Çok Dilli Siteler İçin SEO Stratejileri

Mesut

Eski üye
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
119
Tepki
13
Uluslararası SEO Stratejileri

Yerel sektörde belli bir başarı elde etmiş olan firmalar bir sonraki aşama olarak uluslararası pazara odaklanmaktadır. Uluslararası pazarda istenilen başarıya ulaşabilmek için ise yurtdışı odaklı başarılı bir internet sitesine sahip olmak gerekir. Uluslar arası arenada internet sitesini başarıya ulaştırabilmenin yolu da yine SEO çalışmalarından geçmektedir. Bulunduğunuz ülke sınırları içerisinde web siteniz için yapmış olduğunuz SEO stratejilerinden farklı olarak yurtdışı odaklı siteniz için uluslararası SEO stratejileri uygulamanız gerekmektedir. Uluslararası SEO çalışmalarını, yerel SEO çalışmalarından ayıran birtakım önemli farklılıklar bulunmaktadır. Fakat yerel SEO stratejilerinde olduğu gibi uluslararası SEO stratejilerinin de temel odak noktası “kullanıcı”dır. Bu yüzden uluslararası SEO stratejileri belirlenirken doğru hedef kitleye, doğru bilgileri ulaştırmak ve arama motorlarında bulunabilir olmak temel amaçtır. Peki, uluslararası SEO stratejilerini belirlerken dikkat etmeniz gereken noktalar nelerdir?

1625924710416.png


Dil ve Ülke Odaklı Alan Adı SEO Tercihlerinin Belirlenmesi

Uluslararası SEO stratejilerine yönelik çalışmalara başlamadan önce sitenizin ülke ve dil seçeneklerini belirlemeniz gerekmektedir. Bu tercihin belirlenmesi domain uzantınızın nasıl olacağını netleştirecektir. Bu iki farklı seçenekten hangisinin sizin hedeflerinize uygun olduğunu netleştirerek ona uygun bir şekilde domain yapınızı oluşturmalısınız.
Eğer hizmet vereceğiniz coğrafi bölge sadece kendi ülke sınırlarınız dahilindiyse alan adı uzantınızın ülkenize ait uzantıda olması daha yararlı ve doğru olacaktır. Örneğin; sadece Türkiye’de hizmet veren bir firmaysanız web site uzantınızın “com.tr, org.tr” ve benzeri şekilde olması, ‘tr’ uzantılı arama motorlarında daha kolay bulunmanıza ve üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur. Ancak uluslararası düzeyde hizmet verecekseniz alan adı uzantınızın “com, org, net” ve benzeri olarak, ülke uzantısı olmadan alınması gerekmektedir. Bu sayede diğer ülkelerde de sitenizin bulunmasını sağlayabilirsiniz. Uluslararası düzeyde hizmet vereceklerin yapabilecekleri diğer bir uygulamada; eğer özel bir ülkeye yönelik hizmet verilecekse, o ülkeye yönelik alan adına sahip olunmasıdır. Örneğin Fransa’da da hizmet vermek istiyorsunuz. O zaman mevcut alan adınızın haricinde bir tanede ‘fr’ uzantılı alan adına sahip olmanız, Fransa’daki kullanıcıların size daha kolay ulaşabilmelerine olanak tanıyacaktır. Eğer dil odaklı olarak uluslararası hizmet verme düşünceniz varsa; o zaman belirlediğiniz dillere yönelik olarak sitenizin uzantısına eklemeler yapmalısınız. Örnek olarak; site uzantınızda ‘.com/fr/ ya da ‘.com/uk/’ gibi seçenekleri de ayarlarsanız web siteniz Fransızca ve İngilizce dilinde de hizmet verebilecek düzeyde olur.

Kaliteli ve Yabancı Dile Uygun İçerikler Üretin

Kaliteli içerik üretebilmek SEO çalışmalarının vazgeçilmezleri arasında yer almaktadır. Bu faktör uluslararası SEO çalışmalarında da geçerlidir. Çünkü özgün ve kaliteli içerikler kullanıcıların arama motorları tarafından doğru yönlendirilmesi ve kullanıcıların aradıkları doğru bilgilere ulaşabilmeleri açısından çok önemlidir. Burada dikkat etmeniz gereken nokta ise içeriklerinizi hedeflediğiniz coğrafi bölgeye ve dillere uygun olarak oluşturmanızdır. Bu bakımdan yazının gramer yapısına ve akıcılığına dikkat etmelisiniz. Kendi dilinizde oluşturduğunuz içeriği yabancı dillere çevirirken en iyi şekilde ve profesyonelce çevirmelisiniz. Nasıl ki bizler kötü bir içeriğe sahip yazıları okumuyorsak bu dünyanın her yerinde de böyledir. İçeriklerinizin yabancı dillere çevrilmesi konusunda faydalanabileceğiniz ücretli ve ücretsiz araçlar bulunmaktadır. Ancak bu konuda tavsiye edilen durum; hangi dile çeviri yapılacaksa o ülke dilini bilen bir kişiden yardım almak daha doğru olacaktır. Çünkü metin içerisinde geçen kelime ve cümlelerin o ülkede nasıl kullanıldığını ve yaygın olduğunu en iyi o dili bilen kişiler ilebilir. Bu da çevirisi yapılan içeriğin oldukça profesyonel olmasını sağlar. Akabinde bu durum sizin profesyonel imajınızı artırır. Ayrıca kaliteli içeriğe sahip olmak yabancı ülkedeki diğer site kaynaklarından doğal backlink almanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Bu konuda dikkat etmeniz gereken bir başka durumsa; oluşturacağınız içeriklerin coğrafi bölgelere göre dil ayrımlarının yapılmasıdır. Hedefinizdeki coğrafi bölge neresi ise ona uygun olarak dil şablonunun hazırlanması gerekmektedir. Örnek verecek olursak; içerik diliniz İngilizce olsun. Hizmet bölgeniz ise Endonezya. Oluşturacağınız içerik yapısının Endonezya’da kullanılan İngilizce’ye uygun bir şekilde kurgulanması gerekmektedir.

1625924721028.png


İçeriklerinizin Değerli Kaynaklarda Tanıtılmasını Sağlayın

Hizmet vermeyi düşündüğünüz ülkelerde ya da bölgede hizmet alanınız ile ilgili olan siteler üzerinden içeriklerinizin yayınlanmasını sağlayın. Bunun için öncelikli olarak bir araştırma yapmanız gerekmektedir. Araştırma ve incelemeleriniz doğrultusunda sizin hizmet sektörünüze yönelik olan sitelerde ve sayfalarda tanıtım yazılarınızın yayınlanmasını sağlayın. Tanıtım yazılarının yayınlanmasını hem ücretli hem de ücretsiz olarak sağlayabilirsiniz. Bu uygulama hem organik trafik artışınızı hem de kullanıcılara daha kolay ulaşmanızı sağlayacaktır. Ayrıca kaliteli backlinkler elde etmenize de yardımcı olacaktır. Tanıtım yazılarınızın yayınlanacağı siteler sayesinde sizin hizmetlerinizden ve web sitenizden haberdar olmayan kullanıcılara daha kolay ulaşma imkanınız olacaktır. Uluslararası düzeyde bu konuda; DigitalPoint, Flippa, BuySellAds gibi sitelerden yararlanabilirsiniz. Bütçenizin belli bir kısmını sitenizle ilgili tanıtım yazılarının yayınlanmasına ayırmanız, site artı bir değer kazandıracaktır.

Reklam Bütçenizi Doğru Ayarlayın

Hizmet vereceğiniz ülkelerde markanızı tanıtabilmek adına ücretli reklamlardan faydalanmanız gerekecektir. Bu konuda bütçenizi iyi ayarlamanız ve doğru kullanmanız gerekmektedir. Google Adwords reklamlarından faydalanabileceğiniz gibi bu konu da reklam şirketlerinden de yardım alabilirsiniz. Web siteniz üzerinden yapacağınız e ticaret faaliyetleri için ilk başlangıç aşamasında reklam maliyeti daha az olan ülkelerden faydalanabilirsiniz. Eğer web siteniz İngilizce yayın yapmaktaysa Endonezya, Hindistan gibi az maliyetli ülkelerde reklam başlangıcı yapabilirsiniz.

Dizinlere Kayıt Olun

Web sitenizi kaliteli dizin sitelerine kaydettirmeniz size fayda sağlayacaktır. Burada ücretsiz dizin sitelerinden faydalanabilirsiniz. Ücretli olan ve gerçekten kaliteli olan dizin siteleri ise daha fazla yarar sağlayacaktır. Sitenizi, dizin sitelerine eklemeniz arama motorlarının sitenizi daha kolay indexlemesi konusunda faydalıdır. Web sitenizi dizin sitelerine ekleme konusunda eğer kayıt yapılabiliyorsa ilk olarak Dmoz dizin sitesine kaydını yaptırın. Dmoz haricinde Findelio, Botw ve benzeri sitelerden de faydalanabilirsiniz.

Long Tail Anahtar Kelimelere Önem Verin

İngilizce içerikler gerçekten çok geniş bir kelime hacmine sahiptir. Bir objeyi birçok farklı kelime ve kelime öbeği ile ifade edebilmek mümkündür. Ayrıca her ülkede İngilizce bilen kişilerde bulunmaktadır. Bundan dolayı da sektörünüzde yer alan firmalar ile internet dünyasında rekabet edebilmeniz zorlaşabilir. Bu yüzden tek bir anahtar kelime ile ürünlerinizi rakip ürünlerle yarıştırmak sizi zorlayabilir. Ayrıca piyasada yer alan ve sizden daha büyük ve eski olan firmalar muhtemelen çoğu anahtar kelimede ilk sıralarda yer almaktadır. Rekabet gücünün sizi zorladığı alanlarda, rakiplerinizden farklılaşmak için Long Tail aramalara yönelik site içi düzenlemeler yapmanız doğru olacaktır. Özellikle alt sayfalarınızda arama ihtiyacına yönelik olarak Long Tail anahtar kelimeler ile düzenlemeler yaparsanız başarılı olursunuz. Long Tail Keywords; üç ve üzeri kelimeden oluşan anahtar kelimeler olarak tanımlanmaktadır. Yani sadece tek bir anahtar kelime ile arama motorlarında üst sıralarda yer almaya çalışmak size her zaman yeterli sayıda müşteriyi kazandırmaz. Bu yüzden kullanacağınız anahtar kelimeleri, kullanıcı aramalarının nasıl olacağını ölçümleyerek çeşitlendirmeniz faydalı olacaktır. İhtiyaca yönelik içerikleri sunabilmeniz, aramalardan daha fazla kullanıcı çekebilmenizi sağlayacaktır.

1625924732248.png


Sosyal Medya Platformlarından Faydalanın

Sitenize ait içerikleri insanlara ulaştırabilmeniz çok önemlidir. Kullanıcının size gelmesini beklemeden sizin kullanıcıya gidebiliyor olmanız önemli bir avantajdır. Bu durum içinde sosyal medya platformlarının gücünden faydalanmalısınız. Web sitenizde yer alan içerikleri ve sayfaları, firmanıza ait sosyal medya hesaplarından paylaşarak insanlara ulaştırmalısınız. Facebook, Twitter, İnstagram, Google Plus gibi sosyal medya platformları uluslararası düzeyde önemli sosyal ağlardır. Ancak paylaşımlarınızı bunlar ile sınırlandırmamalısınız. Pinterest, Digg, Hubpages, Reddit, StumbleUpon, MyBlogGuest, GoodReads ve benzeri platformlara da kayıt olarak içeriklerinizi paylaşmalısınız. Bu tip sosyal medya kanalları aracılığıyla global anlamda içeriklerinizi paylaşmanız çok daha geniş kitlelere ulaşmanız anlamına gelmektedir.
 
Üst Alt