rucoder
Eski üye
- Katılım
- 5 Nis 2022
- Mesajlar
- 221
- Tepki
- 0
Pazarlama Nedir?
Pazarlama nedir sorusunun cevabı bakış açısına, kişilere ve sektörlere bağlı olarak değişkenlik gösterir. Hukuk, finans, iktisat ve tüketicilerin her biri ve hatta her değişik sektör pazarlamayı değişik bir halde tanımlayabilir. Pazarlamanın pek oldukca tanımı, mal ve hizmetlerin üretimi ile başlayıp mal yada hizmetler tüketiciye yada kullanıcıya ulaştığında sonlanmış olan bir süreç olarak ifade edilebilir.
Günümüzde pazarlama aslen bir ürün yada hizmet için bir fikirle adım atar ve tüketicinin ürünü kapsamlı bir halde değerlendirmek için kafi zamanı olduğunda sonlanır, bu aylar yada seneler sonrasında olabilir. Bu tanımdaki kilit sözcük “süreç”tir ve pazarlama bu çerçevede, ürünü-hizmeti araştırmayı, tanıtmayı ve satışını gerçekleştirmeyi ihtiva eder.
Pazarlama, müşterilerin gereksinimlerini karşılayan mal ve hizmetlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, dağıtılması ve tanıtılması süreci olarak da tanımlanabilir.
Pazarlama; pazar araştırmasını, yeni ürün geliştirmeyi, dağıtımı, reklamı, promosyonu, ürün iyileştirmeyi vs. birleştirir. Bu disiplin, pazar ve tüketici davranışlarının incelenmesine odaklanır ve müşterilerin talep ve gereksinimlerini karşılayarak müşterileri çekmek, kazanmak ve elde tutmak (marka sadakati aşılamak) için şirketlerin ticari yönetimini düzenler.
Pazarlama Süreci Nedir?
Pazarlama süreci, hedef müşterilerin gerekseme ve isteklerini belirleyerek ürün ve hizmeti müşteriye kar elde etmek için ulaştırma sürecidir. Pazarlama; fiyatlandırma, promosyon ve dağıtım yardımı ile satın alan ve organizasyonel gereksinimleri karşılayan kimlik, mal ve hizmetlerin geliştirilmesi sürecini de muhteva eder.
Pazarlama süreci / terimi dört boyutta ele alınabilir:
► Birincisi, hedefler oluşturmak ve elde etmektir. Bir kar kuruluşunun temel amacı kar etmektir. Bu amaca ulaşmak için şirket uzun solukta her yıl iş yapmayı planlamaktadır. Kâr amacı gütmeyen bir kuruluşun hedefleri ise, büyük farklılıklar gösterir.
► İkinci husus, müşterinin firmanın tüm faaliyetlerinin odak noktası olması gerektiğidir. Müşterinin talep ve gereksinimleri devamlı olarak çözümleme edilmelidir. Bu odaklanma olmadan satın alan, rekabetçi bir firmadan alternatif bir ürün yada hizmeti kolayca seçebilir.
► Üçüncü tarafı, değişimi kolaylaştıran tüm faaliyetlerdir. Dört alanda sınıflandırılabilen tüm denetim edilebilir pazarlama unsurlarını ihtiva ederler: Ürün, fiyat, dağıtım ve promosyon.
► Ve tanımın son yönü iş ortamıdır. Pazarlamanın tamamen birbiriyle ilişkili ve değişen bir dış ve iç ortamda var bulunduğunu gösterir.
Pazarlama Tanımları
Wikipedia: Pazarlama, şirketlerin ürün yada hizmetlere satın alan ilgisi yaratma sürecidir. Satış tekniklerinin, iş iletişiminin ve iş geliştirmenin temelini oluşturan stratejiyi oluşturur. Şirketlerin kuvvetli satın alan ilişkileri kurduğu ve müşterileri ve kendileri için kıymet yarattığı entegre bir süreçtir.
Amerikan Pazarlama Derneği: Pazarlama, müşteriler, müşteriler, ortaklar ve genel olarak cemiyet için kıymeti olan tekliflerin oluşturulması, iletilmesi, sunulması ve değiş tokuşu için etkinlik, kurumlar dizisi ve süreçleridir.
Peter Drucker: Pazarlama, satıştan oldukca daha kapsamlı değildir; {hiç de} hususi bir etkinlik değildir. Tüm işi kapsar. Nihai netice açısından, şu demek oluyor ki müşterinin bakış açısından görülen işin tamamıdır. Bundan dolayı pazarlama için kaygı ve mesuliyet, işletmenin tüm alanlarına nüfuz etmelidir.
Philip Kotler: Pazarlama, bireylerin ve grupların, ürünler yaratarak ve değiş tokuş ederek ve başkalarıyla kıymet vererek gerekseme duyduklarını ve istediklerini elde ettikleri toplumsal süreçtir.
Bartles: Pazarlama, toplumun, tüketim gereksinimlerini karşılamak için, engellemeler altında – teknik-ekonomik ve etik-sosyal etkileşim içinde olan katılımcılardan oluşan dağıtım sistemlerini geliştirdiği süreçtir; bunlar, piyasa ayrımlarını çözen ve değişimle sonuçlanan işlemleri, tüketimleri yada döngüleri yaratır.
Jay Conrad Levinson:Pazarlama, işletmenizin, işletmenizin bir parçası olmayan kişilerle kurduğu herhangi bir iletişimdir. Pazarlama bununla birlikte büyüleyici kılan gerçektir. Pazarlama, insanların fikirlerini değiştirmelerini sağlama sanatıdır. Pazarlama, işletmenizden kar elde etmeniz için bir fırsat, topluluğunuzdaki yada sektörünüzdeki öteki işletmelerle ortaklaşa iş yapma şansı ve kalıcı ilişkiler kurma sürecidir.
Jon Jantsch:Pazarlama, sizi tanımaya, beğenmeye ve güvenmeye gereksinim duyan birini kazanmaktır.
Chartered Pazarlama Enstitüsü:Pazarlama, Alan kişi gereksinimlerinin kârlı bir halde belirlenmesi, öngörülmesi ve karşılanmasından görevli yönetim sürecidir.
Wharton School:Pazarlama, ürün, hizmet ve düşünce talebini tahmin etme, yönetme ve karşılama sürecidir.
Bu tanımlar ışığında: Pazarlama, iyi mi yazışma kuruyorsun, markan nedir, dizaynın nasıldır, fiyatlandırman nedir, pazar araştırman ne durumdadır, tüketici psikolojisine hakim misin, etkinlik ölçümü benzer biçimde sual ve mevzuları ele alan kapsamlı bir süreçtir.
Pazarlamanın Temel Unsurları
✔ Ürün. Bir ürüne haiz olmak anahtardır ve dolayısıyla pazarlamayla ilgili her şeyin köküdür. Yapılacak en iyi şey, ürün yada hizmetinize hem tüketicilerin gerekseme ve motivasyonlarına hem de ürünün tüketiciye iyi mi yarar sağlayacağına bakılırsa karar vermektir.
✔ Yer. Stratejik satış bölgeleri, bir çevrimiçi mağazadan (e-ticaret) birden oldukca kent ve ülkedeki fizyolojik mağaza kanalına kadar her şey olabilir. Dağıtım stratejisinin amacı, potansiyel müşterilerin ürünlere / hizmetlere kolay erişimini sağlamak ve satın alma süreci süresince iyi bir şirket deneyimi sunmaktır.
✔ Fiyat. Ürün ve hizmetlerimizi iyi mi fiyatlandıracağımız, pazarlama stratejisi içinde son aşama mühim bir karardır. Elde etmeyi umduğumuz marj, kendimizi hangi hedef pazara sunmak istiyoruz benzer biçimde soruları yanıtlar.
✔ Promosyon. Bu, ürün yada hizmetimizin faydalarını ve özelliklerini pazara yaymak için gerçekleştirdiğimiz tüm pazarlama ve yazışma eylemlerini ifade eder. Satışlar bu şekilde arttırılır.
Pazarlama Niçin Önemlidir?
Pazarlama temel düzeyde, müşterilerinizi anlama ve onlarla ilişkiler kurma ve sürdürme süreci olduğundan büyüklüğü ne olursa olsun bir kuruluşun başarısının anahtarıdır. Pazarlama niçin önemlidir sorusuna şu yanıtlar verilebilir:
● Pazarlama, şirketlerin / bireylerin mallarını yada hizmetlerini müşterilerin haberdar olabileceği pazara sunmalarına destek verir.
● Pazarlama teknikleri, birçok insanoğlunun belirli bir üründen haberdar olmasını sağlayarak pazarını genişletir.
● İleri düzey pazarlama becerileri, bir ürünü sempatik hale getirebilir, dolayısıyla niş sektöre hakim olabilir.
● Pazarlama, şirketlerin, zamanı vardığında mallarını satabilecekleri potansiyel müşterilerin bir listesini oluşturmalarına destek verir.
● Pazarlama, şirketlerin pazarlama taktiklerini daha geniş bir kesime ulaşmak için kontrol etmelerine ve optimize etmelerine destek verir. Bu, akılda kalıcı başlıklar bulmayı ihtiva eder.
● Pazarlama, ürününüzü kuvvetli bir marka haline getirir, bundan dolayı pek oldukca şahıs ona erişebilir.
● Tertipli pazarlama, insanları ne yaptığınızdan haberdar eder ve artık her gün insanlara izahat yapmanız gerekmeyecektir.
Pazarlama Stratejisi Nedir?
Strateji olmadan hayatınızın hiçbir alanında başarıya ulaşamazsınız. Aynı şey pazarlama için de geçerlidir. Pazarlama, işin öteki tüm yönlerinden değişik, bağımsız bir etkinlik değildir. Aksine; yaratıcılık, finans, satış ve teknik departmanların işbirliğini içeren ortak bir çabayı ifade eder.
Temel anlamda, bir pazarlama stratejisi, satış faaliyetinizin tüm yanlarını çözümleme eder ve tüm departmanların neler olup bittiğini bilmesini sağlayacak şekilde birleştirir. Dolayısıyla, bir pazarlama stratejisi, kuruluşun mevcut kaynaklara odaklanmasına ve satışları çoğaltmak ve rakiplere nazaran kaldıraç elde etmek için potansiyeli mümkün olan en iyi şekilde kullanmaya olanak veren süreçtir.
Pazarlama Stratejisi Niçin Önemlidir?
Pazaralama Stratejisi önemlidir. Şundan dolayı pazarlama stratejisi satışların her aşaması için uyum ve bütünlük sağlama mevzusunda destek verir. Organizasyonel verimliliği arttırır. Mesela büyük bir şirkette ürün geliştirme ekibi, en ilgili pazarlama mesajını vermek için reklam departmanı ile el ele işleri yürütür. Pazarlama stratejisi büyük yada minik bir firmanın, hedef kesime bir satış mesajı iletmek için kaynaklarını etkin bir halde kullanmasına destek verir.
➊ Kaynak Kullanımı
Bir pazarlama stratejisinin işlevlerinden biri, bir hedef kitleyi belirlemek ve o kesime ulaşmanın en verimli yollarını belirlemektir. Pazar araştırması, pazarlama kaynaklarının reklam mesajını iletmek için en iyi şekilde iyi mi harcanabileceğini belirlemek için yapılır. Hangi mesajın en etkili bulunduğunu belirlemek için de araştırma yapılır. Sonunda, pazarlama stratejisi, yatırım sonrası en yüksek gelir getirisini elde etmek için firmanın mali ve personel kaynaklarının en iyi şekilde iyi mi kullanılacağını rafine eder.
➋ Etkili Bütçe Kullanımı
Bir pazarlama stratejisinin bir başlangıç noktası, evvelde belirlenmiş bir süresi ve bir bütçesi vardır. Pazarlama stratejisi olmasaydı, şirketiniz reklamları rastgele zamanlarda, rastgele ortamlarda yerleştirir ve hangi neticeleri bekleyeceğini anlamazdı. Bir pazarlama stratejisi, reklamcılık programı için bütçe belirlemeye destek verir ve ek olarak planın ne kadar gelir oluşturacağını belirlemek için kullanılacak kriterleri oluşturur. Bir pazarlama stratejisi, reklam harcamalarının açık uçlu bir teklif olmasını engeller ve gelecekteki pazarlama kampanyalarında daha çok gelir elde etmek için kullanılabilecek başarı göstermiş pazarlama yaklaşımlarını belirlemeye çalışır.
➌ Değişimleri Takip Etmek
Teknoloji, ürünlerin görünümünü ve işlevselliğini değiştirir ve satın alan gereksinimlerindeki değişimler, sizin ve rekabetin işlerinizi iyi mi yapılandırdığını etkisinde bırakır. Bir pazarlama stratejisi, bu değişimleri tanımlar ve şirketinizi rekabetçi hale getirmeye destek olacak potansiyel fiil planlarını önerir. Pazarlama stratejisi, satın alan satın alma eğilimlerini belirler ve bunu rekabetçi bir analizle birleştirerek şirketinizin gelecekte iyi mi bir seyir izleyeceğini belirlemenize destek verir.
➍ Büyümeye Destek
Şirketiniz geliştikçe, gelir ve boyut olarak da büyümelidir. Bir pazarlama stratejisi, büyümeden etkilenen alanları belirlemeye destek verir ve satın alan gereksinimlerini karşılamak için bir plan meydana getirmeye destek verir. Mesela, pazarlama stratejiniz, en yeni ürününüzün oldukca başarı göstermiş olacağı yeni pazarları belirleyebilir. Alan kişi gereksinimlerindeki ve coğrafi dağıtım gereksinimlerindeki değişimleri belirleyerek, pazarlama stratejisi şirketinizin büyümesi için planın bir parçası haline gelir.
Pazarlama Stratejisi Türleri
Pazarlama tek bir strateji değil, birçok değişik teknik ve taktiğin bir kombinasyonudur. Bilmenizde fayda olacak bazı temel pazarlama stratejilerinden bazıları şunlardır:
★Dijital Pazarlama (E-Pazarlama), yalnızca dijital ortamda bir strateji geliştirmeye odaklanan pazarlama disiplinidir.
★Direkt Pazarlama, belirli bir hedef kitle tarafınca bir sonucu tetiklemeyi amaçlayan, direkt ve iki yönlü iletişime dayalı bir kampanya türüdür.
★E-posta Pazarlama, geri dönüş açısından en karlı ve etkili tekniklerden biridir. Organik olarak, hedef kitlenize e-posta göndermekten ibarettir, bundan dolayı, segmentlerinizi de iyi tanımladığınızdan güvenilir olmanız gerekir.
★Mobil Pazarlama, yalnızca mobil platformlara (şu demek oluyor ki akıllı telefonlar ve tabletler) odaklanan tüm pazarlama kampanyalarını ve eylemlerini bir araya getiren geniş bir kavramdır.
★ Viral Pazarlama, her firmanın hayalidir; bir kişiden diğerine çılgınca yayılır ve inanılmaz derecede uzağa gidebilir.
★ Performans Pazarlaması, reklamverenlere yalnızca elde edilmiş sonuçlar için ödeme yapmaları icap ettiğini güvence eden çeşitli pazarlama yöntem ve tekniklerini tatbik eden bir metodolojidir.
★ İçerik Pazarlaması, nitelikli trafik çekmek için kıymetli içerik meydana getirmeye odaklanır.
E-Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlama, web pazarlaması yada çevrimiçi pazarlama; bu kelimelerin tümü E-Pazarlama için anlamdaş olarak kullanılmaktadır. Bunun anlamı, ürün yada hizmetlerin web kullanılarak pazarlanmasıdır. Müşterileri ve işletmeleri birbirine bağlamak için değişik teknolojiler kullanılır. Bilhassa teknoloji çağlarında e-pazarlama, değişik firmaların pazarlama stratejilerinin oldukca mühim bir parçası haline gelmiştir.
E-Pazarlama Niçin Önemlidir?
► Büyük yada minik birçok işletme, çeşitli özellikler ve birçok avantaj sebebiyle e-pazarlamayı kullanır.
► Maliyetini gazete reklamları ve reklam panoları benzer biçimde geleneksel pazarlama medyasıyla karşılaştırırsanız, oldukca daha ucuz ve etkilidir.
► Oldukca sınırı olan kaynaklarla geniş bir hedef kesime ulaşabilirsiniz.
► Ufak işletme sahipleri artık videoların görüntülenmesi, oluşturulan e-posta sayısı ve bağlantıya meydana getirilen tıklama benzer biçimde birçok şeyi çözümleme edebilir. En önemlisi, bizlere e-pazarlama sonucunda işin ne kadar satış yapıldığını söyler.
► Günün 24 saati, haftanın 7 günü ve senenin 365 günü çalışabilir.
► Ufak işletmelerin başarısının arkasındaki ana sır, takip başarısızlığının ortadan kaldırılmasıdır. İş hacminizden otomatik pazarlama sistemine kadar bir oldukca açıdan sağlanan otomasyon ve analizler, hangi alanların iyileştirilmesi ve hangi ürünün durdurulacağı hakkında hususi olarak uyarlanmış bilgiler de sağlar.
E-Pazarlama Avantajları
E-pazarlamanın mühim avantajlarından bazıları:
➽ Anında Cevap. İnternet pazarlamasının cevap oranı anlıktır; mesela, bir şey yüklersiniz ve viral olursa anlık geri dönüşler alırsınız.
➽ Uygun Maliyetli. Öteki reklam medyasına kıyasla oldukca daha ucuzdur.
➽ Daha Azca Riskli. Daha düşük maliyetlerle reklam emekleri yapılabilir.
➽ Daha Fazla Veri Toplama. Bu şekilde, müşterileriniz hakkında oldukca çeşitli verileri toplama mevzusunda büyük bir kabiliyete haiz olmuş olursunuz.
➽ Etkileşimli. Dijital pazarlamanın mühim yönlerinden biri, oldukca etkileşimli olmasıdır. İnsanlar yorumlarını bırakabilir ve hedef pazarınızdan geri bildirim alırsınız.
➽ Kişiselleştirilmiş Pazarlamanın Yolu. Çevrimiçi pazarlama, doğru planlama ve pazarlama stratejisi ile kişiselleştirilmiş pazarlamanın kapısını açar, müşterilere bu reklamın direkt kendisiyle konuştuğunu hissettirilebilir.
➽ Ulaşılabilirlik. Çevrimiçi dünyanın ve e-pazarlamanın güzelliği, dünyanın her yerinden erişilebilir olmasıdır.
E-Pazarlamanın Dezavantajları
➽ Teknolojiye Bağımlı. E-Pazarlama tamamen teknolojiye ve internete bağımlıdır; hafifçe bir kopukluk tüm işinizi tehlikeye atabilir.
➽ Dünya Çapında Rekabet. Ürününüzü çevrimiçi olarak piyasaya sürdüğünüzde, her yerden erişilebilir olduğundan küresel bir rekabetle karşı karşıya kalırsınız.
➽ Gizlilik ve Güvenlik Sorunları. Gizlilik ve güvenlik sorunları oldukca yüksektir bundan dolayı verilerinize hepimiz erişebilir.
➽ Daha Yüksek Şeffaflık ve Fiyat Rekabeti. Gizlilik ve güvenlik sorunları yüksek olduğunda, saydam olmak için para harcamanız gerekir. Daha yüksek şeffaflıkla fiyat rekabeti de artar.
➽ Bakım maliyeti. Hızla değişen teknolojik ortamla, hızla gelişen teknolojinin hızına bakılırsa devamlı olarak ayak uydurmanız gerekir ve bakım maliyeti kimi zaman oldukca yüksektir.