SEO ya da organik SEO günümüzde çok hızlı bir şekilde değişebilmesi nedeniyle, bir bilimsel alandan çok sanatsal bir yaklaşıma benzemektedir. Çünkü Google aramalarda, arama süreci göreceli bir opaklığa ve sürekli güncellenen algoritmalara sahiptir. Her yeni güncellemede birçok değişken eklenip, çıkarılabilmektedir. Bu nedenle de güncelleme duyurularında, webmasterlar tedirgin bir bekleyiş yaşamaktadırlar.
Google aramaların geçmişine yolculuk yaptığımızda, SEO hiçte iyi şeyler için kullanılmamıştır. Bu nedenle de kötü bir geçmişi vardır. Bunda en büyük faktör, emek harcamadan bir yerlere gelmeye çalışan site sahipleridir. Fakat zamanında hile hurdaya başvuran birçok site sahibi, geçte olsa pişmanlık yaşamıştır. Sitelere yapılacak yapay müdahaleler, alıcılar ve reklam verenlere cazip gibi gözükse de doğal arama sonuçlarıyla bağdaşmıyorsa, ticari yönden bir önem arz etmeyecektir.
Organik SEO Organik Sonuçlar
Google aramalar aracılığıyla, kullanıcılar anahtar kelimeler girdiklerinde karşılarına organik SEO arama sonuçları çıkmaktadır. Bu sonuçlar kendi içlerinde organik (doğal) ve reklam (ücretli) sonuçları olarak sınıflandırılmaktadır. Organik sonuçları, arama motoru sonuç sayfalarında, doğal yoldan oluşmaktadır. Sitelerin teknik yapıları ve içerik kalitesine göre kendi aralarında sıralamaya tabi tutulurlar. Aramalarla, en yakın ilişkiye sahip olan ve en itibarlı domain ilk sırada yer alırken, diğerleri peşine sıralanır.
Genel geçer isimleriyle PPC’ler yani tıklama başına ödeme modelli sonuçlara da reklam(ücretli) sonuçlar denilmektedir. Site sahipleri, Google Adwords veya istedikleri arama motoru reklam platformunda, anahtar kelimelerindeki rekabete göre değişkenlik yaratan reklam ücretleriyle bu hizmeti edinebilmektedirler. Bu hizmetin kullanımda olduğu siteler, organik SEO sonuçlarına göre en üst sırada yer almaktadırlar.
İnternet geçmişimize indiğimizde, uzun yıllar önce reklamlara karşı hep bir ön yargılı yaklaşma eğilimi olmaktaydı. Fakat günümüzde ücretli yayınlanan içeriklerin, daha fazla kullanıcı tarafından tercih edildiğini görüyoruz. Araştırmalar ışığında internet kullanıcılarının büyük bir bölümü, daha alakalı ve güvenilir olduklarını düşündükleri için tıklama tercihlerini organik sonuçlar yerine ücretli sonuçlardan yana kullanıyor.
Bu bağlamda SEO’nun amacını da kavrayabiliyorsunuz. Sitenize gelen trafiğin artması ve organik sonuçlarda performans iyileşmelerinin gözetilmesi tamamen SEO’nun amacını oluşturmaktadır. Bu doğrudan site rankınızı ve itibarınıza da yansıyacaktır.
Google Organik SEO Kriterleriyle Nasıl Sıralıyor?
Her ne kadar arama motoru devini örnek vermiş olsak da her arama motoru, benzer mantıkta sıralamalar yapmaktadır. Arama motorları, internette bulunan bağlantıları izleyip, arama motoru böcekleri yardımıyla ağın işlenip organik SEO bütünleşmesini sağlamaktadır. Bütün bu işlemler için mega boyutta bilgisayar kümeleri kullanılmaktadır. Bağlantılar, arama motoru dizinlerince kullanıcıları en alakalı sonuçla buluşturmak için indexlenirler.
Arama motorlarının, sıralamalar için algoritmaları karmaşık matematiksel denklemlerden oluşmaktadır. Google kendi organik SEO algoritmasında (Pagerank) kullanırken, hangi internet sitesinin hangi sırada bulunacağını analiz etmek için 200’den fazla kriter kullanmaktadır.
İç ve Dış Sayfada Organik SEO
İki farklı kategoriye ayrılan organik SEO, internet sayfalarını yönetmek ve kullanıcılara sunmak için kullanılan kod ile içerik arasındaki ilişki iç sayfa faktörleri, SEO’nun dıştan etkilenmesine yol açan faktörler ise dış sayfa faktörleridir.
Google aramaların geçmişine yolculuk yaptığımızda, SEO hiçte iyi şeyler için kullanılmamıştır. Bu nedenle de kötü bir geçmişi vardır. Bunda en büyük faktör, emek harcamadan bir yerlere gelmeye çalışan site sahipleridir. Fakat zamanında hile hurdaya başvuran birçok site sahibi, geçte olsa pişmanlık yaşamıştır. Sitelere yapılacak yapay müdahaleler, alıcılar ve reklam verenlere cazip gibi gözükse de doğal arama sonuçlarıyla bağdaşmıyorsa, ticari yönden bir önem arz etmeyecektir.
Organik SEO Organik Sonuçlar
Google aramalar aracılığıyla, kullanıcılar anahtar kelimeler girdiklerinde karşılarına organik SEO arama sonuçları çıkmaktadır. Bu sonuçlar kendi içlerinde organik (doğal) ve reklam (ücretli) sonuçları olarak sınıflandırılmaktadır. Organik sonuçları, arama motoru sonuç sayfalarında, doğal yoldan oluşmaktadır. Sitelerin teknik yapıları ve içerik kalitesine göre kendi aralarında sıralamaya tabi tutulurlar. Aramalarla, en yakın ilişkiye sahip olan ve en itibarlı domain ilk sırada yer alırken, diğerleri peşine sıralanır.
Genel geçer isimleriyle PPC’ler yani tıklama başına ödeme modelli sonuçlara da reklam(ücretli) sonuçlar denilmektedir. Site sahipleri, Google Adwords veya istedikleri arama motoru reklam platformunda, anahtar kelimelerindeki rekabete göre değişkenlik yaratan reklam ücretleriyle bu hizmeti edinebilmektedirler. Bu hizmetin kullanımda olduğu siteler, organik SEO sonuçlarına göre en üst sırada yer almaktadırlar.
İnternet geçmişimize indiğimizde, uzun yıllar önce reklamlara karşı hep bir ön yargılı yaklaşma eğilimi olmaktaydı. Fakat günümüzde ücretli yayınlanan içeriklerin, daha fazla kullanıcı tarafından tercih edildiğini görüyoruz. Araştırmalar ışığında internet kullanıcılarının büyük bir bölümü, daha alakalı ve güvenilir olduklarını düşündükleri için tıklama tercihlerini organik sonuçlar yerine ücretli sonuçlardan yana kullanıyor.
Bu bağlamda SEO’nun amacını da kavrayabiliyorsunuz. Sitenize gelen trafiğin artması ve organik sonuçlarda performans iyileşmelerinin gözetilmesi tamamen SEO’nun amacını oluşturmaktadır. Bu doğrudan site rankınızı ve itibarınıza da yansıyacaktır.
Google Organik SEO Kriterleriyle Nasıl Sıralıyor?
Her ne kadar arama motoru devini örnek vermiş olsak da her arama motoru, benzer mantıkta sıralamalar yapmaktadır. Arama motorları, internette bulunan bağlantıları izleyip, arama motoru böcekleri yardımıyla ağın işlenip organik SEO bütünleşmesini sağlamaktadır. Bütün bu işlemler için mega boyutta bilgisayar kümeleri kullanılmaktadır. Bağlantılar, arama motoru dizinlerince kullanıcıları en alakalı sonuçla buluşturmak için indexlenirler.
Arama motorlarının, sıralamalar için algoritmaları karmaşık matematiksel denklemlerden oluşmaktadır. Google kendi organik SEO algoritmasında (Pagerank) kullanırken, hangi internet sitesinin hangi sırada bulunacağını analiz etmek için 200’den fazla kriter kullanmaktadır.
İç ve Dış Sayfada Organik SEO
İki farklı kategoriye ayrılan organik SEO, internet sayfalarını yönetmek ve kullanıcılara sunmak için kullanılan kod ile içerik arasındaki ilişki iç sayfa faktörleri, SEO’nun dıştan etkilenmesine yol açan faktörler ise dış sayfa faktörleridir.
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,
Son düzenleme: