rucoder
Eski üye
- Katılım
- 5 Nis 2022
- Mesajlar
- 221
- Tepki
- 0
Rakip Şirket Analizi Iyi mi Yapılır?
İnternetin yaşamımıza girmesi ve süratli ilerleyişi ile tecim ve pazarlama da bu gelişime kayıtsız kalmadı. Klasik ve geleneksel tecim ya da pazarlama anlayışına haiz olan firmalar ve kuruluşlar web ortamında dijital pazarlama için emekler yapmaktadır. Küresel web ortamı işletmelere daha çok kişiye ulaşmak ve satışları artırma mevzusunda mühim katkılar sağlamış oldu. Ek olarak işletmelerin büyümesi mevzusunda da bir fırsat sundu.
İşletmelerin faaliyetlerini artırma ve etkili pazarlama stratejileri üretip yürütebilmek için öncelikle rakip şirket analizi yapmanız gerekmektedir. Bunu yaptıktan sonrasında ise eksiklerinizi belirleyerek bu eksikleri gidermeniz gerekmektedir. Bunu yapmanız doğru dijital pazarlama stratejileri ile firmanızı daha üst sıralara taşıyarak hedeflediğiniz başarıyı kolaylıkla elde edebilirsiniz. Rakip şirket analizi ve eksiklerinizi belirlerken size destek olacak teknikleri bu yazımızda paylaşacağız.
Rakiplerin ve Firmanın Pazar Paylarını Çıkarma
Rakiplerinizin ve kendi firmanızın pazar paylarını çıkartın. Böylece sektördeki mevcut yerinizi belirlersiniz. Bunu yapmak dijital pazarlama stratejilerini üretmekte yapılması ihtiyaç duyulan ilk yoldur.
Rakip Firmalar ve Kendi Firmanız Içinde Kıyaslamalar Yapın!
Rakiplerinizin ve kendi pazar paylarını belirledikten sonrasında yapmanız ihtiyaç duyulan ikinci şey ise bu tarz şeyleri kıyaslamaktır. Rakip firmaların ve kendi firmanızın pazar paylarında yaptığınız araştırmaya bakılırsa onların sattıkları ürünler ve kendi firmanızın sattığı ürünler içinde bir karşılaştırma yapın. Bunu yaptıktan sonrasında artı ve eksi puanlarınızı hesaplayın. Hangi mevzularda eksiklerinizin bulunduğunu bu şekilde kolaylıkla bulabilirsiniz. Rakip firmaların işletme politikaları, pazarlama şekilleri ve iş süreci benzer biçimde mevzularda analizler yapın. Bu da eksiklerinizin bütünsel olarak belirlenmesini sağlar.
Üretilen Stratejileri Uygulama
Yukarıda saydığımız şekilleri yaptıktan sonrasında kendi firmanız için stratejiler üretin. Üretmiş bulunduğunu bu stratejileri sırasıyla uygulayın. Oluşturduğunuz stratejileri uygularken en oldukca tamamlanmamış olduğunuz alandan adım atmak oldukça önemlidir. Pazar payını artırma mevzusunda eksiklerin belirlenmesi ve bunların yok edilmesi aslen tüm saydığımız yöntemler içinde en mühim olan mevzudur. Tüm bu eksiklerinizin farkına varın bu tarz şeyleri gidermek için kendi çözüm önerilerinizi üretin. Oluşturduğunuz stratejilerin başarısız olabileceğini göz ardı etmeyin. Yaşayacağınız başarısızlıkları ve olumsuzlukları giderebilmek açısından oluşturmuş olduğunuz stratejilere yedek stratejiler üretmelisiniz. Bilhassa bu stratejileri uygularken yaşayabileceğiniz kriz anları için yedek strateji üretmek oldukça yararlı olacaktır. Oluşturduğunuz tüm stratejileri uygularken firmanıza bütünsel olarak yaklaşın. Tüm departmanlarda mevcud problem ve eksiklikleri tespit ederek bu tarz şeyleri gidermek için çözümler üretin. Bu aşamada ortak emekler yapmakta oldukça önemlidir.