Geçtiğimiz birkaç hafta içinde Google Görseller temasında bir takım hareketlenmeler izlendi. Google öncelikle görsellerden gelen trafiğin referans kaynağını ayıran ve Görsellere yeni ve farklı bir efekt kazandırmanın temellerini arıyor.
Google’ın Görseller için tasarladığı bu yeni tasarım birkaç kişi tarafınca yayımlandı. Görüntüden göründüğü kadar Google’ın son tasarım değişikliğine uyum sağlayarak; köşe hatlı tasarım ögeleri, artık yerini arkadan gelen yuvarlak kenarlı ögelere bırakıyor. Ayrıca bunun haricinde görsel ön izleme yapmak için kullanılan siyah ekrana da artık son veriliyor. Bu yeni tasarımıyla Google daha yalın ve hat içinde çalışan bir ön izleme yardımcısı kullanmakta. Görselin üzerine tıklandığında ön izleme SERP sayfasının sol kısmında oluşturuluyor. Bununla birlikte arama yapılırken kullanıcılar bir görsele tıklamış olsa dahi sayfayı aşağıya doğru taramaya devam ediyor.
Beyaz arka planla sahip ön izleme aracının daha estetik bir duruşa sahip olduğu aşikar. Siyahtan beyaza geçiş durumunla karşı karşıya kalan kullanıcıların deneyim alışkanlıklarından dolayı yaşayacak oldukları ufak pürüzler illaki olacaktır ama buna alışmak pek de zor olmasa gerek çünkü yeni tasarım ögeleri dışında şimdilik görebildiğimiz kadarıyla kullanıcı deneyimine artı katacak herhangi bir yenilik mevcut değil. Google sadece kozmetik açıdan Görselleri daha estetik bir kılıfın içine sokmak istiyor.
Yeni Görsellerin tasarım ve sunumların sadece şimdilik bir pilot değişiklik yapılarak kısıtlı sayıda kullanıcıya açıldığı için büyük olasılıkla bu sebepten dolayı Görseller üzerinde pek bir farklılık sezmeyeceksiniz. Google’ın birkaç gün ara ile Google Görseller temalı projeler yapması ve ‘kullanıcıların Görseller üzerindeki trafiğinin önemin fark edilmesini istiyoruz.’ ifadesi ile çok ciddi bir ipucu ya yer veriyor, sizler açısından da bunun dikkate alınmasını tavsiye ediyorum. Görseller konusuna ekstradan özen göstermemizin yararımıza olacağını düşünüyorum.
Google’ın Görseller için tasarladığı bu yeni tasarım birkaç kişi tarafınca yayımlandı. Görüntüden göründüğü kadar Google’ın son tasarım değişikliğine uyum sağlayarak; köşe hatlı tasarım ögeleri, artık yerini arkadan gelen yuvarlak kenarlı ögelere bırakıyor. Ayrıca bunun haricinde görsel ön izleme yapmak için kullanılan siyah ekrana da artık son veriliyor. Bu yeni tasarımıyla Google daha yalın ve hat içinde çalışan bir ön izleme yardımcısı kullanmakta. Görselin üzerine tıklandığında ön izleme SERP sayfasının sol kısmında oluşturuluyor. Bununla birlikte arama yapılırken kullanıcılar bir görsele tıklamış olsa dahi sayfayı aşağıya doğru taramaya devam ediyor.
Beyaz arka planla sahip ön izleme aracının daha estetik bir duruşa sahip olduğu aşikar. Siyahtan beyaza geçiş durumunla karşı karşıya kalan kullanıcıların deneyim alışkanlıklarından dolayı yaşayacak oldukları ufak pürüzler illaki olacaktır ama buna alışmak pek de zor olmasa gerek çünkü yeni tasarım ögeleri dışında şimdilik görebildiğimiz kadarıyla kullanıcı deneyimine artı katacak herhangi bir yenilik mevcut değil. Google sadece kozmetik açıdan Görselleri daha estetik bir kılıfın içine sokmak istiyor.
Yeni Görsellerin tasarım ve sunumların sadece şimdilik bir pilot değişiklik yapılarak kısıtlı sayıda kullanıcıya açıldığı için büyük olasılıkla bu sebepten dolayı Görseller üzerinde pek bir farklılık sezmeyeceksiniz. Google’ın birkaç gün ara ile Google Görseller temalı projeler yapması ve ‘kullanıcıların Görseller üzerindeki trafiğinin önemin fark edilmesini istiyoruz.’ ifadesi ile çok ciddi bir ipucu ya yer veriyor, sizler açısından da bunun dikkate alınmasını tavsiye ediyorum. Görseller konusuna ekstradan özen göstermemizin yararımıza olacağını düşünüyorum.
Son düzenleme: