Mesut
Eski üye
- Katılım
- 19 May 2021
- Mesajlar
- 119
- Tepki
- 13
İçerik pazarlaması , son birkaç yılda oldukça fazla vızıltı yarattı.
Gittikçe daha fazla büyük şirket ve önemli marka, etkili bir strateji olarak içerik pazarlamasına odaklanıyor.
Yapılması gereken “O” şey haline geliyor.
Aslında, HubSpot'un Gelen Durum Raporu , içerik oluşturma ve dağıtımının pazarlama departmanları için çok büyük öncelikler olduğunu gösterdi.
Aslında, içerik pazarlaması o kadar büyüdü ki, kazanılan medya artık yeterli değil.
Hatta bazı markalar kendi medya imparatorluklarına sahip olmak için çalışıyor !
İçerik pazarlamasının bir savunucusuyum, ancak bugünlerde olanlardan biraz bunalmış hissediyorum.
Medya ve pazarlama arasındaki çizgiler her zamankinden daha bulanık.
Yine de her gün daha yenilikçi ve yaratıcı fikirlerin boru hattından aşağı indiğini hissediyorum.
Sony'nin CMO'suysanız her şey yolunda ve güzel, ancak bunun küçük işletme sahibi olarak sizinle ne ilgisi var ?
Düşündüğünden daha fazla.
İçerik pazarlaması , yalnızca bir blog veya sponsorlu çılgın bir dublör etkinliğinden daha fazlasıdır.
Kendinizi yaratıcı bir şekilde yeniden markalamak kadar basit bir şey olabilir.
Domino'nun yeni Wedding Registry'sini gördünüz mü ?
Teslimat franchise ana sayfasının alt kısmında her zamanki gibi çeşitli teklifler içeren bir kaydırıcı bulunur.
Ancak biri gözüme çarptı.
Ortalama bir tüketici için başka bir teklif yerine, Dominos sadece çiftlerin düğün hediyeleri için kayıt olmaları için tamamen yeni bir web sitesi kurdu.
Bir düğün için ilk düşünceniz pizza, tavuk ve ekmek çubukları olmayabilir, ama bahse girerim şimdi bunu düşünüyorsunuz.
Dominos'un hizmet verdiği yaklaşık 14.000 lokasyonda halihazırda uygulanmakta olan lezzetli bir fikir. .
Dominos'un ağırlığı altında ezilmekten kaçınmak istiyorsanız, kendi yerel içerik pazarlamanızı oluşturmanız gerekecek.
Elbette o kadar büyük bir kurumsal bütçeniz yok.
Yine de, topluluk içinde yaşayarak zaten bir avantajınız var.
İlk olarak, temel bilgilerle başlamanız gerekecek ve biz de maliyetleri ve kaynakları minimumda tutarken oradan geliştireceğiz.
1. Web siteniz için bir blog oluşturun
İşletmeniz için çevrimiçi olarak yaptığınız ilk şey bir web sitesi oluşturmaksa, onun için bir blog oluşturmak ikinci olmalıdır.Blogum, sitemin organik arama trafiğinin ana itici güçlerinden biridir.
Blog gönderisi uzunluğu artmaya devam ediyor. 2014'te kalabalığa uyum sağlamak için sadece 800 kelimeye ihtiyacınız vardı .
Bu sayı şu anda 1100 kelimeden fazla, ancak kaliteli içerik olması gerekiyor.
Şahsen, her blog gönderisinde 3.000 kelimeyi hedefliyorum, ancak itiraf ediyorum ki her zaman isabet etmiyorum.
Benim stratejim senin olmak zorunda değil. Twitter, mikroblogun etkinliğini kanıtladı. Blogunuz için tatlı noktayı bulmalısınız.
Bir blog size %434 daha fazla dizine eklenmiş sayfa sağlar ve olası satış üretimini %126 artırır!
Ne kadar çok blog içeriğiniz varsa, yerel olsun veya olmasın, müşteriler tarafından bulunma şansınız o kadar artar.
Daha fazla yerel trafik elde etmek için bloglama çabalarınızı yerel sorunlara odaklayın.
EBM ve vergi uzmanı Annette Nellen, ayrıntılı federal ve Kaliforniya vergi bilgileriyle dolu basit bir Blogspot blogu yayınlıyor.
Hem ulusal hem de yerel bilgiler sağlayarak, yerel müşterileri yerel ihtiyaçlarla buluşturmak için tüm temellerini kapsıyor.
Elbette, gerçekten etkili olması için blogunuzu tanıtacak bir yere ihtiyacınız olacak.
İşte burada sosyal medya devreye giriyor.
2. Sosyal profiller ve sayfalar oluşturun
Bloglardan daha popüler olan tek içerik pazarlama biçimi , B2B içeriğinin %93'ünü oluşturan sosyal medya içeriğidir .Aslında, YouTube ve Facebook gibi popüler sosyal platformlar, hesap sahiplerinin çoğu tarafından günlük olarak kullanılmaktadır.
Birçok insan onları gün boyunca birden çok kez kullanır !
Bu kadar çok sosyal medya kullanıcısı varken, yalnızca burada içerik oluşturmak ve tanıtmak mantıklı geliyor.
Hepsinin orijinal olması gerekmiyor. Uzun biçimli blog gönderilerini tanıtmak için sosyal kanalları kullanabilirsiniz.
Bu biraz içerikle ilgilenir , ancak daha fazlasına ihtiyacınız olacak.
Sosyal, diğer sitelerden içerik toplamak için harika bir yerdir.
Bu, daha az promosyon olarak çıkmanıza yardımcı olur.
Red Mango'nun Instagram hesabıyla yaptığı gibi, marka hikayenize bağlı kaldığınızdan emin olun .
3. Yerel içerik oluşturucularla iletişim kurun
Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik kutu yardım için yerel içerik pazarlama çabaları güçlendirmek.Etkileyenler, satın alma kararlarını değiştirmede arkadaşlar kadar etkili olabilir .
Yerel içerik oluşturucuları kullanarak, markanızı tanıtmaya yardımcı olmak için etkilerini ve içeriklerini kullanırsınız.
Dollar Shave Club, MEL dergisini ve web sitesini oluşturduğunda gerçek gazetecilik becerilerine sahip bazı sağlam serbest çalışanları istihdam etmesini kimse beklemiyordu.
Yazarları Entrepreneur, Vice, Wired ve daha fazlasında yer aldı.
Politik göç hikayelerinden AI gibi yüksek teknoloji keşiflerine kadar MEL, katkıda bulunanlar sayesinde yankı uyandırıyor.
Bir hareketi taklit edemezsiniz, bu nedenle marka mesajınızı yaymaya yardımcı olmak için yerel içerik oluşturuculardan kaliteli içerik toplayın.
Ama sadece orada durma!
4. Yerel işletmelerle ortak olun
İçerik pazarlamasını çevrimiçi içerik oluşturma açısından düşünüyoruz , ancak siz bunu bir adım daha ileri götürebilirsiniz.Etkili bir içerik pazarlama çözümü için birbirinizin markalarını geliştirmek için diğer yerel işletmelerle ortaklık kurmayı düşünün.
Geri bağlantılar SEO'nuza yardımcı olur. En iyi arama sonuçlarının kaç tane geri bağlantıya sahip olduğunu gösteren Searchmetrics'in bir dökümünü burada bulabilirsiniz.
Yerel işletmelerle ortaklık kurarak birbirinizin sitelerine geri bağlantılar kazanabilirsiniz .
Bu, Google'ın tek başınıza hareket etmek yerine güvenilir bir yerel işletmeler ağının parçası olduğunuzu görmesine yardımcı olacaktır.
Eharmony kısa süre önce harika bir içerik pazarlaması sağlamak için Mashable ile ortaklık kurdu .
20. yüzyılda bu ortaklıklara sinerji adını verdik.
Markalı gazetecilik, bu özel ortaklık türü için moda bir kelimeydi.
Adı ne olursa olsun, ben buna içerik pazarlaması zaferi diyorum!
Kapıya daha fazla trafik çekmek için yararlanabileceğiniz ortaklıklar hakkında düşünmeye başlayın.
5. Çevrimdışı materyaller oluşturun
İçerik pazarlamasının iki üst düzey kategorisi vardır.Bu konuya daha önce değindim, ancak çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlama, içerik pazarlama stratejiniz için çok önemlidir .
Yerel işletmeler ve sakinlerle aktifseniz, toplulukta daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.
Farklı çevrimdışı tekniklere değinmeye devam edeceğim, ancak genel olarak çevrimdışı pazarlamaya hazırlıklı olmak önemlidir.
Kartvizit yaptırın.
Adobe tarafından yapılan araştırma, dağıtılan her 2.000 kartvizit için satışların %2,5 arttığını buldu.
Ayrıca yerel işletmelerde takılmak veya yerel etkinliklerde dağıtmak için el ilanlarına ihtiyacınız olacak .
Bunlar özellikle toplum merkezlerinde, şehir parklarında, okullarda, kütüphanelerde ve diğer halka açık yerlerdeki duyuru panoları için kullanışlıdır.
Toplulukta herhangi bir şey yayınlamadan önce izin aldığınızdan emin olun.
Elinizde ne kadar çok çevrimdışı materyal varsa, topluluğu dahil etmek için etkinliklere ve deneyimlere ev sahipliği yapmak o kadar kolay olur.
6. Etkinliklere ve deneyimlere ev sahipliği yapın
Etkinlik pazarlaması (deneyimsel pazarlama olarak da bilinir), B2B içerik pazarlamacılarının %67'sine göre B2B pazarlama için en etkili stratejidir .Bu, Elks Club, YMCA ve diğer yerel organizasyonlar tarafından düzenlenen yerel etkinliklere katılmak anlamına gelir.
Yerel Ticaret Odanızın da etkinlik listeleri olmalıdır.
Hangi toplantıların geleceğini öğrenmek için yerel etkinlik alanlarını kontrol ettiğinizden emin olun. Bu, markanızı ortaya çıkarmak için harika bir fırsat olabilir.
Topluluğunuzda yeterli etkinlik yoksa, kendi etkinliğinize ev sahipliği yapın!
Dünyanın dört bir yanından binlerce katılımcıyı ve sektörün önde gelen konuşmacılarını çeken çok sayıda çevrimiçi pazarlama zirvesine ev sahipliği yapıyorum .
EMI ve Mosaic tarafından yapılan bir araştırma , etkinlik katılımcılarının %74'ünün tanıtılan bir etkinlikten sonra bir marka hakkında daha olumlu bir görüşe sahip olduğunu buldu.
Ve ABD Çalışma İstatistikleri Bürosu, 2010 ve 2020 yılları arasında etkinlik endüstrisinde %44'lük bir artış öngörüyor .
Bu, atlamaya değer bir grup vagonu!
7. İşletmenizi harita platformlarında onaylayın
İçerik pazarlama stratejilerine çok odaklanıyorum.Ancak içerik pazarlama stratejinizi geliştirirken, yerel iletişim bilgilerinizi içerebilecek çevrimiçi mülkleri ihmal etmeyin.
Google Haritalar , Apple Haritalar , Yelp , Foursquare , Facebook ve benzeri sitelerde işletmeniz üzerinde hak iddia etmek yerel müşterilerin işletmenizi bulmasına yardımcı olacaktır.
Bu platformların sosyal ve kullanıcı tarafından oluşturulan yönü, müşterilerinizin marka hikayesine katkıda bulunacağı anlamına gelir.
Facebook ve Foursquare ile check-in'leri ve rozetleri etkinleştirebilirsiniz.
Yelp'te müşteri incelemelerine yanıt verebilirsiniz.
İnsanlar markanızı internette aradığında, hangi platformda olursanız olun içerik olmalıdır.
Bu platformlar ayrıca iletişim bilgileri sağlar ve marka sesinizi ve erişiminizi genişletir.
İyi ya da kötü, bu haritalama platformları kendilerine ait bir marka hikayesi yaratabilir.
8. Tutarlı kalın
Riverdale, bu yılın en çok konuşulan TV dizilerinden biri .Ülke genelindeki herhangi bir bakkal kasasında bulacağınız her zaman aile dostu Archie çizgi roman özetlerine dayanmaktadır.
Archie serisinin hayranları, daha önce masum olan bu karakterleri karanlık, çarpık bir olay örgüsüne dönüştürdüğü için bundan nefret ediyor.
Şovda ve çizgi romanda tutarlı kalan şey, çetenin favori mekânı olarak Pop Tate'in Chock'lit Shoppe'si.
20. yüzyıl boyunca, Archie Comics hayranları Pop Tate'e burger dükkânını satması için sık sık büyük meblağlar teklif edildiğini hatırlayacaklardır .
Her zaman reddetti ve içine koyduğu ve her nesil Riverdalyalıların geri gelmesini sağlayan bir şey yüzünden tariflerini asla tekrarlayamadılar.
Pop Tate'in burgerlerindeki Archie'nin çetesinin geri gelmesini sağlayan gizli içerik aşktır ve bu tekrarlanamaz.
Bu tutkuyu markanızda tutun ve tüm kanallarda tutarlı kalın.
Coşkunuz içeriğin yankılanmasını sağlayacak ve orijinalliğini koruyacaktır.
İzleyicileriniz de Bayan Grundy'yi çarpıttığınız için sizi affedecek.
9. Bir içerik takvimi ve etkinlik programı oluşturun
Araştırmalar, hem B2B hem de B2C işletmelerinin geçen yıla göre bu yıl daha orijinal içerik oluşturmaya odaklandığını gösteriyor .Yine de bu biraz zorluyor. Aslında, çeşitli zorlukların bir kombinasyonunu yaratır.
İçerik Pazarlama Enstitüsü'nün B2C içerik pazarlama eğilimlerine ilişkin 2016 araştırması, içerik oluşturmanın, optimize etmenin ve yeniden kullanmanın en büyük zorluklar arasında yer aldığını buldu.
Bu engeli aşmak için profesyonel içerik oluşturuculara bir göz atmamız gerekecek.
Örneğin Cosmopolitan, reklamcılar için önceden yayınlanmış bir yıl için editoryal içerik takvimine sahiptir .
Her üç aylık dönemin, önemli yayın ve satış tarihlerinin yanı sıra o ayın temasının bir taslağını sunan kendi şık sayfası vardır.
Bu sadece editörlerin bize gösterdiği özet. Gerçek Cosmo içerik takvimi muhtemelen çok karmaşık ve etkileşimlidir.
Bir beyaz tahta veya takvimle başlayın ve blog gönderilerini, sosyal medya tanıtımını ve diğer içerikleri önceden planlamaya başlayın.
Bu yaklaşım size esneklik sağlar.
Proaktif olmak reaktif olmaktan her zaman daha iyidir. İçerik takvimi, içerik oluşturma sürecinizin kuşbakışı bir görünümünü sağlar.
Ayrıca içerikte izlemeyi, yeniden planlamayı ve başka değişiklikler yapmayı da kolaylaştırır.
10. Topluluğu dahil edin
Blizzard'ın asla tahttan indirilemeyecek bir oyun canavarı gibi göründüğü bir zaman vardı.World of Warcraft, tüm zamanların en yüksek hasılat yapan video oyunlarından biridir.
Yani Defence of the Ancients (Warcraft 3: The Frozen Throne'a dayanan bir mod) fenomen haline geldiğinde kimse beklemiyordu.
Bu küçük, bağımsız olarak geliştirilen oyun, tüm bir oyun türünü ortaya çıkardı: Çok Oyunculu Çevrimiçi Savaş Arenası (MOBA).
Artık League of Legends, Dota 2 ve Smite gibi MOBA oyunları, çevrimiçi ilgide World of Warcraft'ı geride bırakıyor.
Bu daha küçük, çoğunlukla duyulmamış şirketler, oyuncu topluluklarını dahil ederek dev bir video oyunu yayıncısını tahttan indirmeyi başardı.
Riot Games , yıl boyunca düzinelerce canlı League of Legends e-spor müsabakası düzenliyor .
Oyuncular, büyük nakit ödüller için rekabet etmek için dünyanın dört bir yanından geliyor.
Bu turnuvalar gerçekten destansı ve e-sporu meşru bir eğlence biçimi haline getirmeye yardımcı oldu.
En canlı etkinlikler için taç Dota 2 gider.
Sadece geçen ay üç etkinlik yapıldı ve 500.000 doların üzerinde ödül verildi!
Bu tür viral, gerilla, deneyimsel pazarlama, şirket kralını geçen üç küçük oyunu fırlattı.
Markanızı topluluğunuza nasıl yayabileceğinizi düşünmeye başlayın.
11. İçeriğinizi paylaşın
Harika bir içerik parçası oluşturdunuz. Şimdi sadece insanların okumasını sağlamanız gerekiyor.Bunu sosyal ağlarda paylaşabilirsiniz, ancak sendikasyon, erişiminizi gerçekten nasıl genişleteceğinizdir.
İçeriği RSS beslemelerine ve içerik toplayıcılara göndererek sendikasyon, daha fazla görünürlük sağlayabilir.
Örneğin TechSpy'ı ele alalım .
Bu teknoloji gazetecileri ve blog yazarları topluluğu, makale bağlantıları gönderir. Topluluk, ana sayfaya dahil edilmek üzere bu bağlantılara oy verebilir.
En popüler hikayelerde öne çıkmak, içeriğiniz için yüzlerce hatta binlerce tıklama getirebilir.
Topluluk ayrıca filmler, video oyunları ve anime için siteler içerir.
Aslında oyunculara ulaşmak istiyorsanız bunu oyun içinde, konsollar içerisinde veya Steam, Twitch, Discord, Raptr gibi platformlarda yapabilirsiniz .
İçeriğin birleştirilmesi için çevrimiçi topluluk sıkıntısı yoktur.
Reddit , hedeflemek isteyebileceğiniz başka bir harika bağlantı toplayıcıdır.
Orada 234 milyon tekil aylık ziyaretçi Reddit'e.
Eminim bazıları sizin için yereldir.
Çok küçük bir kasabada değilseniz, kasabanız için bir alt dizin bulma şansınız çok yüksektir.
Kendinizinkini bulabilmeniz için dünyadaki yerel alt dizinlerin bir listesi burada .
İçeriğinizi yerel toplulukla ilişkilendirmek için harika bir yer.
Ve RSS beslemelerini de unutmayın!
Çevrimiçi olarak bir sürü RSS besleme dizini var, ancak içeriğinizi doğru kitlelerle doğru platformlara göndermek için Feedage.com ile başlayın.
RSS beslemenizi bulmak, YourWebsiteAddress.com/feed yazmak kadar basittir.
Bugün başlamak için ihtiyacınız olan tek şey bu bağlantı!
12. Yerel medyayla iletişim kurun
En etkili yerel pazarlama stratejilerinden biri yerel medyayı hedeflemektir.Kazanılan medya, pazarlamanın kutsal kâsesidir.
Bedava. Bu var Donald Trump 2016 seçimlerini nasıl kazandı .
Edelman Güven Barometresi, insanların %65'inin gazetecilere , analistlere ve diğer uzmanlara güvendiğini, %78'inin ise arkadaşlarına ve ailesine güvendiğini gösteriyor.
Yerel bir medya kuruluşu tarafından öne çıkarılmak, web sitesi trafiğinde ve etkileşiminde büyük bir artış yaratabilir.
Kazanılan medya, tüm pazarlamacıların yarısı tarafından 2017 pazarlama çabaları için en iyi getiriye sahip olarak görülüyor .
Bu gazeteciler ve editörlerle iletişim kurmanın püf noktası yerel olayları takip etmektir.
Bazıları yerel bir işletmenin büyük açılışını sırf bunun için yapmakla ilgilense de, birçoğunun hikaye için bir açıya ihtiyacı olacak.
Onlara kişisel marka hikayenizi anlatmanız ve bunun toplulukla nasıl ilişkili olduğunu açıklamanız gerekir.
Yerel acil durumlara yardım etmek ve yerel etkinliklere katılmak yardımcı olur.
Yerel Parkta Sanat'ta veya başka bir topluluk etkinliğindeyseniz, yerel medyanın zaten haber yapıyor olması muhtemeldir.
Öne çıkmanın bir yolunu bulun.
Ki bu bana şunu hatırlatıyor…
13. Yerel haberlerden haberdar olun
Yerel olmanın en iyi yanı , diğer yerel halkın ilgisini çeken konuları anlamanızdır .Bunu kendi yararına kullan!
Şehrinizde olup bitenlerin bir adım önünde olmak için yerel trendleri takip edin ve düzenlenen etkinliklere katılın.
Seattle'da evimdeyken, başka yerler hakkında konuşmak bana daha dünyevi geliyor, ama bu sadece bir yere kadar.
The Seattle Times'daki yerel olaylar bana hakkında konuşulabilecek bir şeyler veriyor.
Futbol sezonu başlıyor, bu yüzden Seahawks'ın ses getireceği her şey olacak.
Yerel seçimler yaklaşıyor.
Kapatılan bir yeraltı işletmesi bile var.
Bu konuların her biri bana yerel halkla tartışacak bir şey veriyor ve bunları karşılaştırmak için onlarca yıllık bu tür olaylara sahibim.
Bu derin bilgi, yerel içeriğime tam da doğru miktarda lezzet katıyor.
Sonuç
İçerik pazarlaması gibi tekniklerden genellikle Walmart gibi devasa mega şirketler bağlamında bahsedilir.Ancak yerel işletmeler en çok içerik pazarlamasından yararlanır.
Doğru içeriği kullanarak, komşularınızla meçhul bir şirketin kuramayacağı yerel bağlantılar kurarsınız.
İçerik pazarlaması, ister eğitici ister eğlenceli (veya her ikisi) olsun, yerel topluluğa nasıl değer sağladığınızdır.
Birkaç basit işlemle, özellikle yerel halk arasında içerik pazarlamasını işletmeniz için bir kazanç haline getirebilirsiniz.
Ne tür yerel içerik oluşturdunuz? Sektörünüz için en iyi ne işe yarar?
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,