En Yaygın Android Sorunları Ve Çözümleri

Mesut

Eski üye
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
119
Tepki
13

Android sorunu 1 - Son derece hızlı pil tüketimi​



Hemen hemen her akıllı telefonda hızlı pil tüketiminden şikayet eden kullanıcıları bulacaksınız. Bu, telefon beklemedeyken veya bazı uygulamaların pil tükettiği kanıtlandığında pil tüketme aralığı olabilir. Bazı durumlarda pilin normalden daha hızlı bitmesini bekleyebileceğinizi unutmayın. Bunlar, telefonu navigasyon için kullanırken, çok sayıda fotoğraf çekerken veya video çekerken, oyun oynarken veya telefonu ilk kez kurarken içerir.

Potansiyel çözümler:
  • Oldukça az sayıda kullanıcı için üçüncü taraf bir uygulama neden oldu. Durumun sizin için geçerli olup olmadığını görmek için, cihazı Güvenli Modda başlatın (bunun nasıl yapılacağına ilişkin talimatları aşağıda bulabilirsiniz). Telefonu deşarj yüzdesinin üzerinde bir noktaya kadar şarj edin. Pilin tekrar bu sayının altına düşene kadar boşalmasını bekleyin. Telefon erken kapanmadan beklendiği gibi çalışıyorsa, sorunun arkasında bir uygulama var. Sorun giderilene kadar son yüklenen uygulamaları kaldırın. Manuel olarak çözemezseniz, tam bir fabrika ayarlarına sıfırlama yapmanız gerekebilir.
  • Li-ion pillerin bozulması nedeniyle bazıları için bir donanım sorunu da olabilir. Telefon bir yıldan daha eski ise veya yenilenmişse bu daha yaygındır . Buradaki tek seçenek, cihaz üreticisine başvurmak ve telefonu tamir ettirmeye veya değiştirmeye çalışmaktır.

Android sorunu 2 - Güç düğmesine basıldığında cihaz uyanmıyor​


"Zorunlu uyku" hatası oldukça yaygındır ve birçok cihaz için bir sorun olmuştur. Ekran kapalıyken, güç düğmesine basıldığında uyanmaz. Bunun yerine, kullanıcıların güç düğmesini on saniye basılı tutması ve yeniden başlatmaya zorlaması gerekir.
Potansiyel çözümler:
  • Zorla yeniden başlatma sorunu en azından geçici olarak çözecektir. Ancak, bu uzun vadeli bir çözüm değildir ve yalnızca yaklaşan bir yazılım güncellemesi bu sorunu kalıcı olarak çözecektir. Yine de bazı geçici çözümler var.
  • Bazı kullanıcılar, özellikle temperli cam çeşidinden bir ekran koruyucunun soruna neden olduğunu bulmuşlardır. Ekran koruyucuyu kaldırmak yardımcı olur, ancak açıkçası ideal bir seçenek değildir.
  • Bu özelliğe sahip bazı telefonlarda, "Her Zaman Açık Ekranda" nın etkinleştirilmesi sorunu gidermeye yardımcı olur.
  • Pixel telefonlarda, Active Edge özelliğinin devre dışı bırakılmasının yararlı bir geçici çözüm olduğu kanıtlanmıştır.
  • Bu aynı zamanda ayarlarla ilgili bir sorun olabilir. Bazı telefonlar, güç düğmesinin ne için kullanıldığını değiştirmenize izin verir ve Google Asistan'ı başlatmak gibi ekstra işlevler ekler. Cihaz ayarlarına gidin ve her şeyin olması gerektiği gibi olduğundan emin olun.

Android sorunu 3 - SIM kart algılanmadı​


SIM kart, telefon tarafından algılanmıyor. Yeni bir SIM kart almak sorunu çözmeye yardımcı olmaz.
Potansiyel çözümler:
  • Sadece telefonu yeniden başlatmak bazı kullanıcılar için çalıştı. Ancak çoğu durumda, sorun yalnızca birkaç dakikalığına ortadan kalkıyor gibi görünüyor.
  • Bazı kullanıcılar, bir Wi-Fi bağlantısındayken bile mobil verileri etkinleştirmenin sorunu çözmeye yardımcı olduğunu bulmuşlardır. Elbette, bu çözüm yalnızca iyi bir veri planına sahip olanlar için harikadır ve Wi-Fi bağlantısının kesilmesi durumunda veri kullanımının üstesinden gelmeniz gerekecektir. Verileri kullandığınız için ücret ödersiniz, bu nedenle bu geçici çözümü bir veri paketi olmadan kullanmanız önerilmez.
  • ESIM'e sahip bir telefonunuz varsa başka bir geçici çözüm var. Ağ ayarlarını açmak için * # * # 4636 # * # * tuşlayın. Birkaç deneme gerektirebilir. Telefon Bilgileri'ne dokunun. Ağ ayarları bölümünde, ayarı çalışan bir ayara değiştirin. Deneme yanılma yerine, ağ operatörünüzle iletişime geçerek doğru seçeneğin ne olduğunu da öğrenebilirsiniz.

4 numaralı Android sorunu - Google uygulaması çok fazla pil tüketimine neden oluyor​

Bazı kullanıcılar, cihazlarındaki pil kullanımının büyük kısmından Google uygulamasının sorumlu olduğunu fark etti. Bu, oldukça sık ve çeşitli telefonlarda görülen bir sorundur. Son yıllarda Android ile giderek yaygınlaşan bir sorun gibi görünüyor.
Potansiyel çözümler:
  • Gidin Ayarlar> Uygulamalar ve bildirimlerin ve uygulamaların listesini açın. Google uygulamasına ilerleyin ve üzerine dokunun. "Depolama ve önbellek" seçeneğine dokunun ve ikisini de temizleyin.
  • Önceki menüde "Mobil veri ve Wi-Fi" ye dokunun. "Arka plan veri kullanımını" ve "sınırsız veri kullanımını" devre dışı bırakabilir, "Devre Dışı Bırakılmış Wi-Fi" ve "Devre Dışı Veri Kullanımı" nı etkinleştirebilirsiniz. Ancak bu, uygulama davranışını etkileyecektir ve Google uygulaması ve özellikleri (Asistan gibi) beklendiği gibi çalışmayacaktır. Bu adımları yalnızca pilin bitmesi telefonu kullanılamaz hale getirirse yapın.
  • Bu sorun, yazılım güncellemeleriyle gelip gidiyor gibi görünüyor. Dolayısıyla, bu sorunla karşı karşıyaysanız, yaklaşan bir uygulama güncellemesi muhtemelen sorunu çözecektir.

Android sorunu 5 - Şarj kablosu sorunları​

Edgar Cervantes / Android Kurumu
Telefonla birlikte gelen şarj kabloları söz konusu olduğunda insanlar birçok sorunla karşı karşıya kalıyor . Bu, yavaş şarj hızlarından bir bilgisayardan dosya aktaramamaya ve daha fazlasına kadar değişebilir.
Potansiyel çözümler:
  • Bu, şarj kablosunun kendisiyle ilgili bir sorun olabilir. Diğer telefonları veya cihazları şarj ederek çalıştığından emin olun. Kablo hiçbir şeyle çalışmazsa, yeni bir kablo almanız gerekecektir.
  • Bu sorunlar özellikle USB-C - USB-C kablolarında yaygındır. Bazıları bunun yerine USB-C - USB-A kablosu kullanmanın sorunu çözdüğünü buldu. Elbette, şarj cihazınız birincisini kullanıyorsa, ikinci tip kabloyu kullanmak için bir alternatif almanız gerekir.
  • Oldukça az sayıda kullanıcı için, USB-C bağlantı noktasını temizlemek hile yapıyor gibi görünüyor. Bir kartviziti katlayın ve bağlantı noktasını keskin bir kenarla nazikçe temizleyin. Basınç yoğunluğu çok yüksek olmadığı sürece basınçlı hava da kullanabilirsiniz.
  • Bu sorunlara bir uygulama da neden olabilir. Aygıtı Güvenli Modda başlatın ve sorunun devam edip etmediğine bakın. Değilse, sorunu bir uygulama oluşturuyordur.
  • Hiçbir şey işe yaramıyorsa, telefonun USB bağlantı noktası zarar görmüş olabilir. O zaman tek seçenek, cihazı tamir ettirmek veya değiştirmektir.

Android sorunu 6 - Performans ve pil sorunları​

Adam Molina / Android Kurumu
Telefonunuzun yavaş çalıştığını, geciktiğini veya yanıt vermesi uzun sürdüğünü fark ederseniz, uygulayabileceğiniz birkaç genel sorun giderme adımı vardır. Aşağıda belirtilen adımların çoğu, genellikle pilin bitmesi sorunlarına da yardımcı olabilir. Performans ve pil sorunları görünüşte her zaman Android işletim sisteminin bir parçası olacak.
  • Telefonunuzu yeniden başlatmak çoğu zaman işe yarar.
  • Yazılımın güncel olduğundan emin olun. Gidin Ayarlar> Sistem> Gelişmiş> Sistem güncellemesi . Ayrıca, Google Play Store'dan indirdiğiniz tüm uygulamaları güncelleyin.
  • Telefonunuzun depolama alanını kontrol edin. Ücretsiz depolama alanı% 10'dan az olduğunda biraz yavaşlama görmeye başlayabilirsiniz.
  • Güvenli Modda önyükleme yaparak ve sorunun devam edip etmediğini kontrol ederek üçüncü taraf uygulamaların bir soruna neden olmadığından emin olun.
  • Arka planda çalışan ve pil ömrü ve performansıyla ilgili sorunlara neden olan çok sayıda uygulama bulursanız, onları durdurmaya zorlamanız gerekebilir. Gidin Ayarlar> Uygulamalar ve bildirimlerin ve uygulamaların listesini açın. Uygulamayı bulun ve ardından "Zorla Durdur" a dokunun.
  • Başka hiçbir şey işe yaramazsa, tam bir fabrika ayarlarına sıfırlama işlemi gerçekleştirmenin tek yolu olabilir.

Android sorunu 7 - Bağlantı sorunları​


Zaman zaman Wi-Fi ve Bluetooth ile bağlantı sorunlarıyla karşılaşabilirsiniz. Bağlantı söz konusu olduğunda bazı cihazların belirli Android sorunları olsa da, aşağıda ilk önce deneyebileceğiniz birkaç genel adım verilmiştir.
Potansiyel çözümler:
Wi-Fi sorunları

  • Cihazı ve yönlendiriciyi en az on saniye kapatın, ardından tekrar açın ve bağlantıyı yeniden deneyin.
  • Ayarlar> Güç tasarrufu bölümüne gidin ve bu seçeneğin kapalı olduğundan emin olun.
  • Wi-Fi bağlantısını yeniden yapın. Gidin Ayarlar> Wi-Fi , uzun bağlantı adının basına ve dokunun “unut.” Şimdi ayrıntıları tekrar girin ve tekrar deneyin.
  • Wi-Fi yönlendirici ürün yazılımının güncel olduğundan emin olun.
  • Cihazdaki uygulamaların ve yazılımın güncel olduğundan emin olun.
  • Gidin Wi-Fi> Ayarlar> Gelişmiş ardından emin yönlendirici MAC filtresinde erişime izin verildiğini olun ve cihazınızın MAC adresini not edin.
Bluetooth sorunları
  • Araca bağlanırken karşılaşılan sorunlar varsa, cihaz ve araç için üretici kılavuzunu kontrol edin ve bağlantılarınızı sıfırlayın.
  • Bağlantı sürecinin hayati bir bölümünü kaçırmadığınızdan emin olun. Bazı Bluetooth cihazlarının benzersiz talimatları vardır.
  • Gidin Ayarlar> Bluetooth ve değişen hiçbir şey ihtiyaçlarını sağlamak.
  • Gidin Ayarlar> Bluetooth ve önceki tüm eşleşmeleri silmek ve sıfırdan tekrar kurma deneyin. Bu listedeki artık bağlanmadığınız cihazları da silmeyi unutmayın.
  • Birden fazla cihaz bağlantısıyla ilgili sorunlar söz konusu olduğunda, yalnızca gelecekteki bir güncelleme bu sorunu çözebilir.

Kılavuz - Güvenli Modda Yeniden Başlatma​

Adam Molina / Android Kurumu
Üçüncü taraf uygulamalar, Android işletim sisteminde epeyce soruna neden olur. Güvenli Modda başlatmak, durumun bu olup olmadığını kontrol etmenin en iyi yoludur. Sorun ortadan kalkarsa, buna bir uygulama neden oluyordur.
Telefon açıksa
  • Cihazın güç düğmesini basılı tutun.
  • Kapatma simgesine dokunun ve basılı tutun. Açılır bir mesaj, Güvenli Modda yeniden başlatmak için onay ister. "Tamam" a dokunun.
Telefon kapalıysa
  • Telefonun güç düğmesini basılı tutun.
  • Animasyon başladığında, ses kısma düğmesini basılı tutun. Animasyon bitene kadar basılı tutun ve telefon Güvenli Modda başlamalıdır.
Güvenli moddan çık
  • Telefonun güç düğmesine basın.
  • "Yeniden Başlat" a dokunun ve telefon otomatik olarak normal moduna yeniden başlamalıdır.
  • Telefon yeniden başlayana kadar güç düğmesini 30 saniye basılı da tutabilirsiniz.
 
Üst Alt