Makale tarihi: 29/09/2020
Bu yazımda sizlere backlink alırken hangi parametrelere dikkat etmeniz gerektiğini kısaca aktaracağım. Yüzeysel olarak aktaracağım bu bilgiler ile etkili bir link ağı oluşturabiliyor olacaksınız.
Bildiğiniz üzere çeşitli link ağı oluşturma yöntemleri mevcut. Siyah şaphalı (Black HAT SEO), Gri Şapkalı (Gray HAT SEO) ve Beyaz Şaphalı (White Hat SEO – Manuel Link Building).
Sizlere aktaracağım bilgi White Hat SEO yani temiz, elle (manuel) eklenen robotsuz insan yapımı backlink ağı oluşturmada hangi parametrelere dikkat etmeniz gerektiğidir. Ayrıca bu makalede sitenizin mevcut durumunu baz almayacağız. Doğrudan bu aşamaları geçmiş, artık Offpage-SEO durumuna gelmiş olduğunuzu varsayarak bu parametreleri sıralayacağız.
1. LOW OBL (OUTBOUND LINK – LİNK ÇIKIŞI AZ OLAN SİTE)
Backlink alırken dikkat etmeniz gereken en önemli konuların başında sitenin link çıkışıdır. Eğer 1 sitenin link çıkışı çok yüksek ise, IBL (Inbound Link – Link Alımı) çok düşük ise bu sitelerden backlink ağı oluşturulmasını pek tavsiye etmiyoruz. Bunu Ahrefs, Moz, Semrush, Majestic gibi araçlarla kontrol edebilirsiniz.
2. LOW OBL PAGE (SAYFADAKİ EXTERNAL LINK ÇIKIŞI AZ OLAN)
Bu ise örneğin backlink aldığınız sayfada birden çok farklı web siteye link çıkışı varsa önermiyoruz. Çünkü genelde örneğin ziyaretçi yorumları gibi backlink çeşitleri web 2.0 mantığı ile backlink alındığından, o sayfada sizden başka zamanla yüzlerce zararlı backlink çıkışı olabileceğinden bu tür backlink çeşitleri pek mantıklı gözükmemektedir. Bu yüzden olabildiğinde sayfa otorite puanı yüksek olan sayfalardan backlink almanızda fayda vardır. Ahrefs, Moz, Semrush, Majestic gibi sitelerin alan adı otorite puanlama ve sayfa otorite puanlama adları farklıdır. Hangi platformu kullanıyorsanız o platformun otorite puanına göre dikkat edebilirsiniz.
3. SPAM SKORU DÜŞÜK OLAN SİTE
Eğer imkanınız varsa SEO Spyglass gibi çeşitli profesyonel masaüstü yazılımları ile alacağınız toplu backlinkleri önden analiz edebilirsiniz. Backlink aldıktan sonra analiz edecekseniz eğer Google Search Console üzerinden spam skoru yüksek olan linkleri Disavow (Reddetme) yaparak, zararlı backlinklerden kurtulabilirsiniz. Moz adındaki sitenin örneğin Moz Spam Skoru adında metrikleri de vardır. Ücretsiz. Burayı da değerlendirebilirsiniz.
4. YENİ AÇILMIŞ SİTELER
Alan adı 1 veya 2 yaşından küçük siteleri pek önermiyoruz. Olabildiğince alan adı yaşı büyük, Google Index süreleri eski, stabil siteleri öneriyoruz. Düzenli aralıklarla sitesini güncel tutmuş, blogu olan siteler. İmkan varsa örneğin Google News kayıtlı sitelerden de faydalanabilirsiniz.
Örnek index kontrolleri – SEO Spyglass
5. ORTAK METRİKLERDE YÜKSEK PUANI OLAN SİTELER
Bazen örneğin Ahrefs DR değeri düşük, Moz DA değeri yüksek olan siteler oluyor veya tam dersi de olabiliyor. Ahrefs sitesinin Domain Ranking adında alan adının değerini belirleyen bir metriği var. Aynı şekilde Moz sitesinin de Domain Authority adında. Normalde eskiden Google PageRank denilen bir olay vardı. Bu 10’a kadar puandı. Tüm siteler bu puanda yükselmek için çalışmalar yapardı. Sonradan Google bu puanlama sistemini gizledi. Moz, Ahrefs ve Majestic gibi siteler popüler oldu. Güçlü Crawl motorları ile derin analiz yetenekleri ile bu platformlar kendi puanlama mekanizmalarını çıkardı. Fakat bazen kafa karıştırıcı olabiliyor. Bu anlamda sizlere önerim en az 2 sitede, metrikleri bir birine yakın sitelerden backlink ağı oluşturmanızdır. Eğer 1 sitede çok yüksek, bir sitede dipte ise bu tür siteleri pek önermiyorum. (Siteniz yeni açılmış bir site ise değişir)
Size bununla ilgili kullandığım bir siteyi tavsiye edebilirim. https://www.seometricschecker.com/
Tek sorguda size şunları sunuyor:
TF – Trust Flow Değeri
CF – Citation Flow Değeri
Ext. Backlinks – Çıkış Link
Ref. Domains
DA – Domain Authority
PA – Page Authority
Moz Rank
Links
SemRush Domain
Rank
Keywords
Traffic
Cost
Alexa Rank
Country
6. DOFOLLOW/NOFOLLOW/BRAND LINKS
Web sitenizin güncel dofollow, nofollow oranını sürekli Ahrefs, Moz, Semrush, Majestic gibi sitelerden takip etmenizde fayda vardır. Dofollow backlink çeşidi en değerli backlinklerden olsada, nofollow backlink çeşitleri de bir çok global SEO otoriteleri tarafından da önemli olduğu vurgulanmaktadır. Bu yüzden tüm link ağınızı sadece dofollow backlink ile değil de çeşitlendirerek oluşturmanız da fayda vardır. Ayrıca sitenizin https’li uzun hali ile de BRAND yani marka link ağı da oluşturmanız alan adınızın otorite puanını yükseltmekte faydalı olacağı gibi hedeflediğiniz anahtar kelimede ki riski de absorbe etmenize yarayacaktır.
7. ANCHOR TEXT
Backlink alırken olabildiğince hedefiniz olması gerekmektedir. Bu hedefi de örneğin Google sıralama durumunuzu düzenli olarak ya kendiniz takip edeceksiniz ya da çeşitli sıralama takip programları ve platformları ile takip edeceksiniz. Hedef anahtar kelimenize çalışma yaparken şüphesiz aldığınız backlinkleri o kelimeye linkli olmasında fayda olacaktır. Yani hyperlink ediğiniz bağlantıyı o metine eklemeniz gerekmektedir.
Örnek:
SEO Uzmanı
Yukarıda gördüğünüz gibi yapılara Anchor Text denmektedir.
8. BENZERSİZ İÇERİK
Backlink aldığınız sayfada özellikle hangi kelimeye backlink alıyorsanız onunla ilgili özgün içerik olması faydalı olacaktır. Tanıtım yazısı, haber içeriği, makale vs. Başka yerde yayınlanmamış olması ve benzersiz olması etkiyi arttıracaktır.
9. META TAG
İmkan varsa backlink aldığınız sayfanın SEO başlığı, açıklaması, link adında anahtar kelimeniz geçerse etki çarpanı artacaktır.
Örnek:
SEO Başlığı: SEO Uzmanı
SEO Açıklaması: Bu sayfada SEO Uzmanı Ercan ATAY’ın Backlink Alırken Hangi Parametrelere Dikkat Edilmesi Gerekiyor adlı yazısı yer almaktadır.
URL Alias: deneme.com/seo-uzmani-ercan-atay-backlink-alirken-hangi-parametrelere
10. RESİM, VİDEO, LİSTELEME, ALT ÇİZGİ, ALT ETİKET, ALINTI, REFERANS, RENK, h1, h2, h3, h4, BOLD
Olabildiğince imkan varsa ve sayfa çok çok değerli bir sayfa ise makalenizde bu özellikleri kullanmanızı öneririm. Makaleniz bir giriş, gelişme ve sonuç şeklinde olmalı. Aralarda sırayla h1, h2, h3 gibi ara başlıklar olmalıdır. Resimler kullanılmalı ve resimlere hedef anahtar kelimeniz verilmelidir. h1’de mutlaka hedef anahtar kelimeniz yer almalı ve imkan varsa h2 ve h3’te de kullanılmalıdır. Cümle ortasında anahtar kelimeniz kullanılmalıdır. Bunların sayısını önerim Onpage-SEO ile ilgil Yoast SEO’nun pluginin kullanabilirsiniz. WordPress siteniz de çoğunu yeşil yaparsanız bu makaleyi link alacağınız yere olduğu gibi gönderebilirsiniz.
11. ALDIĞINIZ BACKLINK’E DE BACKLINK ALINMASI
Biz buna Tier 2, Tier 3 ağı diyoruz. Yani bir ağaç gibi aldığınız backlinklerin hızlı bir şekilde indexlenmesi için arama motoru örümcekleri hızlı bir şekilde o linki Crawl motoru ile veritabanlarına eklemesi için bir link ağı oluşturuyoruz. Eğer Google News kayıtlı siteden aldıysanız buna gerek yok. Ama toplu bir şekilde link aldıysanız daha ucuz, sitelerden (Web 2.0, ziyaretçi yorumu, wiki, forum, blogspot, sosyal medya) gibi sitelerle index almasını sağlayabilirsiniz.
12. DRIP FEED – ZAMANA YAYARAK BACKLINKI INDEXLETMEK
Arama motorlarının en sevdiğidir. Örneğin 100 adet backlinki bir anda indexletmek yerine 1 aya yayarak yavaş yavaş index almasını sağlarsanız çeşitli spam risklerini elimine edersiniz. Size şu siteyi öneririm:
13. BENZERSİZ IP BLOĞU
Eğer toplu backlink alacaksanız aldığınız sitelerin benzersiz IP bloğunda olduğuna dikkat etmeniz de fayda vardır. C Class IP aralığında olması önerilir. 192 ile 223 arasındaki IP aralıkları idealdir. Bunun kontrolünü SEO SpyGlass gibi çeşitli araçlarla kontorl edebilirsiniz. Bir çok ücretsiz araçta mevcuttur.
SEO Sypglass- Rapor Ekranı
14. PAYLAŞIMSIZ HOSTİNG
13’üncü maddeye paralel olabiliyorsa aynı IP çıkışında çok fazla site olmaması önerilir. Tartışmaya açık bir konu olsada bir çok SEO otoritesi bunun zararlı olduğunu yapmış oldukları bir kaç deneysel çalışma ile teori olarak öne sürmektedirler. Bu yüzden paylaşımlı hostingde barınan ve aynı IP’yi kullanan sitelerden kaçınmak gerekmektedir.
15. ULUSLARARASI SEO, LOKAL SEO
Yapacağınız staretejiye paralel olarak hangi konumda yükselmek istiyorsanız o konuma uygun sitelerden backlink almak daha uygun olduğu SEO otoriteleri tarafından da söylenmektedir. Örneğin Türkiye’de Türkçe aramalarda yukarı çıkmak istiyorsanız Türkiye’den Türkçe sitelerden öncelikle backlink oluşturmanız daha önemlidir. Eğer İstanbul’da ön plana çıkmak istiyorsanız hem site içinde hem site dışında Lokal SEO yapmanız önerilmektedir. Örneğin İstanbul ile ilgili sitelerden de link ağı oluşturulabilir.
Ülkeye göre alan adı filtreleme – SEO Spyglass
16. FOOTER BACKLİNK
Kesinlikle önermiyoruz. Footer backlink 1 siteden binlerce, onbinlerce backlink çıkışı sağlamaktadır. Suni bir yükseliş sağlasada zamanla bunun spam riski ortaya çıkardığı yapılan çalışmalarla gözlemlenmiştir. Footer backlink çeşitlerinden uzak durmanızı tavsiye ediyoruz.
17. ARAMA MOTORU ÖRÜMCEKLERİNE KAPALI OLMAMALI
Örneğin bazı sayfalar site sahipleri tarafından Google örümceklerine kapatılıyor veya Google bazen bu sayfaları indexlemiyor. Bazı forum profil sayfaları buna örnek gösterilebilmektedir. Bu yüzden Ahrefs üzerinden index alıp almadığını kontrol edebilirsiniz.
18. TRAFİĞİ OLAN SİTELER
İmkan varsa backlink aldığınız sayfadan ilgili kelimeden size trafik akışı sağlanırsa bunun olumlu yönde zamanla size etkisi olabilmektedir. Bu bir deneysel veridir. Henüz ispat edilmemiştir.
19. EN AZ 1 SENE YAYINDA KALAN MAKALELER
Bakın burası çok önemli. Bir çok haber sitesi link temizleme işlemi yapmaktadır. Bunun garantisi maalesef sektörde yoktur. Link azalma sürecini sürekli Ahrefs üzerinden takip etmeniz gerekiyor veya SEOMonitor gibi araçlarda backlinklerinizi düzenli aralıklarla takip eden araçlar oluyor. Size tavsiyem aldığınız yüksek kalitedeki backlinkleri düzenli aralıklarla takip etmenizdir. Manuel kontrol için şu siteyi kullanabilirsiniz.
20. KUMAR, BAHİS, XXX VB. SİTELER
Eğer siteniz bunlardan oluşmuyorsa bu sitelerden olabildiğince uzak durmanız da fayda vardır. Ne trafik ne de backlink almamanız gerekiyor. Hatta buralardan yoğun backlink alan sitelerden de backlink almamanız tavsiye edilir.
21. SOSYAL MEDYA PAYLAŞIMI VE BEĞENİSİ ÇOK OLAN LİNKLER
Bu genelde backlink alındıktan sonra yapılır. Bu siz yapabilirsiniz. O sayfaya çeşitli organik araçlar ile beğeni sayısını arttırabilirsiniz. Bunun adına SEO kanadında Sosyal Sinyal denmektedir. Backlinkinizin değerini arttıracaktır. Çok yüksek kaliteli backlinklerde uygulamanızı öneririm.
Like sayıları – SEO Spyglass
22. HISTORICAL DATA
Historical Data backlink aldığınız sitenin link geçmişine denmektedir. Ne kadar backlinki hangi zaman aralıklar ile aldığı ve ne kadar backlink kaybettiğini göstermektedir. Önerimiz sağa doğru yukarı ivme gösteren veya yatay paralel seyreden sitelerden backlink almanızdır. Historical Data Ahrefs, Moz, Majestic, Semrush, SEO Spyglass gibi bir çok sitede mevcuttur.
Ahrefs
23. NEGATİF SEO SALDIRISI
Bu da önemlidir. Bazen backlink aldığınız sayfa negatif SEO saldırısına maruz kalabiliyor. Anti-SEO işlemleri yapmayan bu sayfa Google’dan ban yeme (spam) durumuna maruz kalabiliyor. Google’daki indexleri kaybolabiliyor veya sıralamalarda geriye düşebiliyor. Bu durumda negatif seo sonucu bazen siteler ücretli linklerini de silebiliyor. İşte bu yüzden bu sitelerden de uzak durmak lazım. Bu madde 19’uncu maddeye de atıfta bulunmaktadır. 19’uncu maddenin sebeplerinden bir tanesi de budur.
Makale tarihi: 29/09/2020
Kaynak:
Bu yazımda sizlere backlink alırken hangi parametrelere dikkat etmeniz gerektiğini kısaca aktaracağım. Yüzeysel olarak aktaracağım bu bilgiler ile etkili bir link ağı oluşturabiliyor olacaksınız.
Bildiğiniz üzere çeşitli link ağı oluşturma yöntemleri mevcut. Siyah şaphalı (Black HAT SEO), Gri Şapkalı (Gray HAT SEO) ve Beyaz Şaphalı (White Hat SEO – Manuel Link Building).
Sizlere aktaracağım bilgi White Hat SEO yani temiz, elle (manuel) eklenen robotsuz insan yapımı backlink ağı oluşturmada hangi parametrelere dikkat etmeniz gerektiğidir. Ayrıca bu makalede sitenizin mevcut durumunu baz almayacağız. Doğrudan bu aşamaları geçmiş, artık Offpage-SEO durumuna gelmiş olduğunuzu varsayarak bu parametreleri sıralayacağız.
1. LOW OBL (OUTBOUND LINK – LİNK ÇIKIŞI AZ OLAN SİTE)
Backlink alırken dikkat etmeniz gereken en önemli konuların başında sitenin link çıkışıdır. Eğer 1 sitenin link çıkışı çok yüksek ise, IBL (Inbound Link – Link Alımı) çok düşük ise bu sitelerden backlink ağı oluşturulmasını pek tavsiye etmiyoruz. Bunu Ahrefs, Moz, Semrush, Majestic gibi araçlarla kontrol edebilirsiniz.
2. LOW OBL PAGE (SAYFADAKİ EXTERNAL LINK ÇIKIŞI AZ OLAN)
Bu ise örneğin backlink aldığınız sayfada birden çok farklı web siteye link çıkışı varsa önermiyoruz. Çünkü genelde örneğin ziyaretçi yorumları gibi backlink çeşitleri web 2.0 mantığı ile backlink alındığından, o sayfada sizden başka zamanla yüzlerce zararlı backlink çıkışı olabileceğinden bu tür backlink çeşitleri pek mantıklı gözükmemektedir. Bu yüzden olabildiğinde sayfa otorite puanı yüksek olan sayfalardan backlink almanızda fayda vardır. Ahrefs, Moz, Semrush, Majestic gibi sitelerin alan adı otorite puanlama ve sayfa otorite puanlama adları farklıdır. Hangi platformu kullanıyorsanız o platformun otorite puanına göre dikkat edebilirsiniz.
3. SPAM SKORU DÜŞÜK OLAN SİTE
Eğer imkanınız varsa SEO Spyglass gibi çeşitli profesyonel masaüstü yazılımları ile alacağınız toplu backlinkleri önden analiz edebilirsiniz. Backlink aldıktan sonra analiz edecekseniz eğer Google Search Console üzerinden spam skoru yüksek olan linkleri Disavow (Reddetme) yaparak, zararlı backlinklerden kurtulabilirsiniz. Moz adındaki sitenin örneğin Moz Spam Skoru adında metrikleri de vardır. Ücretsiz. Burayı da değerlendirebilirsiniz.
4. YENİ AÇILMIŞ SİTELER
Alan adı 1 veya 2 yaşından küçük siteleri pek önermiyoruz. Olabildiğince alan adı yaşı büyük, Google Index süreleri eski, stabil siteleri öneriyoruz. Düzenli aralıklarla sitesini güncel tutmuş, blogu olan siteler. İmkan varsa örneğin Google News kayıtlı sitelerden de faydalanabilirsiniz.
Örnek index kontrolleri – SEO Spyglass
5. ORTAK METRİKLERDE YÜKSEK PUANI OLAN SİTELER
Bazen örneğin Ahrefs DR değeri düşük, Moz DA değeri yüksek olan siteler oluyor veya tam dersi de olabiliyor. Ahrefs sitesinin Domain Ranking adında alan adının değerini belirleyen bir metriği var. Aynı şekilde Moz sitesinin de Domain Authority adında. Normalde eskiden Google PageRank denilen bir olay vardı. Bu 10’a kadar puandı. Tüm siteler bu puanda yükselmek için çalışmalar yapardı. Sonradan Google bu puanlama sistemini gizledi. Moz, Ahrefs ve Majestic gibi siteler popüler oldu. Güçlü Crawl motorları ile derin analiz yetenekleri ile bu platformlar kendi puanlama mekanizmalarını çıkardı. Fakat bazen kafa karıştırıcı olabiliyor. Bu anlamda sizlere önerim en az 2 sitede, metrikleri bir birine yakın sitelerden backlink ağı oluşturmanızdır. Eğer 1 sitede çok yüksek, bir sitede dipte ise bu tür siteleri pek önermiyorum. (Siteniz yeni açılmış bir site ise değişir)
Size bununla ilgili kullandığım bir siteyi tavsiye edebilirim. https://www.seometricschecker.com/
Tek sorguda size şunları sunuyor:
TF – Trust Flow Değeri
CF – Citation Flow Değeri
Ext. Backlinks – Çıkış Link
Ref. Domains
DA – Domain Authority
PA – Page Authority
Moz Rank
Links
SemRush Domain
Rank
Keywords
Traffic
Cost
Alexa Rank
Country
6. DOFOLLOW/NOFOLLOW/BRAND LINKS
Web sitenizin güncel dofollow, nofollow oranını sürekli Ahrefs, Moz, Semrush, Majestic gibi sitelerden takip etmenizde fayda vardır. Dofollow backlink çeşidi en değerli backlinklerden olsada, nofollow backlink çeşitleri de bir çok global SEO otoriteleri tarafından da önemli olduğu vurgulanmaktadır. Bu yüzden tüm link ağınızı sadece dofollow backlink ile değil de çeşitlendirerek oluşturmanız da fayda vardır. Ayrıca sitenizin https’li uzun hali ile de BRAND yani marka link ağı da oluşturmanız alan adınızın otorite puanını yükseltmekte faydalı olacağı gibi hedeflediğiniz anahtar kelimede ki riski de absorbe etmenize yarayacaktır.
7. ANCHOR TEXT
Backlink alırken olabildiğince hedefiniz olması gerekmektedir. Bu hedefi de örneğin Google sıralama durumunuzu düzenli olarak ya kendiniz takip edeceksiniz ya da çeşitli sıralama takip programları ve platformları ile takip edeceksiniz. Hedef anahtar kelimenize çalışma yaparken şüphesiz aldığınız backlinkleri o kelimeye linkli olmasında fayda olacaktır. Yani hyperlink ediğiniz bağlantıyı o metine eklemeniz gerekmektedir.
Örnek:
SEO Uzmanı
Yukarıda gördüğünüz gibi yapılara Anchor Text denmektedir.
8. BENZERSİZ İÇERİK
Backlink aldığınız sayfada özellikle hangi kelimeye backlink alıyorsanız onunla ilgili özgün içerik olması faydalı olacaktır. Tanıtım yazısı, haber içeriği, makale vs. Başka yerde yayınlanmamış olması ve benzersiz olması etkiyi arttıracaktır.
9. META TAG
İmkan varsa backlink aldığınız sayfanın SEO başlığı, açıklaması, link adında anahtar kelimeniz geçerse etki çarpanı artacaktır.
Örnek:
SEO Başlığı: SEO Uzmanı
SEO Açıklaması: Bu sayfada SEO Uzmanı Ercan ATAY’ın Backlink Alırken Hangi Parametrelere Dikkat Edilmesi Gerekiyor adlı yazısı yer almaktadır.
URL Alias: deneme.com/seo-uzmani-ercan-atay-backlink-alirken-hangi-parametrelere
10. RESİM, VİDEO, LİSTELEME, ALT ÇİZGİ, ALT ETİKET, ALINTI, REFERANS, RENK, h1, h2, h3, h4, BOLD
Olabildiğince imkan varsa ve sayfa çok çok değerli bir sayfa ise makalenizde bu özellikleri kullanmanızı öneririm. Makaleniz bir giriş, gelişme ve sonuç şeklinde olmalı. Aralarda sırayla h1, h2, h3 gibi ara başlıklar olmalıdır. Resimler kullanılmalı ve resimlere hedef anahtar kelimeniz verilmelidir. h1’de mutlaka hedef anahtar kelimeniz yer almalı ve imkan varsa h2 ve h3’te de kullanılmalıdır. Cümle ortasında anahtar kelimeniz kullanılmalıdır. Bunların sayısını önerim Onpage-SEO ile ilgil Yoast SEO’nun pluginin kullanabilirsiniz. WordPress siteniz de çoğunu yeşil yaparsanız bu makaleyi link alacağınız yere olduğu gibi gönderebilirsiniz.
11. ALDIĞINIZ BACKLINK’E DE BACKLINK ALINMASI
Biz buna Tier 2, Tier 3 ağı diyoruz. Yani bir ağaç gibi aldığınız backlinklerin hızlı bir şekilde indexlenmesi için arama motoru örümcekleri hızlı bir şekilde o linki Crawl motoru ile veritabanlarına eklemesi için bir link ağı oluşturuyoruz. Eğer Google News kayıtlı siteden aldıysanız buna gerek yok. Ama toplu bir şekilde link aldıysanız daha ucuz, sitelerden (Web 2.0, ziyaretçi yorumu, wiki, forum, blogspot, sosyal medya) gibi sitelerle index almasını sağlayabilirsiniz.
12. DRIP FEED – ZAMANA YAYARAK BACKLINKI INDEXLETMEK
Arama motorlarının en sevdiğidir. Örneğin 100 adet backlinki bir anda indexletmek yerine 1 aya yayarak yavaş yavaş index almasını sağlarsanız çeşitli spam risklerini elimine edersiniz. Size şu siteyi öneririm:
INSTANT LINK INDEXER - Fast & Cheap Backlink Indexing Service | Quick Website Indexing
Feel the Power of Fast Backlink Indexing for all Your Links! We can Index Your Website Pages and Links within Minutes! We are simply the Best Backlink Indexer online!
www.instantlinkindexer.com
13. BENZERSİZ IP BLOĞU
Eğer toplu backlink alacaksanız aldığınız sitelerin benzersiz IP bloğunda olduğuna dikkat etmeniz de fayda vardır. C Class IP aralığında olması önerilir. 192 ile 223 arasındaki IP aralıkları idealdir. Bunun kontrolünü SEO SpyGlass gibi çeşitli araçlarla kontorl edebilirsiniz. Bir çok ücretsiz araçta mevcuttur.
SEO Sypglass- Rapor Ekranı
14. PAYLAŞIMSIZ HOSTİNG
13’üncü maddeye paralel olabiliyorsa aynı IP çıkışında çok fazla site olmaması önerilir. Tartışmaya açık bir konu olsada bir çok SEO otoritesi bunun zararlı olduğunu yapmış oldukları bir kaç deneysel çalışma ile teori olarak öne sürmektedirler. Bu yüzden paylaşımlı hostingde barınan ve aynı IP’yi kullanan sitelerden kaçınmak gerekmektedir.
15. ULUSLARARASI SEO, LOKAL SEO
Yapacağınız staretejiye paralel olarak hangi konumda yükselmek istiyorsanız o konuma uygun sitelerden backlink almak daha uygun olduğu SEO otoriteleri tarafından da söylenmektedir. Örneğin Türkiye’de Türkçe aramalarda yukarı çıkmak istiyorsanız Türkiye’den Türkçe sitelerden öncelikle backlink oluşturmanız daha önemlidir. Eğer İstanbul’da ön plana çıkmak istiyorsanız hem site içinde hem site dışında Lokal SEO yapmanız önerilmektedir. Örneğin İstanbul ile ilgili sitelerden de link ağı oluşturulabilir.
Ülkeye göre alan adı filtreleme – SEO Spyglass
16. FOOTER BACKLİNK
Kesinlikle önermiyoruz. Footer backlink 1 siteden binlerce, onbinlerce backlink çıkışı sağlamaktadır. Suni bir yükseliş sağlasada zamanla bunun spam riski ortaya çıkardığı yapılan çalışmalarla gözlemlenmiştir. Footer backlink çeşitlerinden uzak durmanızı tavsiye ediyoruz.
17. ARAMA MOTORU ÖRÜMCEKLERİNE KAPALI OLMAMALI
Örneğin bazı sayfalar site sahipleri tarafından Google örümceklerine kapatılıyor veya Google bazen bu sayfaları indexlemiyor. Bazı forum profil sayfaları buna örnek gösterilebilmektedir. Bu yüzden Ahrefs üzerinden index alıp almadığını kontrol edebilirsiniz.
18. TRAFİĞİ OLAN SİTELER
İmkan varsa backlink aldığınız sayfadan ilgili kelimeden size trafik akışı sağlanırsa bunun olumlu yönde zamanla size etkisi olabilmektedir. Bu bir deneysel veridir. Henüz ispat edilmemiştir.
19. EN AZ 1 SENE YAYINDA KALAN MAKALELER
Bakın burası çok önemli. Bir çok haber sitesi link temizleme işlemi yapmaktadır. Bunun garantisi maalesef sektörde yoktur. Link azalma sürecini sürekli Ahrefs üzerinden takip etmeniz gerekiyor veya SEOMonitor gibi araçlarda backlinklerinizi düzenli aralıklarla takip eden araçlar oluyor. Size tavsiyem aldığınız yüksek kalitedeki backlinkleri düzenli aralıklarla takip etmenizdir. Manuel kontrol için şu siteyi kullanabilirsiniz.
Bulk Anchor Text & Nofollow Checker | Stratage.ms
You list URLs and the tool will return if they have a link to your site and if so, with what anchortexts with dofollow or nofollow attributes. Good tool for bulk-checking external links from Webmaster tools.
stratage.ms
20. KUMAR, BAHİS, XXX VB. SİTELER
Eğer siteniz bunlardan oluşmuyorsa bu sitelerden olabildiğince uzak durmanız da fayda vardır. Ne trafik ne de backlink almamanız gerekiyor. Hatta buralardan yoğun backlink alan sitelerden de backlink almamanız tavsiye edilir.
21. SOSYAL MEDYA PAYLAŞIMI VE BEĞENİSİ ÇOK OLAN LİNKLER
Bu genelde backlink alındıktan sonra yapılır. Bu siz yapabilirsiniz. O sayfaya çeşitli organik araçlar ile beğeni sayısını arttırabilirsiniz. Bunun adına SEO kanadında Sosyal Sinyal denmektedir. Backlinkinizin değerini arttıracaktır. Çok yüksek kaliteli backlinklerde uygulamanızı öneririm.
Like sayıları – SEO Spyglass
22. HISTORICAL DATA
Historical Data backlink aldığınız sitenin link geçmişine denmektedir. Ne kadar backlinki hangi zaman aralıklar ile aldığı ve ne kadar backlink kaybettiğini göstermektedir. Önerimiz sağa doğru yukarı ivme gösteren veya yatay paralel seyreden sitelerden backlink almanızdır. Historical Data Ahrefs, Moz, Majestic, Semrush, SEO Spyglass gibi bir çok sitede mevcuttur.
Ahrefs
23. NEGATİF SEO SALDIRISI
Bu da önemlidir. Bazen backlink aldığınız sayfa negatif SEO saldırısına maruz kalabiliyor. Anti-SEO işlemleri yapmayan bu sayfa Google’dan ban yeme (spam) durumuna maruz kalabiliyor. Google’daki indexleri kaybolabiliyor veya sıralamalarda geriye düşebiliyor. Bu durumda negatif seo sonucu bazen siteler ücretli linklerini de silebiliyor. İşte bu yüzden bu sitelerden de uzak durmak lazım. Bu madde 19’uncu maddeye de atıfta bulunmaktadır. 19’uncu maddenin sebeplerinden bir tanesi de budur.
Makale tarihi: 29/09/2020
Kaynak:
Backlink Alırken Hangi Parametrelere Dikkat Etmemiz Gerekiyor 2020-2021
Bu yazımda sizlere backlink alırken hangi parametrelere dikkat etmeniz gerektiğini kısaca aktaracağım. Yüzeysel olarak aktaracağım bu bilgiler ile etkili bir link ağı oluşturabiliyor olacaksınız.
www.ercanatay.com
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,
Webmaster Forum, Google, adsense, SEO, domain, hosting, web tasarım teknoloji hakkında bilgiler. Türkiye'nin en iyi webmaster forumu ve tartışma platformu.