Bu basit bir cevabı olan basit bir şey gibi görünüyor. Birçoğu, bir SEO uzmanını, kullanıcıların Google ve Bing gibi arama motorlarını kullanırken aradıklarını bulmalarına yardımcı olan biri olarak tanımlar.
Ancak bu, arama motoru optimizasyonu buzdağının yalnızca görünen kısmıdır.
Aşağıdaki örneği ele alalım:
Google'da "kedi" araması, Cat (Caterpillar) inşaat ekipmanına ait olan "www.cat.com"u döndürür. Daha sonra bilgi ağına dayalı olarak bilgiyi paylaşarak araştırmacıya bilgi grafiği olarak bilinen şeyi sunar. Bu, kedilere sahip olmakla ilgili soruların bir listesidir. Bilgi grafiğini daha sonra kedilerin YouTube derleme videolarının bir listesi takip eder. Aramamızı "kedi hayvanı" olarak daraltırsak, arama sonuçları daha alakalı olur. Bir araştırmacı şimdi ilk sırada bir Wikipedia makalesi, ardından benzer bir bilgi grafiği, çok sayıda YouTube videosu ve National Geographic'ten evcil kedilerle ilgili bilgiler görüyor.
Bir kedi butiğinin sahibiysem, web sitem neden "kedi" arama motoru sonuçlarında görünmüyor? İnsanlar beni nasıl bulacak? Bir SEO uzmanı çevrimiçi ortamda daha görünür olmamıza yardımcı olmak için ne yapabilir?
SEO uzmanları olarak, web sitenizi (kedi butiği veya başka bir şekilde) “doğru” arama motoru sonuçlarının en üstünde görünmesini sağlamak bizim işimizdir. Bu işle birlikte, sizi çevrimiçi olarak arayan arama yapanların amacını öğrenmek ve anahtar kelimeleri seçmek ve bilgilerinizi web sitenizi tıklayıp ziyaret etmek istemeleri için yeterince çekici bir şekilde sunmak gelir.
10+ yıl önce bu iş, şimdi olduğundan çok daha farklı SEO becerileri gerektiriyordu ve bugünlerde SEO uzmanlarının uzmanlaşması gereken yepyeni bir beceri seti var.
Modern bir uzman şunları yapabilmelidir:
~Karar vermek
~Deli gibi araştır
~Öncelik ver
~Sorun çözme
~İlgi çekici içerik yazın
~İzleyiciyi tanıyın
~Öğren
Bir SEO uzmanının yaptıklarının temellerini incelerken, bu becerilerin bir dizi ortak görev ve strateji için ne sıklıkla geçerli olduğunu göreceğiz.
URL Yapısını İyileştirin
URL'ler basit, açıklayıcı ve okunması kolay olmalıdır. Sıralamalar üzerinde büyük bir etkisi olmasa da, zayıf bir URL yapısı kullanıcı deneyimi için kötüdür ve tıklama oranını düşürür.
Bunu tercih edin:
Bu değil:
Gerekli beceri: Bir karar ver
Bir problemin nasıl çözüleceğine ilişkin pek çok olası doğru cevap vardır. Bu gerçek, bir web sitesindeki URL yapısını değiştirmek söz konusu olduğunda özellikle doğrudur ve SEO uzmanlarının düzinelerce olasılık üzerinde can atmak yerine hızlı bir şekilde iyi bir karar verebilmeleri gerekir.
Başlık Etiketlerini Optimize Edin
Başlık etiketi, oradaki birçok sıralama faktörü söz konusu olduğunda inanılmaz derecede faydalıdır. Arama motoru sonuç sayfasında (SERP) daha büyük ve kalın görünen metindir. Ana anahtar kelimenizi başlığa dahil etmelisiniz (bazıları en başta tartışabilir), doğal bir şekilde akmasını sağlamalı ve şirket adınızı eklemelisiniz. Web sitenizdeki her başlık etiketi benzersiz ve o sayfanın ne hakkında olduğuna özel olmalıdır. Ayrıca tutarlı olun ve her başlık etiketini aynı şekilde yapılandırın.
Başlık etiketi aynı zamanda, arama yapanları sitenize tıklamaya ikna etme fırsatını açan bulmacanın küçük bir parçasıdır.
Bunu tercih edin:
Kedi Dostunuz İçin Kedi Yatakları ve Battaniyeler | En İyi Kedi Butiği
Bu değil:
Kedi uyku aksesuarları – kedi yatakları – kedi Battaniyeleri – Kedi butiği – thebestcatboutique
Gerekli beceri: Deli gibi araştırma yapın ve hedef kitleyi tanıyın
Anahtar kelime araştırması, bir SEO uzmanının ekmek ve tereyağıdır. Arama motorlarında neyi optimize edeceğimizi ve sıralayacağımızı anahtar kelimelerle biliyoruz. Başlık etiketlerini uygun şekilde optimize etmek için önce anahtar kelime araştırmasını tamamlamamız gerekir. Her zaman göz alıcı veya hızlı değildir, ancak uzmanların araştırmadan korkmak yerine onu benimsemesi gerekir.
Başlık Etiketlerini Optimize Edin
Başlık etiketleri, Google için bir başka önemli sıralama faktörüdür. Başlıklarınız sayfanın ana konusunu belirtir, ana hedeflenen anahtar kelimenizi içermeli ve her sayfa için benzersiz olmalıdır. Arama motorlarına içeriğinizin veya sayfanızın ne hakkında olduğunu söylerler.
H1, H2 vb. ile başlayarak başlıklarınızı optimize edin. Her sayfada yalnızca bir H1 olmalıdır ve başlık etiketinizden farklı olabilir, ancak yine de o sayfa için odaklandığınız anahtar kelimeyi eklemek yardımcı olur.
Bunu tercih edin:
Kedi Yatakları
Bu değil:
Yataklar
Gerekli beceri: Deli gibi araştırın ve Önceliklendirin
Başlık etiketlerine benzer şekilde, başlık etiketleri için anahtar kelime araştırması da gereklidir. Ancak şimdi işin diğer tarafına geçiyoruz: önceliklendirme. SEO'da, bir web sitesinde düzeltilmesi gereken birçok şey olabilir ve hepsi bir öncelik gibi görünebilir. Uzmanlar olarak, görevleri öncelik sırasına koymak ve en önemliden en önemsize doğru tek tek nakavt etmek bizim işimiz.
Meta Açıklamaları Dahil Et
Meta açıklamaları, sıralamalarınızı doğrudan etkilemez. Bununla birlikte, sıralamanıza dolaylı olarak yardımcı olabilecek ve unutulmaması veya göz ardı edilmemesi gereken tıklama oranını artırırlar.
Meta açıklama, arama motoru sonuç sayfasında başlık etiketinin altında görünen şeydir. Bu, doğrudan kullanıcı için yazmak ve onları bir rakibin bağlantısı yerine sizin bağlantınıza tıklamaya ikna etmek için birincil fırsatınızdır.
Açıklayıcı ancak kısa olun (sonuçlarda kesilmemesi için 155-160 karakterin altında), ancak bazıları daha uzun kesilmiş bir meta açıklamanın hala aynı derecede etkili olduğunu iddia edebilir. Buradaki amacınız ürünü değil tıklamayı satmaktır.
Bunu tercih edin:
Çok uygun fiyatlarla kaliteli kedi yatakları. İndirimden tasarımcıya, en iyi arkadaşınız için bir kedi yatağı var! Bugün alışveriş yapın!
Bu değil:
Kedi yatakları. Yeni kedi yatakları. Mavi kedi yatakları. Kırmızı kedi yatakları. Büyük kedi yatakları. Büyük kediler için yataklar. Satılık kedi yatakları.
Gerekli beceri: İlgi çekici içerik yazın
Meta açıklamaları, SEO dünyasının ticari jingle'larıdır. SEO uzmanları teknik ve dilbilgisi açısından harika yazarlar olmalı, ancak aynı zamanda akılda kalıcı ve ilgi çekici içerik yazmalıdırlar. 160 karakterin yazması en zor olanlardan biri olabileceğini kim bilebilirdi?
Zengin İçerik Yaz
Makale döndürme ve anahtar kelime doldurma günleri çoktan geride kaldı. Anahtar kelimeler önemlidir, ancak doldurulmak yerine içeriğe serpiştirilmelidirler. Şimdi, genellikle, arama yapan kişinin amacına hitap eden ilgi çekici içerikten daha düşük bir öncelik olarak kabul edilirler.
İçeriğin özgün, ilgi çekici, iyi yazılmış ve yetkili olması gerekir. SEO önemlidir, ancak en etkili ve etkili SEO kampanyası için arama motoru sıralamaları için değil, kullanıcılar için yazmanız gerekir.
Yazmadan önce her zaman kendinize “Bu makalenin arkasındaki amaç nedir?” Diye sorun. Sadece içerik oluşturmak için içerik oluşturmayın. Web sitenizde oluşturduğunuz ve yayınladığınız her şeyin bir amacı olsun.
Bu amaç, yazma stilinizi yönlendirecek ve içeriğinizi nasıl yapılandıracağınızdır.
Bunu tercih edin:
~Anahtar kelime serpildi
~Orijinal içerik
~Bilgilendirici içerik
~Yetkili içerik
Bu değil:
~Anahtar kelime doldurulmuş
~İnce içerik
~Güvenilmez içerik
Gerekli beceri: İlgi çekici içerik yazın
“İçerik kraldır”, diyor SEO dünyası. Günümüzde SEO uzmanları, arama motorlarının kaliteli içeriğe artan bir değer verdiğini ve bunun yalnızca son 5 yılda artmaya devam ettiğini biliyor. Kalite için yazmanız ve arama amacı için yazmanız gerekir. Baskıyı hissederken, web sitenize trafik getiren ilgi çekici içeriği nasıl yazacağımızı biliyoruz.
Dahili Bağlantılar Ekle
Google sitenizi taradığında dahili bağlantılar arar. Google, web sitenizdeki diğer sayfalara bağlantılar bulursa, bunlara da gider. Ancak, Google herhangi bir bağlantı bulamazsa, potansiyel bir kullanıcı gibi basitçe ayrılacaktır.
Dahili bağlantı, yalnızca Google'ın hangi sayfaların en önemli olduğunu bilmesini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda web sitenizde harcanan kullanıcı süresini de artırabilir.
Bunu tercih edin:
~Bir sayfaya dağılmış bağlantı metni olarak doğal cümle parçaları
~İlgili, yardımcı bağlantılar
~Sitenin derinliklerindeki sayfalara bağlantı
Bu değil:
~Optimize edilmiş bağlantı metni
~Bir sayfada çok fazla bağlantı
~Kesinlikle üst düzey sayfalara bağlanma
Gerekli beceri: Problem çözme ve Önceliklendirme
Dahili bağlantılar, hangi sayfaların nereden bağlanacağını belirlemek için çok fazla problem çözme ve önceliklendirme gerektirir. SEO uzmanları, dahili bağlantıların önemini bilir, ancak bunu yürütmek her zaman kolay değildir. Doğal bir şekilde en iyi yerleri ve iç bağlantılara en iyi yaklaşımı gerçekten bulmak zaman, düşünce ve problem çözme yeteneği gerektirir.
Modern Bir Yaklaşım
Modern SEO uzmanı söz konusu olduğunda, işlerimiz kısmen problem çözücü ve kısmen sihirbazdır, Google'ı (ve dolayısıyla müşterilerimizi) mutlu etmek için şapkadan tavşan çıkarmaya (yerleşik ve etkili bir şekilde) çalışır.
Günün sonunda, yaptığımız şey gerçekten oldukça basit: Web sitenizin çevrimiçi olarak görünür olmasını sağlıyoruz ve web sitenizde daha fazla trafik elde edebilmeniz için sizi arama motoru sonuçlarının en üstüne çıkarmak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz. , sırayla, markanızla olası satışlar, satışlar ve daha fazla etkileşim oluşturun.
İşletmeniz için gerçekten bundan daha önemli bir şey var mı?
Ancak bu, arama motoru optimizasyonu buzdağının yalnızca görünen kısmıdır.
Aşağıdaki örneği ele alalım:
Google'da "kedi" araması, Cat (Caterpillar) inşaat ekipmanına ait olan "www.cat.com"u döndürür. Daha sonra bilgi ağına dayalı olarak bilgiyi paylaşarak araştırmacıya bilgi grafiği olarak bilinen şeyi sunar. Bu, kedilere sahip olmakla ilgili soruların bir listesidir. Bilgi grafiğini daha sonra kedilerin YouTube derleme videolarının bir listesi takip eder. Aramamızı "kedi hayvanı" olarak daraltırsak, arama sonuçları daha alakalı olur. Bir araştırmacı şimdi ilk sırada bir Wikipedia makalesi, ardından benzer bir bilgi grafiği, çok sayıda YouTube videosu ve National Geographic'ten evcil kedilerle ilgili bilgiler görüyor.
Bir kedi butiğinin sahibiysem, web sitem neden "kedi" arama motoru sonuçlarında görünmüyor? İnsanlar beni nasıl bulacak? Bir SEO uzmanı çevrimiçi ortamda daha görünür olmamıza yardımcı olmak için ne yapabilir?
SEO uzmanları olarak, web sitenizi (kedi butiği veya başka bir şekilde) “doğru” arama motoru sonuçlarının en üstünde görünmesini sağlamak bizim işimizdir. Bu işle birlikte, sizi çevrimiçi olarak arayan arama yapanların amacını öğrenmek ve anahtar kelimeleri seçmek ve bilgilerinizi web sitenizi tıklayıp ziyaret etmek istemeleri için yeterince çekici bir şekilde sunmak gelir.
10+ yıl önce bu iş, şimdi olduğundan çok daha farklı SEO becerileri gerektiriyordu ve bugünlerde SEO uzmanlarının uzmanlaşması gereken yepyeni bir beceri seti var.
Modern bir uzman şunları yapabilmelidir:
~Karar vermek
~Deli gibi araştır
~Öncelik ver
~Sorun çözme
~İlgi çekici içerik yazın
~İzleyiciyi tanıyın
~Öğren
Bir SEO uzmanının yaptıklarının temellerini incelerken, bu becerilerin bir dizi ortak görev ve strateji için ne sıklıkla geçerli olduğunu göreceğiz.
URL Yapısını İyileştirin
URL'ler basit, açıklayıcı ve okunması kolay olmalıdır. Sıralamalar üzerinde büyük bir etkisi olmasa da, zayıf bir URL yapısı kullanıcı deneyimi için kötüdür ve tıklama oranını düşürür.
Bunu tercih edin:
Bu değil:
Gerekli beceri: Bir karar ver
Bir problemin nasıl çözüleceğine ilişkin pek çok olası doğru cevap vardır. Bu gerçek, bir web sitesindeki URL yapısını değiştirmek söz konusu olduğunda özellikle doğrudur ve SEO uzmanlarının düzinelerce olasılık üzerinde can atmak yerine hızlı bir şekilde iyi bir karar verebilmeleri gerekir.
Başlık Etiketlerini Optimize Edin
Başlık etiketi, oradaki birçok sıralama faktörü söz konusu olduğunda inanılmaz derecede faydalıdır. Arama motoru sonuç sayfasında (SERP) daha büyük ve kalın görünen metindir. Ana anahtar kelimenizi başlığa dahil etmelisiniz (bazıları en başta tartışabilir), doğal bir şekilde akmasını sağlamalı ve şirket adınızı eklemelisiniz. Web sitenizdeki her başlık etiketi benzersiz ve o sayfanın ne hakkında olduğuna özel olmalıdır. Ayrıca tutarlı olun ve her başlık etiketini aynı şekilde yapılandırın.
Başlık etiketi aynı zamanda, arama yapanları sitenize tıklamaya ikna etme fırsatını açan bulmacanın küçük bir parçasıdır.
Bunu tercih edin:
Kedi Dostunuz İçin Kedi Yatakları ve Battaniyeler | En İyi Kedi Butiği
Bu değil:
Kedi uyku aksesuarları – kedi yatakları – kedi Battaniyeleri – Kedi butiği – thebestcatboutique
Gerekli beceri: Deli gibi araştırma yapın ve hedef kitleyi tanıyın
Anahtar kelime araştırması, bir SEO uzmanının ekmek ve tereyağıdır. Arama motorlarında neyi optimize edeceğimizi ve sıralayacağımızı anahtar kelimelerle biliyoruz. Başlık etiketlerini uygun şekilde optimize etmek için önce anahtar kelime araştırmasını tamamlamamız gerekir. Her zaman göz alıcı veya hızlı değildir, ancak uzmanların araştırmadan korkmak yerine onu benimsemesi gerekir.
Başlık Etiketlerini Optimize Edin
Başlık etiketleri, Google için bir başka önemli sıralama faktörüdür. Başlıklarınız sayfanın ana konusunu belirtir, ana hedeflenen anahtar kelimenizi içermeli ve her sayfa için benzersiz olmalıdır. Arama motorlarına içeriğinizin veya sayfanızın ne hakkında olduğunu söylerler.
H1, H2 vb. ile başlayarak başlıklarınızı optimize edin. Her sayfada yalnızca bir H1 olmalıdır ve başlık etiketinizden farklı olabilir, ancak yine de o sayfa için odaklandığınız anahtar kelimeyi eklemek yardımcı olur.
Bunu tercih edin:
Kedi Yatakları
Bu değil:
Yataklar
Gerekli beceri: Deli gibi araştırın ve Önceliklendirin
Başlık etiketlerine benzer şekilde, başlık etiketleri için anahtar kelime araştırması da gereklidir. Ancak şimdi işin diğer tarafına geçiyoruz: önceliklendirme. SEO'da, bir web sitesinde düzeltilmesi gereken birçok şey olabilir ve hepsi bir öncelik gibi görünebilir. Uzmanlar olarak, görevleri öncelik sırasına koymak ve en önemliden en önemsize doğru tek tek nakavt etmek bizim işimiz.
Meta Açıklamaları Dahil Et
Meta açıklamaları, sıralamalarınızı doğrudan etkilemez. Bununla birlikte, sıralamanıza dolaylı olarak yardımcı olabilecek ve unutulmaması veya göz ardı edilmemesi gereken tıklama oranını artırırlar.
Meta açıklama, arama motoru sonuç sayfasında başlık etiketinin altında görünen şeydir. Bu, doğrudan kullanıcı için yazmak ve onları bir rakibin bağlantısı yerine sizin bağlantınıza tıklamaya ikna etmek için birincil fırsatınızdır.
Açıklayıcı ancak kısa olun (sonuçlarda kesilmemesi için 155-160 karakterin altında), ancak bazıları daha uzun kesilmiş bir meta açıklamanın hala aynı derecede etkili olduğunu iddia edebilir. Buradaki amacınız ürünü değil tıklamayı satmaktır.
Bunu tercih edin:
Çok uygun fiyatlarla kaliteli kedi yatakları. İndirimden tasarımcıya, en iyi arkadaşınız için bir kedi yatağı var! Bugün alışveriş yapın!
Bu değil:
Kedi yatakları. Yeni kedi yatakları. Mavi kedi yatakları. Kırmızı kedi yatakları. Büyük kedi yatakları. Büyük kediler için yataklar. Satılık kedi yatakları.
Gerekli beceri: İlgi çekici içerik yazın
Meta açıklamaları, SEO dünyasının ticari jingle'larıdır. SEO uzmanları teknik ve dilbilgisi açısından harika yazarlar olmalı, ancak aynı zamanda akılda kalıcı ve ilgi çekici içerik yazmalıdırlar. 160 karakterin yazması en zor olanlardan biri olabileceğini kim bilebilirdi?
Zengin İçerik Yaz
Makale döndürme ve anahtar kelime doldurma günleri çoktan geride kaldı. Anahtar kelimeler önemlidir, ancak doldurulmak yerine içeriğe serpiştirilmelidirler. Şimdi, genellikle, arama yapan kişinin amacına hitap eden ilgi çekici içerikten daha düşük bir öncelik olarak kabul edilirler.
İçeriğin özgün, ilgi çekici, iyi yazılmış ve yetkili olması gerekir. SEO önemlidir, ancak en etkili ve etkili SEO kampanyası için arama motoru sıralamaları için değil, kullanıcılar için yazmanız gerekir.
Yazmadan önce her zaman kendinize “Bu makalenin arkasındaki amaç nedir?” Diye sorun. Sadece içerik oluşturmak için içerik oluşturmayın. Web sitenizde oluşturduğunuz ve yayınladığınız her şeyin bir amacı olsun.
Bu amaç, yazma stilinizi yönlendirecek ve içeriğinizi nasıl yapılandıracağınızdır.
Bunu tercih edin:
~Anahtar kelime serpildi
~Orijinal içerik
~Bilgilendirici içerik
~Yetkili içerik
Bu değil:
~Anahtar kelime doldurulmuş
~İnce içerik
~Güvenilmez içerik
Gerekli beceri: İlgi çekici içerik yazın
“İçerik kraldır”, diyor SEO dünyası. Günümüzde SEO uzmanları, arama motorlarının kaliteli içeriğe artan bir değer verdiğini ve bunun yalnızca son 5 yılda artmaya devam ettiğini biliyor. Kalite için yazmanız ve arama amacı için yazmanız gerekir. Baskıyı hissederken, web sitenize trafik getiren ilgi çekici içeriği nasıl yazacağımızı biliyoruz.
Dahili Bağlantılar Ekle
Google sitenizi taradığında dahili bağlantılar arar. Google, web sitenizdeki diğer sayfalara bağlantılar bulursa, bunlara da gider. Ancak, Google herhangi bir bağlantı bulamazsa, potansiyel bir kullanıcı gibi basitçe ayrılacaktır.
Dahili bağlantı, yalnızca Google'ın hangi sayfaların en önemli olduğunu bilmesini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda web sitenizde harcanan kullanıcı süresini de artırabilir.
Bunu tercih edin:
~Bir sayfaya dağılmış bağlantı metni olarak doğal cümle parçaları
~İlgili, yardımcı bağlantılar
~Sitenin derinliklerindeki sayfalara bağlantı
Bu değil:
~Optimize edilmiş bağlantı metni
~Bir sayfada çok fazla bağlantı
~Kesinlikle üst düzey sayfalara bağlanma
Gerekli beceri: Problem çözme ve Önceliklendirme
Dahili bağlantılar, hangi sayfaların nereden bağlanacağını belirlemek için çok fazla problem çözme ve önceliklendirme gerektirir. SEO uzmanları, dahili bağlantıların önemini bilir, ancak bunu yürütmek her zaman kolay değildir. Doğal bir şekilde en iyi yerleri ve iç bağlantılara en iyi yaklaşımı gerçekten bulmak zaman, düşünce ve problem çözme yeteneği gerektirir.
Modern Bir Yaklaşım
Modern SEO uzmanı söz konusu olduğunda, işlerimiz kısmen problem çözücü ve kısmen sihirbazdır, Google'ı (ve dolayısıyla müşterilerimizi) mutlu etmek için şapkadan tavşan çıkarmaya (yerleşik ve etkili bir şekilde) çalışır.
Günün sonunda, yaptığımız şey gerçekten oldukça basit: Web sitenizin çevrimiçi olarak görünür olmasını sağlıyoruz ve web sitenizde daha fazla trafik elde edebilmeniz için sizi arama motoru sonuçlarının en üstüne çıkarmak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz. , sırayla, markanızla olası satışlar, satışlar ve daha fazla etkileşim oluşturun.
İşletmeniz için gerçekten bundan daha önemli bir şey var mı?
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,