İşletmeler için Sosyal Medya Yönetimi
Ortalama olarak bir sosyal medya kullanıcılarının, sosyal mecralarda 135 dakikalarını harcadıklarını biliyor muydunuz? Üstelik bu sadece ortalama alışkanlığı bulunanların oranı, sizler bide bağımlıların kaç saat geçirdiklerini düşünün.
Küçük işletmeler için sosyal medya, potansiyel müşteri fırsatları edinebilmek için bulunmaz bir nimettir. Müşterilerinize kolay yoldan ulaşarak, hizmetinizi geniş kitleler arasında yayabilirsiniz. Fakat öncesinde sosyal medya pazarlamasına dair hiçbir çalışmanız olmadıysa, nereden başlayacağınızı bilemeyebilirsiniz. Çünkü, aşmanız gereken çok durumla karşılaşacak ve bazen projenizden bile büyük işler yapmak zorunda kalabileceksiniz.
Küçük işletmeler için 15 adımda, potansiyel müşterileri kitlelerini arttırabilecekleri ipuçları vermeye çalışacağız. Bütün adımlar uygun şekilde uygulandığında, harcadığınız zaman ürün satış performanslarınıza olumlu yönden yansıyacaktır.
Bütün bunları göz önünde bulundurarak, sosyal medyada henüz amatörseniz her ağda aktifleşmeye çalışmayınız. Çünkü aşmanız gereken çok şey olacağından, kalitenizden ödün vermeniz olası bir sonuç doğuracaktır. Diğer taraftan hesapların takibini yapmanız da zorlaşacaktır. Çok fazla niceliğe sahip olmaktansa sadece kalite gönderiler sunmaya çalışmanız, işletmeniz için en olumlu tavsiye olacaktır.
Sosyal medya platformları hakkında, hiçbir bilginiz yoksa dahi küçük bir araştırmayla kendinize uygun olan platformu bulabilirsiniz. Hepsinin sizde hangi anlamları ifade ettiği önemlidir. Sık fotoğraf paylaşan birisiyseniz, Instagram, Pinterest veya Snapchat en avantajlıları olacaktır.
Eğer ki her gün kısa kısa dipnotlar göndereceğiniz bir medya arıyorsanız, Twitter en isabetlisi olacaktır. LinkedIn ise diğer işletmeler ile aranızda sıkı bağlar kurmanız ve projeniz için yatırımcı bulabilmeniz için en iyi seçim yoludur. Bütün bu seçimlerinizde, sadece hedeflerinize odaklanmalısınız. Bunun içinde risk analizlerinizi iyi bir şekilde yapmalı ve hangisinde en iyi olabilecekseniz, onu kullanmalısınız.
Belki de sadece sosyal medya sayesinde, ürün güncellemenizi paylaşmak isteyeceksiniz. Ana hedefinizin ne olduğuna kesin bir şekilde karar verin ve sonrasında plan yapın. Bu işlerde acemiyseniz, başlarda hedeflerinizi daha realist tutmanız, motivasyonunuzu yükseltecektir.
Hedef kitlenizin, cinsiyetini, yaşını, lokasyonunu, hedeflerini ve aylık ortalama gelirlerini merak edebilirsiniz. Bütün bu bilgiler erişebilmek günümüzde imkansızı oluşturmuyor. Detaylı bir Pazar araştırmasıyla ihtiyacınız olan bütün bilgilere sahip olabilirsiniz.
Müşterileriniz hakkında bilgi edinebilmek ve ideal tüketici kitlenizi tanımlayabilmek için anketler, müşteri röportajları ve odak gruplarından istifade edebilirsiniz. Demografik verileriniz sabitlendiğinde, trendler ile analiz edip, ortalama müşteri kitleniz hakkında kesin sonuçlar elde edebilirsiniz.
Sonrasındaysa, kitlenizle uyuşan en uygun ağı seçmeniz, kaçınılmaz olacaktır. Hedef kitlenizin en çok ilgi göstereceği içerik, şüphesiz ki sizlere en fazla kazanç sağlayacak içerik olacaktır.
Yorumlar ve iletilere, ivedilikli yanıt verdiğinizde müşterileriniz markanız hakkında olumlu bir geri bildirim gönderecekler. Sosyal medya uygulamalarında, bildirim ayarlarınızı açmanız ve kontrol etmeniz sık sık tavsiye edilmektedir. Sadık müşteri kitlesi, bu gibi unsurları dikkate almakta, markanız bir başkasına önerilirken dahi bu kriterler önem arz etmektedir.
Sosyal medyada varlık demek, öte yandan olumsuz eleştiriler, hayal kırıklığına uğrayanların sitemleri hatta bu zamana kadar duymadığınız kelimelere şahit olmak demektir. Yapınızı sürekli olarak olumlu tarzda koruyun. Çünkü yanıtlarınız, diğer insanlar tarafından da görülecektir. Yararlı yanıtlar vererek dahi insanların şüphelerini giderebileceksiniz.
Her sektör farklı paylaşım metriklerini yaratabilmektedir. Dengeli bir şekilde ilerlediğiniz ve konseptinizi bozmadığınız taktirde diğer taraftan da takipçileri boğmadan paylaşımlar oluşturabilirsiniz. Çünkü sinir bozucu türden bir eğilim göstermeniz ya takipçi kayıplarıyla sonuçlanacak ya da gönderi veya bildirimleriniz, sessize alınarak etkileşim azalacaktır.
Bunda SPAM şikayetleri de gözlemlenebilmektedir. Ayrıca her sosyal medya platformunun, kendine has gönderim normları bulunmaktadır. Bunlar arasındaki ayrımları iyi yapmanız gerekecektir. Twitter ve Instagram kullananlar için günde 1 ya da 2 paylaşım idealdir. Bir de sürekli aynı paylaşımları yapmaktan kaçınınız.
Aile partilerinizi, işletme hesaplarından paylaşmanız ya da tatil fotoğraflarınız ile süslemeniz, itibarınıza zarar verdiği gibi yaptığınız işe saygı göstermediğiniz çağrışımını oluşturacaktır. Her işi farklı kanallarla yapmanız, işinize saygı gösterdiğiniz ve profesyonel olduğunuzun kanıtıdır.
Bu gibi uygulamalar, sosyal medya stratejinizi kolay bir şekilde yönetebilmenizi sağlasalar da aşırı otomatiğe bağlamanız, müşterilerinizde olumsuz bir duygu bırakacaktır. Özellikle de yapay zeka, mesaj cevaplama asistanları kullanmayın. Çünkü bu durum müşteriler tarafından kolaylıkla fark edilmekte ve güven duygusunu sarsmaktadır.
Ortalama olarak bir sosyal medya kullanıcılarının, sosyal mecralarda 135 dakikalarını harcadıklarını biliyor muydunuz? Üstelik bu sadece ortalama alışkanlığı bulunanların oranı, sizler bide bağımlıların kaç saat geçirdiklerini düşünün.
Küçük işletmeler için sosyal medya, potansiyel müşteri fırsatları edinebilmek için bulunmaz bir nimettir. Müşterilerinize kolay yoldan ulaşarak, hizmetinizi geniş kitleler arasında yayabilirsiniz. Fakat öncesinde sosyal medya pazarlamasına dair hiçbir çalışmanız olmadıysa, nereden başlayacağınızı bilemeyebilirsiniz. Çünkü, aşmanız gereken çok durumla karşılaşacak ve bazen projenizden bile büyük işler yapmak zorunda kalabileceksiniz.
Küçük işletmeler için 15 adımda, potansiyel müşterileri kitlelerini arttırabilecekleri ipuçları vermeye çalışacağız. Bütün adımlar uygun şekilde uygulandığında, harcadığınız zaman ürün satış performanslarınıza olumlu yönden yansıyacaktır.
- Hepsi Yerine Sadece Biri
Bütün bunları göz önünde bulundurarak, sosyal medyada henüz amatörseniz her ağda aktifleşmeye çalışmayınız. Çünkü aşmanız gereken çok şey olacağından, kalitenizden ödün vermeniz olası bir sonuç doğuracaktır. Diğer taraftan hesapların takibini yapmanız da zorlaşacaktır. Çok fazla niceliğe sahip olmaktansa sadece kalite gönderiler sunmaya çalışmanız, işletmeniz için en olumlu tavsiye olacaktır.
Sosyal medya platformları hakkında, hiçbir bilginiz yoksa dahi küçük bir araştırmayla kendinize uygun olan platformu bulabilirsiniz. Hepsinin sizde hangi anlamları ifade ettiği önemlidir. Sık fotoğraf paylaşan birisiyseniz, Instagram, Pinterest veya Snapchat en avantajlıları olacaktır.
Eğer ki her gün kısa kısa dipnotlar göndereceğiniz bir medya arıyorsanız, Twitter en isabetlisi olacaktır. LinkedIn ise diğer işletmeler ile aranızda sıkı bağlar kurmanız ve projeniz için yatırımcı bulabilmeniz için en iyi seçim yoludur. Bütün bu seçimlerinizde, sadece hedeflerinize odaklanmalısınız. Bunun içinde risk analizlerinizi iyi bir şekilde yapmalı ve hangisinde en iyi olabilecekseniz, onu kullanmalısınız.
- Hedef Belirleyin
Belki de sadece sosyal medya sayesinde, ürün güncellemenizi paylaşmak isteyeceksiniz. Ana hedefinizin ne olduğuna kesin bir şekilde karar verin ve sonrasında plan yapın. Bu işlerde acemiyseniz, başlarda hedeflerinizi daha realist tutmanız, motivasyonunuzu yükseltecektir.
- angi Kitleye Hitap Edeceksiniz?
Hedef kitlenizin, cinsiyetini, yaşını, lokasyonunu, hedeflerini ve aylık ortalama gelirlerini merak edebilirsiniz. Bütün bu bilgiler erişebilmek günümüzde imkansızı oluşturmuyor. Detaylı bir Pazar araştırmasıyla ihtiyacınız olan bütün bilgilere sahip olabilirsiniz.
Müşterileriniz hakkında bilgi edinebilmek ve ideal tüketici kitlenizi tanımlayabilmek için anketler, müşteri röportajları ve odak gruplarından istifade edebilirsiniz. Demografik verileriniz sabitlendiğinde, trendler ile analiz edip, ortalama müşteri kitleniz hakkında kesin sonuçlar elde edebilirsiniz.
Sonrasındaysa, kitlenizle uyuşan en uygun ağı seçmeniz, kaçınılmaz olacaktır. Hedef kitlenizin en çok ilgi göstereceği içerik, şüphesiz ki sizlere en fazla kazanç sağlayacak içerik olacaktır.
- Hedef Kitleye Geri Bildirim
Yorumlar ve iletilere, ivedilikli yanıt verdiğinizde müşterileriniz markanız hakkında olumlu bir geri bildirim gönderecekler. Sosyal medya uygulamalarında, bildirim ayarlarınızı açmanız ve kontrol etmeniz sık sık tavsiye edilmektedir. Sadık müşteri kitlesi, bu gibi unsurları dikkate almakta, markanız bir başkasına önerilirken dahi bu kriterler önem arz etmektedir.
Sosyal medyada varlık demek, öte yandan olumsuz eleştiriler, hayal kırıklığına uğrayanların sitemleri hatta bu zamana kadar duymadığınız kelimelere şahit olmak demektir. Yapınızı sürekli olarak olumlu tarzda koruyun. Çünkü yanıtlarınız, diğer insanlar tarafından da görülecektir. Yararlı yanıtlar vererek dahi insanların şüphelerini giderebileceksiniz.
- Tutarlı Olmak
Her sektör farklı paylaşım metriklerini yaratabilmektedir. Dengeli bir şekilde ilerlediğiniz ve konseptinizi bozmadığınız taktirde diğer taraftan da takipçileri boğmadan paylaşımlar oluşturabilirsiniz. Çünkü sinir bozucu türden bir eğilim göstermeniz ya takipçi kayıplarıyla sonuçlanacak ya da gönderi veya bildirimleriniz, sessize alınarak etkileşim azalacaktır.
Bunda SPAM şikayetleri de gözlemlenebilmektedir. Ayrıca her sosyal medya platformunun, kendine has gönderim normları bulunmaktadır. Bunlar arasındaki ayrımları iyi yapmanız gerekecektir. Twitter ve Instagram kullananlar için günde 1 ya da 2 paylaşım idealdir. Bir de sürekli aynı paylaşımları yapmaktan kaçınınız.
- İşletme Hesaplarına Kişisel Yaklaşmayın
Aile partilerinizi, işletme hesaplarından paylaşmanız ya da tatil fotoğraflarınız ile süslemeniz, itibarınıza zarar verdiği gibi yaptığınız işe saygı göstermediğiniz çağrışımını oluşturacaktır. Her işi farklı kanallarla yapmanız, işinize saygı gösterdiğiniz ve profesyonel olduğunuzun kanıtıdır.
- Sosyal Medyayı Ekonomik Kullanım
- Biyografi Alanlarını Es Geçmeyin
- İşletme Logonuz
- Genel Anlamda Faaliyetleriniz
- İletişim Numaranız
- İnternet Sitenizin Adresi
- İşletme Adresiniz
- Görseller Kaliteli Olmalı
- %80’e %20 Kuralı
- Kişiliğinizi Katın
- Global Şirketleri Örnek Alın
- Çıkışa Gelmeyin
- Otomatik Değil Organik Olun
Bu gibi uygulamalar, sosyal medya stratejinizi kolay bir şekilde yönetebilmenizi sağlasalar da aşırı otomatiğe bağlamanız, müşterilerinizde olumsuz bir duygu bırakacaktır. Özellikle de yapay zeka, mesaj cevaplama asistanları kullanmayın. Çünkü bu durum müşteriler tarafından kolaylıkla fark edilmekte ve güven duygusunu sarsmaktadır.
- Değerlendirme ve Strateji Kontrolü