Google özellikle geçtiğimiz son 10 yılda, küresel arama motoru havuzunu kendi benliğiyle özdeştirmeyi başardı. Şimdilerde ise, papyon takan bir ördek o havuza girmek için can atıyor…
Google’ın önemli şirketlerinden olan Alphabet’in gelirinin büyük bir kısmı hala reklamlardan oluşmaktardır. Google’nin gelecekteki büyük rakiplerinden olan DuckDuckGo, kullanıcılarına her türlü imkanı sağlayarak yüksek hedefler amaçlamaktadır.Bunun sonucunda geçtiğimiz yıl içerisinde tam olarak 9 milyar aramaya yanıt verdiğini bildirerek bu yarışa üst perdeden girerek bu yarışta yerini aldı.
Üstelik, hiçbir kullanıcısının özel verilerini paylaşmadan hedefleri doğrultusunda hizmet verdi.
DuckDuckGo’yu Google’den ayıran en önemli özellik,programı kullanan bireylerin özel hayatlarını son derece önem göstererek bu verileri gizli tutmasıdır.Bu da DuckDuckGo’nun kullanıcılarına duyduğu saygıyı göstermektedir.Bunun yanında Google kullanıcılarına aynı hassasiyeti gösteremediğinden gizlilik konusunda kullanıcıları üzerinde endişe uyandırdı.
Teknoloji geliştikçe ve zaman kavramı ilerledikçe, insanların kişisel verilerine ulaşmak kolaylaştığından dolayı insanlarda daha güvenli bir arama motoru arayışı uyanmaya başladı.İşte tam bu sırada DuckDuckGo kafalardaki soru işaretlerini gayesi gereği azaltmaya başladı.
Peki, Geçtiğimiz Yılda DuckDuckGo Ne Kadar Kullanıldı?
Bu verilerden bahsedecek olursak;
DuckDuckGo’nun Twitter hesabından yaptığı paylaşım verilerine göre; bu hizmet, kurulduğu ilk günden itibaren günümüze kadar toplamda 25 milyar aramaya cevap vermiş durumdadır.Tek bir gün içinde yapılan en yüksek arama sayısı ise DuckDuckGo’nun elindeki verilere göre 34 milyon 406 bin 841’dir.
DuckDuckGo kullanıcıları geçtiğimiz yılda dünya çapında tam olarak 9 milyar 239 bin 317 arama yapmış bulunmaktadır. 2017 yılında ise bu rakam yaklaşık olarak 6 milyar civarı olduğu unutulmamalıdır.
Peki, Papyonlu Ördek Diğer Rakiplerini Arkasında Bırakabilecek Mi ?
Küresel arama motoru havuzunu kendi benliğiyle özdeştiren ve 9 milyar arama ile kullanıcılarını buluşturan DuckDuckGo henüz Google için henüz tam anlamıyla rakip olamayacak bir konumdadır.Verilere göre büyüme eğrisine bakıldığında papyonlu ördeğin bir zaman sonra diğer rakiplerini geride bırakmayacağı ne malum.
SEO açısından DuckDuckGo henüz Türkiye’de Google’nin yerine alacak kadar sesini duyuramamıştır.Ancak bu kriter sadece anlık bir durumdur kriterlere göre hep böyle devam edeceğini söyleyemeyiz.Büyük olasılıkla, ilerleyen zamanlarda Türkiye kullanıcılarının DuckDuckGo’yu ne denli sahipleneceğini hep beraber izleyerek göreceğiz.
Ne dersiniz, sizce DuckDuckGo ilerleyen zamanlarda diğer rakiplerini özellikle de Google’yi arkasında bırakabilecek mi? Aksi takdirde, ikincil bir Yahoo veya Bing gibi mi karşımızda olacak?
Google’ın önemli şirketlerinden olan Alphabet’in gelirinin büyük bir kısmı hala reklamlardan oluşmaktardır. Google’nin gelecekteki büyük rakiplerinden olan DuckDuckGo, kullanıcılarına her türlü imkanı sağlayarak yüksek hedefler amaçlamaktadır.Bunun sonucunda geçtiğimiz yıl içerisinde tam olarak 9 milyar aramaya yanıt verdiğini bildirerek bu yarışa üst perdeden girerek bu yarışta yerini aldı.
Üstelik, hiçbir kullanıcısının özel verilerini paylaşmadan hedefleri doğrultusunda hizmet verdi.
DuckDuckGo’yu Google’den ayıran en önemli özellik,programı kullanan bireylerin özel hayatlarını son derece önem göstererek bu verileri gizli tutmasıdır.Bu da DuckDuckGo’nun kullanıcılarına duyduğu saygıyı göstermektedir.Bunun yanında Google kullanıcılarına aynı hassasiyeti gösteremediğinden gizlilik konusunda kullanıcıları üzerinde endişe uyandırdı.
Teknoloji geliştikçe ve zaman kavramı ilerledikçe, insanların kişisel verilerine ulaşmak kolaylaştığından dolayı insanlarda daha güvenli bir arama motoru arayışı uyanmaya başladı.İşte tam bu sırada DuckDuckGo kafalardaki soru işaretlerini gayesi gereği azaltmaya başladı.
Peki, Geçtiğimiz Yılda DuckDuckGo Ne Kadar Kullanıldı?
Bu verilerden bahsedecek olursak;
DuckDuckGo’nun Twitter hesabından yaptığı paylaşım verilerine göre; bu hizmet, kurulduğu ilk günden itibaren günümüze kadar toplamda 25 milyar aramaya cevap vermiş durumdadır.Tek bir gün içinde yapılan en yüksek arama sayısı ise DuckDuckGo’nun elindeki verilere göre 34 milyon 406 bin 841’dir.
DuckDuckGo kullanıcıları geçtiğimiz yılda dünya çapında tam olarak 9 milyar 239 bin 317 arama yapmış bulunmaktadır. 2017 yılında ise bu rakam yaklaşık olarak 6 milyar civarı olduğu unutulmamalıdır.
Peki, Papyonlu Ördek Diğer Rakiplerini Arkasında Bırakabilecek Mi ?
Küresel arama motoru havuzunu kendi benliğiyle özdeştiren ve 9 milyar arama ile kullanıcılarını buluşturan DuckDuckGo henüz Google için henüz tam anlamıyla rakip olamayacak bir konumdadır.Verilere göre büyüme eğrisine bakıldığında papyonlu ördeğin bir zaman sonra diğer rakiplerini geride bırakmayacağı ne malum.
SEO açısından DuckDuckGo henüz Türkiye’de Google’nin yerine alacak kadar sesini duyuramamıştır.Ancak bu kriter sadece anlık bir durumdur kriterlere göre hep böyle devam edeceğini söyleyemeyiz.Büyük olasılıkla, ilerleyen zamanlarda Türkiye kullanıcılarının DuckDuckGo’yu ne denli sahipleneceğini hep beraber izleyerek göreceğiz.
Ne dersiniz, sizce DuckDuckGo ilerleyen zamanlarda diğer rakiplerini özellikle de Google’yi arkasında bırakabilecek mi? Aksi takdirde, ikincil bir Yahoo veya Bing gibi mi karşımızda olacak?