E-Ticaret Rehberi

codeh4wk

Meraklı
Katılım
30 Nis 2021
Mesajlar
15
Tepki
1

E-Tecim Rehberi​

E-Ticaret


E-Tecim hakkında meydana getirilen hatalar ve yapılması gerekenler hakkında sizler için bir rehber hazırlamak istedik. E-Tecim optimizasyonunun önemini ve püf noktalarını sizler için derledik. Birçok ipucunun yer almış olduğu bu yol haritasını kesinlikle okumalısınız.

E-Ticaret


E-Tecim ve öteki web sitelerinin optimizasyonu mevzusunda birçok ortak nokta olmasına karşın aralarında ki farklar göz ardı edilmemelidir. Bir siteniz var ve içinde birçok ürün yer almakta. Haliyle bunlar ziyaretçiye de ihtiyacı var. Hem de bunlar arama motorlarının düzenlemelerine ve şartlarına da uymalıdır. Hepsinin bu kadar bulunduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Her sayfa için algoritma arama, içerikleri güncelleme, internet sayfası yapısını düzenleme ve bağlantı kurma benzer biçimde birçok alan ayarlamalar yapmanız gerekmektedir. Başarı göstermiş bir E-Tecim projesinde şansın oranı sıfırdır. Yaratıcılık ve etkin SEO emek harcaması başarıya ulaştıracak birincil etkenlerdir. Başarıyı elde etmek için sıkıntılı bir savaşım sizi bekliyor olacak sadece iyi bir yol yardımı sizi başarıya daha kolay ulaştıracaktır.

Tıklama Başı Ödeme:


Normal olarak daha çok görünürlük yaratmanın yollarından biridir, sadece daha çok görünürlük elde etmenin tek yolu budur. İnternetteki E-Tecim girişiminizle ilgili sözcüğü yaymaya erişince, gereksiz strateji diye bir şey yoktur. Dahası, PPC bunun bedelini ödeyene kadar çalışır. Bir kez durursanız, çevrim içi durum eski durumuna geri döner. Bu ve artan PPC maliyetleri sebebiyle, e-mağazanızın hedef kitlenize daha çok görünür kılınması için başka yollar kullanarak zekice bir karar. Bir çok uzman PPC’ye ek olarak organik arama motoru optimizasyonu uygulamalarını önermektedir. Niçin mi? Bu sebeple bu durum görünürde ki süratli artışı ve projenin uzun dönemde büyümesini için hususi olarak tasarlanan birkaç teknikten oluşmaktadır. Arama motoru optimizasyonunda başarı elde edebilmek için birazcık vakit gereklidir. Sadece kazanmış olduğunuz netice çabalarınıza değecektir.

Örneksiz Olmayan Ürün Açıklamaları


Örneksiz metinlerin bulunmaması online mağazaları alt sıralara sürükleyecek başka bir negatif faktördür. Siteniz her ne kadar ümit vadetse de bu şekilde bir durum başarınızı engelleyecektir. Izahat metinleri hem arama motorlarını hem de kullanıcıları etkileyecek bir şekilde hazırlanmış olmalıdır. Yalnızca anahtar kelime kullanımı bunu sağlamaz. Her bir izahat Google’da yer edinen sıranızı artırabilir. Bundan dolayı örneksiz ve etkisi altına alan özelliklere haiz izahat metinleri kullanmalısınız. Böylelikle daha iyi bir sıralama ve daha çok ziyaretçi girişi ile başarınızı gözle görülür bir hale getirebilirsiniz.



Optimize Edilmemiş Sayfalar


Arama motorlarının ihtiyaçlarının normal olarak bir sebebi var. Bunu takip etmeyen web sitelerinin sıralaması ikinci sayfalara kadar gerileyebilir. Kullanıcılar gereksinim duydukları ürünü ararken hangi arama algoritmalarını ve anahtar kelimeleri kullanıyor? Bunu düşünün ve takip edin. Eğer açıklamalarınız ve başlıklarınız bunlarla uyuşmuyorsa tekrardan düzenleyin.

v_03.jpg


Fazlaca Sayıda Sayfa Bulunması


Online mağazalar birçok ürünü oldukca sayıda web sayfası ile satışa sunmakta. Fazlaca fazla sayfa bulunması her sayfa için örneksiz içerik girme benzer biçimde büyük bir kargaşayı da tetiklemektedir. Kargaşanın yanı sıra gereksinim duyulmayan çoğaltılmış içerik sorununu da bununla beraber getirir. Çözümü ise oldukça basittir. Birden fazla sayfayı tek büyük bir sayfada toplamayı deneyin. İçeriklerinizi filtreleyin. Sayfa sayınızı azaltmak başarınızı negatif yönde etkilemeyecektir. Bu yüzden sayfa sayınızı azaltmaktan korkmayın. Size azca satış getiren bir sayfaya vakit harcamak yerine satış oranı yüksek olan sayfaya ağırlık verin. Satışlarınızı yakından takip edin. Minimum ziyaretçisi olan ve size satış getirmeyen ürünlerin istatistiklerini çıkarın ve bu tarz şeyleri silmekten çekinmeyin.

e-ticaret


Yüksek Hacimli Anahtar Kelimeler


En oldukca sevilen ve favori olan anahtar kelimeler yüksek hacme haiz olanlardır. Yüksek hacme haiz anahtar kelimelerde rekabet artmaktadır. Rekabetin artması ve büyük bir kitlenin aynı anahtar kelimeler çevresinde yoğunlaşması daha azca pozitif netice elde etmenize ya da başarınızı yavaşlatmaya niçin olabilir. Bu şekilde bir durumda yalnız birkaç talihli site ilk sıralarda yerini alabilir. Kimi zaman de bu ek SEO emekleri olmadan gerçekleşmez. E-Tecim projenizde yalnız yüksek hacimli kelimelere odaklanmayın ve güvenmeyin. Sizler için pozitif sonuçlar yaratacak bazı anahtar kelimeleri rakiplerinizin gözden kaçırabileceğini ihmal etmeyin. Bu şekilde bir durumda başarıyı elde etmeniz daha kolay olacaktır. Düşük hacme haiz kelimeler yüksek hacme haiz olanlara gore daha azca rekabetin olduğu anahtar kelimelerdir. Düşük hacme haiz bir kelime yada cümle tanıtım için başarı sağlayabilir.



Fena Bağlantı Kurma


E-Tecim ve bağlantı kurma arasındaki ilişki oldukça karmaşık bir yapıya haizdir. Backlinkler uygun bir şekilde yerleştirildiği vakit pozitif bir gelişme elde edebilirsiniz.Bununla beraber, güvenilmeyen kaynaklar URL’lerinizi içeriyorsa yada oldukca fazla bağlantı yerleştiriyorsanız, potansiyel alıcılarınızın itimatını bozar. Bundan dolayı titiz bir emek verme yürütmelisiniz. Kullanıcılar bilgilendirici ve garip içeriklere daha oldukca ilgi duyarlar. Alanınızla ilgili olmasa da bir blog alanı oluşturun. İlişkiler kurun. Çalıştığınız girişimciler, gruplar ve topluluklardan backlink isteyerek, güvenebileceğiniz baclinklerle güvenilir bir bağlantı kurma ağı oluşturursunuz. Anketleri ve yarışmaları kullanın. Önceliklerinizi bilin. En popüler ürün sayfalarınıza ve kategori sayfalarınıza odaklanın. En yüksek başarıyı sağladıktan sonrasında öteki sayfalara geçebilirsiniz.

Örneksiz Başlıklar


Örneksiz içeriklerin yanı sıra başlıklar ve etiketleri de dikkat gerektirmektedir. Her başlığı tek tek denetlemek ve her birinin örneksiz bulunduğunu denetlemek oldukça zor olsa gerek. Bunu yapmadığınız vakit başarıya ulaşmış bir ilerleme ne yazık ki kaydedemeyeceksiniz. Normal olarak aynı markaya ilişik tüm ürünler için örneksiz başlıklar oluşturmak neredeyse imkansızdır. Bir süre sonrasında tekrara düşeceğinizi sizde fark edeceksinizdir. Öyleyse, benzeri olmayan anahtar sözcük gruplarına yoğunlaşmak, günü kurtaracak bir çözümdür. Marka + Model + UnsurTürü benzer biçimde kombinasyonları kullanın. Bu unsurları, hedef kitlenizin anadilinin yapısına aşina bir yapı oluşturmak için karıştırmak, başlık etiketlerinin özgünlüğünü elde edecektir.

e-ticaret


İçeriğin Çoğaltılması


Yinelenen sayfalara yönlendiren bağlantılara nofollow nitelikleri ilave edin. IP canonicalization kanalıyla IP adresinizi URL’nize bağlayın. Robot.txt dosyanızı düzenleyin ve yinelenen içinde ne olduğu engelleyin; etiketler, arşivler ve dizin oluşturmadaki sayfalar oluşturun.

Alakasız İçerikler


Müşterilerinizin ihtiyacı olduğu aslolan şey net ve nitelikli bilgidir. Tanımlayıcı olun, potansiyel alıcılarınızı ürünlerinizi almaya ikna edin. Ürününüzün neler yapabileceğini ve niçin öteki alternatiflerden daha iyi bulunduğunu anlatın. Geri kalanı ürün incelemelerine bırakın.

Ürün İncelemeleri


Birçok satın alan, online alışverişle ilgili şüphelere haiz olduğundan, satın almadan ilkin araştırma yapmayı tercih ediyor. Niçin forumlarda ve öteki web sitelerinde, online mağazanızda okuyabilecekleri detayları başka kaynaktan okumalarına izin veresiniz? Kullananların, ürün yelpazenizde yansız görüşleri görebileceği ve sizden alışveriş yapma kolaylığının görülebildiği, ürün incelemeleri için ayrı bir sayfanız olmalı. Gösterimlerini, ipuçlarını ve deneyimlerini paylaşma mevzusunda özgür olan müşteriler topluluğunu toplamak oldukça faydalıdır. İncelemeler eklemek, online mağazanızı canlı tutacaktır.
 
Üst Alt