- Katılım
- 27 Ocak 2020
- Mesajlar
- 12
- Tepki
- 4
Open Graph Nedir?
2010 Yılı itibaren Feysbuk’ta uygulanmaya başlamış olan ve Feysbuk botlarını yönlendiren toplumsal medya Seo’sunun bir komut dizinidir. Open Graph kodlarının yararları yardımıyla içeriğinize dair tüm detay kısımları kullananların isteğine nazaran belirlenir. Open Graph, kullanıcının belirlediği görsel, bağlantı, etiket, izahat ve başlık ya da yazar, yapımcı detayları ile içeriğin yayınlanmasını sağlamaktadır. Bu uygulama ile Feysbuk üstünden bir sayfa paylaşıldığında yada beğenildiğinde, bilgilerin üçüncü parti bir şu demek oluyor ki internet adresinden Feysbuk’a iyi mi ulaştığını görebilmek artık mümkün. Open Graph etiketlerini artık birçok toplumsal mecrada görmekteyiz bunların bazıları,
- Twitter’ın kendine ilişkin meta etiketleri olmasına rağmen, Twitter robotları bir sitede Twitter tag’lerini bulamadığı durumlarda Open Graph etiketleri kullanılıyor.
- in
- Google+, bu teknolojiyi kendi yararlarına kullanmaya başlamışlardır.
- WordPress
Open Graph Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Toplumsal medya siteleri artık günümüzde en kuvvetli trafik kaynaklarından biridir bu sebeple toplumsal medya etiketlerini kullanmak günümüz dijital pazarı ve firmalar için büyük ehemmiyet taşımaktadır. Open Graph etiketleri ve etiket dönüşümleri tıklama oranlarını ciddi oranda etkilerken kullanıcılarına büyük bir imkân tanımaktadır. Örnek olarak Feysbuk’ta paylaşılan bir bağlantı sonucunda görünen ön seyretme kısmında istenilenden değişik bir resmin görünmesi benzer biçimde durumlar sıkça yaşanabilir.
Open Graph İmage nedir
Image, geri dönüşüm oranını kim bilir en fazlaca etkileyen unsur fotoğraflardır bu yüzden Feysbuk’ta göstermek istediğiniz fotoğrafı burada belirlemelisiniz. Bunu belirtmezseniz linkiniz paylaşıldıktan sonrasında Feysbuk ya otomatik fotoğraf çekecektir ya da fotoğraf göstermeyecektir.
Open Graph’ı teknik data bilmeden azca bir data birikimi sizi bu durumdan hızlıca kurtarmış olur. Open Graph hakkında bilinmesi ihtiyaç duyulan bazı noktalar vardır bunlar,
- Title şu demek oluyor ki Sayfanın başlığını belirten kısımdır ve title meta tagıyla aynı işlevi görmektedir. 100 karakterden daha uzun yazmamaya dikkat edebilirsiniz.
- Description kısmı HTML meta description benzer biçimde içeriğin özetini göstermektedir. Averaj 200 ile 250 karakter içinde burayı kullanabilirsiniz. Daha çok karakter olursa Feysbuk buna sınırlandırma getirecektir.
- Paylaşılan URL’nin tipini iyi bilmelisiniz. Mesela; Web site, Blog, Movie, Game, Hotel benzer biçimde url çeşitlerinden hangi url bulunduğunu belirlemelisiniz.
Open Graph Meta Etiketleri Hakkında Bilgiler
Open Graph genel olarak toplumsal medya platformunda tamamen etiketleri okuyan bir sistemdir. Bu popüler sistemde sunduğunuz etiketleri okuyarak sizin içeriğinizin ön izlemesini oluşturuyor ve Feysbuk gönderileri çıkartmanıza destek olmaktadır. Eğer sayfanızda Open Graph için oluşturulmuş etiketler yoksa o halde içeriğin ön izlemesi otomatikman oluşturuluyor bu sebeple bu Feysbuk’un Open Graph’dan ilkin kullanmış olduğu bu sistemde olduğu benzer biçimde en düşük geri dönüşleri almanıza sebep oluyor. Peki, Open Graph meta etiketleri nedir,
Open Graph protokolü ile beraber Feysbuk paylaşımlarında sayfanız ile ilgili hangi içeriklerin kullanılacağını belirlemek oldukça yararlı. Yapmamız ihtiyaç duyulan şey web sayfamızın head kısmına aşağıdaki Feysbuk Open Graph meta etiketlerini yerleştirmektir daha çok teknik data gerekmez. Bu etiketlerin hepsi mecburi değildir.
- <meta property=”og:title” content=”Sayfanın başlık ya da kısa tanımı”>
- <meta property=”og:description” content=”Sayfa ile ilgili özet içerik”>
- <meta property=”og:url” content=”Feysbuk’taki gönderiye tıklandığında gidilecek url”>
- <meta property=”og:image” content=”Gönderide kullanılacak resmin url’si örnek: http://www.btdersleri.com/images/r1.jpg”/>
- <meta property=”og:type” content=”article”> Sayfanın türünü belirtmek için yazılır. Article sayfa türünün yazı olduğu mevzusunda data verir.
- <meta property=”fb:admins” content=”Yorum yöneticilerinin profil id’leri”>
- <meta property=”fb:app_id” content=”Var ise Feysbuk uygulama id’si”>
- <meta property=”og:site_name” content=”Site Adı”>
Bu etiketler web sayfası için olup hem de Twitter, Feysbuk, Google+ ile birlikte Schema.org etiketleri de mevcuttur. Üst kısımdaki kodlamayı kendinize nazaran düzenledikten sonrasında head etiketleri içinde uygun bir yere ilave edin. Bu şekilde Open Graph Meta Etiketlerinizi tanımlamış olmuş olursunuz ve web sayfanızın Open Graph kısmını halletmiş olmuş olursunuz.
Twitter Card Kullanımı
Twitter Card’lar genel olarak Twitter’da paylaşılmış olan bağlantıya ilişkin içerikleri görüntülemeye yarar ve sık olarak kullanılmaktadır. Twitter Card bu bağlamda Twitter’da sitenize ilişkin olan bir url paylaşıldıktan sonrasında sitenizde uygulamış olduğunuz meta etiketleri yardımıyla kullanıcılara ve ziyaretçilere daha varlıklı içerik sunma imkânı sağlar. Meta etiketlerinizi kolaylıkla oluşturduysanız bazı testler aracılığı ile url adresini kontrol edebilirsiniz.
Örnek olarak, dev.twitter.com/docs/cards/validation/validator adresindeki kontrol aracında Validate & Apply sekmesinden kontrol etmek istediğiniz url’yi girdikten sonrasında kodların çalışıp çalışmadığını kolaylıkla kontrol edebilirsiniz.
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,