kisiselblog
Bağımlı
- Katılım
- 24 Tem 2018
- Mesajlar
- 31
- Tepki
- 0
İş Planı Tanımı ve Hazırlanış Şekli
İş planı, girişimciliğe ve kendi işini kurmaya heves etmiş olan herkesin er ya da geç karşısına çıkan konseptler arasında yer almaktadır ve bu konuda geçmiş deneyimleri olmayanların kafalarının karışması oldukça normal. Dolayısıyla iş planı nedir, nasıl hazırlanır sorusunu kendine soranlar, bunun cevaplarının aslında oldukça kolay olduğunu görecekler. Dilerseniz hemen konu hakkında dikkat etmeniz gerekenlere bir göz atalım.
İş Planı Nedir?
İş planı, temel olarak kuracağınız işin temellerinin atıldığı ve bu işin geleceğine dair rehber bir taslağın oluşturulduğu dokümandır diyebiliriz. İş planı hem işin öngörülen geleceğine daha işin başından itibaren göz atabilmenizi sağlar, hem de yatırımcılar şirketinizin geleceği hakkında daha kolay bir şekilde tahminde bulunabilirler. Dolayısıyla başlayacağınız yeni girişiminizin neredeyse tüm önemli değerleri bu plan içerisinde yer alır ve daha sonra bu plana uygun bir şekilde koşullar oluşturulur. İş planı içerisindeki temel başlıkları gördüğünüzde bu durum biraz daha aklınıza yatkın bir hale gelecek.
İş Planı Nasıl Hazırlanır?
İş planınızı hazırlarken tek yapmanız gereken temel başlıklara sadık kalmak ve planınızı gerçekçi bir şekilde doldurmak. Zira ayakları yere basan ve doğru hesaplamalar barındıran bir iş planının başarılı olma ihtimali çok daha fazladır.
Finansal Tablolar
Girişiminizin 5 yıllık gelecek planları, kar – zarar tabloları, gelir – gider finansal analizleri çok önemli durumdadır. Daha gelir elde etmeden nasıl bu hesapları yapacağız demeyin, eğer kurmak istediğiniz iş konusunda sektörel deneyiminiz varsa bu tabloları doğru şekilde hesaplamanız çok vakit almayacaktır.
İhtiyaç Duyulan Kaynaklar
Hem maddi hem de bilgi, işgücü kaynaklarının hangisine ne kadar ihtiyaç duyacağınızı önceden hesaplamanız, bu ihtiyaçları nasıl temin edeceğinizi iş planınızda belirtmeniz gerekmektedir.
Pazarlama Planı
Kurduğunuz iş için pazarlama stratejilerine dair bir pazarlama planını da iş planınıza dahil etmeniz gerekiyor. Böylelikle hem müşterilerle iletişime kısa bir göz atabilir, hem de promosyon, kampanyalar gibi konularda daha öngörülebilir davranabilirsiniz.
Mal ve Hizmetler
İşinizin üreteceği ürün veya hizmetin genel yapısından bu bölümde bahsetmelisiniz. İş planını aynı zamanda yatırımcılar için de hazırladığınız için, ürünün neden üretilmeye değer olduğunu, tüketicilerin bakış açılarının ne olacağını ve rakip ürünlere karşı nasıl avantajlarının olduğunu bu bölümde anlatabilirsiniz. Ürün veya hizmetinizi en doğru ve etkili şekilde anlatmak en önemli kısmı.
Gelir Modeli
İşinizin tüm üzerine şekillendiği gelir modeline bu bölümde yer vermeniz gerekli. Özellikle de rakip şirketlerin gelir modellerine karşı nasıl üstünlük kurulacağı ve ek kaynak yaratma imkanları da bu bölümde bulunmalı. Doğru bir şekilde gelir ölçümünün yapılması ve gelir stratejisinin belirlenmesi, sürpriz zararlardan korunmanıza yardımcı olacak ve yatırımcıları da işinize yatırım yapmak için heveslendirecek.
Konumlama ve Strateji
Bu bölümde ise müşterileriniz üzerine odaklanmanız, onların ihtiyaçlarına nasıl daha iyi çözümler bulduğunuz yer almalı. Zira rekabette daha üstün konuma gelmek için hem kendinizi hem de potansiyel yatırımcılarınızı müşterileri kendinize çekme konusunda sağlam temellere oturtmanız gerekiyor. Dilerseniz bu bölümü müşteri analizi ana başlığı altında bir alt başlık olarak da yerleştirebilirsiniz.
Rakip ve Pazar Analizi
Hem bulunduğunuz pazarın hacmi, satış potansiyeli, büyümesi ve karlılığı üzerine yazmanız gerekenler, hem de bu pazarda yer alan rakiplerin genel olarak pasta bölüşümü rakip ve Pazar analizi bölümünde bulunmalı. Doğru bir Pazar analizi ve rakip değerlendirmesi olmadan hem yatırım almanız zor olacaktır hem de kendi planlarınızı gerçekleştirme imkanı olmayacaktır.
Yönetici Özeti
Artık tüm diğer bölümler doldurulduğuna göre tüm iş planını özetleyen bir yönetici notu da bu bölümde yer almalı. Bu bölümde riskler ve avantajlara yer vermek gerekir. Tek bir sayfalık değerlendirme yönetici özeti için yeterli olacaktır.
İş Planı Tanımı ve Hazırlanış Şekli
https://www.ugurgunen.com/
İş planı, girişimciliğe ve kendi işini kurmaya heves etmiş olan herkesin er ya da geç karşısına çıkan konseptler arasında yer almaktadır ve bu konuda geçmiş deneyimleri olmayanların kafalarının karışması oldukça normal. Dolayısıyla iş planı nedir, nasıl hazırlanır sorusunu kendine soranlar, bunun cevaplarının aslında oldukça kolay olduğunu görecekler. Dilerseniz hemen konu hakkında dikkat etmeniz gerekenlere bir göz atalım.
İş Planı Nedir?
İş planı, temel olarak kuracağınız işin temellerinin atıldığı ve bu işin geleceğine dair rehber bir taslağın oluşturulduğu dokümandır diyebiliriz. İş planı hem işin öngörülen geleceğine daha işin başından itibaren göz atabilmenizi sağlar, hem de yatırımcılar şirketinizin geleceği hakkında daha kolay bir şekilde tahminde bulunabilirler. Dolayısıyla başlayacağınız yeni girişiminizin neredeyse tüm önemli değerleri bu plan içerisinde yer alır ve daha sonra bu plana uygun bir şekilde koşullar oluşturulur. İş planı içerisindeki temel başlıkları gördüğünüzde bu durum biraz daha aklınıza yatkın bir hale gelecek.
İş Planı Nasıl Hazırlanır?
İş planınızı hazırlarken tek yapmanız gereken temel başlıklara sadık kalmak ve planınızı gerçekçi bir şekilde doldurmak. Zira ayakları yere basan ve doğru hesaplamalar barındıran bir iş planının başarılı olma ihtimali çok daha fazladır.
Finansal Tablolar
Girişiminizin 5 yıllık gelecek planları, kar – zarar tabloları, gelir – gider finansal analizleri çok önemli durumdadır. Daha gelir elde etmeden nasıl bu hesapları yapacağız demeyin, eğer kurmak istediğiniz iş konusunda sektörel deneyiminiz varsa bu tabloları doğru şekilde hesaplamanız çok vakit almayacaktır.
İhtiyaç Duyulan Kaynaklar
Hem maddi hem de bilgi, işgücü kaynaklarının hangisine ne kadar ihtiyaç duyacağınızı önceden hesaplamanız, bu ihtiyaçları nasıl temin edeceğinizi iş planınızda belirtmeniz gerekmektedir.
Pazarlama Planı
Kurduğunuz iş için pazarlama stratejilerine dair bir pazarlama planını da iş planınıza dahil etmeniz gerekiyor. Böylelikle hem müşterilerle iletişime kısa bir göz atabilir, hem de promosyon, kampanyalar gibi konularda daha öngörülebilir davranabilirsiniz.
Mal ve Hizmetler
İşinizin üreteceği ürün veya hizmetin genel yapısından bu bölümde bahsetmelisiniz. İş planını aynı zamanda yatırımcılar için de hazırladığınız için, ürünün neden üretilmeye değer olduğunu, tüketicilerin bakış açılarının ne olacağını ve rakip ürünlere karşı nasıl avantajlarının olduğunu bu bölümde anlatabilirsiniz. Ürün veya hizmetinizi en doğru ve etkili şekilde anlatmak en önemli kısmı.
Gelir Modeli
İşinizin tüm üzerine şekillendiği gelir modeline bu bölümde yer vermeniz gerekli. Özellikle de rakip şirketlerin gelir modellerine karşı nasıl üstünlük kurulacağı ve ek kaynak yaratma imkanları da bu bölümde bulunmalı. Doğru bir şekilde gelir ölçümünün yapılması ve gelir stratejisinin belirlenmesi, sürpriz zararlardan korunmanıza yardımcı olacak ve yatırımcıları da işinize yatırım yapmak için heveslendirecek.
Konumlama ve Strateji
Bu bölümde ise müşterileriniz üzerine odaklanmanız, onların ihtiyaçlarına nasıl daha iyi çözümler bulduğunuz yer almalı. Zira rekabette daha üstün konuma gelmek için hem kendinizi hem de potansiyel yatırımcılarınızı müşterileri kendinize çekme konusunda sağlam temellere oturtmanız gerekiyor. Dilerseniz bu bölümü müşteri analizi ana başlığı altında bir alt başlık olarak da yerleştirebilirsiniz.
Rakip ve Pazar Analizi
Hem bulunduğunuz pazarın hacmi, satış potansiyeli, büyümesi ve karlılığı üzerine yazmanız gerekenler, hem de bu pazarda yer alan rakiplerin genel olarak pasta bölüşümü rakip ve Pazar analizi bölümünde bulunmalı. Doğru bir Pazar analizi ve rakip değerlendirmesi olmadan hem yatırım almanız zor olacaktır hem de kendi planlarınızı gerçekleştirme imkanı olmayacaktır.
Yönetici Özeti
Artık tüm diğer bölümler doldurulduğuna göre tüm iş planını özetleyen bir yönetici notu da bu bölümde yer almalı. Bu bölümde riskler ve avantajlara yer vermek gerekir. Tek bir sayfalık değerlendirme yönetici özeti için yeterli olacaktır.
İş Planı Tanımı ve Hazırlanış Şekli
https://www.ugurgunen.com/