rucoder
Eski üye
- Katılım
- 5 Nis 2022
- Mesajlar
- 221
- Tepki
- 0
Google Sıralama Niçin Düşer?
Merhaba dostlar, bugün google sıralama niçin düşer sorusunu kapsamlı bir halde ele alacağız. Bir ihtimal internette okuduğunuz en geniş ve dolu içeriğe haiz ilgili yazılardan birisi diyebiliriz. Bir internet sayfası sahibinin istediği son şey, web sitesinin Google arama sıralamasını kaybetmektir. Bu, web sitelerimden birine oldu, iyi mi hissettirdiğini biliyorum, detayına girmeyelim, hepimizin fena anıları vardır. Her neyse, bu tarz şeyleri bir kenara bırakalım ve başlamış olalım.
Google Sıralamalarının Net Bir Formülü Yoktur
Asla kimse google sıralama faktörlerin listesini tam olarak bilmiyor ve sıralama yitirilmesine yol açan birden fazla unsur var. Faktörlerin bir kombinasyonu olarak ifade etmek daha doğru olur. Bu fonksiyonlar için SEO kriterleri yazımıza göz atın. Google ve öteki arama motorları Algoritmalarını ve web sayfalarının kullanışlılığını ve kullananların arama motorunda içerik bulmak için kullandıkları arama sorgularıyla ilgilerini değerlendiren öteki sistemleri kısaca sıralama faktörlerini tertipli olarak güncellemektedirler. Bu bilgiyi unutmayalım. Faktörlerin yüzdelik tesir güçleri değişmektedir.
Hiçbir Değişim Yapmasanız da Sıralamanız Düşebilir
Web sitenizdeki belirli bir zamanda ilgili olan sayfanın bugün artık ilgili olmaması ve bu yüzden Google’dan trafik almaması mümkündür. Web sitenizdeki sayfanın hala ilgili olması da mümkündür, sadece başkası sizinkinden daha iyi bir sayfa oluşturmuşsa yada ilgili SEO faktörlerini daha iyi tutturduysa onlarınki ilk sırada yer alır.
Google Sıralama Niçin Düşer?
- Algoritmik güncellemeler. Google, internet sayfalarını ve sıralamasını eskisinden değişik bir halde etkileyen yeni bir algoritmik güncelleme yaptıysa sıralamalar değişebilir. https://webmasters.googleblog.com/ adresinden algoritma güncellemelerini takip edin.
- Sitenizde virüs olabilir. Google, içinde fazlaca sayıda şişirilmiş fena amaçlı yazılım, casus yazılım yada fena amaçlı unsur bulunan internet sayfalarını sevmez. Google, kullanıcının bilgisayarına kuvvetli bir halde zarar vermeye çalışmayan temiz internet sayfalarını sever. Tavsiye: (Web Sitesi Güvenlik Açığı Tespit Etme Araçları)
- Kopya içerikler. Bazı nedenlerden dolayı, web sitenizdeki içeriğin bir çok “Yinelenen içerik” yada intihal edilmiş içerik olarak işaretlenirse, web sitenizi Google arama listesinden yok etmenin en kolay yoludur.
- Fazlaca sponsor linki eklemek. Bununla beraber, web sitenizde 300 sayfa var ise ve web sitenizdeki her sayfanın içinde birden fazla sponsor bağlantı var ise, siteniz sıralamalardan çıkabilir.
- Site hızı. İnsanlar, seçebilecekleri birçok seçenek bulunduğundan, bir web sayfasının yüklenmesini beklemek için sabır ve zamana haiz değillerdir. Siteniz 4 saniyeden daha kısa sürede yüklenmezse, kişilerin web sitenizin deneyimlerinden memnun kalması pek ihtimaller içinde değildir.
- Fazlaca sayıda açılır pencereler. Reklamlara benzer şekilde, açılır pencereler ve geçiş reklamları da fazlaca fena bir ilk izlenim oluşturur ve bir çok kullanıcı için büyük bir engeldir. Bir web sayfasını açtığınız an “bültene abone olun” “Büyük bir indirim kazandınız” gelirse deneyiminiz fena olur.
- Fena kullanıcı deneyimi. Kullanıcı deneyimi, sıralamaları değerlendirirken arama motorlarına fazlaca kuvvetli bir sinyal olarak kabul edilir. Google ve öteki arama motorları artık bir web sayfasının kullanışlılığını değerlendirmek için yalnızca bağlantılara ve anahtar kelimelere dayanmamakta. Değişik web sitelerinde aynı türde içeriğe haiz iki sayfa var ise, Google, kullanıcı deneyiminin daha iyi olduğu sayfayı tercih edecektir. (Kullanıcı deneyimi hakkında detaylı data.)
- İçeriğin düşük kaliteli olması. İçeriğin kalitesi ve kullanışlılığı, söz mevzusu içeriğin ilgili, yararlı ve amaca hizmet edip etmediğini belirlemek için arama motorları tarafınca kullanılan en kuvvetli sinyaldir.
- İçerik alakasının azalması. Yararlılık ve kaliteden sonrasında, ilgi düzeyi fazlaca mühim bir sinyaldir. Web sitenizdeki yada blogunuzdaki içerik becerikli, kullanışlı ve hususi olabilir sadece böyle de ilgili olması gerekir. İçeriğin yayınlandığında ilgili olması da mümkündür, sadece bununla beraber içeriğin artık ilgili olmaması da olabilir. Bundan dolayı bir şeyler değişmiştir ve içerik artık mantıklı değildir.
- İyi içerik üretimi. İyi içerik yaratmak asla bitmeyen bir süreçtir. Ve bunu daha da zorlaştıran şey, rakip sayısının zaman içinde artmaya devam edeceği ve size gönül rahatlığı sağlamayacağı. 4-5 ay içinde değişen bir içerik oluşturursanız, sonunda bir başkası daha iyi bir içerikle karşılaşacak ve sizi geçecektir.
- Fena ve fazlaca suni backlinkler. Arama motorlarını web sitenizin hakkaten popüler ve otoriter olduğuna inandırmak için kandırmaya çalışmak fazlaca fena bir düşünce zira Arama motorları sonunda bu bağlantıların “Ücretli” bulunduğunu anlamış olur.
- Gizli saklı metinler ekleme.Malum bir black hat seo yöntemidir. Bir yada iki kez talihli olabilirsiniz, fakat sonunda, kesinlikle yakalanırsınız. Internet sayfası sahipleri bu uygulamalarda kısa vadeli kazanımlar umuduyla uzun solukta kendi topuklarına sıkmaktadır.