Growth Hacking ile Site Trafiğini Artırın!
Growth Hacking etik yollarla yapıldığı süre site trafiğinizi kıskandıracak seviyede artıran bir yöntemdir. GrowthHacking’de mühim olan ilk şey bu yöntemi uygularken spam kategorisine girmemektir. Peki ya bu GrowthHacking nedir? Bu yazımızda uygun kullanımla site trafiğini mühim seviyede artıran GrowthHacking’i sizlere özetlemek gerekirse açıklayacağız.
Growth Hacking‘i online analizler yaparak sonuçlar eşliğinde gelişme planı yapmak olarak tanımlayabiliriz. Yukarıda da bahsettiğimiz benzer biçimde Growth Hacking‘de spam kategorisine düşmemektir. Bu yüzden bu yöntemi uygularken etik şekilleri uygulamanız gerekmektedir.
Growth Hacking 2015 senesinde sıkça duyduğumuz bir kavramdı. Hala da çoğunlukla karşımıza çıkmaya devam etmektedir. 2010 senesinde Sean Ellis tarafınca kullanılmaya başlamış olan bu kavramın önemi hala korunmaktadır.
Growth kelimesi bildiğimiz benzer biçimde İngilizce bir kelime olup gelişme anlamına gelmektedir. Growth Hacking ise aslen düşük maliyetle maksimum gelişme anlamına gelmektedir. Site için en uygun toplumsal platformda uygun hedef kitleyi bularak düşük bir bütçe ile en fazlaca geri dönüşü sağlamaktır. Ek olarak bir kerelik değil bu geri dönüşe süreklilik kazandırmaktır.
Growth Hacking legal yöntemlerle yapılması ihtiyaç duyulan bir yöntemdir. Aksi takdirde spam kategorisine düşebilirsiniz. Ufak ve orta ölçekli sitelerin yanı sıra Feysbuk ve Twitter başta olmak suretiyle dev firmalar bile bu yöntemi uygulamaktadır.
Growth Hacking Uygulama Aşaması
Dünyada en fazlaca kullanılan toplumsal paylaşım ağlarından biri Twitter için Growth Hacking bir şahıs Growth Hacking hakkında mühim açıklamalar yapmaktadır. Anlatılana gore başlangıç için insanoğlu siteye karşı oldukça yoğun bir ilgi göstermektedir. Sonrasında ise aradan süre geçtikçe ilgi gösteren kullananların aktifliklerinde azalmalara meydana gelmektedir. Bu probleminin çözümü için geriye dönük veri analizi yaparak takip edilen kişilerin son olarak güncellemelerini bildiri atarak kişileri sitenize yeniden bağlayabiliyorsunuz.
Bu yöntemle toplumsal medyada meydana getirilen büyük girişimler sürdürülebilir hale gelmektedir. Growth Hacking tam bu aşamada dijital pazarlama kavramlarını bünyesinde barındırmaktadır.
Growth Hacking uygulamasında mühim beş adım vardır. Bu mühim ve temel noktaları sizlere sıralayacağız.
ACQUISITION-EDİNME:
İlk amacınız projenizin ya da ürünlerinizin hedef kişilere ulaşmasını sağlamaktır. Bu yüzden site ve ya uygulamayı kullanan kişileri ve davranışları en iyi şekilde çözümleme ederek tanımak gerekmektedir. Bir çok süre bu çalışmaya hedef kitlenin bulunmuş olduğu kanal yada kanalları bilmeden başlanmaktadır. Growth Hacking çalışmasında meydana getirilen en büyük hata budur. Büyük girişimler bu yanlış yüzünden heba olmaktadır.
Toplumsal medya, arama motoru, sem, blog ve e-mail kanallarıyla çalışmaya başlamalısınız. Her bir kanalda meydana getirilen çalışmaların sonucunun değişik olacağını görebilirsiniz. Kanallardan gelen tıklamalar bu aşamada fazlaca mühim olmayacaktır. Mühim olan şey kullanıcılar ile siteniz içinde ki etkileşimdir. Bunu özetlemek gerekirse bir örnekle açıklayalım. E-Tecim sitesi, toplumsal medya ve adwords reklamları içinde bir karşılaştırma yapalım. Toplumsal medyadan daha çok üye geldiği aşikar. Bu aşamada sitenize gelen kullanıcılar edinme için bir örnektir. Fakat bu aşamada Adwords’ten kendi isteği ile gelen kullananların e-ticaret sitesinde daha çok alışveriş yaptığını da unutmamak gerekmektedir. Bu aşamada istediğimiz püf nokta işte tam olarak budur. Etkileşimi olan kanalda yoğunlaşmak düşük maliyetle lüzumlu başarıyı elde etmenizi elde edecektir.
ACTIVATION-ETKİLEŞİM
İlk adımda değişik kanallar vasıtasıyla hedef kitlesini çektik. Bir sonrasında ki edinilen ziyaretçileri aktifleştirmek olacak. Bu nokta bilmenizde fayda olan şey aktifleştirmenin neleri kapsadığıdır.
E-posta adresleri ve üye toplamak, yazı okutturmak, video izletmek, satın almak, içinde ne olduğu paylaşmak bunların başlangıcında yer almıştır. Burada en fazlaca kullanılan uygulama landing page ile veri toplamaktır.
RETENTION-BAĞLILIK:
İlk iki yöntemle siteye insanları çekerek istediğimiz etkileşime geçirmeyi sağladık. Bu adımda ise bu kullanıcıları yeniden sitenize çekmenizi sağlamanız gerekmektedir. Bunun için kullanılan kanal e-maildir. Başarı göstermiş bir mailing emek harcaması ile kullanıcıları siteye yeniden çekmeniz mümkün olacaktır. Başta geri dönüşler yavaş olacaktır. Sadece zaman içinde kullananların siteye olan bağlılıkları artacaktır.
İkinci kanal ise toplumsal medyadır. İlk olarak kendi hedef kitlenizin en fazlaca kullandığı toplumsal medya yayınlarını tespit etmeniz gerekmektedir. Hedef kitlenin en fazlaca tercih etmiş olduğu ve kullandığı toplumsal medya kanalı üstüne odaklanmak kullancıların siteye bağlılığını mühim seviyede etkileyecek ve artıracaktır.
REFERRAL-TAVSİYE EDİLME:
Bir projede süratli bir gelişme kaydetmek istiyorsanız tavsiye edilme yöntemini izlemelisiniz. Tavsiye edilme doğrusu referral yöntemin yanı sıra toplumsal medya kampanyaları ile daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz. Her proje için bu yöntem kullanılabilir. Fakat her proje için ayrı strateji üretmeniz icap ettiğini de unutmamalısınız.
REVENUE-GELİR:
Aslen tüm girişimler ve projeler için aslolan etken bu aşamadır. Fakat bu aşamaya fazlaca odaklanmak başarısızlık getirebilir. Bu evreyi kullananların sitenize üye olması ve sitenizden ürün alması benzer biçimde bir örnekle açıklayabiliriz. Bu aşamada para ve gelir noktasına takılı kalmak ya da fazla odaklanmak girişiminizi negatif etkileyecektir. O yüzden denge noktasını bulmanız gerekecektir.