rucoder
Eski üye
- Katılım
- 5 Nis 2022
- Mesajlar
- 221
- Tepki
- 0
DoFollow ve Nofollow Backlink Farkları
Backlink, SEO’nun en mühim parçasıdır. Web sitenize yönlendiren harici internet sayfalarına verilen bağlantılara gelen bağlantılar yada geri bağlantılar denir. Dofollow ve Nofollow oldukca sık kullanılan terimlerdir. Sadece bu terimleri kullananların birçoğu Dofollow ve Nofollow arasındaki gerçek farkı bilmiyorlar. SEO’da çömez olan ya da dofollow ve Nofollow hakkında hala net bir data sahibi olmayanlar bu yazıyı okumalıdır.
Arama motorları tarafınca SERP sıralaması hesaplaması için birçok unsur düşünülür. Mühim faktörlerden biri Backlink’tir. Bu geri bağlantıları, ilgi düzeyi, otorite, takip vb. şeklinde birçok değişik kategoride sınıflandırabilirsiniz.
İki tür geri bağlantı vardır:
Dofollow ve nofollow backlinkler hakkında data edinelim.
Arama motorları tarafınca SERP sıralaması hesaplaması için birçok unsur düşünülür. Mühim faktörlerden biri Backlink’tir. Bu geri bağlantıları, ilgi düzeyi, otorite, takip vb. şeklinde birçok değişik kategoride sınıflandırabilirsiniz.
İki tür geri bağlantı vardır:
- Dofollow
- Nofollow
Dofollow ve nofollow backlinkler hakkında data edinelim.
Dofollow ve Nofollow
Varsayılan olarak, tüm bağlantıların bir Dofollow özelliği vardır. Dofollow özelliği, arama motorlarına bağlantıyı takip etmesini ve sayfayı dizine eklemesini söyler. Arama motoru netice sayfasında iyi bir yetki ve sıralama elde etmek için destek sunar. Bir arama motoru bir sayfayı taradığında, sayfadaki dış bağlantıları denetim edecektir. Dofollow özelliğine haiz herhangi bir dış backlink yardımıyla Google o sayfayı da endeksleyecektir. Nofollow bağlantısı Dofollow bağlantısının tam tersidir. Bu yüzden SERP sıralamasını iyileştirmede destek olmaz.
Arama motoru Nofollow bağlantısını takip etmez, sadece web sitenizdeki ziyaretçileri almak için destek sunar. Bir Nofollow bağlantısı rel = “Nofollow” öz niteliğini kullanılarak tanımlanır. Nofollow bağlantısı ile Dofollow bağlantısı arasındaki en büyük fark, Nofollow bağlantısının daha iyi sıralama elde etmeye ve yetki düzeyini artırmaya destek olmamasıdır. Google, spamlama taktiklerini kolayca anlayabileceğinden, oldukca fazla Dofollow bağlantısı olan internet sayfalarını cezalandırabilir. Dolayısıyla, SERP sonuçlarında daha yüksek görünmesi için Dofollow ve Nofollow geri dönüşleri içinde bir oranın muhafaza edilmesi daha iyidir.
Dofollow bağlantıları güvenilir kaynaklar olarak sayılırken Nofollow bağlantılar da güvenilir olmayan kaynaklar olarak sayılır.
Arama motoru Nofollow bağlantısını takip etmez, sadece web sitenizdeki ziyaretçileri almak için destek sunar. Bir Nofollow bağlantısı rel = “Nofollow” öz niteliğini kullanılarak tanımlanır. Nofollow bağlantısı ile Dofollow bağlantısı arasındaki en büyük fark, Nofollow bağlantısının daha iyi sıralama elde etmeye ve yetki düzeyini artırmaya destek olmamasıdır. Google, spamlama taktiklerini kolayca anlayabileceğinden, oldukca fazla Dofollow bağlantısı olan internet sayfalarını cezalandırabilir. Dolayısıyla, SERP sonuçlarında daha yüksek görünmesi için Dofollow ve Nofollow geri dönüşleri içinde bir oranın muhafaza edilmesi daha iyidir.
Dofollow bağlantıları güvenilir kaynaklar olarak sayılırken Nofollow bağlantılar da güvenilir olmayan kaynaklar olarak sayılır.
Nofollow Iyi mi Tanımlanır?
Nofollow niteliğini iki şekilde tanımlayabilirsiniz.
Tüm sayfayı Nofollow olarak tanımlamak için kullanacağınız kod: <Meta name = “robots” content = “Nofollow” />
Yukarıdaki kodu web sayfasının <head> kısmına yerleştirin. Bu, arama motoruna bir sinyal verir, tüm web sayfasından hiçbir bağlantıyı takip etmez. Yukarıdaki etiketi kullandıysanız, arama motoru bu sayfadaki tüm bağlantıları Nofollow olarak değerlendirir.
Belirli bir bağlantıyı Nofollow olarak tanımlama: <a href=”http://www.google.com” rel=”Nofollow”>
Burada, rel = “Nofollow” özelliği, Google’a bu bağlantıyı izlememesini söyleyen belirli bir köprü yada bağlantı etiketi ile beraber kullanılır. Google, yalnızca rel = “Nofollow” özelliğine haiz URL’leri takip etmez.
Tüm sayfayı Nofollow olarak tanımlamak için kullanacağınız kod: <Meta name = “robots” content = “Nofollow” />
Yukarıdaki kodu web sayfasının <head> kısmına yerleştirin. Bu, arama motoruna bir sinyal verir, tüm web sayfasından hiçbir bağlantıyı takip etmez. Yukarıdaki etiketi kullandıysanız, arama motoru bu sayfadaki tüm bağlantıları Nofollow olarak değerlendirir.
Belirli bir bağlantıyı Nofollow olarak tanımlama: <a href=”http://www.google.com” rel=”Nofollow”>
Burada, rel = “Nofollow” özelliği, Google’a bu bağlantıyı izlememesini söyleyen belirli bir köprü yada bağlantı etiketi ile beraber kullanılır. Google, yalnızca rel = “Nofollow” özelliğine haiz URL’leri takip etmez.
Dofollow ve Nofollow Bağlantıları Nerede Kullanmalıyız?
Dofollow ve Nofollow arasındaki farkı bilen insanoğlu hala Dofollow özniteliğini ve Nofollow hususi durumunu nerede kullanacakları mevzusunda kafa karışıklığına haizdir. Güvenilen dış bağlantılar ve iç bağlantılar ile Dofollow hususi durumunu kullanabilirsiniz.
Dofollow Nerede Kullanılır?
- Bağlantı, iyi bir sayfa yetkisine sahipse ve sayfa içeriğinizle alakalıysa, bir Dofollow olarak tanımlayabilirsiniz. Mesela, Google, LinkedIn, Yahoo, Feysbuk, Wikipedia.
- Birinin makalesini web sitenizde paylaşırsanız, orijinal kaynak bağlantısını bir Dofollow bağlantısı olarak tanımlayabilirsiniz.
- Web sitenizdeki toplumsal medya profili bağlantıları.
- Kardeş şirket web siteniz.
- Dahili sayfalar.
Nofollow Nerede Kullanılır?
- Sponsorlu Bağlantılar
- Yetersiz otorite bağlantıları
- Blog yorum bölümünde, spam gönderenler geri bağlantı kazanmak için blog yorumlama teknikleri kullanmaktadır.