kisiselblog
Bağımlı
- Katılım
- 24 Tem 2018
- Mesajlar
- 31
- Tepki
- 0
Google ve Sıralama Kriterleri
Web sitelerin arama motoru optimizasyonları (SEO) yapmak amacıyla, birçok yönteme başvurduğunu biliyoruz. Google resmi webmaster blogu açtı ve buradan paylaşımlarında web sitelerin ne tarz bir yapıya sahip olması gerektiğini anlatıyor. Bilinenin aksine çokta farklı olması gereken bir sistem yok fakat Google bu sistemin nasıl işlemesi hakkında bize oldukça faydalı ve güncel bilgiler vermektedir. Öncelikli olarak bir web sitenin sahip olması gereken kriterlere göz atalım.
l Domain (Alan adı) Kriterleri
l Sayfa ve İçerik Kriterleri
l Sitenin Genel Durum Kriterleri
l Tasarım Faktör ve Kriterleri
l Backlink Kriterleri
l Sosyal Medya Kriterleri
l Marka Bilinci Oluşturma Kriterleri
Web sitenin öncelikli olarak alan adı seçiminde başarılı olması gerekiyor. Özgün ve akılda kalıcı alan adları, ayrıca sektöre de uyumlu ise, bu konuda başarılı seçim olarak adlandırılabilir. Ardından web sitenin tasarımı da arama motorlarına uygun olması gerekiyor. Uygunluk kısmını ise sayfa içeriği ve tasarım bölümleri olarak ayrı kategorilerde inceleyebiliriz. Web sitenin tasarımı güncel kodlama yapısına uygun kodlarla yazılmış olup; Gerek site içi gerekse de site dışı link verme çalışmalarını da içermesi gerekiyor. Karışık olarak gözükse de link çalışmaları site içi ve site dışı olarak iki farklı kısımda incelenir. Site içi hiyerarşi link çalışması öncelikli yapılması gerekendir. Bunun için konular arası gezinme ve kullanıcının daha fazla sitenizde durmasını gerçekleştirmeniz gerekiyor. Ayrıca site içi link verme hiyerarşisine uyulduğu taktirde, oldukça başarılı bir ilk SEO çalışması yaptığınızı bilmenizde fayda var. Daha sonra sitenizden dışarıya verilen linklere de aşina olmanız gerekir. Sitenizden dışarı yani farklı web sitelere verilen linklerde, önemsiz olduğunu belirten kod eklemeniz gerekiyor. Bu kod arama motorlarına önemsiz olduğunu belirtir ve dışarıya çok fazla link çıkışı yapmanızda sıkıntı görmez, fakat bazı web siteler paravan olarak açılıp tüm amaçları dışarıya link vermek olduğu zaman arama motorları bu durumu saptayıp ilgili web siteyi spam olarak görür.
Site içi ve site dışı link verme çalışmalarından sonra, tasarım kriteri önem kazanıyor. Web sitenin tasarımı gerek logosuyla gerekse de ilgili sektör ile uyumlu olmalıdır. Yayın yapılan sektör ile uyumlu tasarımlara örnek vermek gerekirse; Gezi rehberi olan web sitenin, doğa veya farklı görseller ile taçlandırılmış özgün bir arka plana sahip olması akılda kalıcı bir tasarım olur. Tabii tasarımı beğenip beğenmemek göreceli olduğundan, biz size arama motorlarının istediği bazı konulara değineceğiz. Arama motorları tasarımda başlık, içerik başlığı, içerik, yazar, tarih, sosyal medya optimizasyonu, içerik sayısı, özgün kodlanmış tema, responsive tasarım, resim optimizasyonu gibi belli özel ayarlara sahip olan tüm terimler tasarımda yer alır ve bu tasarımın kodlanış kalitesiyle orantılı olarak arama motorunun böcekleri tarafından taranır. Tasarım konusunun oldukça güncel olması ve aynı orantıda tüm terimlere de uygun işbirliği içerisinde ev sahipliği yapması gerekir.
Google ile birlikte yeni bir akım olarak görülen fakat temeli çok eskiye dayanan backlink ise, her web sitenin ihtiyacı olan başka web sitenin size link çıkışı vermesi olayıdır. Kısaca tanımı yaptıktan sonra, neden bu kadar önem veriliyor bu konu hakkında istişare yapalım. Başka bir web site size link çıkışı veriyorsa, bu sizin siteyi kullanıcılarına öneriyor anlamına gelir. Aynı süreç içerisinde hangi kelime grubunda size link verirse, Google böcekleri o kelime grubunda sizin önerildiğiniz anlamında tarama yapıyor. Bu mantık çok eskiye dayanır fakat bu kadar işlevsel olduğunu anlamak, 7-8 yıllık bir oluşum. Kısa süre içerisinde sadece backlink vermek amacıyla birçok Seo hizmetleri veren firmalar sektörde oluşum gösterdi ve belli bir süre çok fazla rağbet gördü. Ama zamanla işlevselliğini yitirdiği gözlemlendi ve artık organik ziyaretçi çekmek için daha farklı Seo hizmeti vermeye başladılar. Seo hizmetleri konusu oldukça farklı bir konu olup; Sadece backlink vermek, site içi ve site dışı link çalışması yapmak, tasarımın kodlarını optimize etmek, özgün içerik girmek, üçüncü parti yazılım kullanarak illegal ziyaretçi çekmek gibi işlemler değildir. Şuan makalemizde anlatılan tüm kriterler, bir Seo hizmetlerinin amacı olması gerekir. Çünkü bir web sitenin inşasını yapmak için, bahsi geçen tüm kriterler önemlidir.
Konuyu dağıtmadan sosyal kriterlere geçelim. Sosyal kriterlerde önemli olan, birçok sosyal medyada kurumsal hesaba sahip olmak ve o hesapları aktif biçimde kullanmak. Biliyorsunuz artık günümüzde “Sosyal Medya Uzmanı” diye bir unvan mevcut. Özellikle kurumsal firmalarda çok sık rastlanmaktadır. Bizler bu tarz unvanlara sahip kişiler ile çalışmak zorunda değiliz, sadece birkaç basit yöntem ile oldukça kurumsal sosyal medya hesaplarına sahip olup, birçok kullanıcı ile iletişim halinde olabilirsiniz. Sosyal medya optimizasyonundan sonra marka bilinci oluşturma konusu devreye girer. Bu son işlem basamağı, başarının ardından gelen bir basamaktır. Başarı ile marka bilinci oluşur ve o sektörde arz talep denge esnekliğine bağlı tekelleşme başlayabilir.
https://www.ugurgunen.com/detay-Google-ve-Siralama-Kriterleri
Seo Makaleleri
https://www.ugurgunen.com
Web sitelerin arama motoru optimizasyonları (SEO) yapmak amacıyla, birçok yönteme başvurduğunu biliyoruz. Google resmi webmaster blogu açtı ve buradan paylaşımlarında web sitelerin ne tarz bir yapıya sahip olması gerektiğini anlatıyor. Bilinenin aksine çokta farklı olması gereken bir sistem yok fakat Google bu sistemin nasıl işlemesi hakkında bize oldukça faydalı ve güncel bilgiler vermektedir. Öncelikli olarak bir web sitenin sahip olması gereken kriterlere göz atalım.
l Domain (Alan adı) Kriterleri
l Sayfa ve İçerik Kriterleri
l Sitenin Genel Durum Kriterleri
l Tasarım Faktör ve Kriterleri
l Backlink Kriterleri
l Sosyal Medya Kriterleri
l Marka Bilinci Oluşturma Kriterleri
Web sitenin öncelikli olarak alan adı seçiminde başarılı olması gerekiyor. Özgün ve akılda kalıcı alan adları, ayrıca sektöre de uyumlu ise, bu konuda başarılı seçim olarak adlandırılabilir. Ardından web sitenin tasarımı da arama motorlarına uygun olması gerekiyor. Uygunluk kısmını ise sayfa içeriği ve tasarım bölümleri olarak ayrı kategorilerde inceleyebiliriz. Web sitenin tasarımı güncel kodlama yapısına uygun kodlarla yazılmış olup; Gerek site içi gerekse de site dışı link verme çalışmalarını da içermesi gerekiyor. Karışık olarak gözükse de link çalışmaları site içi ve site dışı olarak iki farklı kısımda incelenir. Site içi hiyerarşi link çalışması öncelikli yapılması gerekendir. Bunun için konular arası gezinme ve kullanıcının daha fazla sitenizde durmasını gerçekleştirmeniz gerekiyor. Ayrıca site içi link verme hiyerarşisine uyulduğu taktirde, oldukça başarılı bir ilk SEO çalışması yaptığınızı bilmenizde fayda var. Daha sonra sitenizden dışarıya verilen linklere de aşina olmanız gerekir. Sitenizden dışarı yani farklı web sitelere verilen linklerde, önemsiz olduğunu belirten kod eklemeniz gerekiyor. Bu kod arama motorlarına önemsiz olduğunu belirtir ve dışarıya çok fazla link çıkışı yapmanızda sıkıntı görmez, fakat bazı web siteler paravan olarak açılıp tüm amaçları dışarıya link vermek olduğu zaman arama motorları bu durumu saptayıp ilgili web siteyi spam olarak görür.
Site içi ve site dışı link verme çalışmalarından sonra, tasarım kriteri önem kazanıyor. Web sitenin tasarımı gerek logosuyla gerekse de ilgili sektör ile uyumlu olmalıdır. Yayın yapılan sektör ile uyumlu tasarımlara örnek vermek gerekirse; Gezi rehberi olan web sitenin, doğa veya farklı görseller ile taçlandırılmış özgün bir arka plana sahip olması akılda kalıcı bir tasarım olur. Tabii tasarımı beğenip beğenmemek göreceli olduğundan, biz size arama motorlarının istediği bazı konulara değineceğiz. Arama motorları tasarımda başlık, içerik başlığı, içerik, yazar, tarih, sosyal medya optimizasyonu, içerik sayısı, özgün kodlanmış tema, responsive tasarım, resim optimizasyonu gibi belli özel ayarlara sahip olan tüm terimler tasarımda yer alır ve bu tasarımın kodlanış kalitesiyle orantılı olarak arama motorunun böcekleri tarafından taranır. Tasarım konusunun oldukça güncel olması ve aynı orantıda tüm terimlere de uygun işbirliği içerisinde ev sahipliği yapması gerekir.
Google ile birlikte yeni bir akım olarak görülen fakat temeli çok eskiye dayanan backlink ise, her web sitenin ihtiyacı olan başka web sitenin size link çıkışı vermesi olayıdır. Kısaca tanımı yaptıktan sonra, neden bu kadar önem veriliyor bu konu hakkında istişare yapalım. Başka bir web site size link çıkışı veriyorsa, bu sizin siteyi kullanıcılarına öneriyor anlamına gelir. Aynı süreç içerisinde hangi kelime grubunda size link verirse, Google böcekleri o kelime grubunda sizin önerildiğiniz anlamında tarama yapıyor. Bu mantık çok eskiye dayanır fakat bu kadar işlevsel olduğunu anlamak, 7-8 yıllık bir oluşum. Kısa süre içerisinde sadece backlink vermek amacıyla birçok Seo hizmetleri veren firmalar sektörde oluşum gösterdi ve belli bir süre çok fazla rağbet gördü. Ama zamanla işlevselliğini yitirdiği gözlemlendi ve artık organik ziyaretçi çekmek için daha farklı Seo hizmeti vermeye başladılar. Seo hizmetleri konusu oldukça farklı bir konu olup; Sadece backlink vermek, site içi ve site dışı link çalışması yapmak, tasarımın kodlarını optimize etmek, özgün içerik girmek, üçüncü parti yazılım kullanarak illegal ziyaretçi çekmek gibi işlemler değildir. Şuan makalemizde anlatılan tüm kriterler, bir Seo hizmetlerinin amacı olması gerekir. Çünkü bir web sitenin inşasını yapmak için, bahsi geçen tüm kriterler önemlidir.
Konuyu dağıtmadan sosyal kriterlere geçelim. Sosyal kriterlerde önemli olan, birçok sosyal medyada kurumsal hesaba sahip olmak ve o hesapları aktif biçimde kullanmak. Biliyorsunuz artık günümüzde “Sosyal Medya Uzmanı” diye bir unvan mevcut. Özellikle kurumsal firmalarda çok sık rastlanmaktadır. Bizler bu tarz unvanlara sahip kişiler ile çalışmak zorunda değiliz, sadece birkaç basit yöntem ile oldukça kurumsal sosyal medya hesaplarına sahip olup, birçok kullanıcı ile iletişim halinde olabilirsiniz. Sosyal medya optimizasyonundan sonra marka bilinci oluşturma konusu devreye girer. Bu son işlem basamağı, başarının ardından gelen bir basamaktır. Başarı ile marka bilinci oluşur ve o sektörde arz talep denge esnekliğine bağlı tekelleşme başlayabilir.
https://www.ugurgunen.com/detay-Google-ve-Siralama-Kriterleri
Seo Makaleleri
https://www.ugurgunen.com
Webmaster Forum, Google, adsense, SEO, domain, hosting, web tasarım teknoloji hakkında bilgiler. Türkiyenin en iyi webmaster forumu ve tartışma platformu.
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,
Son düzenleme: