Mesut
Eski üye
- Katılım
- 19 May 2021
- Mesajlar
- 119
- Tepki
- 13
Referrer Domain ve Linked Domain İlişkisi
Web siteler için linkleme çalışmaları oldukça önemlidir. Çünkü bir sitesinin dışarıdan almış olduğu linkler, hem site trafiğine hem de sitenin arama motorlarındaki sıralamasına etki etmektedir. SEO çalışmaları içerisinde yapılan bu linkleme çalışmaları gün geçtikçe farklı boyutlar kazanmaktadır. İlk başlarda site dışı sayfalardan alınan linklerin sayısal çoğunluğu büyük önem taşırken; artık site dışı sayfalardan alınan linklerin kalitesi büyük önem taşımaktadır. Yani artık linkleme çalışmalarının niteliği ve niceliği arasındaki uyumluluk önemli hale gelmiştir.
Site dışı linkleme çalışmalarının yapılmaya başlandığı ilk zamanlarda, hatta yakın bir tarihe kadar; başka bir web sitesinin, direkt olarak domain uzantınıza yönlendirme yapması yeterli görülmekteydi. Ancak süreç ilerledikçe bu durumda değişmeye başladı. Zamanla ana sayfanıza yapılan yönlendirmelerin yanında; diğer alt sayfalarınıza ve hatta makaleler içerisinden sitenize yapılan yönlendirmeler önem kazanmaya başladı. Site dışı link inşası çalışmalarının önemli olduğuna dair açıklamaların yapıldığı ilk zamanlarda; sadece sayıca fazla link almanın önemi üzerinde durulmaktaydı. Eskiden web siteleri ve bloglar için en uygun linkleme stratejisi, alınabildiği kadar çok Backlink alınması yönündeydi. Şuan ise site dışı linkleme çalışmalarında “Referrer Domains ve Linked Domains” arasındaki uyumluluk önem kazanmıştır. Sürecin bu şekilde evrilmesindeki en büyük etken hiç şüphesiz, Google’ın sitelere verdiği PageRank değerinin kaldırılması olmuştur. Hatırlanacağı üzere Google PageRank Algoritması ile web sitelere, aldıkları link sayısına göre 0-10 arasında bir değer puanı vermekteydi. Ancak yapılan Black Hat SEO çalışmaları sonucu, Google bu algoritmanın kötüye kullanıldığını fark etmiş ve bu güncellemenin geçerliliğini sonlandırmıştır. O zaman Referrer Domain ve Linked Domain’in ne demek olduğuna ve aralarındaki uyumluluğu nasıl algılamak gerektiğine bir göz atalım.
Referrer Domain Nedir?
Referrer Domain en kısa anlamıyla; tüm link almış olduğunuz sitelerin sayısını ifade etmektedir. Yani; bir web sitesi üzerinden alınan çok sayıdaki link sayısını değil, farklı web sitelerden alınan link sayısını ifade etmektedir. Daha da anlaşılır olması adına örneklendirmek gerekirse; Referrer Domain, tek bir web siteden alınan 10 farklı link sayısını önemsememektedir. Kaideye alınan durum; farklı web sitelerdenden alınmış olan tekil yönlendirmelerin sayısıdır.
Linked Domain Nedir?
Linked Domain terimi; bir web sitesinin link ile yönlendirme yaparak, referans olduğu farklı web siteleri ifade etmektedir. Yani başka sitelere ait linkleri, kendi sitenizde bulundurmanızdır. Site üzerinden verilecek, farklı web sitelere ait link çıkışlarının “dofollow” olarak yapılması katkı sağlayacak olan durumdur. Sitelerde verilen linkler, dofollow veya nofollow olarak verilmektedir. İkisi arasındaki farkı kısaca özetlemek gerekirse; dofollow olarak verilen site linkleri, sitenin hem trafiğini artırır hem Google sıralamasının yükselmesine yardımcı olur. Nofollow olarak verilen site linkleri ise site trafiğinin artmasına katkı sağlar ancak Google sıralamasının yükselmesi adına pek fazla katkı sağlamaz.
Referrer Domain ve Linked Domain Uyumluluğunun Önemi
Yukarıda yapılan tanımlamalar neticesinde; Referrer Domain için alınan link sayısı, Linked Domain için ise alınan linklerin kalitesi olarak özet yapılabilir. Peki, bu iki faktör arasındaki uyumluluk neden önemlidir? Bunu da kısaca açıklayalım.
Bir sitenin Referrer Domainler üzerinden Backlink almasını önemli kılan iki faktör vardır. Bunlar: site içi trafiği arttırmak ve arama motorları sıralamalarında üst sıralara çıkabilmektir. Yani kendi sitenize Referrer Domainler üzerinden yönlendirme alırken, Backlink’in bahsedilen bu iki durumu da barındırması gerekmektedir. Bu da sayıca fazla Referrer Domain ve dofollow olarak verilmiş Linked Domainler alınması ile mümkündür. Yani sadece sayısal olarak fazla link alınıyor olması, Backlinklerin kaliteli olduğu anlamına gelmemektedir.
Yazı içerisinde genel olarak bahsettiğimiz gibi eskiden çok fazla Backlink alınıyor olması, önem derecesi yüksek ve yeterli bir durum olarak görülüyordu. Ancak bugün bir sitenin sadece aldığı link sayısı değil; hangi web sitelerden, hangi sayfalardan, ne kadar sık ve hangi anahtar kelimeler üzerinden link aldığı önemli olmuştur. Bu da arama motorlarının artık sadece niceliğe değil niteliğe de ne kadar önem verdiğinin göstergesidir. Site dışı SEO çalışmalarından istenilen verimi elde edebilmek için alınan Backlinkler’in durumu çok önemlidir. Aldığınız Backlink’i hangi sebeple, hangi siteden ve ne yararla aldığınıza dikkat etmelisiniz. Bir siteden alınacak Backlink’in dofollow Linked Domain olması sizin için çok önemlidir. Referrer Domain ve Linked Domain arasındaki uyumu kesinlikle göz ardı etmeyin.
Web siteler için linkleme çalışmaları oldukça önemlidir. Çünkü bir sitesinin dışarıdan almış olduğu linkler, hem site trafiğine hem de sitenin arama motorlarındaki sıralamasına etki etmektedir. SEO çalışmaları içerisinde yapılan bu linkleme çalışmaları gün geçtikçe farklı boyutlar kazanmaktadır. İlk başlarda site dışı sayfalardan alınan linklerin sayısal çoğunluğu büyük önem taşırken; artık site dışı sayfalardan alınan linklerin kalitesi büyük önem taşımaktadır. Yani artık linkleme çalışmalarının niteliği ve niceliği arasındaki uyumluluk önemli hale gelmiştir.
Site dışı linkleme çalışmalarının yapılmaya başlandığı ilk zamanlarda, hatta yakın bir tarihe kadar; başka bir web sitesinin, direkt olarak domain uzantınıza yönlendirme yapması yeterli görülmekteydi. Ancak süreç ilerledikçe bu durumda değişmeye başladı. Zamanla ana sayfanıza yapılan yönlendirmelerin yanında; diğer alt sayfalarınıza ve hatta makaleler içerisinden sitenize yapılan yönlendirmeler önem kazanmaya başladı. Site dışı link inşası çalışmalarının önemli olduğuna dair açıklamaların yapıldığı ilk zamanlarda; sadece sayıca fazla link almanın önemi üzerinde durulmaktaydı. Eskiden web siteleri ve bloglar için en uygun linkleme stratejisi, alınabildiği kadar çok Backlink alınması yönündeydi. Şuan ise site dışı linkleme çalışmalarında “Referrer Domains ve Linked Domains” arasındaki uyumluluk önem kazanmıştır. Sürecin bu şekilde evrilmesindeki en büyük etken hiç şüphesiz, Google’ın sitelere verdiği PageRank değerinin kaldırılması olmuştur. Hatırlanacağı üzere Google PageRank Algoritması ile web sitelere, aldıkları link sayısına göre 0-10 arasında bir değer puanı vermekteydi. Ancak yapılan Black Hat SEO çalışmaları sonucu, Google bu algoritmanın kötüye kullanıldığını fark etmiş ve bu güncellemenin geçerliliğini sonlandırmıştır. O zaman Referrer Domain ve Linked Domain’in ne demek olduğuna ve aralarındaki uyumluluğu nasıl algılamak gerektiğine bir göz atalım.
Referrer Domain Nedir?
Referrer Domain en kısa anlamıyla; tüm link almış olduğunuz sitelerin sayısını ifade etmektedir. Yani; bir web sitesi üzerinden alınan çok sayıdaki link sayısını değil, farklı web sitelerden alınan link sayısını ifade etmektedir. Daha da anlaşılır olması adına örneklendirmek gerekirse; Referrer Domain, tek bir web siteden alınan 10 farklı link sayısını önemsememektedir. Kaideye alınan durum; farklı web sitelerdenden alınmış olan tekil yönlendirmelerin sayısıdır.
Linked Domain Nedir?
Linked Domain terimi; bir web sitesinin link ile yönlendirme yaparak, referans olduğu farklı web siteleri ifade etmektedir. Yani başka sitelere ait linkleri, kendi sitenizde bulundurmanızdır. Site üzerinden verilecek, farklı web sitelere ait link çıkışlarının “dofollow” olarak yapılması katkı sağlayacak olan durumdur. Sitelerde verilen linkler, dofollow veya nofollow olarak verilmektedir. İkisi arasındaki farkı kısaca özetlemek gerekirse; dofollow olarak verilen site linkleri, sitenin hem trafiğini artırır hem Google sıralamasının yükselmesine yardımcı olur. Nofollow olarak verilen site linkleri ise site trafiğinin artmasına katkı sağlar ancak Google sıralamasının yükselmesi adına pek fazla katkı sağlamaz.
Referrer Domain ve Linked Domain Uyumluluğunun Önemi
Yukarıda yapılan tanımlamalar neticesinde; Referrer Domain için alınan link sayısı, Linked Domain için ise alınan linklerin kalitesi olarak özet yapılabilir. Peki, bu iki faktör arasındaki uyumluluk neden önemlidir? Bunu da kısaca açıklayalım.
Bir sitenin Referrer Domainler üzerinden Backlink almasını önemli kılan iki faktör vardır. Bunlar: site içi trafiği arttırmak ve arama motorları sıralamalarında üst sıralara çıkabilmektir. Yani kendi sitenize Referrer Domainler üzerinden yönlendirme alırken, Backlink’in bahsedilen bu iki durumu da barındırması gerekmektedir. Bu da sayıca fazla Referrer Domain ve dofollow olarak verilmiş Linked Domainler alınması ile mümkündür. Yani sadece sayısal olarak fazla link alınıyor olması, Backlinklerin kaliteli olduğu anlamına gelmemektedir.
Yazı içerisinde genel olarak bahsettiğimiz gibi eskiden çok fazla Backlink alınıyor olması, önem derecesi yüksek ve yeterli bir durum olarak görülüyordu. Ancak bugün bir sitenin sadece aldığı link sayısı değil; hangi web sitelerden, hangi sayfalardan, ne kadar sık ve hangi anahtar kelimeler üzerinden link aldığı önemli olmuştur. Bu da arama motorlarının artık sadece niceliğe değil niteliğe de ne kadar önem verdiğinin göstergesidir. Site dışı SEO çalışmalarından istenilen verimi elde edebilmek için alınan Backlinkler’in durumu çok önemlidir. Aldığınız Backlink’i hangi sebeple, hangi siteden ve ne yararla aldığınıza dikkat etmelisiniz. Bir siteden alınacak Backlink’in dofollow Linked Domain olması sizin için çok önemlidir. Referrer Domain ve Linked Domain arasındaki uyumu kesinlikle göz ardı etmeyin.
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,