Influencer Marketing Nedir?

Hoş geldin! BLW2024 tarafından topluluğumuza katılmak için, davet edildiniz. Katılmak için tıklayın...

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Influencer Pazarlama Nedir?​

Influencer Marketing Nedir?

Influencer Pazarlama Nedir?​


Influencer pazarlama, medyanın önemi bu kadar fazlayken kullanıcılar karar verirken üçüncü kişilerin görüşlerinden büyük seviyede etkilenirler.

Peki niçin influencer pazarlama? Bu yöntem ile marka bilinirliğinizi, potansiyel alan kişi sayınızı ve dijital pazarlamadan kazanmış olduğunuz geliri aniden yükseltebilirsiniz. Doğru bir etkisinde bırakan bulduğunuz da sayfanız oldukça öne çıkacaktır. Kısaca artık reklam uygulamaları yavaş yavaş gerilemektedir. Meydana getirilen araştırmaya gore pazarlamacıların %84’ü 2017 yılı içinde minimum bir kere influencer pazarlama tekniğini kullanacaklardır.

Marka ve Sektörle İlgili Influencer​


Influencer pazarlama ile ilgili bilmenizde fayda olan en mühim olan ilgi düzeyidir. Etkileyen şahıs şu demek oluyor ki influencer’ın ulaşabildiği kitlenin çokluğu kadar bu kitlenin ne derecede markanızla ilgili olduğu da oldukca önemlidir.

Bu aşamada mühim 3 nokta ise ; bağlam, erişim ve işlevselliktir.

Tanıtmak istediğiniz şahıs ve ürün bu bağlam içinde uygun olmalıdır.Öteki unsur olan erişim, kitledeki takipçilerin sayısı için önemlidir.Fakat günümüzde hepimiz ücret ile toplumsal medya takip edenleri alabildiği için bu kitlenin kalitesine dikkat etmelisiniz. Erişim kalitesi ise influencer’ın işlevselliğine bağlıdır. Diyelim ki etkileyen kişinin 1 milyon takip edeni var. Hepsi de organik yollardan elde edilmiş. Her şey oldukca iyi şeklinde gözükse de eğer takipçilerle etkileşim yeteri kadar değilse pazarlama çabaları boşa gidecektir.

influencer marketing nedir?


Toplumsal Medya​


Yapmanız ihtiyaç duyulan ilk şey toplumsal medya influencerlarını saptamak. En oldukca kişiye ulaşabilecekler kesinlikle toplumsal medya kanallarında bulunmaktadır. Hangi toplumsal medya ağının daha geniş bir kesime ulaşmasında destek olacağını araştırın. Örnek olarak moda sektöründe iseniz markanızı duyuracak en iyi influencerlar Instagram ve Pinterest’tedir. Kısaca kullanacağız toplumsal medya ile ürününüz ilgili eğer olmazsa yaptıklarınız boşa gidecektir.

Eğer marka bilinirliğinizi video etkileşimleri ile arttırmak istiyorsanız, o vakit YouTube influencerları daha iyi bir seçenek olur. Fakat Feysbuk, Twitter ve Snapchat şeklinde öteki kanalları da göz ardı etmemelisiniz; bilhassa de Feysbuk Live influencer pazarlamayı arttıracak imkanlar yaratıyorken.

Etiketler de bu bağlamda oldukça etkilidir. Kısaca moda ile ilgili bir ürün ise ” trend ” “2017 modası” şeklinde etiketler de etkileşiminizi arttıracaktır.

sosyal medya siteleri


Meşhur Bloggerlar​


Influencerların %85’i blog yazarıdır. Bu bloggerlardan Google Analytics neticelerini paylaşmalarını isteyebilir ve ne kadar trafik aldıklarını görebilirsiniz.

Denetim etmeniz ihtiyaç duyulan kilit noktalar :

  • Domain Yetkisi
  • SEMrush Organik Anahtar Kelimeler
  • SEMrush Organik Trafik
  • Tekil Ziyaretçi
  • Trust Flow (Itimat Akışı)
  • Citation Flow (Kaynak Akışı)
  • Paylaşım Başına Etkileşim
  • Hedef Kitle Bilgisi (Yaş, Konum, Cinsiyet şeklinde.. )

Influencerları Iyi mi İkna Edebiliriz?

Kendi kitlelerine ulaşmak için influencerlarında size karşı talepleri olacaktır. Onlara para teklif etmek en kısa ve en kolay yoludur aslen. Fazlaca düşük bir miktar karşılığında ya da bir tek parasız ürün, toplumsal medyada yapacağınız bir mention ve çapraz promosyon için size yardım edecek influencer bulabilirsiniz.

Kuvvetli bir influencer pazarlama için özetlenmiş kilit noktalar :

  • Influencer Tespiti: Potansiyel influencerları araştırın. Profillerini inceleyin, blog yazılarını okuyun ve markanızla ilgili olduklarına güvenilir olun.
  • Influencer Stratejinizi Geliştirin: Bütçe planlaması yapmalı, kampanya yazısı yazmalı ve hedef belirlemelisiniz.
  • Neticeleri İzleyin: Kampanyanızın neticelerini devamlı takip etmelisiniz. Etkileşimler, e-mailler, tıklamalar ve kitle büyümesi şeklinde metrikleri denetim etmelisiniz.
 
Üst Alt