Mesut
Eski üye
- Katılım
- 19 May 2021
- Mesajlar
- 119
- Tepki
- 13
E-mail pazarlaması günümüzde firmaların ve markaların sıklıkla başvurduğu dijital pazarlama yöntemlerinden bir tanesidir. Özellikle e ticaret firmaları, dijital reklam ajansı aracılığıyla e-mail pazarlamasını sıklıkla kullanmaktadır. Hem diğer pazarlama yöntemlerine göre daha düşük maliyetli olması hem de hedef kitleye daha kolay ulaşılabilmesi, e-mail pazarlamasını cazip kılan faktörlerdir. Etkili bir pazarlama stratejisi olan e-mail pazarlama basit gibi gözükse de hedeflenen başarıya ulaşılabilmesi için oldukça dikkat edilmesi gereken bir yöntemdir. Çünkü temel amaç e-maili kullanıcıya ulaştırmak değil, onun okunmasını ve etkileşim alınmasını sağlamaktadır. Peki, e-mail pazarlama kampanyası oluştururken hangi kıstaslara dikkat edilerek içerikler oluşturulmalıdır.
Hedef Kitlenizi ve Üye Listenizi Detaylı Olarak Sınıflandırın
Her firma ve marka dijital pazarlama çalışması yaparken kendine bir hedef kitle belirler ve bu hedef kitleyi belirlerken belirli kriterlere göre sınıflandırma yapar. Bu yüzden öncelikli olarak e-mail pazarlama ile ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi cinsiyet, yaş, coğrafi konum, ilgi alanı ve benzeri kriterlere göre ayrımını yapmalısınız. Çünkü toplu mail gönderiminde herkesin sizin hizmet alanınıza uygun bir profilde olması söz konusu olamaz. Birde hedef kitlenizi belirlerken bu bahsettiğimiz kriterler haricinde; kimlerin mailinizi açtığı, mailinizde yer alan yönlendirmelere tıkladığı, kimlerin web sitenizi ziyaret ettiği, kullanıcıların sitenizde kalma süreleri, kullanıcıların sitenizde hangi sayfaları daha çok gezdiği, kimlerin satın alma faaliyetine yöneldiği gibi faktörleri de göz önünde bulundurmalısınız. Çünkü en doğru hedef kitleyi tüm bu kriterlerin istatistiklerini baz alarak belirleyebilirsiniz ve böylelikle e-mail pazarlama ile hedeflediğiniz başarıya ulaşabilirsiniz. Yani “ben mail göndereyim. Nasıl olsa kullanıcıya bir şekilde ulaşır ve etkileşime geçeriz.” Dememelisiniz.
Etkileşimi Her Zaman Ön Planda Tutun
Sizi gerçekten başarıya ulaştıracak bir mailin etkisi; mesajı göndermek ya da alıcıya ulaştırmak ile değil, mail içeriği ile kullanıcıyı etkileşime geçirmekle ölçümlenmelidir. Kullanıcılar ile etkileşime geçebilmek için ya da etkileşimi arttırabilmek için ise karşınızdaki kişinin ilgi alanlarına uygun içerikler hazırlamanız gerekmektedir. Sonuçta içeriğin kendisine hitap etmediği bir kullanıcı, mevcut içeriği önemsemeden geçecektir. Bu yüzden mail içeriklerinizi hem metin hem görseller ile daha ilgi çekici ve daha kaliteli bir hale getirmelisiniz. Mailinizi standart bir reklam çalışması formundan çıkarıp, fayda sağlayacağını anlatan bir içeriğe dönüştürmelisiniz. Bu bağlamda her zaman önemini vurguladığımız içerik faktörü için söylenmiş olan “ Content is King” sözünü asla aklınızdan çıkarmayın.
Farklı Mail İçerikleri Kullanarak, En Doğru Olana Ulaşın
Yaptığınız mail kampanyalarında tekdüze olmaktan kaçının. Her seferinde aynı tarzda, dar bir kalıba girmiş mail şablonu ile kullanıcıya ulaşmaktan kaçının. Farklı tarzlarda ve özelliklerde mail içerikleri hazırlayarak, hangisinin kullanıcı tarafında daha dikkat çekici olduğunu tespit edin ve bir sonraki mail içeriğinizi onun üzerinden geliştirin. Mesela bir mailde dikkat çekici bir üslupla yazılmış bir yazıya yer verdiyseniz, bir başka mailde görsellerin ön planda olduğu bir içerik hazırlayın. Ya da bir başka mailinizde test veya anket içeriği oluşturarak kullanıcıya erişim sağlayın. Böylelikle bu farklı tarzdaki maillerin okunma oranlarına göre kullanıcıların hangisinden daha hoşnut olduğunu belirleyerek, süreci devam ettirmeniz, başarıyı elde etmeniz için size yardımcı olacaktır.
Maillerinizin Okunma Oranını Test Edin
E Ticaret firmaları dönüşüm oranlarını arttırabilmek için hedef kitleye farklı içerik ve tasarım örneklerine sahip içerikler sunmaktadır. Bu farklı içeriklerden çıkan sonuçları ölçümleyebilmek içinde A/B testi kullanılmaktadır. A/B testi ikili karşılaştırmaları ifaden eden bir terimdir. Bu doğrultuda hedef kitlenize ulaştıracağınız maillerin okunma oranının ölçümlenmesi, pazarlama çalışmalarınızın devamlılığı açısından çok önemlidir. Bu yüzden farklı görünümde ve farklı başlıklarla mailler oluşturup, hangisinin daha fazla okunduğunu tespit edebilmek için kullanıcılarınızın ortalama olarak %5-10’luk kısmına A/B testi yapmanız size oldukça fayda sağlayacaktır. Bununla beraber oluşturduğunuz maillerin farklı işletim sistemine sahip telefon ve bilgisayarlarda nasıl göründüğünü, linklerin doğru yönlendirilip, yönlendirilmediğini önceden kontrol etmeyi unutmayın.
Otomatik Mail Sisteminden Yararlanın
Bazı mail sistemleri otomatik mail düzenlenmesine ve hazırlanmasına olanak tanımaktadır. Bu mail sistemlerinden faydalanarak, e-bülteninize üye olmuş olan, sitenizden alışveriş yapmış olan ya da uzun süredir sitenizden alışveriş yapmayan ve sitenizi ziyaret etmeyen kullanıcılar için otomatik mailler hazırlayabilirsiniz.
Maillerinizin İletilme Oranlarını Sürekli Takip Edin
Gerçekten kaliteli bir mail içeriği oluşturdunuz ve bunu kullanıcılarınız ile paylaştınız. Ama bu mail ya iletilmezse? İşte o zaman yapılan bu çalışma maalesef bir işe yaramayacaktır. Aynı mail hesabı üzerinden veya otomatik sistemlerden sıkça gönderilen ya da reklam içeriğine sahip olan maillerin spama düşme ihtimali ya da iletilmemesi olası bir durumdur. Bundan dolayı çok sık aralıklarla mail gönderimi yapmamaya özen gösterin. Bununla beraber özellikle mail başlıklarınızda “burayı tıklayın, bedava, acil, ücretsiz, teklif, fırsat” ve benzeri kelimeleri kullanmaktan da kaçınmalısınız. Bu kelimeler mail otomasyonlarında filtreye düşerek engellenebilmekte ya da spam olarak algılanabilmektedir. Spama düşen mailler de genel olarak kullanıcılar tarafından önemsenmezler. Bu da mailinizin iletilme ve okunma oranlarında düşüşe sebep olmaktadır.
Mail İçeriğine Sosyal Medya Hesaplarınızı Ekleyin
Pazarlama konusunda ne yaparsanız yapın ilk hedefiniz her zaman etkileşime geçmek olmalıdır. Çünkü salt olarak satışı hedeflemek ya da reklam yapmaya çalışmak, kullanıcı gözünde negatif bir etki yaratacaktır. Bu bağlamda kullanıcılar ile en iyi etkileşimin kurulduğu alanın sosyal medya platformları olduğu da bilinen bir gerçektir. Bundan dolayı sosyal medya hesaplarınızı, hazırladığınız maillere kesinlikle ekleyiniz. Çünkü sosyal medya hesaplarınızı maillerinize yerleştirmeniz, kullanıcılar ile kurduğunuz iletişimin devam etmesini sağlayacaktır.
İstatistiksel Veriler Oluşturun
E-mail pazarlama çalışmalarının, hedeflenen başarıya ulaşması için birbirini etkileyen ve tetikleyen birçok farklı unsur vardır. Pazarlama stratejisinin başlangıcından bitişine kadar her evre ayrı ayrı öneme sahiptir. Ancak çalışmaların bittikten sonraki kısmı da apayrı bir önem teşkil etmektedir. Yaptığınız mail kampanyasından sonra gerekli istatistik çalışmalarını yapmanız ve bunları doğru bir şekilde yorumlamanız gerekmektedir. Yani mailinizin kaç kişiye ulaştığı, kaç kişi tarafından tıklandığı, kaç kişinin mail üzerinden sitenizi ziyaret ettiği, sitenizde ne kadar kaldığı, kaç kişinin alışveriş yaptığı, kaç kişinin maili telefondan, kaç kişinin bilgisayardan görüntülediği ve benzeri faktörleri tek tek ölçümlemeniz gerekmektedir. Ancak böylelikle, tam anlamıyla bir mail pazarlaması yapmış olabilirsiniz. Sonuç olarak bu bilgilerin hepsini dikkate alarak, mail çalışmalarınızı özenle takip etmeli ve bir sonraki e-mail pazarlama çalışmalarınızı bunlara göre şekillendirmelisiniz.
Hedef Kitlenizi ve Üye Listenizi Detaylı Olarak Sınıflandırın
Her firma ve marka dijital pazarlama çalışması yaparken kendine bir hedef kitle belirler ve bu hedef kitleyi belirlerken belirli kriterlere göre sınıflandırma yapar. Bu yüzden öncelikli olarak e-mail pazarlama ile ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi cinsiyet, yaş, coğrafi konum, ilgi alanı ve benzeri kriterlere göre ayrımını yapmalısınız. Çünkü toplu mail gönderiminde herkesin sizin hizmet alanınıza uygun bir profilde olması söz konusu olamaz. Birde hedef kitlenizi belirlerken bu bahsettiğimiz kriterler haricinde; kimlerin mailinizi açtığı, mailinizde yer alan yönlendirmelere tıkladığı, kimlerin web sitenizi ziyaret ettiği, kullanıcıların sitenizde kalma süreleri, kullanıcıların sitenizde hangi sayfaları daha çok gezdiği, kimlerin satın alma faaliyetine yöneldiği gibi faktörleri de göz önünde bulundurmalısınız. Çünkü en doğru hedef kitleyi tüm bu kriterlerin istatistiklerini baz alarak belirleyebilirsiniz ve böylelikle e-mail pazarlama ile hedeflediğiniz başarıya ulaşabilirsiniz. Yani “ben mail göndereyim. Nasıl olsa kullanıcıya bir şekilde ulaşır ve etkileşime geçeriz.” Dememelisiniz.
Etkileşimi Her Zaman Ön Planda Tutun
Sizi gerçekten başarıya ulaştıracak bir mailin etkisi; mesajı göndermek ya da alıcıya ulaştırmak ile değil, mail içeriği ile kullanıcıyı etkileşime geçirmekle ölçümlenmelidir. Kullanıcılar ile etkileşime geçebilmek için ya da etkileşimi arttırabilmek için ise karşınızdaki kişinin ilgi alanlarına uygun içerikler hazırlamanız gerekmektedir. Sonuçta içeriğin kendisine hitap etmediği bir kullanıcı, mevcut içeriği önemsemeden geçecektir. Bu yüzden mail içeriklerinizi hem metin hem görseller ile daha ilgi çekici ve daha kaliteli bir hale getirmelisiniz. Mailinizi standart bir reklam çalışması formundan çıkarıp, fayda sağlayacağını anlatan bir içeriğe dönüştürmelisiniz. Bu bağlamda her zaman önemini vurguladığımız içerik faktörü için söylenmiş olan “ Content is King” sözünü asla aklınızdan çıkarmayın.
Farklı Mail İçerikleri Kullanarak, En Doğru Olana Ulaşın
Yaptığınız mail kampanyalarında tekdüze olmaktan kaçının. Her seferinde aynı tarzda, dar bir kalıba girmiş mail şablonu ile kullanıcıya ulaşmaktan kaçının. Farklı tarzlarda ve özelliklerde mail içerikleri hazırlayarak, hangisinin kullanıcı tarafında daha dikkat çekici olduğunu tespit edin ve bir sonraki mail içeriğinizi onun üzerinden geliştirin. Mesela bir mailde dikkat çekici bir üslupla yazılmış bir yazıya yer verdiyseniz, bir başka mailde görsellerin ön planda olduğu bir içerik hazırlayın. Ya da bir başka mailinizde test veya anket içeriği oluşturarak kullanıcıya erişim sağlayın. Böylelikle bu farklı tarzdaki maillerin okunma oranlarına göre kullanıcıların hangisinden daha hoşnut olduğunu belirleyerek, süreci devam ettirmeniz, başarıyı elde etmeniz için size yardımcı olacaktır.
Maillerinizin Okunma Oranını Test Edin
E Ticaret firmaları dönüşüm oranlarını arttırabilmek için hedef kitleye farklı içerik ve tasarım örneklerine sahip içerikler sunmaktadır. Bu farklı içeriklerden çıkan sonuçları ölçümleyebilmek içinde A/B testi kullanılmaktadır. A/B testi ikili karşılaştırmaları ifaden eden bir terimdir. Bu doğrultuda hedef kitlenize ulaştıracağınız maillerin okunma oranının ölçümlenmesi, pazarlama çalışmalarınızın devamlılığı açısından çok önemlidir. Bu yüzden farklı görünümde ve farklı başlıklarla mailler oluşturup, hangisinin daha fazla okunduğunu tespit edebilmek için kullanıcılarınızın ortalama olarak %5-10’luk kısmına A/B testi yapmanız size oldukça fayda sağlayacaktır. Bununla beraber oluşturduğunuz maillerin farklı işletim sistemine sahip telefon ve bilgisayarlarda nasıl göründüğünü, linklerin doğru yönlendirilip, yönlendirilmediğini önceden kontrol etmeyi unutmayın.
Otomatik Mail Sisteminden Yararlanın
Bazı mail sistemleri otomatik mail düzenlenmesine ve hazırlanmasına olanak tanımaktadır. Bu mail sistemlerinden faydalanarak, e-bülteninize üye olmuş olan, sitenizden alışveriş yapmış olan ya da uzun süredir sitenizden alışveriş yapmayan ve sitenizi ziyaret etmeyen kullanıcılar için otomatik mailler hazırlayabilirsiniz.
Maillerinizin İletilme Oranlarını Sürekli Takip Edin
Gerçekten kaliteli bir mail içeriği oluşturdunuz ve bunu kullanıcılarınız ile paylaştınız. Ama bu mail ya iletilmezse? İşte o zaman yapılan bu çalışma maalesef bir işe yaramayacaktır. Aynı mail hesabı üzerinden veya otomatik sistemlerden sıkça gönderilen ya da reklam içeriğine sahip olan maillerin spama düşme ihtimali ya da iletilmemesi olası bir durumdur. Bundan dolayı çok sık aralıklarla mail gönderimi yapmamaya özen gösterin. Bununla beraber özellikle mail başlıklarınızda “burayı tıklayın, bedava, acil, ücretsiz, teklif, fırsat” ve benzeri kelimeleri kullanmaktan da kaçınmalısınız. Bu kelimeler mail otomasyonlarında filtreye düşerek engellenebilmekte ya da spam olarak algılanabilmektedir. Spama düşen mailler de genel olarak kullanıcılar tarafından önemsenmezler. Bu da mailinizin iletilme ve okunma oranlarında düşüşe sebep olmaktadır.
Mail İçeriğine Sosyal Medya Hesaplarınızı Ekleyin
Pazarlama konusunda ne yaparsanız yapın ilk hedefiniz her zaman etkileşime geçmek olmalıdır. Çünkü salt olarak satışı hedeflemek ya da reklam yapmaya çalışmak, kullanıcı gözünde negatif bir etki yaratacaktır. Bu bağlamda kullanıcılar ile en iyi etkileşimin kurulduğu alanın sosyal medya platformları olduğu da bilinen bir gerçektir. Bundan dolayı sosyal medya hesaplarınızı, hazırladığınız maillere kesinlikle ekleyiniz. Çünkü sosyal medya hesaplarınızı maillerinize yerleştirmeniz, kullanıcılar ile kurduğunuz iletişimin devam etmesini sağlayacaktır.
İstatistiksel Veriler Oluşturun
E-mail pazarlama çalışmalarının, hedeflenen başarıya ulaşması için birbirini etkileyen ve tetikleyen birçok farklı unsur vardır. Pazarlama stratejisinin başlangıcından bitişine kadar her evre ayrı ayrı öneme sahiptir. Ancak çalışmaların bittikten sonraki kısmı da apayrı bir önem teşkil etmektedir. Yaptığınız mail kampanyasından sonra gerekli istatistik çalışmalarını yapmanız ve bunları doğru bir şekilde yorumlamanız gerekmektedir. Yani mailinizin kaç kişiye ulaştığı, kaç kişi tarafından tıklandığı, kaç kişinin mail üzerinden sitenizi ziyaret ettiği, sitenizde ne kadar kaldığı, kaç kişinin alışveriş yaptığı, kaç kişinin maili telefondan, kaç kişinin bilgisayardan görüntülediği ve benzeri faktörleri tek tek ölçümlemeniz gerekmektedir. Ancak böylelikle, tam anlamıyla bir mail pazarlaması yapmış olabilirsiniz. Sonuç olarak bu bilgilerin hepsini dikkate alarak, mail çalışmalarınızı özenle takip etmeli ve bir sonraki e-mail pazarlama çalışmalarınızı bunlara göre şekillendirmelisiniz.