Editörün Notu: Bu blog yazısı ilk olarak 5 Ocak 2017'de yayınlandı ve güncel bilgileri yansıtacak şekilde güncellendi ve yeniden yayınlandı. Makale temizlendi, öneriler yeniden değerlendirildi ve referanslar yenilendi.
Şirketlerin SEO sonuçlarını iyileştirmek için yapabilecekleri en iyi şeylerden biri, ziyaretçileri ve müşterileri için değerli içerik oluşturabilecekleri bir blog tutmaktır. Kendi ürünleri hakkında içerik üretemeyeceklerini düşünen şirketler bile bir blogdan faydalanabilir.
İşin püf noktası, en iyi sonuçlar için onu web sitenize nasıl dahil edeceğinizi bilmektir.
SEO'da web sitenizi nasıl kurduğunuz önemlidir ve bu açıdan bakıldığında, alt alan adlarının etkisi ve sıralamaları nasıl etkilediği konusunda bir anlaşmazlık geçmişi vardır.
Bir web sitesinde bir alt alan adının kullanılmasının önerildiği zamanlar vardır, ancak bir blog eklerken, alt dizin olarak da adlandırılan bir alt klasör kullanmak daha iyidir.
Peki, bir alt alan nedir ve fark nedir?
Bir alt alan, www.blog.yourdomain.com gibi bir adrese sahip olacaktır.
www.alanadiniz.com/blog gibi bir alt klasör oluşturulacaktır.
İlk başta küçük bir ayrım gibi görünse de, büyük bir fark yaratıyor.
Bir alt klasör, blogu ana etki alanının bir parçası yapar. Bir web sitesindeki başka bir sayfa gibi davranır, bu nedenle üzerinde yaptığınız herhangi bir SEO, ana alan üzerinde bir etkiye sahip olabilir.
Google, tartışmaya fazla ağırlık vermedi. En son açıklamaları Aralık 2017'de John Mueller tarafından bu videoda yapıldı ve resmi konumları değişmedi. Alt alan adlarını alt klasörlere karşı kullanmanın sorun olmadığını söylüyor. Ayrıca, her ikisinin de ayrı ayrı nasıl taranacağını öğrenmenin birkaç gün sürebileceğini söylüyor.
Buradaki anahtar, ayrı ayrı taranmaları.
Bir Alt Etki Alanındaki Bir Blog Farklı Bir Site Olarak Taranıyor
Bunu daha da yıkmak için SEO sonuçlarını etkileyen iki ana faktör olduğunu anlamak önemlidir: içerik ve bağlantılar.
Blog, site ziyaretçileri için değerli içerik sağlayarak bir alan adının otoritesini oluşturmaya yardımcı olur. Gelen bağlantılar, doğal olarak, sonuçlara da katkıda bulunacak iyi yazılmış içeriğe gelir.
Alt alanlar ayrı ayrı tarandığından, içeriğin ve bağlantıların ana siteden ayrı bir alt alanda olması, sonuçlarının ve yetkilerinin de bölündüğü anlamına gelir.
Google, ayrı olarak listelediğiniz için cezalandırılmayacağınızı söylüyor, ancak size de yardımcı olmayacak. Blogunuzu ve web sitenizi ana etki alanında sayılacak şekilde uygun şekilde entegre etmek, sonuçları birleştirerek trafiği, sıralamaları ve geliri artırmaya yardımcı olacaktır.
Alt Alan Adlarını Kullanmanın Bir Zamanı Var mı?
Bir alt alan kullanmanın tamamen kötü olduğunu ima etmek istemiyoruz. Bir alt etki alanı kullanmanın yararlı olduğu ve hatta daha iyi olduğu durumlar vardır. Farklı kitleler ve diller için sayfaları veya site sürümlerini düzenlemek daha kolay olabilir.
Bunları ayrı siteler olarak uygun şekilde kullanmak anahtardır.
Bunun bir örneği, birden fazla ülkede faaliyet gösteren ve farklı dillerde web siteleri olan veya coğrafi konumlar için farklı fiyatları olan şirketleri içerebilir. Bunları alt alan adlarıyla ayırmak çok etkili olabilir, çünkü bunlar ayrı web siteleri olarak kabul edilir, ancak yine de ana alanla bağlantılıdır. Birden çok dilde bir blog oluşturmayı planlıyorsanız, alt alanlar faydalı olabilir.
Başka bir harika örnek, alt alan adlarının kullanımını zorlayan bir Shopify sitesine eklemektir. E-ticaret ile bazı şirketler, bloglarını e-ticaret işlerinden ayrı tuttuğu için bir alt alan kullanmayı tercih eder.
Alt alanlar ve SEO sonuçları Google tarafından ayrı olarak ele alındığından, siz de yapmalısınız. Şirketinizin pazarlama ekibi, hedeflerini ve çabalarını her bir alt alana ayrı bir web sitesi olarak odaklamalıdır; bu, yerel optimizasyon ve bağlantı oluşturma için ayrı planlara sahip olmak anlamına gelir.
Bizim Önerimiz
Bir blogu yüksek kaliteli, alakalı içerikle şirket stratejinize entegre etmek, SEO sonuçlarınızı artırmanın harika bir yoludur. Düzenli olarak önerdiğimiz bir şey. En fazla fayda için iyi şeyleri bir arada tutun ve trafiği ana alana yönlendirmeye odaklanın.
Çoğu durumda önerimiz, her şeyin alt klasörleri olan bir ana etki alanında bulunması ve alt etki alanlarından kaçınılmasıdır. Bazı sunucular ve eski web siteleri, bir web tasarımcısının alt klasörler yerine alt alanlar oluşturması için daha iyi çalışır; bu nedenle bir sitenin bu şekilde kurulmasının nedeni bu olabilir. Bu durumda, yeni bir web sitesi edinmenin zamanı gelmiş olabilir.
Bir alt etki alanından alt klasör kurulumuna geçiş zahmetli olabilir, ancak bu çabaya değer.
Şirketlerin SEO sonuçlarını iyileştirmek için yapabilecekleri en iyi şeylerden biri, ziyaretçileri ve müşterileri için değerli içerik oluşturabilecekleri bir blog tutmaktır. Kendi ürünleri hakkında içerik üretemeyeceklerini düşünen şirketler bile bir blogdan faydalanabilir.
İşin püf noktası, en iyi sonuçlar için onu web sitenize nasıl dahil edeceğinizi bilmektir.
SEO'da web sitenizi nasıl kurduğunuz önemlidir ve bu açıdan bakıldığında, alt alan adlarının etkisi ve sıralamaları nasıl etkilediği konusunda bir anlaşmazlık geçmişi vardır.
Bir web sitesinde bir alt alan adının kullanılmasının önerildiği zamanlar vardır, ancak bir blog eklerken, alt dizin olarak da adlandırılan bir alt klasör kullanmak daha iyidir.
Peki, bir alt alan nedir ve fark nedir?
Bir alt alan, www.blog.yourdomain.com gibi bir adrese sahip olacaktır.
www.alanadiniz.com/blog gibi bir alt klasör oluşturulacaktır.
İlk başta küçük bir ayrım gibi görünse de, büyük bir fark yaratıyor.
Bir alt klasör, blogu ana etki alanının bir parçası yapar. Bir web sitesindeki başka bir sayfa gibi davranır, bu nedenle üzerinde yaptığınız herhangi bir SEO, ana alan üzerinde bir etkiye sahip olabilir.
Google, tartışmaya fazla ağırlık vermedi. En son açıklamaları Aralık 2017'de John Mueller tarafından bu videoda yapıldı ve resmi konumları değişmedi. Alt alan adlarını alt klasörlere karşı kullanmanın sorun olmadığını söylüyor. Ayrıca, her ikisinin de ayrı ayrı nasıl taranacağını öğrenmenin birkaç gün sürebileceğini söylüyor.
Buradaki anahtar, ayrı ayrı taranmaları.
Bir Alt Etki Alanındaki Bir Blog Farklı Bir Site Olarak Taranıyor
Bunu daha da yıkmak için SEO sonuçlarını etkileyen iki ana faktör olduğunu anlamak önemlidir: içerik ve bağlantılar.
Blog, site ziyaretçileri için değerli içerik sağlayarak bir alan adının otoritesini oluşturmaya yardımcı olur. Gelen bağlantılar, doğal olarak, sonuçlara da katkıda bulunacak iyi yazılmış içeriğe gelir.
Alt alanlar ayrı ayrı tarandığından, içeriğin ve bağlantıların ana siteden ayrı bir alt alanda olması, sonuçlarının ve yetkilerinin de bölündüğü anlamına gelir.
Google, ayrı olarak listelediğiniz için cezalandırılmayacağınızı söylüyor, ancak size de yardımcı olmayacak. Blogunuzu ve web sitenizi ana etki alanında sayılacak şekilde uygun şekilde entegre etmek, sonuçları birleştirerek trafiği, sıralamaları ve geliri artırmaya yardımcı olacaktır.
Alt Alan Adlarını Kullanmanın Bir Zamanı Var mı?
Bir alt alan kullanmanın tamamen kötü olduğunu ima etmek istemiyoruz. Bir alt etki alanı kullanmanın yararlı olduğu ve hatta daha iyi olduğu durumlar vardır. Farklı kitleler ve diller için sayfaları veya site sürümlerini düzenlemek daha kolay olabilir.
Bunları ayrı siteler olarak uygun şekilde kullanmak anahtardır.
Bunun bir örneği, birden fazla ülkede faaliyet gösteren ve farklı dillerde web siteleri olan veya coğrafi konumlar için farklı fiyatları olan şirketleri içerebilir. Bunları alt alan adlarıyla ayırmak çok etkili olabilir, çünkü bunlar ayrı web siteleri olarak kabul edilir, ancak yine de ana alanla bağlantılıdır. Birden çok dilde bir blog oluşturmayı planlıyorsanız, alt alanlar faydalı olabilir.
Başka bir harika örnek, alt alan adlarının kullanımını zorlayan bir Shopify sitesine eklemektir. E-ticaret ile bazı şirketler, bloglarını e-ticaret işlerinden ayrı tuttuğu için bir alt alan kullanmayı tercih eder.
Alt alanlar ve SEO sonuçları Google tarafından ayrı olarak ele alındığından, siz de yapmalısınız. Şirketinizin pazarlama ekibi, hedeflerini ve çabalarını her bir alt alana ayrı bir web sitesi olarak odaklamalıdır; bu, yerel optimizasyon ve bağlantı oluşturma için ayrı planlara sahip olmak anlamına gelir.
Bizim Önerimiz
Bir blogu yüksek kaliteli, alakalı içerikle şirket stratejinize entegre etmek, SEO sonuçlarınızı artırmanın harika bir yoludur. Düzenli olarak önerdiğimiz bir şey. En fazla fayda için iyi şeyleri bir arada tutun ve trafiği ana alana yönlendirmeye odaklanın.
Çoğu durumda önerimiz, her şeyin alt klasörleri olan bir ana etki alanında bulunması ve alt etki alanlarından kaçınılmasıdır. Bazı sunucular ve eski web siteleri, bir web tasarımcısının alt klasörler yerine alt alanlar oluşturması için daha iyi çalışır; bu nedenle bir sitenin bu şekilde kurulmasının nedeni bu olabilir. Bu durumda, yeni bir web sitesi edinmenin zamanı gelmiş olabilir.
Bir alt etki alanından alt klasör kurulumuna geçiş zahmetli olabilir, ancak bu çabaya değer.
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,