Organik Tıklama Oranı Neden Önemlidir?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Organik Tıklama Oranı Niçin Önemlidir?​

Organik Tıklama Oranı Neden Önemlidir?


Google SERP’in sorgusu görünmüş olduğu şeklinde açık ve kolay olduğu günleri geride bıraktık. Sitenin konumunu ve dönüşümünü etkileyen birçok unsur var. Bu faktörler içinde normal olarak ki “TO” şu demek oluyor ki “Tıklama Oranı” yer verilmiştir.

Tıklama Oranı, internet sayfaları görüntülemeleri ile SERP’e giren tıklamalar arasındaki oranı ifade etmektedir. Belirli bir sorgu için Google Top 10 içinde yer edinen bir site görüntülenir ve sonrasında on kullanıcı bu sorguya göz atar. Bunun yanı sıra bir tek bir tanesi bu web deposu hakkında detayları göndermeye karar vermiştir. Bu durumda tıklama oranı %10 olacaktır. Bu bir tek küçük bir örnekti. Şimdi ise Organik Tıklama Oranının bir site için niçin mühim olduğuna değineceğiz.

Organik Tıklama Oranı Niçin Önemlidir?


Arama standardını çoğaltmak adına Google, sıralama algoritması davranışsal faktörleri de ihtiva eder. Bu faktörler içinde tahmin edeceğiniz suretiyle tıklama oranı da yer verilmiştir. Google Top 10’da alakasız bir sorgu görüldüğü süre bu tür konumlar ve nische için tıkla oranı değerinde bir fazlaca altında olur. Bir süre sonrada site, davranışsal faktörler sebebiyle Google’ın kullanımından çıkacaktır. Son olarak şuna da değinmek istiyoruz: SERP’te Top pozisyonları elde etmek tek başına kafi değildir. Hedef kitlenin bağlantısını da takip etmeniz gereklidir.

SERP’deki Saha Konumu


Kullananların büyük çoğunluğu ilk SERP sayfasındaki internet sayfalarını ziyaret ediyor. Emek harcamalar, kullananların ekrandaki detayları F-form yörüngesi ile okumalarını ve zamanlarının ortalama% 80’ini aynı anda görebilecekleri bilgilere (1 – 5 inci yerleşim bölgeleri) bakarak harcadıklarını göstermiştir. Toplamda, insanların ortalama% 83’ü tercihlerini ilk beş arama sonucuna bırakıyor.

organik tıklama oranı


Başlık Etiketi


Başlık Etiketi, SERP’de bir bağlantı olarak görüntülenen bir metindir. Kullanıcılara sayfa içinde ne olduğu hakkında data verir ve bu sayfanın sorguları ile ilgi düzeyini değerlendirmelerini sağlar. Başlık etiketi, internet sayfası bağlantısını takip edip etmemek için kullanıcı sonucunda bir tesiri vardır. Başlığınıza bir takım anahtar kelime koymayın. İnsanlar için yapın, web tarayıcıları için değil. Kısa, bilgilendirici, okunabilir ve hatta merak uyandırıcı olmalıdır.

Meta Açıklaması


Meta açıklamaları, kullanıcılara sayfada bulacakları şeyin net bir halde anlaşılmasını sağlar. Internet sayfası sahiplerine sitelerini parasız tanıtma fırsatı verir. Bu probleminin örneğini “ABD’de iphone7 satın almak” olarak düşünelim.

ORGAN%C4%B0K-TIKLAMA-ORANI.png


Ilkin sitenin snippet’ini not edin. Kullanıcılara, ikinci derslik web sitesinin snippet’inden daha çok tıklanabilir görünmektedir; burada, belirsiz bir kelimeyi dikkat grabbersiz gözlemleyebiliriz.

Meta açıklamanız, benzersiz bir pazarlama teklifi, orijinal bir düşünce ve önerdiğiniz ürün yada hizmetlerin averaj maliyetini içermelidir. Bu bilgiler ilgili ve yakalamalı.

Varlıklı Snippet’ler


Google, varlıklı snippet’leri uygulamaya geçirdiğinde, önde gelen arama motorlarının tümü schema.org desteğini duyurmak mecburiyetinde bırakıldı. Schema.org, arama motorlarına lüzumlu data sağlamayı ve onlara belirli web sayfası içeriğini net bir halde anlamalarını sağlamayı ve böylece şu anda en uygun arama neticelerini sağlayabilmesini elde etmiştir. Şema işaretlemesi, varlıklı snippet’leri zenginleştirerek sayfanızın SERP’de görüntülenme biçimini mühim seviyede geliştirir.

Varlıklı snippet’ler, site başlığının altına yerleştirilen kısa metinlerdir yada resimlerdir. Kullanıcıları internet sayfası içinde ne olduğu ile ilgili olarak bilgilendirirler. Varlıklı snippet’ler, incelemeler, puanlama, süratli bağlantılar, site bölümleri, gelen etkinlikler, müzik, video, ilgili organizasyonlar, yer, yazarlık içerebilir.

Özetleyecek olursak, kullanıcı dikkatini çekmenin aşağıdaki yollarını kullanarak, tıklama oranınızı ve buna bağlı olarak dönüşüm oranını yükseltme şansınız bulunduğunu belirtmek gerekir.

Siteniz ne kadar tıklanabilir?


Tıklamalar SERP’deki site konumlarına nazaran iyi mi dağıtılır? Niş özellikleri, sorgu uzunluğu, kullanıcı yaşı, cinsiyet, sorgu bölgesi ve talep mevzusu şeklinde çeşitli faktörlere bağlıdır.

Birisi “kulaklık satın almak için” genel bir sorgu ekler ve tüm e-ticaret sitelerini ilk arama neticeleri sayfasında açar. Bunun yerine başka bir kullanıcı daha detaylı bir sorgu girer ve SERP’de birinci yada onuncu sırada olup olmadığına dikkat etmeden kendisiyle en ilgili olan bağlantıyı izler. Ek olarak, bir site konumu, sorguların sayısı ve arama kişiselleştirme şeklinde TO’nun hesaplamasında başka zorluklarla karşılaşabilirsiniz. Tüm bu faktörler her gün değişiyor.

Bu yıl tam hizmet dijital pazarlama ajansı olan Ignite Visibility, Google’daki belirli pozisyonlar için TO’yu belirlemek için TO emek vermesi gerçekleştirmiş oldu. Google’dan 5000 kullanıcı araması çözümleme edildi.

Araştırma bulgularına nazaran tıklama ve izlenme oranı aşağıdaki şeklinde dağıtıldı: İlk site konumu% 44,64 tıklama, ikinci ve üçüncü web sayfaları% 28,92 ve% 28,52 şeklinde neredeyse aynı orana haiz. Üçüncü site konumu birazcık daha düşük bir tıklama oranı sağlar -% 19,50, dördüncü konum TO’su ise% 20’dir. Aşağıdaki pozisyonların hepsi TO’da düşüş göstermektedir. 10. sıranın mühim bir sıçrayışını gözlemliyoruz -% 17,26. Bu, Google SERP’nin altındaki yeriyle açıklanabilir.

serp.png


Bu araştırmaya dayanarak, Google’daki sıralamaların konumu ve tıklama oranları içinde net bir korelasyon bulunduğunu görebiliyoruz. Kullanıcılar, TOP-10 web sayfalarını ikinci sayfa sitelerinden birkaç kez daha tıklarlar. Google SERP’nin 16. sıralamasından sonrasında TO’nun yüzdesinin minimum olacağı öngörülebilir. Bizlere, arama motoru trafiğinin hala yüksek kullanıcı etkileşimi ve etkileşimi bulunduğunu ve TOP-5’in altına yerleştirilen sitelerin TO’su sebebiyle dönüşüm elde edebileceğini söylüyor. Kısaca, siteniz 1. SERP sayfasında 10.sa, başınızı yukarı kaldırın, oyunda mısınız. Şimdi yapmanız ihtiyaç duyulan her şey yerini iyi korumaktır, bundan dolayı yerini kaybetmez.

Bu araştırma, web geliştiriciler için büyük ehemmiyet taşır zira tıklama oranının iyi mi çalıştığına ilişkin güncel verileri alıyor ve siteleri daha kullanıcı dostu hale getirmek için sitelerini iyi mi iyileştirebileceklerini anlıyorlar. Vakaları takip edin, zamanında düzenlemeler yapın ve başarı göstermiş olun!
 
Üst Alt