bertanuzun
Bağımlı
- Katılım
- 13 Kas 2018
- Mesajlar
- 35
- Tepki
- 1
Arama motorlarının temellerinin Meta Title ve Description ile oluştuğunu artık biliyorsunuz. Description alanına girilen cümleler arama sonuçlarında yer alır. Bu yüzden kullanıcılar sitemize girmeden önce Meta Description kısmını okurlar. Burada kullanıcıları cezbedecek ve hedef kelimelerimizi barındıran cümleler kurulması yararlı olacaktır. Google için 160 karakter yeterlidir.
Meta Description Nasıl Oluşturulur?
<meta name=”description” content=”Buraya gireceğimiz metinler arama sonuçlarında yer alacaktır.”/>
Google’ın Tavsiye Ettiği Şekilde META Description Nasıl Oluşturulur?
Google’ın siteniz hakkında genel bilgisinden yola çıkarak snippet kısmında hangi bilgilerin görüntüleneceği belirlediğini söyleyebiliriz. Snippet kısmında en alakalı olarak belirlenen içerik doğrudan arama sonuçlarında görüntülenir. Eğer “en alakalı” kavramıyla sitenizin içeriği bağdaşmadıysa bu durumda Google sizin yönlendirmenize göre snippet içeriği oluşturacaktır.
Google daha önceleri DMOZ gibi siteler üzerinden snippet içeriğini çekerdi ancak DMOZ kapanmasıyla bu işlemin de devre dışı kalması söz konusu oldu. Sonuç olarak yayımladığı güncellemeyle beraber bu açığı da kapatmış oldu. Üst sıralarda çıkmanın anahtarını da aşağıdaki açıklamayı yaparak META açıklamalarına bağladığını söyleyebiliriz.
“İyi ve doğru yapılmış meta açıklamaları, arama sorgusuyla içerik arasındaki bağlantıyı kuran en önemli etkendir. Bu etkeni en doğru şekilde kullanarak kullanıcıyı en doğru sayfa olduğunuza ikna etmeniz gerekir”
Meta açıklama girerken temel sorun genelde site sahiplerinin her sayfa için eşsiz olması gereken acıkmaları tüm site için tek kabul ederek yapmaları ve sayfaların eşsiz olması gerektiği kuralını göz ardı etmeleridir. Sonuç olarak her içerik için ayrı meta açıklamaları en doğru şekilde oluşturmalı ve kullanıcıyı çekebilecek yegâne etkeni doğru kullanmalısınız.
Başarılar.
Meta Description Nasıl Oluşturulur?
<meta name=”description” content=”Buraya gireceğimiz metinler arama sonuçlarında yer alacaktır.”/>
- Her sayfa için özgün meta description içeriği yazılmalıdır.
- Yazılamıyorsa sayfa içinden otomatik almalıdır.
- Anahtar kelimeler 2-3 kereden fazla geçmesi spam skorunu arttıracaktır.
- Bu alanı sayfanın özeti olarak düşünebilirsiniz.
- Sayfa hakkında net bilgi vermelidir.
Google’ın Tavsiye Ettiği Şekilde META Description Nasıl Oluşturulur?
Google’ın siteniz hakkında genel bilgisinden yola çıkarak snippet kısmında hangi bilgilerin görüntüleneceği belirlediğini söyleyebiliriz. Snippet kısmında en alakalı olarak belirlenen içerik doğrudan arama sonuçlarında görüntülenir. Eğer “en alakalı” kavramıyla sitenizin içeriği bağdaşmadıysa bu durumda Google sizin yönlendirmenize göre snippet içeriği oluşturacaktır.
Google daha önceleri DMOZ gibi siteler üzerinden snippet içeriğini çekerdi ancak DMOZ kapanmasıyla bu işlemin de devre dışı kalması söz konusu oldu. Sonuç olarak yayımladığı güncellemeyle beraber bu açığı da kapatmış oldu. Üst sıralarda çıkmanın anahtarını da aşağıdaki açıklamayı yaparak META açıklamalarına bağladığını söyleyebiliriz.
“İyi ve doğru yapılmış meta açıklamaları, arama sorgusuyla içerik arasındaki bağlantıyı kuran en önemli etkendir. Bu etkeni en doğru şekilde kullanarak kullanıcıyı en doğru sayfa olduğunuza ikna etmeniz gerekir”
Meta açıklama girerken temel sorun genelde site sahiplerinin her sayfa için eşsiz olması gereken acıkmaları tüm site için tek kabul ederek yapmaları ve sayfaların eşsiz olması gerektiği kuralını göz ardı etmeleridir. Sonuç olarak her içerik için ayrı meta açıklamaları en doğru şekilde oluşturmalı ve kullanıcıyı çekebilecek yegâne etkeni doğru kullanmalısınız.
Başarılar.
Son düzenleme: