- Katılım
- 19 Ara 2017
- Mesajlar
- 549
- Tepki
- 62
Bugün Dev-c++ ve c++ Konusunda dev bir açılım yapıcam...
İlk önce dev-c++ Linkini verelim
Şimdi...
Burda örnekler vericem örnekler programlarımın parçalarıdır
Şifre Paneli :
Kod:
//Kütüphanelerimizi tanımladık
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <string>
#include "conio.h"
#include <windows.h>
//#include komutu hariş her komuttan sonra ";" işareti koyulur anlamı "komut bitti" demektir
using namespace std;
//Programın ana bölümü burası
int main(int argc, char *argv[])
{
//Bu bölümde panelimizin veri girişlerini sağlayacağız...
//"panel:" kodu kendisinden sonra "}" işareti gelene dek olan kısmı;kendi ismi altında kaydeder...
//Yani "goto panel;" dediğimizde program "panel:"komutuna gelecektir yani en başa
panel:
//Gerekli değişkenlerimizi tanımlıyoruz bir tanesi şifre(çoğalabilir) diğeri ise tahminimiz ...
string sifre,tahmin; //string değişkeni hem sayı hemde yazı saklayabilir ama switch ve case testinde kullanılamaz ama çok işe yarar
//Örnek olarak şifreyi "123" yaptım değiştirilebilir
sifre ="123";
//Şimdi ise veri girişini sağlicaz...
SetConsoleTitle("Sifre Paneli | By LoLo"); //Burda bir başlık yaptık
system ("cls"); //Bu komut ekrandaki yazıları siler
//cout <<" deneme "; komutu ekrana "deneme" yazdırır...
cout << "Lutfen Sifrenizi Giriniz : "; //Yazımızı yazdırdık şimdi ise bunu test edelim yani şifreyle aynıysa çalışsın yoksa başa dönsün
cin >> tahmin; //Burda ise üst taraftaki yazıya girilecek veriyi "tahmin" değişkeninin içine sakladık
//Şimdi testimizi yapalım (Switch,case testi )
//Test yapacağımız değişkeni () içine yazdık...
if(tahmin == sifre) //Tahmin değeri sifre değerine eşitse...
{
system ("cls"); // System (sistem) ve ardından ("..") yazılan herşey cmd komutu sayılır Renkleri burdan ayarlayabilirz Ben burda ekranda daha önceden yazılan yazıları sildim
cout <<"Sifre dogru.";//Sifre dogru yazsın ve
Sleep (1000); //Sleep komutu yazıyı ekranda kaç saniye tutacağımızı belirtir (1000 = 1 saniye)
goto basla; //Eğer şifre doğru girilirse bizi "basla" adı altındaki bölüme yönlendiricek
}
else {
system("cls"); //Diğer girdileri sildik
cout <<"Sifre yanlis."; // Şifrenin yanlış olduğunu belirttik
Sleep (1000); //Yazı ekranda 1 saniye kaldı
goto panel; //panel hatırlarsanız ilk baştaki şifre girme bölümüydü Eğer yanlış girersek bizi en başa yönlendirir
}
Kod:
basla://Basla bölümünü yazıyoruz yani şifre doğru olursa buraya yönleneceğiz
system ("cls"); //Diğer yazıları sildik
cout <<"Programa Hos Geldiniz..."; //Yazımızı yazık
cout <<"By LoLoo... \nSaygilarla "; // "\n" komutu bir alt satıra inmekte kullanılır
getch (); // #include "conio.h" kütüphanesi ile kullanılır program bittiğinde bir tuşa basılmasını bekler basılırsa program kapanır
return 0; // Geri dönüş yapar
}
Güzel Bir Hesap Makinesi :
Kod:
//Kütüphaneleri tanımladık
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include "conio.h"
Kod:
#include <windows.h>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[])
{
//Değişkenlerimizi tanımladık
int kararbir,karariki,kararuc,kararasd;
kararbir = 1;
karariki = 2;
//İşlemler başlıyor
SetConsoleTitle("By LoLo Hesap Makinasi V.01");
tekrarhesap ://Tekrar hesap bölümü
system ("cls");//Yazıları sildik
cout << "***********************************\n";
cout << "* HESAP MAKINASI V.01 *\n";
cout << "* *\n";
cout << "* TOPLAMA ISLEMI ICIN [+] *\n";
cout << "* CIKARMA ISLEMI ICIN [-] *\n";
cout << "* CARPMA ISLEMI ICIN
[*]*\n"; //Burda ekranımı yazdım size bağlı
cout << "* BOLME ISLEMI ICIN [/] *\n";
cout << "* [By LoLo *\n";
cout << "* *\n";
cout << "***********************************\n\n\n";
//Hesap değişkenlerini tanımladık
float sayi1,sayi2,sonuc;
char islem;
cout << "**********************\n";
cout << "*1. Sayiyi giriniz : ";//İlk sayıyı istiyoruz ve
cin >> sayi1; //Bu sayıyı "sayi1" değişkeninin içine sakladık
cout << "*Islemi giriniz : "; //İşlem istiyoruz
cin >> islem; //İşlemimizi "islem" (char = karakter) değişkenimize saklıyoruz
cout << "*2. Sayiyi giriniz : ";//İşlem için 2. sayımızı istiyoruz
cin >> sayi2; //Ve bu sayıyıda "sayi2" değişkenine saklıyoruz
switch (islem) //Ve testimiz
{
case '+': //Eğer işlem +(toplama)'ise
sonuc = (sayi1+sayi2); //"sayi1"ve"sayi2"'yi topluyoruz ve bu işlemin sonucunu "sonuc" değişkenine sakladık
cout << "*Toplama sonucu : "<<sonuc<<endl;//Endl komutu "\n" komutu ile aynı görevi görmektedir "Toplama Sonucu" yazdıktan sonrada "sonuc" değişkeninde sakladığımız değeri ekrana yazdırıyoruz...
cout << "**********************\n";break;//Break 2 den fazla case testini (zate 2 den fazladırlar ) ayırmaya yarar olmazsa olmaz
case '-':
sonuc = (sayi1-sayi2); //İşlem -(çıkarma)ise değişkenlerimizi çıkartıyoruz ve ekrana yansıtıyoruz
cout << "*Cikarma sonucu : "<<sonuc<<endl;
cout << "**********************\n";break;
case '*':
sonuc = (sayi1*sayi2); //İşlem *(çarpma)ise değişkenlerimizi çarpıyoruz ve ekrana yansıtıyoruz
cout << "*Carpma sonucu : "<<sonuc<<endl;
cout << "**********************\n";break;
case '/':
sonuc = (sayi1/sayi2); //İşlem /(bölme)ise değişkenlerimizi bölüyoruz ve ekrana yansıtıyoruz
cout << "*Bolme sonucu : "<<sonuc<<endl;
cout << "**********************\n";break;
default: //Default : yani HİÇBİRİ ise :
cout << "Islemler +,-,*,/ isaretleri ile belirtilmistir\nmalesef yanlis islem isareti girdiniz.!\n"; // Bu yazıyı ekrana yazdırıyoruz
}
cout << "\n\n**************************************\n";
cout << "*By [LoLoo yazilim... *";
cout <<"\n*BIZI SECDIGINIZ ICIN TESEKKUR EDERIZ*";
cout <<"\n**************************************\n"; //ve son olarak bu yazıyı yazdırıyoruz en alta
getch();
return 0;} // Ve bitiriyoruz
Bilgisayarı Kapat/Resle/Oturum kapat Programı :
Kod:
//Kütüphanelerimizi tanımadık
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <string>
#include "conio.h"
#include <windows.h>
using namespace std;
Kod:
//Programın ana bölümü
int main(int argc, char *argv[])
{
bas: //Baş 8ilk) bölümümüzü yazıyoruz
char kapa,reset,oturumkapa,karar;
kapa = 'k';
reset = 'r'; //Değişkenlerimizi tanımladık
oturumkapa = 'o';
cout <<"By LoLo Bilgisayarinizi Saglili Olarak Kapatabilirsiniz ";
cout <<"\nVerileriniz Saglikli Bir Sekilde Sonlandirmak Icin : ";
cout <<"\n\n1-Bilgisayari Kapat ('k' giriniz)";
cout <<"\n2-Bilgisayari Yeniden Baslat ('r' giriniz)"; //Burda ekrana tanıtım amaçlı yazı yazdık
cout <<"\n3-Oturumu Kapat ('o' giriniz)";
cout <<"\n\nYukardaki Islemlerden Birini Secerek,\nSaglikli Sonlandirma Yapabilirsiniz..";
cout <<"\nCevabiniz : ";
cin >>karar; //Verilen cevabı "cin" komutu ile "karar" değişkenine sakladık
switch (karar)
{ // 1.BÖLÜM KAPAT
case 'k': //Diyorki . Eğer "karar" değeri "kapa" değerine eşitse :
system("cls"); //Diğer yazılar silindi
cout <<"\nBilgisayariniz kapaniyor ";
cout <<"\n3";
Sleep (1000);//Yazıyı ekranda 1 saniye tuttum.Ben 3-2-1 diye her yazıya ekledim böyle yaparsak sanki geri sayım oluyormuşcasına bir görüntü verecektir
system("cls");//Diğer yazılar silindi
cout <<"\nBilgisayariniz kapaniyor ";
cout <<"\n2";
Sleep (1000);
system("cls");
cout <<"\nBilgisayariniz kapaniyor ";
cout <<"\n1";
Sleep (1000); //Son yazımızıda ekranda 1 saniye tuttuk
system("shutdown -s -f -t 1");//Ve özel kodumuz bu kod tüm uygulamları kapatır ve bilgisayarı 1 saniye içinde kapatır
break; //Case komutunu ayırdık
////////////////////////////////// 2. BÖLÜM RESET
case 'r': //Eğer "karar" değeri "reset" değerine eşitse :
system("cls"); //Yazıları sildik
cout <<"\nBilgisayariniz Yeniden Baslatiliyor ";
cout <<"\n3";
Sleep (1000);//Yazı ekranda 1 saniye kaldı
system("cls");
cout <<"\nBilgisayariniz Yeniden Baslatiliyor "; //Geri sayım metni
cout <<"\n2";
Sleep (1000);
system("cls");
cout <<"\nBilgisayariniz Yeniden Baslatiliyor ";
cout <<"\n1";
Sleep (1000);
system("shutdown -r -f -t 1"); //Özel kod : Uygulamaları kapatır ve bilgisayarı 1 saniye sonra yeniden başlatır
break; //Case komutunu ayırdık
//////////////////////////////////
///3. BÖLÜM OTURUM KAPAT
case 'o':
system("cls");
cout <<"\nOturumuzun kapaniyor ";
cout <<"\n3";
Sleep (1000);//Yazı ekranda 1 saniye kaldı ardından
system("cls");//Silinerek yeni yazı ekrana yazıldı :=)
cout <<"\nOturumuzun kapaniyor "; //Metnimiz
cout <<"\n2";
Sleep (1000);
system("cls");
cout <<"\nOturumuzun kapaniyor ";
cout <<"\n1";
Sleep (1000);
system("shutdown -l -f -t 1");//Özel kod :Uygulamları kapat ve bilgisayar oturmunu 1 saniyede kapat
break; //Case komutunu ayırdık
default: { //Eğer hiçbiri girilmesse bu bölüm çalışacak
cout <<"Yanlis karakter girdiniz...\nBasa yonlendiriliyorsunuz..";
goto bas; //Bizi en baştaki "bas" bölümüne yönlendiricek
}
}
getch ();
return 0;
}
ŞimdiProje Ayarlarından Bahsedelim :
"Projemiz üstünde çalışırken dev-c++ bize bazı ekstralar sağlar...
Bu ekstralar "PROJE" altında bulunur
Proje altındaki başlıklara bakalım
Yeni ünite ekle rojenize temiz ve boş bir sayfa ekler
Projeye ekle :Başka bir çalışayı projeye eklemenizi sağlar
Projeden çıkar rojenizden bir çalışmayı silmenizi sağlar
Ve Proje ayarlar : Burası en önemli yerdir gelin bakalım
Genel | Dosyalar | Derleyici | Parametreler | Üretim Ayarları | Makafile | Sürüm bilgisi |
Genel : Burda projemizin ismini,türünü (konsol,gui vb.) ve ikonunu değiştirebiliriz
İkon : Dev-c++ içindeki kütüphaneye istediğimizin .ico (32x32) resmimizi atarak .exe dosyamıza bu ikonu yerleştirebilriz .)
Dosyalar :projelerinizle ilgili ince ayarlardır.Değiştirilmesi tavsiye edilmez [IMG]
Derleyici : Aynı şekilde değiştirmesi tavsiye edilmeyen derleme ayarlarıdır...
Parametreler :pek bilgim yok ama yinede pek ellemeyin .D
Üretim Ayarları [IMG]erleme sırasında oluşacak dosyaların nerede saklanacağını ayarlayabilirsiniz...
Makafile : Önemli bir bölümdür dokunmayınız (bilmiyorsanız).
Sürüm bilgileri :Exe dosyamızın dış özelliklerini ayarlayabiliriz
File Description : Exe'nin altında saydam bir fontla görünen yazı
File versiyon : Sağ click > tanımlar bölümünde versiyonu belirtir
Product Name : Yapanın ismi
Product Versiyon :Kodlama seviyeniz..
İnternal Name : Boş bırakın
Company Name :Yazılım şirketinin adı (sizin
Legal Copyright :programın hakları (tüm hakları saklıdır yada değiştirlebilir gibi
Legal Trademaks : Boş Bırakın"
Anlatımlar gayet açık [IMG]
Şimdi ise Renk ayarları :
"Renkler (colors) Konsolumuz içindeki yazı ve arkaplanı değiştirmemize yarar...
Renk kodları :
Dev-c++ da kullanırken şöyle olacak:
system ("color *") * yerine renk kodu eğerki iki kod girerseniz yani *= gibi
* -arkaplan
=-Yazı rengi olacaktır
Renklerimiz:
0=Siyah
1=Mavi
2=Yeşil
3=Deniz Mavisi
4=Kırmızı
5=Mor
6=Sarı
7=Beyaz
8=Gri
9=Açık mavi
A=Açık yeşil (güzel )
B=Açık deniz mavisi (güzel)
C=Açık kırmızı
D=Açık mor
E=Açık sarı
F=Parlak beyaz
Kullanımı:
(cmd) :color yazip ilk önce arkaplan rengini sonrada yazı rengini belirleryin
Örnk : color 01
Eğer sadece 1 renk kodu girerseniz kod yazının rengini değiştirir
Not :Arkaplan rengini değiştirmeniz tavsiye edilmez
"
Renk ayarlarımzda böyle
EN KÜÇÜK BİR ŞEY BİLE ALINTI DEĞİLDİR !!!!
İlk önce dev-c++ Linkini verelim
Şimdi...
Burda örnekler vericem örnekler programlarımın parçalarıdır
Şifre Paneli :
Kod:
//Kütüphanelerimizi tanımladık
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <string>
#include "conio.h"
#include <windows.h>
//#include komutu hariş her komuttan sonra ";" işareti koyulur anlamı "komut bitti" demektir
using namespace std;
//Programın ana bölümü burası
int main(int argc, char *argv[])
{
//Bu bölümde panelimizin veri girişlerini sağlayacağız...
//"panel:" kodu kendisinden sonra "}" işareti gelene dek olan kısmı;kendi ismi altında kaydeder...
//Yani "goto panel;" dediğimizde program "panel:"komutuna gelecektir yani en başa
panel:
//Gerekli değişkenlerimizi tanımlıyoruz bir tanesi şifre(çoğalabilir) diğeri ise tahminimiz ...
string sifre,tahmin; //string değişkeni hem sayı hemde yazı saklayabilir ama switch ve case testinde kullanılamaz ama çok işe yarar
//Örnek olarak şifreyi "123" yaptım değiştirilebilir
sifre ="123";
//Şimdi ise veri girişini sağlicaz...
SetConsoleTitle("Sifre Paneli | By LoLo"); //Burda bir başlık yaptık
system ("cls"); //Bu komut ekrandaki yazıları siler
//cout <<" deneme "; komutu ekrana "deneme" yazdırır...
cout << "Lutfen Sifrenizi Giriniz : "; //Yazımızı yazdırdık şimdi ise bunu test edelim yani şifreyle aynıysa çalışsın yoksa başa dönsün
cin >> tahmin; //Burda ise üst taraftaki yazıya girilecek veriyi "tahmin" değişkeninin içine sakladık
//Şimdi testimizi yapalım (Switch,case testi )
//Test yapacağımız değişkeni () içine yazdık...
if(tahmin == sifre) //Tahmin değeri sifre değerine eşitse...
{
system ("cls"); // System (sistem) ve ardından ("..") yazılan herşey cmd komutu sayılır Renkleri burdan ayarlayabilirz Ben burda ekranda daha önceden yazılan yazıları sildim
cout <<"Sifre dogru.";//Sifre dogru yazsın ve
Sleep (1000); //Sleep komutu yazıyı ekranda kaç saniye tutacağımızı belirtir (1000 = 1 saniye)
goto basla; //Eğer şifre doğru girilirse bizi "basla" adı altındaki bölüme yönlendiricek
}
else {
system("cls"); //Diğer girdileri sildik
cout <<"Sifre yanlis."; // Şifrenin yanlış olduğunu belirttik
Sleep (1000); //Yazı ekranda 1 saniye kaldı
goto panel; //panel hatırlarsanız ilk baştaki şifre girme bölümüydü Eğer yanlış girersek bizi en başa yönlendirir
}
Kod:
basla://Basla bölümünü yazıyoruz yani şifre doğru olursa buraya yönleneceğiz
system ("cls"); //Diğer yazıları sildik
cout <<"Programa Hos Geldiniz..."; //Yazımızı yazık
cout <<"By LoLoo... \nSaygilarla "; // "\n" komutu bir alt satıra inmekte kullanılır
getch (); // #include "conio.h" kütüphanesi ile kullanılır program bittiğinde bir tuşa basılmasını bekler basılırsa program kapanır
return 0; // Geri dönüş yapar
}
Güzel Bir Hesap Makinesi :
Kod:
//Kütüphaneleri tanımladık
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include "conio.h"
Kod:
#include <windows.h>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[])
{
//Değişkenlerimizi tanımladık
int kararbir,karariki,kararuc,kararasd;
kararbir = 1;
karariki = 2;
//İşlemler başlıyor
SetConsoleTitle("By LoLo Hesap Makinasi V.01");
tekrarhesap ://Tekrar hesap bölümü
system ("cls");//Yazıları sildik
cout << "***********************************\n";
cout << "* HESAP MAKINASI V.01 *\n";
cout << "* *\n";
cout << "* TOPLAMA ISLEMI ICIN [+] *\n";
cout << "* CIKARMA ISLEMI ICIN [-] *\n";
cout << "* CARPMA ISLEMI ICIN
[*]*\n"; //Burda ekranımı yazdım size bağlı
cout << "* BOLME ISLEMI ICIN [/] *\n";
cout << "* [By LoLo *\n";
cout << "* *\n";
cout << "***********************************\n\n\n";
//Hesap değişkenlerini tanımladık
float sayi1,sayi2,sonuc;
char islem;
cout << "**********************\n";
cout << "*1. Sayiyi giriniz : ";//İlk sayıyı istiyoruz ve
cin >> sayi1; //Bu sayıyı "sayi1" değişkeninin içine sakladık
cout << "*Islemi giriniz : "; //İşlem istiyoruz
cin >> islem; //İşlemimizi "islem" (char = karakter) değişkenimize saklıyoruz
cout << "*2. Sayiyi giriniz : ";//İşlem için 2. sayımızı istiyoruz
cin >> sayi2; //Ve bu sayıyıda "sayi2" değişkenine saklıyoruz
switch (islem) //Ve testimiz
{
case '+': //Eğer işlem +(toplama)'ise
sonuc = (sayi1+sayi2); //"sayi1"ve"sayi2"'yi topluyoruz ve bu işlemin sonucunu "sonuc" değişkenine sakladık
cout << "*Toplama sonucu : "<<sonuc<<endl;//Endl komutu "\n" komutu ile aynı görevi görmektedir "Toplama Sonucu" yazdıktan sonrada "sonuc" değişkeninde sakladığımız değeri ekrana yazdırıyoruz...
cout << "**********************\n";break;//Break 2 den fazla case testini (zate 2 den fazladırlar ) ayırmaya yarar olmazsa olmaz
case '-':
sonuc = (sayi1-sayi2); //İşlem -(çıkarma)ise değişkenlerimizi çıkartıyoruz ve ekrana yansıtıyoruz
cout << "*Cikarma sonucu : "<<sonuc<<endl;
cout << "**********************\n";break;
case '*':
sonuc = (sayi1*sayi2); //İşlem *(çarpma)ise değişkenlerimizi çarpıyoruz ve ekrana yansıtıyoruz
cout << "*Carpma sonucu : "<<sonuc<<endl;
cout << "**********************\n";break;
case '/':
sonuc = (sayi1/sayi2); //İşlem /(bölme)ise değişkenlerimizi bölüyoruz ve ekrana yansıtıyoruz
cout << "*Bolme sonucu : "<<sonuc<<endl;
cout << "**********************\n";break;
default: //Default : yani HİÇBİRİ ise :
cout << "Islemler +,-,*,/ isaretleri ile belirtilmistir\nmalesef yanlis islem isareti girdiniz.!\n"; // Bu yazıyı ekrana yazdırıyoruz
}
cout << "\n\n**************************************\n";
cout << "*By [LoLoo yazilim... *";
cout <<"\n*BIZI SECDIGINIZ ICIN TESEKKUR EDERIZ*";
cout <<"\n**************************************\n"; //ve son olarak bu yazıyı yazdırıyoruz en alta
getch();
return 0;} // Ve bitiriyoruz
Bilgisayarı Kapat/Resle/Oturum kapat Programı :
Kod:
//Kütüphanelerimizi tanımadık
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <string>
#include "conio.h"
#include <windows.h>
using namespace std;
Kod:
//Programın ana bölümü
int main(int argc, char *argv[])
{
bas: //Baş 8ilk) bölümümüzü yazıyoruz
char kapa,reset,oturumkapa,karar;
kapa = 'k';
reset = 'r'; //Değişkenlerimizi tanımladık
oturumkapa = 'o';
cout <<"By LoLo Bilgisayarinizi Saglili Olarak Kapatabilirsiniz ";
cout <<"\nVerileriniz Saglikli Bir Sekilde Sonlandirmak Icin : ";
cout <<"\n\n1-Bilgisayari Kapat ('k' giriniz)";
cout <<"\n2-Bilgisayari Yeniden Baslat ('r' giriniz)"; //Burda ekrana tanıtım amaçlı yazı yazdık
cout <<"\n3-Oturumu Kapat ('o' giriniz)";
cout <<"\n\nYukardaki Islemlerden Birini Secerek,\nSaglikli Sonlandirma Yapabilirsiniz..";
cout <<"\nCevabiniz : ";
cin >>karar; //Verilen cevabı "cin" komutu ile "karar" değişkenine sakladık
switch (karar)
{ // 1.BÖLÜM KAPAT
case 'k': //Diyorki . Eğer "karar" değeri "kapa" değerine eşitse :
system("cls"); //Diğer yazılar silindi
cout <<"\nBilgisayariniz kapaniyor ";
cout <<"\n3";
Sleep (1000);//Yazıyı ekranda 1 saniye tuttum.Ben 3-2-1 diye her yazıya ekledim böyle yaparsak sanki geri sayım oluyormuşcasına bir görüntü verecektir
system("cls");//Diğer yazılar silindi
cout <<"\nBilgisayariniz kapaniyor ";
cout <<"\n2";
Sleep (1000);
system("cls");
cout <<"\nBilgisayariniz kapaniyor ";
cout <<"\n1";
Sleep (1000); //Son yazımızıda ekranda 1 saniye tuttuk
system("shutdown -s -f -t 1");//Ve özel kodumuz bu kod tüm uygulamları kapatır ve bilgisayarı 1 saniye içinde kapatır
break; //Case komutunu ayırdık
////////////////////////////////// 2. BÖLÜM RESET
case 'r': //Eğer "karar" değeri "reset" değerine eşitse :
system("cls"); //Yazıları sildik
cout <<"\nBilgisayariniz Yeniden Baslatiliyor ";
cout <<"\n3";
Sleep (1000);//Yazı ekranda 1 saniye kaldı
system("cls");
cout <<"\nBilgisayariniz Yeniden Baslatiliyor "; //Geri sayım metni
cout <<"\n2";
Sleep (1000);
system("cls");
cout <<"\nBilgisayariniz Yeniden Baslatiliyor ";
cout <<"\n1";
Sleep (1000);
system("shutdown -r -f -t 1"); //Özel kod : Uygulamaları kapatır ve bilgisayarı 1 saniye sonra yeniden başlatır
break; //Case komutunu ayırdık
//////////////////////////////////
///3. BÖLÜM OTURUM KAPAT
case 'o':
system("cls");
cout <<"\nOturumuzun kapaniyor ";
cout <<"\n3";
Sleep (1000);//Yazı ekranda 1 saniye kaldı ardından
system("cls");//Silinerek yeni yazı ekrana yazıldı :=)
cout <<"\nOturumuzun kapaniyor "; //Metnimiz
cout <<"\n2";
Sleep (1000);
system("cls");
cout <<"\nOturumuzun kapaniyor ";
cout <<"\n1";
Sleep (1000);
system("shutdown -l -f -t 1");//Özel kod :Uygulamları kapat ve bilgisayar oturmunu 1 saniyede kapat
break; //Case komutunu ayırdık
default: { //Eğer hiçbiri girilmesse bu bölüm çalışacak
cout <<"Yanlis karakter girdiniz...\nBasa yonlendiriliyorsunuz..";
goto bas; //Bizi en baştaki "bas" bölümüne yönlendiricek
}
}
getch ();
return 0;
}
ŞimdiProje Ayarlarından Bahsedelim :
"Projemiz üstünde çalışırken dev-c++ bize bazı ekstralar sağlar...
Bu ekstralar "PROJE" altında bulunur
Proje altındaki başlıklara bakalım
Yeni ünite ekle rojenize temiz ve boş bir sayfa ekler
Projeye ekle :Başka bir çalışayı projeye eklemenizi sağlar
Projeden çıkar rojenizden bir çalışmayı silmenizi sağlar
Ve Proje ayarlar : Burası en önemli yerdir gelin bakalım
Genel | Dosyalar | Derleyici | Parametreler | Üretim Ayarları | Makafile | Sürüm bilgisi |
Genel : Burda projemizin ismini,türünü (konsol,gui vb.) ve ikonunu değiştirebiliriz
İkon : Dev-c++ içindeki kütüphaneye istediğimizin .ico (32x32) resmimizi atarak .exe dosyamıza bu ikonu yerleştirebilriz .)
Dosyalar :projelerinizle ilgili ince ayarlardır.Değiştirilmesi tavsiye edilmez [IMG]
Derleyici : Aynı şekilde değiştirmesi tavsiye edilmeyen derleme ayarlarıdır...
Parametreler :pek bilgim yok ama yinede pek ellemeyin .D
Üretim Ayarları [IMG]erleme sırasında oluşacak dosyaların nerede saklanacağını ayarlayabilirsiniz...
Makafile : Önemli bir bölümdür dokunmayınız (bilmiyorsanız).
Sürüm bilgileri :Exe dosyamızın dış özelliklerini ayarlayabiliriz
File Description : Exe'nin altında saydam bir fontla görünen yazı
File versiyon : Sağ click > tanımlar bölümünde versiyonu belirtir
Product Name : Yapanın ismi
Product Versiyon :Kodlama seviyeniz..
İnternal Name : Boş bırakın
Company Name :Yazılım şirketinin adı (sizin
Legal Copyright :programın hakları (tüm hakları saklıdır yada değiştirlebilir gibi
Legal Trademaks : Boş Bırakın"
Anlatımlar gayet açık [IMG]
Şimdi ise Renk ayarları :
"Renkler (colors) Konsolumuz içindeki yazı ve arkaplanı değiştirmemize yarar...
Renk kodları :
Dev-c++ da kullanırken şöyle olacak:
system ("color *") * yerine renk kodu eğerki iki kod girerseniz yani *= gibi
* -arkaplan
=-Yazı rengi olacaktır
Renklerimiz:
0=Siyah
1=Mavi
2=Yeşil
3=Deniz Mavisi
4=Kırmızı
5=Mor
6=Sarı
7=Beyaz
8=Gri
9=Açık mavi
A=Açık yeşil (güzel )
B=Açık deniz mavisi (güzel)
C=Açık kırmızı
D=Açık mor
E=Açık sarı
F=Parlak beyaz
Kullanımı:
(cmd) :color yazip ilk önce arkaplan rengini sonrada yazı rengini belirleryin
Örnk : color 01
Eğer sadece 1 renk kodu girerseniz kod yazının rengini değiştirir
Not :Arkaplan rengini değiştirmeniz tavsiye edilmez
"
Renk ayarlarımzda böyle
EN KÜÇÜK BİR ŞEY BİLE ALINTI DEĞİLDİR !!!!