #1 etiketini veriyor. Alexa da etiketleri anlamak için basit bir örneklendirme; eğer web siteniz otoriter ve aranma hacmi yüksek bir değere sahip ise sıfıra yakın değerler alacaksınız.
Örnek: Google.com = Alexa page rank değeri 1 olsun ve xyz.com = Alexa pagerank değeri 5342 olsun
Burada Google için daha fazla ziyaretçi ve daha fazla görüntülenme aldığını analiz etmiş oluyoruz.
Alexa sıralamasın da düşmek istiyorsak web sitemize günlük ziyaretçilerimizi, web site görüntülenmesini arttırarak son 3 ay içerisinde bulunmasını sağladığımız takdirde Alexa derecelendirmesinde güzel sonuçlar elde ederiz.
Planlı olmak her alanda güzeldir ve Alexa sıralamasında düşmek için düzenli aranma hacmi yüksek içeriklerin web sitenizde paylaşılmasına önem verilmeli.
Paylaşılan içeriklerin özgün ve kaliteli olmasına dikkat edilmeli bunun yararı web sitenize ziyaretçilerin ve görüntülemenin artması için yararlı bir uygulama olacaktır.
Alexa gibi Google da paylaşılan web sitelerdeki linklere özen göstererek sıralamalarını belirlemekte.
Peki bu algoritmalar bizden ne tür bir link istiyor ?
Alexa ve Google web sitelerinizin güvenli ve otoritesi yüksek olmasını, ziyaretçilerine vereceği hizmetin kalitesini arttırmak amacı için ön planda tuttuğu bilinmekte. Bu kriterlerin yerine getirildiği takdirde Google sıralamasında yukarı çıktığını aynı zaman da sıralamada yukarı çıkarken Alexa derecelendirmesinde de puanınızın düştüğünü göreceksiniz.
Alexa sıralaması artık sizin için önemli bir hal aldı ise ücretli paketlerinde alabilir deneme yapabilirsiniz. Web uzmanları tarafından önerilmese de bu paketler, kendilerince haklılar. Ücretli paketten satın alındığında Alexa size web sitenize yerleştirmeniz için Alexa Certified Code verecektir. Doğruluğu aktif etme kodunu yerleştirdiğiniz takdirde Alexa kendi kaynakları ile değil web sitenizin kendisi tarafından trafik raporları hazırlayacaktır. Alexa yatırımının size faydası olarak:
Alexa grupları belirli bir dönemin sevilen optimize kaynağı olarak tanımıştık, şuanda da bulunup kullanımı çok fazla olmasa da varlığını korumakta. Alexa gruplarını kullanarak sıralamanızı düşürmek hala mümkün. Alexa gruplarına biraz vakit ayırarak sıralamanızı düşürebilirsiniz ancak sadece bu gruplara bel bağlamak çok doğru bir ifade olmayacaktır. Alexa için web sitenize ziyaretçi çekme, ziyaretçileri elinizde tutma gibi optimizasyonlar sıralamada düşmenize yarar sağlayacaktır.
Halka açık olan Alexa’nın asıl amacı hangi web sitenin ziyaretçisi ne durum da öğrenmenin güvenilir bir yoludur. Alexa hangi durumları raporluyor;
Alexa derecelendirilmesinde evvel yapılması gereken ilk şey Alexa çalışma mantığını anlamak, uygun kriterleri yerine getirmektir. Piyasadaki her dev firmaların algoritmalarını sakladığı gibi Alexa’nın da algoritmasını bilmiyoruz, ancak yayınlamış olduğu kadarını paylaşmaktan da geri kalmıyoruz. Alexa içinde analiz yaptırılan bir web sitesinin son 3 ay içerisinde aldığı günlük ziyaretçi sayısı ve görüntülenme sayısını raporluyor. Alexa da aratılan web sitelerin son 3 aylık trafiğinde en yüksek olan sitelere #1 etiketini veriyor. Alexa da etiketleri anlamak için basit bir örneklendirme; eğer web siteniz otoriter ve aranma hacmi yüksek bir değere sahip ise sıfıra yakın değerler alacaksınız.
Örnek: Google.com = Alexa page rank değeri 1 olsun ve xyz.com = Alexa pagerank değeri 5342 olsun
Burada Google için daha fazla ziyaretçi ve daha fazla görüntülenme aldığını analiz etmiş oluyoruz.
Alexa sıralamasın da düşmek istiyorsak web sitemize günlük ziyaretçilerimizi, web site görüntülenmesini arttırarak son 3 ay içerisinde bulunmasını sağladığımız takdirde Alexa derecelendirmesinde güzel sonuçlar elde ederiz.
Planlı olmak her alanda güzeldir ve Alexa sıralamasında düşmek için düzenli aranma hacmi yüksek içeriklerin web sitenizde paylaşılmasına önem verilmeli.
Paylaşılan içeriklerin özgün ve kaliteli olmasına dikkat edilmeli bunun yararı web sitenize ziyaretçilerin ve görüntülemenin artması için yararlı bir uygulama olacaktır.
Alexa gibi Google da paylaşılan web sitelerdeki linklere özen göstererek sıralamalarını belirlemekte.
Peki bu algoritmalar bizden ne tür bir link istiyor ?
Alexa ve Google web sitelerinizin güvenli ve otoritesi yüksek olmasını, ziyaretçilerine vereceği hizmetin kalitesini arttırmak amacı için ön planda tuttuğu bilinmekte. Bu kriterlerin yerine getirildiği takdirde Google sıralamasında yukarı çıktığını aynı zaman da sıralamada yukarı çıkarken Alexa derecelendirmesinde de puanınızın düştüğünü göreceksiniz.
Alexa sıralaması artık sizin için önemli bir hal aldı ise ücretli paketlerinde alabilir deneme yapabilirsiniz. Web uzmanları tarafından önerilmese de bu paketler, kendilerince haklılar. Ücretli paketten satın alındığında Alexa size web sitenize yerleştirmeniz için Alexa Certified Code verecektir. Doğruluğu aktif etme kodunu yerleştirdiğiniz takdirde Alexa kendi kaynakları ile değil web sitenizin kendisi tarafından trafik raporları hazırlayacaktır. Alexa yatırımının size faydası olarak:
- Alexa sıralamanızda hızlı bir düşüş yaşarsınız
- Web siteniz hakkında detaylı raporlara ulaşma şansı yakalarsınız
- Web sitenizin artan trafiğini halka açık olan Alexa sayesinde herkese duyurmuş olursunuz