E-Ticaret Ve Başarı

hcmehmetkaya

Yeni üye
Katılım
27 Ara 2018
Mesajlar
2
Tepki
0
E-TİCARET VE BAŞARI

Merhaba Arkadaşlar ! Ülkemiz de bir çok e-ticaret girişimi var ve bunun yanında bir girişim başlatmak isteyen bir çok genç dinamik arkadaşımız da mevcut ancak bir çok proje başlamadan bitiyor, hevesler ve hayaller hava da kalmak zorunda kalıyor ve sonrasın da genç dinamik beyinler girişim yapmak yerine başkalarının hayalleri için paralı asker olma yollarını seçiyorlar, ülkemizin bir çok değeri bu şekilde pasif olup gidiyor maleseft. E-ticaret projesi oluşturmanın sadece bir yazılım satın alıp site kurup arkasından ürün yükleyerek beklemek olduğunu düşünen projeler her zaman bu son ile karşılaşmak zorundalar.

Peki bu e-ticaret sektöründe nasıl başarılı olunur ?

Aslında bunun şöyle yaparsanız böyle olur, böyle yaparsanız şöyle olur gibi bir kuramı, kaidesi yok arkadaşlar evet yapılması gerekenler var, dikkat edilmesi gerekenler var ancak kimse size başarıyı diğer sektörler de olduğu gibi bu sektörde de garanti edemez ve mutlak başarı sözü veremez. Yıllarca çalışılmış üzerinde deneyler ve gözlemler yapılmış bir çok kriter ve done mevcut elimizde bize düşen ise ilk başta projemizin genel çerçevesini çizmek, rakiplerimizi analiz etmek ve benim projemin diğerlerinden farkı artısı nedir ? bunun kendimize sormak olacaktır. Eğer bu sorunun cevabını bulamıyorsak ve somut doneler ortaya koyamıyorsak günün sonunda başarısız olmamız kaçınılmaz olacaktır arkadaşlar. Her şeyden önce müşteri NEDEN SİZİ TERCİH ETMELİ ? bu sorunun cevabını projenizde müşterilerinize tam olarak göstermeniz ve yaşatmanız gerekmektedir ki işler artık iyice zorlaştı yani müşteri memnuniyet endeksi oldukça üst seviyede ve bunun karşılamak hem maddi imkanlarınıza hem ufuk çizgisini görmenize bağlıdır yüz metre sonrasını bırakın en az sekiz yüz metre sonrasını görmeniz ve tüm operasyonlarınızı bu yönde planlamanız gerekecektir.

Sözün özü aslında senin farkın nedir ?

sorunun cevabının bulmanızdır ki bu cevap size büyük oranda başarıyı getirecektir. Günde 2 saatini ayırarak zengin olmak ! “İnsana ancak çalıştığının karşılığı vardır.” (Necm süresi, 39) Hiçbir düzen yoktur ki emek vermeden karşılığını alasınız, ekmediğiniz yerden biçemezsiniz ! Size günde sadece şu kadar saat ayırarak şu kadar para kazan, sermayesiz e-ticaret, sıfır sermaye ile e-ticaret, evden milyarder olmak gibi başlıklar ile hayal tüccarlığı yapanlara asla ama asla kanmayın ! böyle bir düzen böyle bir Dünya yok arkadaşlar bunu önce aklınıza yer edin. Eğer hedefiniz az çalışıp çok kazanmak ise lütfen sektörden uzak durun ki bu alan size göre değil ! E-ticaret çok çalışmak hatta çok çok çalışmak gerektiren bir alandır, tüm operasyon süreçlerini takip etmelisiniz ilk başta yerleri de siz süpüreceksiniz, paketleri de yapacaksınız yüzlerce telefona da yetişmek zorundasınız bunu asla unutmayın. Başarı için baş arı olmak lazım bundan ötesi olamaz başka bir alternatif yol yoktur. Öyle olsaydı eğer şuan hepimiz kral dairesin de keyifle sigaramızı içiyor olurduk. Sabah 5 de kalkıp gece 3’e kadar çalışmayı göze almanız gerek ve en başta ki ayette yazıldığı gibi insana çalıştığının karşılığını ala bileceği şüphesiz müjdelenmiştir.

Fiyat düşürmek geçici bir çözümdür

Fiyat düşürmek ilk başta cazip gibi görünse de geçici bir trafik ve satış getirecektir tamam kesinlikle faydası olacaktır ancak stokların devamını aynı fiyatlardan sağlaya biliyor musun ? yani mesela ay sonlarında yada özel günlerde böyle kampanyalar gider tamam ancak rakiplerden farklı olmak fiyatları aşağı çekip firma karlılığını düşürmek olmamalıdır ki bu zaten size kaçınılmaz sonu getrir, bu yönteme asla başvurmayın derim denenim tecrübe edilmiştir, ara ara kampanyalar olabilir ancak ben a firmasından her zaman aşağı satayım kar oranımı düşüreyim bana yeter demeyin yetmez arkadaşlar, 3-4 TL için müşteri güvenip bildiği yerleri degiştimez büyük oranlarlar da indirimde sizin sonunuz olacaktır bu otobanda arabayı ters yöne sürmek gibidir bu yönteme sırtınızı dayamayın ! Ürünü ucuz satıp her şeyden kısmak bir süre sonra müşteri memnuniyetsizliğini de beraberin de getirir piyasa çok dolu olduğundan müşteri bunu 20 Liraya aldım zaten bu da eksik olsun demez verdiği paranın sonuna kadar karşılığını ister ki hepimiz için geçerlidir.

Müşteri ne arıyor ?

Müşterilerinizin ihtiyaçlarını taleplerini iyi tesbit etmek zorundasınız müşteriniz ne bekliyor ? sürekli yeni müşteri bulma stratejisi yerine mevcut müşterilerinizi elde tutmanın yöntemlerini mutlaka çalışmalısınız, eski müşterilerinize özel kampanyalar sunmalı ve onları sadık müşterileriniz konumuna taşımalısınız, müşterinize özel olduğunu hissettirmeniz ve güvende olduğunu bilmesini sağlamalısınız. Sürekli yeni müşteri stratejisi uygularsanız elde ki bulgurdan olabilirsiniz.

Pazara hakim olmak

Tüm alanlara hakim olmak yerine kendi alanınızda fark yaratmak ve sektörünüze hakim olmak zorundasınız, alanınız ne ise ona yönelin ben şunu da satayım müşterim var bunu da satayım demeyin piyasa da devasa oyuncuların olduğunu asla unutmayın, ne müşterinizi mağdur edin ne de kendinizi ve enerjinizi boşa harcamayın kendi alanınız da başarıya ve değişime, fark yaratmaya odaklanın annemin tabiri ile oradan oraya oradan oraya zıplayıp durmayın !

MÜŞTERİLERİNİZİ GÜLÜMSETİN !

Evet anahtar cümlemiz bu arkadaşlar ne yaparsanız yapın ancak günün sonun da müşterinizi gülümsete biliyorsanız bu iş tamamdır !

SOSYAL MEDYA’da TAKİP EDİN, Takip Edilin !

Potansiyel müşterilerinizin büyük bir kesimi sosyal medya üzerinden gelmekte olup sosyal medya mecralarına mutlaka önem vermelisiniz instagram satışları, facebook reklamları vs. gibi konularda bilgi sahibi olmalı ve araştırma yapmalısınız. Müşterilerinizi sosyal medyada sizi takip etmeye ikna etmeli ve kitleyi elinizde tutmalısınız. Bunun için çeşitli kampanyalar yapabilirsiniz, unutmayın indirim kuponlarını müşterileriniz çok sevecekler ve onlara özel bir indirim olduğunu hissetirmeyi de asla unutmayın.

Büyük Pazar Mobilde !

Kafanızı etrafınıza çevirdiğiniz de yüzlerce insanın elinde telefon ile bir şeyler yaptığını göreceksiniz o halde mobilde olmamak büyük bir kayıp olur değil mi ? ve sitenizin verilerini incelediğiniz de %60’a varan bir trafiğin mobil platformlardan geldiğini göreceksiniz özellikle akşam saatlerin de çok yoğun bir mobil trafiğiniz olacaktır bu saatlere özel hatta mobile özel kampanyalar oluştura bilirsiniz, bu saatler de varsa canlı destek sisteminizin mutlaka açık olması gerekir ve müşterilerinize anında cevap vermelisiniz. Sosyal medya platformların da mobile özel reklam çalışmaları yapmalısınız ve bu reklamların görüntülenme saatlerini mobil verilerinize göre düzenlemeniz maliyet ve verimlilik açısından da faydalı olabilmektedir. Mobil ile ilgili çok kapsamlı bir anlatımı ayrı bir konuda yapacağım bu arada.

Doğru Ürün Tanıtımı

Ürünlerinizi doğru tanıtmanız ve yeterli bilgi vermeniz müşterilerinizin güvenini kazanmanıza ve ihtiyaçlarına cevap verdiğinize ikna etmenize yardımcı olacaktır. Doğru açılardan çekilmiş en az 3-4 adet görseli olmalıdır ve ürün açıklamaları net olamalıdır, kargolama bilgileri, teslimat bilgileri mutlaka açık şekilde yazılmalıdır. Ayrıca müşterinize ürünü beğenmediğinde yada ihtiyaçlarını karışılamadığın da nasıl değişim ve iade işlemi yapacağını da açık olacak anlatmanız, bilgilendirmeniz gerekmektedir ki müşteriniz kendini güvende hissetsin ve alışveriş olumlu sonuçlansın.

Selam ve Dua İle....
Hacı Mehmet KAYA
 
Üst Alt