Mesut
Eski üye
- Katılım
- 19 May 2021
- Mesajlar
- 119
- Tepki
- 13
Native Advertising nedir?
Native Advertising bir diğer adıyla doğal reklamcılık dijital pazarlama sektörünün yükselen trendi olarak dikkatleri çekmektedir. Dijital reklam ajansı olarak hizmet veren firmalar tarafından yoğun olarak tercih sebebi olan doğal reklamcılık; marka ve firmaların eğlenceli ve eğitici içerikleri, doğal bir kurgulama yöntemi ile kullanıcılara sunarak ürün ve hizmetlerin tanıtılması yöntemidir. Native Advertising içerik pazarlaması ve viral pazarlama ile benzerlik göstermekte olan bir dijital pazarlama çeşididir. Doğal reklamcılıkta marka mesajı kullanıcıların ilgili mecra üzerinde ilgilendiği içeriklere doğallığını bozmayacak şekilde entegre edilmektedir. Doğal reklamlar hedef kitleyle etkileşim kurmayı ve kullanıcıların marka ile doğal bir yol ile karşılaşmasını sağlamaktadır.
Doğal reklamcılıkta kullanılan kaynaklar kitle iletişim stratejileri doğrultusunda farklı içerik yöntemlerine entegre olarak, oluşan doğallık neticesinde tüketicilerin okuma alışkanlıklarını bozmadan, onların ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Günümüzde yapılan araştırmalar neticesinde insanların banner, display gibi geleneksel reklam yöntemlerinden oldukça uzaklaştıkları görülmektedir. Bu durum düşünüldüğünde ise marka ve firmaların hedef kitleye ulaşma ve kullanıcı algılarını etkileyerek satışa dönüştürme, marka bilinirliliği kazanma gibi süreçlerde doğal reklamcılık oldukça etkili bir yöntem olmaktadır.
Doğal reklamcılık nasıl yapılır?
Doğal reklamcılığın uygulanışında en temel faktör firma ve marka tarafından oluşturulan ürün ve hizmet tanıtımlarına yönelik içeriklerin reklam havasından uzak olması ve kullanıcıyı bilgilendirici, değer katıcı bilgiler içermesidir. Marka ve firma tarafından oluşturulan bu içeriklerin ise hedef kitlenin ziyaret ettiği sitelerin ara yüzü ve mevcut fonksiyonlarına dahil edilerek reklamın doğal bir içerik olarak algılanmasını sağlamaktır. Oluşturulacak içeriklerin tam anlamıyla site diline, yayın yapılan konularla benzer oluşuna dayanarak, doğal gözükmesi sağlanmalıdır. Yani oluşturulacak içerikler ilgili web sitelerinde normal bir içerik gibi kullanıcılara sunulmalı ve ayrıca reklam alanı içerisinden uzak olmalı, kolay ulaşılabilir olmalıdır. Native Advertising yönteminde genel olarak farklı mecralardaki video ve içeriklerin içerisine ürün yerleştirme şeklinde yapılmaktadır.
Native Advertising uygulamalarında geleneksel banner reklamlar kullanılmamaktadır. Bunun yerine ürün ya da reklamlar doğal olan içerikleri bozmayacak şekilde içeriklerin içerisine yerleştirilmektedir. Doğal reklamcılıkta firma ve markalar hazırladıkları içerikleri yani mesajlarını farklı mecralar üzerinden farklı içeriklerin içerisine yerleştirerek, bunun paylaşılmasına adına yayıncıya ücret ödeyebilmektedir. Bu yöntemin en büyük avantajlarından birisi hedef kitlenin yoğun olarak ziyaret ettiği ve oradaki içerikleri kendi çevresi ile paylaşan kullanıcılarla doğal akışı bozmadan buluşabiliyor olmasıdır. Doğal reklamcılıkta en büyük püf noktalardan biri de sitede yayınlanacak olan içeriğin sade ve anlaşılır olmasıdır. Tamamen bilgi verici, eğlendirici, duyguları harekete geçirici olmalı ve hedef kitlenin beklentilerini karşılayarak, paylaşılabilir olmaya uygun yapıda olmalıdır.
Doğal reklamcılık nerelerde kullanılır?
Doğal reklamcılık temelde internet erişiminin olduğu her web sitede kullanılabilir. Tabi ki ilgili sitenin belirli kalite standartlarında olması kaydıyla. Native Advertising pazarlama modelinde de tıpkı diğer yöntemlerde olduğu gibi ürün ve hizmet içeriğinin türüne göre tercih edilebilecek farklı alan ve içerikler vardır. Doğal reklamcılığın uygulama alanları içerisinde en çok tercih edilen yöntemler ise makale, video, test, oyunlar, sosyal medya paylaşımları ve infografiklerdir. Doğal reklam etkisi yaratma konusunda yoğun bir şekilde kullanılan farklı reklam türleri bulunmaktadır. Yayın içi birimler, ücretli arama birimleri, öneri eklentileri, tanımlı listeleme, kutu içi reklamlar ve özel sınıflandırılamayan birimler doğal reklamların en çok karşılaşıldığı yöntemlerdir. Facebook, Twitter, Google, Yahoo, Recommendation widgets, Amazon, Foursquare, Etsy, In-Ad, Tumblr, Spotify, Flipboard, Onedio, ListeList ve Line.do gibi örnekler doğal reklamcılık konusunda en yoğun kullanılan kaynaklar içerisinde yer almaktadır. Elbette bu alanlar bunlarla sınırlı değildir ve çoğaltılabilmesi mümkündür.
Doğal reklamcılığın faydaları nelerdir?
Native Advertising dijital pazarlama yöntemi markaların hedef kitlelerine ulaşmaları konusunda farklı ve yaratıcı bir yöntem sunmaktadır. Doğal reklamcılık kullanıcılar ile daha yakın ilişkiler kurulabilmesini kolaylaştırmak ve sağlamaktadır. Bu yöntem aracılığıyla markanın vermek istediği mesaj tamamen ilgili ve çevresi ile paylaşımda bulunan kullanıcı grubuna hitap etmektedir. Bu sayede tıklanma oranlarının daha yüksek olması sağlanmaktadır. Doğal reklamların, geleneksel reklam yöntemlerinde olduğu gibi reklam engelleyici programlara takılma ihtimali yoktur. Doğal reklamların en büyük avantajlarından biri de ölçümlenebilir olmasıdır.
Kullanıcıların içeriğe ulaşması ve ilgili içerikte geçirdiği süre, etkileşim, paylaşım gibi durumlar somut olarak gözlenebilmektedir. Ayrıca Native Advertising yöntemi kullanıcı ve marka arasında yüksek bir iletişim vaat etmektedir. Doğal reklamlar banner reklamlara göre ortalama %55 daha fazla görüntüleme almaktadır. Bu yöntemin marka bilinirliğini %85 oranda arttırdığı tespit edilmiştir. Yine doğal reklamlar ile kurulan iletişim sonrasındaki dönüşüm oranları da ortalama %62’lik bir artışa sahip olmaktadır. Eskiden bu yana yoğun bir şekilde kullanıcılar internette banner, pop-up, splash reklamlar ile reklam veren markaların sitelerine istemsiz bir şekilde çekildi. Ancak doğal reklamcılık yönteminde kullanıcılar kendi istekleri ile içeriğe tıklamakta veya izlemekte. Bu da reklam veren marka ve firmaların kullanıcı gözünde daha güvenilir bir algı oluşturmasını sağlamaktadır.
Native Advertising bir diğer adıyla doğal reklamcılık dijital pazarlama sektörünün yükselen trendi olarak dikkatleri çekmektedir. Dijital reklam ajansı olarak hizmet veren firmalar tarafından yoğun olarak tercih sebebi olan doğal reklamcılık; marka ve firmaların eğlenceli ve eğitici içerikleri, doğal bir kurgulama yöntemi ile kullanıcılara sunarak ürün ve hizmetlerin tanıtılması yöntemidir. Native Advertising içerik pazarlaması ve viral pazarlama ile benzerlik göstermekte olan bir dijital pazarlama çeşididir. Doğal reklamcılıkta marka mesajı kullanıcıların ilgili mecra üzerinde ilgilendiği içeriklere doğallığını bozmayacak şekilde entegre edilmektedir. Doğal reklamlar hedef kitleyle etkileşim kurmayı ve kullanıcıların marka ile doğal bir yol ile karşılaşmasını sağlamaktadır.
Doğal reklamcılıkta kullanılan kaynaklar kitle iletişim stratejileri doğrultusunda farklı içerik yöntemlerine entegre olarak, oluşan doğallık neticesinde tüketicilerin okuma alışkanlıklarını bozmadan, onların ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Günümüzde yapılan araştırmalar neticesinde insanların banner, display gibi geleneksel reklam yöntemlerinden oldukça uzaklaştıkları görülmektedir. Bu durum düşünüldüğünde ise marka ve firmaların hedef kitleye ulaşma ve kullanıcı algılarını etkileyerek satışa dönüştürme, marka bilinirliliği kazanma gibi süreçlerde doğal reklamcılık oldukça etkili bir yöntem olmaktadır.
Doğal reklamcılık nasıl yapılır?
Doğal reklamcılığın uygulanışında en temel faktör firma ve marka tarafından oluşturulan ürün ve hizmet tanıtımlarına yönelik içeriklerin reklam havasından uzak olması ve kullanıcıyı bilgilendirici, değer katıcı bilgiler içermesidir. Marka ve firma tarafından oluşturulan bu içeriklerin ise hedef kitlenin ziyaret ettiği sitelerin ara yüzü ve mevcut fonksiyonlarına dahil edilerek reklamın doğal bir içerik olarak algılanmasını sağlamaktır. Oluşturulacak içeriklerin tam anlamıyla site diline, yayın yapılan konularla benzer oluşuna dayanarak, doğal gözükmesi sağlanmalıdır. Yani oluşturulacak içerikler ilgili web sitelerinde normal bir içerik gibi kullanıcılara sunulmalı ve ayrıca reklam alanı içerisinden uzak olmalı, kolay ulaşılabilir olmalıdır. Native Advertising yönteminde genel olarak farklı mecralardaki video ve içeriklerin içerisine ürün yerleştirme şeklinde yapılmaktadır.
Native Advertising uygulamalarında geleneksel banner reklamlar kullanılmamaktadır. Bunun yerine ürün ya da reklamlar doğal olan içerikleri bozmayacak şekilde içeriklerin içerisine yerleştirilmektedir. Doğal reklamcılıkta firma ve markalar hazırladıkları içerikleri yani mesajlarını farklı mecralar üzerinden farklı içeriklerin içerisine yerleştirerek, bunun paylaşılmasına adına yayıncıya ücret ödeyebilmektedir. Bu yöntemin en büyük avantajlarından birisi hedef kitlenin yoğun olarak ziyaret ettiği ve oradaki içerikleri kendi çevresi ile paylaşan kullanıcılarla doğal akışı bozmadan buluşabiliyor olmasıdır. Doğal reklamcılıkta en büyük püf noktalardan biri de sitede yayınlanacak olan içeriğin sade ve anlaşılır olmasıdır. Tamamen bilgi verici, eğlendirici, duyguları harekete geçirici olmalı ve hedef kitlenin beklentilerini karşılayarak, paylaşılabilir olmaya uygun yapıda olmalıdır.
Doğal reklamcılık nerelerde kullanılır?
Doğal reklamcılık temelde internet erişiminin olduğu her web sitede kullanılabilir. Tabi ki ilgili sitenin belirli kalite standartlarında olması kaydıyla. Native Advertising pazarlama modelinde de tıpkı diğer yöntemlerde olduğu gibi ürün ve hizmet içeriğinin türüne göre tercih edilebilecek farklı alan ve içerikler vardır. Doğal reklamcılığın uygulama alanları içerisinde en çok tercih edilen yöntemler ise makale, video, test, oyunlar, sosyal medya paylaşımları ve infografiklerdir. Doğal reklam etkisi yaratma konusunda yoğun bir şekilde kullanılan farklı reklam türleri bulunmaktadır. Yayın içi birimler, ücretli arama birimleri, öneri eklentileri, tanımlı listeleme, kutu içi reklamlar ve özel sınıflandırılamayan birimler doğal reklamların en çok karşılaşıldığı yöntemlerdir. Facebook, Twitter, Google, Yahoo, Recommendation widgets, Amazon, Foursquare, Etsy, In-Ad, Tumblr, Spotify, Flipboard, Onedio, ListeList ve Line.do gibi örnekler doğal reklamcılık konusunda en yoğun kullanılan kaynaklar içerisinde yer almaktadır. Elbette bu alanlar bunlarla sınırlı değildir ve çoğaltılabilmesi mümkündür.
Doğal reklamcılığın faydaları nelerdir?
Native Advertising dijital pazarlama yöntemi markaların hedef kitlelerine ulaşmaları konusunda farklı ve yaratıcı bir yöntem sunmaktadır. Doğal reklamcılık kullanıcılar ile daha yakın ilişkiler kurulabilmesini kolaylaştırmak ve sağlamaktadır. Bu yöntem aracılığıyla markanın vermek istediği mesaj tamamen ilgili ve çevresi ile paylaşımda bulunan kullanıcı grubuna hitap etmektedir. Bu sayede tıklanma oranlarının daha yüksek olması sağlanmaktadır. Doğal reklamların, geleneksel reklam yöntemlerinde olduğu gibi reklam engelleyici programlara takılma ihtimali yoktur. Doğal reklamların en büyük avantajlarından biri de ölçümlenebilir olmasıdır.
Kullanıcıların içeriğe ulaşması ve ilgili içerikte geçirdiği süre, etkileşim, paylaşım gibi durumlar somut olarak gözlenebilmektedir. Ayrıca Native Advertising yöntemi kullanıcı ve marka arasında yüksek bir iletişim vaat etmektedir. Doğal reklamlar banner reklamlara göre ortalama %55 daha fazla görüntüleme almaktadır. Bu yöntemin marka bilinirliğini %85 oranda arttırdığı tespit edilmiştir. Yine doğal reklamlar ile kurulan iletişim sonrasındaki dönüşüm oranları da ortalama %62’lik bir artışa sahip olmaktadır. Eskiden bu yana yoğun bir şekilde kullanıcılar internette banner, pop-up, splash reklamlar ile reklam veren markaların sitelerine istemsiz bir şekilde çekildi. Ancak doğal reklamcılık yönteminde kullanıcılar kendi istekleri ile içeriğe tıklamakta veya izlemekte. Bu da reklam veren marka ve firmaların kullanıcı gözünde daha güvenilir bir algı oluşturmasını sağlamaktadır.