Kalite Puanı Nedir? Iyi mi Denetim Altına Alınır?
Bu makaleyi okuduktan sonrasında elde edeceğiniz kazananlar içinde;
Kalite puanı nedir ve ne işe yarar?
Kalite puanını belirleyen faktörler nedir?
Panelde kalite puanınızı nereden görebilirsiniz?
Tıklama oranı nedir?
Tıklama oranı iyi mi artırılır?
Kalite puanı iyi mi denetim altına alınır?
Sorularının cevapları yer alacaktır.
Kalite Puanı Nedir?
Kalite puanı; Google ads. ve arama reklamlarında sizin için en mühim olan konuların başlangıcında geliyor. Sizin özet ile reklamlarınızın başarısını elde eden en büyük faktördür.
Puanı Ne İşe Yarar?
Kalite puanı, birazcık daha detaylarına gireceğiz fakat özet halinde söylememiz gerekirse, reklamlarınızın sıralamasını belirleyen ve reklamlarınızın standardını sıralayan oldukca mühim bir faktördür. Kalite puanı denildiğinde ise 1 ile 10 içinde bir puanlama içinden sizin reklamlarınızın standardını belirleyen ve reklamlarınızdaki anahtar kelimelerin standardını belirleyen bir puanlama sistemidir. Şu demek oluyor ki sizler, herhangi bir anahtar kelime ile reklamlara çıktığınız vakit mesela dış cephe montalama kelimesi ile reklama çıkacaksınız ve sizin bu dış cephe montalama kelimesindeki kalite puanınız, 10 üstünden 9 olursa siz, 50 kuruş ile 1. Sırada olabilirsiniz. Fakat aynı kelime de bir rakibinizin kalite puanı 10 üstünden 4 olursa eğer oha rakibiniz, 5 lira ile 1. Sırayı anında ele geçirebilir. Şu demek oluyor ki burada aslına bakarsak tıklama başına maliyetler aslına bakarsak oldukca fazladır ve bütçeyi de oldukca fazla düşüren bir unsur aslına bakarsak ortaya çıkmaktadır. Kalite puanı, ha reklamlarınızın ve bu reklamların yönlendirilmiş olduğu sitenin açılış sayfasını uygunluğu ile ilgili meydana getirilen bir puanlama sistemidir. saat içinde bir güncellenmektedir. Kalite puanı, reklam sıralamalarını belirleyen faktörlerin önderlik yapar.
Kalite Puanı Iyi mi Arttırılır?
Genel itibariyle baktığımızda kalite puanını arttıran 5 temel unsur vardır. Hadi şimdi gelin hep birlikte kalite puanını arttıran bu 5 faktörün ne işe yaradığını ve iyi mi gerçekleştiğini ele alalım.
Reklamlarınız İçin Beklenen Tıklama Oranı: Düzgüsel şartlar altında herhangi bir anahtar kelimenin Google arama motorunda yazıldıktan sonrasında enter tuşuna basılması ile kullananların karşısına bir sayfa üstünde genel itibariyle 21 tane netice çıkar ve tüm bu açıklamaların minimum %5’ine haiz olmak aslına bakarsak günlük bütçe ile TBM bütçesini çoğaltmak gerekir.
Reklam Ilgi Düzeyi: Burada reklam metninizde, açıklamanızda ve kullanmış olduğunuz anahtar kelimelerinizi fazla kullanmanız gerekir. Bunu ise bilinmiş olduğu şeklinde reklam kampanyaları oluştururken çoğunlukla kullanılır.
yönlendirilen Sitenin Açılış Hızı: Kullanıcılar geldi ve reklamları tıkladı. Hangi siteye gidecek peki? Anahtar kelimemiz olan dış cephe montalama sitesine gidecek yada bu sitenin açılma hızı eğer ki 4 ile 5 saniyeden daha uzun devam edecekse o vakit Google diyor ki kullanıcıya fena bir tecrübe yaşattınız, dolayısıyla kalite puanı düşürülecek.
Site Hızı Iyi mi Denetim Edilir?
Google platformunun kendisinin elde etmiş olduğu bir hizmet var. Google hız testi yazdıktan sonrasında enter tuşuna bastığınızda karşınıza çıkacak ilk sonuca erişim sağlarsınız ve daha sonrasında oradaki arama motoruna web sitenizin linkini gireceksiniz. Erişim sağlandıktan sonrasında siteniz ve sitenizin hızı ile ilgili çeşitli verilere ulaşacaksınız. Orta düzey yada üst düzey olması sizin için ideal olacaktır. Mühim olan sitenizin açılış hızlıdır.
Açılış sayfası deneyimi: Kullanıcılar, sizin reklamlarınızı tıkladığı vakit gideceği sayfanın sizin reklamla belirtmiş olduğunuz kavramlarla oldukça yakından ilişkili olması gerekir. Lüzumlu sayfada sizin sunmuş olduğunuz reklam metinlerinde geçirmiş olduğunuz anahtar kelimeleri çok çok fazla bir halde kullanmanız gerekecektir ki ziyaretçi, anahtar kelimeyi girdikten derhal sonrasında sizin reklamlarınızı yapıştırdığınız site alanı her neresi ise oraya oldukca öyleki bir halde erişim sağlayabilsin diye.
Reklam uzantılarının kullanımı: Herhangi bir web ya da blog sitesinde çeşitli reklam görsellerini kod sistemi ile yerleştirdikten sonrasında ziyaretçilerin bu reklamlarınızı erişmesi ve daha sonrasında ise sizin Google adsense ve Google ads şekillerinden para kazanmanız açısından reklam uzantılarını çoğunlukla kullanmanız gerekir. Reklam uzantılarını tıklayan bir tüketicinin evlilik otomatik bir halde sizin anahtar kelime ile belirlemiş olduğunuz sayfaya yönlendirilmeli ve reklamları tıklamalı.
Kalite Puanı Arttırmanın İpuçları Nedir?
Reklamlarınızı reklam guruplarına ya da kampanyalara bölmek, kalite puanını çoğaltmak açısından oldukça mühim bir stratejidir. Bu sebeple gerekiyorsa her anahtar kelimeye hususi değişik reklam kampanyaları ile değişik reklam grupları oluşturmanız gerekir. Gerektiği takdirde her bir anahtar kelime ile ilgili web siteniz açısından değişik web sayfalarını oluşturabilirsiniz.