Responsive Site Kullanmanız için 10 Gerçek

webmaster

İçerik Editörü
Katılım
19 Eki 2019
Mesajlar
328
Tepki
154
İnternet dünyasının, geleceği olarak görülen responsive siteler, sizleri yeteri kadar ikna etmeyi başaramadıysa yazının sonunda bu bakış açınızı bütünüyle değiştireceksiniz.
mockup-654585_1280-768x510.jpg

  1. Responsive Site Tasarımları SEO’ya Yardımcı Olur
Sitelerinizin, arama motorlarında yüksek sıralarda bulunmaması eminiz ki canınızı sıkmaktadır. Fakat neden yüksek sıralamalarda bulanamadığınızı hiç analiz etmeyi denediniz mi? Analiz etmeden dahil sitenizin yanıt verme hacminin düşüklüğünden kaynaklandığını aklınızda bulundurmalısınız.

Birçok anahtar kelimede, rakiplerinize karşı haklı bir üstünlüğünüz bulunsa da tasarımınız yüzünden kendi potansiyelinizi küçültmektesiniz.

Google, geçtiğimiz aylarda yaptığı duyurularda artık mobil indeksleme önceliğinde çalışmasına karar kılmıştı. Yani sitelerin, mobil versiyon özellikleri tarama yönünden daha öncelikli yer alacak. Tabi arama eğilimlerinin değişmesi, mevcut algoritmaları da tamamen değiştirecek.

İnsanların, mobil cihazlardan aramalar yaptığı yapılan istatiksel analizlerde ortaya çıktı ve bu duruma daha fazla kayıtsız kalmanın mantıksız olacağına kanaat getirildi.

responsive seo


  1. Hızlı Mobil Siteler Kullanıcıları Cezbediyor
Yapılan bazı istatiksel araştırmalarda, internet kullanıcılarının web sitelerinden tasarım yönünden beklentilerinin olduğu gibi hızlı olmalarının da büyük bir tercih kriteri oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Eğer ki kullanıcılar tarafından siteniz ortalama 2 saniyeden daha kısa sürede yükleniyorsa, büyük ihtimalle olumlu geri bildirimler alacaksınız. Aksi bir durumdaysa, geri tuşuna basarak hakkınız olan hiti başka bir siteye bağışlamış olacaksınız.

responsive arama


  1. Kullanıcılar Mobil Cihazlardan Alışveriş Yapıyor
Eskiden, internetten bir şeyler sipariş etmek, birtakım şüpheler ve endişeler çağrıştırmış olsa da günümüzde yakaladığı ivmeyle birlikte popülerliğini her geçen gün arttırıyor. Artık ihtiyaç duyulan ürünler, en kolay erişimin sağlandığı ve reklam olanaklarının üst noktalar olduğu mobil platformlardan satın alınıyor.

Kimi kullanıcılar ise mevcut ürün incelemelerini mobilden yaparlarken, ürün satın alma işleminin bilgisayarlar tarafından yapılmasının daha güvenli olduğuna kanaat getiriyor. Fakat her iki koşulda da mobil trafik gönderimi, üst noktalara erişiyor. Çünkü ürün seçerken geçirdiğiniz zaman ile ürün siparişini vermek için harcadığınız zaman arasında açık ara bir fark bulunuyor. İkinci yöntemde dakikalar içinde siparişinizi verirken, ilk yöntemden saatlerce hatta günlerce aradığınız ürünü keşfetmeye çalışabiliyorsunuz.

Mobil platformlardan gerçekleşen en üst düzey satın alma eğilimleri, Cyber Monday ( Siber Pazartesi) ile Black Friday ( Kara Cuma) günlerinde gerçekleşti. Mobil satışlar her kategoride zirveyi göğüslediler. Satış rakamlarında 4 milyar doların üzerinde bir harcama yapıldı ve alım trafiğinin yaklaşık %68’ine sahip oldu. Eğilimin zamanla daha üst noktalara erişeceği de aşikâr.

mobil alışveriş


  1. Siteniz Ortalamanın Altındaysa İşinizi Kaybedeceksiniz
Kulağa hiç hoş bir şey gibi gelmese de gerçeklik payı son derece yüksek. Sitenizin iyi çalışmadığını varsayarsak dolaylı olarak kullanıcılardan da olumlu geri bildirimler alınmayacağında fikir birliği sağlanabilecektir. İnsanların %57’si, bir işletmeyi seçerken sitesinin kullanım kolaylığı ve standartlarını yüksek oranda önemsiyorlar. Bu durum firmalara, daha fazla güven duymalarını sağlıyor ve işlerine önem verdiklerini gösteriyor.

Mobil platformlardan sitelerinize erişim sağlayabilecek kullanıcılar, kötü bir kullanıcı deneyimi yaşadıkları takdirde, sizleri arkadaşlarına önerme olasılıkları düşecek hatta feragat bile edebilecekler.

hit


  1. Mağazadaki Ürünler ve Hizmetler için Şeffaf Olunuz
İnsanlar, sitenizde yer alan ürün veya hizmetleri, hızlı bir şekilde almayacaktırlar. Bu nedenle yanıltıcı bilgiler ve vaatlerde bulunmanız, itibarınızı zedeleyecektir. Ürünleri ve hizmetleri, sadece inceleyecekler ve araştırmaları yine emsal siteler üzerinde yapacaklar. Ürünler ve hizmetler konusunda akıllarda oluşturabileceğiniz en ufak kurnazlık, diğer sitelerden fark edilecektir. Satın alma eğilimi, belirli ürün incelemelerinin araştırılmasını gerekli kılmaktadır.

şeffaf


  1. Responsive Siteler = Yüksek Dönüşüm Oranları
Markalar tarafından, mobil ziyaretçiler düşünülerek yapılacak responsive tasarım, dönüşüm oranlarını fazlasıyla arttıracaktır. Responsive temalara geçiş, tek başına yüksek bir dönüşüm oranını garanti etmez. Ancak insanlar arasında PR olacak tekliflerde bulunmanız, projenizin ışık hızında yayılmasına fırsat tanıyacaktır.

seo


  1. Mobil Site Alternatifine Göre Daha Ucuz
Responsive sitelere sahip olmak ve oluşturmak, ayrı mobil siteler oluşturmaktan daha ekonomiktir. Çünkü, responsive site için sitenizin bir sürümünü oluşturmanız gerekecektir. Yapacağınız geliştirme faaliyetleri ekonomik ve getirisi de bir o kadar yüksek olunca, hayır demeniz mantıksız olacaktır.

yüksek


  1. Mobil Arama İtibarı Marka Yaratabilir
İnsanların, büyük bir kısmı yerel hizmet araştırmalarında, çevrimiçi olarak bir şeyler ararlar. Ardından farklı türden web sitelerine tıklama eğilimi gösterirler. Sonrasındaysa tek bir mağazayı, şahsi olarak ziyaret etme kararı alırlar. Yani işletme sitenizin, mobil arama sonuçlarından olumlu geri bildirimler alması ziyaretçilerin %88’ine yakınının, 24 saat içinde yeniden sitenize ziyaret gerçekleştirmesine aracılık edecektir. Fakat iyi bir geri bildirim yaratmayan siteler, kullanıcıların aklından silinip gidecektirler.

arama


  1. Webmaster Bakış Açısı Kullanıcı Deneyimine Dönüşür
Normal şartlarda, SEO’ydu, backlinkti derken giriştiğiniz çabalar, responsive tasarımla birlikte kullanıcı deneyimini önemser bir hale bürünecektir. Bu eğilime girmeniz için adeta zorlayacaktır. Sitenize bundan sonra kullanıcıların gözünden bakıyormuşçasına yaklaşacak ve optimizasyon olanaklarını daha yararlı duruma getirmek için çabalayacaksınız.

su


  1. Sizden Küçük İşletmeler Bunu Yaptı
Yapılan araştırmalar ışığında, küçücük işletmelerin bile responsive tasarımlar kullandıkları görülmektedir. Fakat halen istenilen aşamalarda değildirler. Küçük işletmelere ait sitelerin sadece %17’si mobil kullanıcı deneyimini gözetmektedir. Bu durumu fırsata çevirmemeniz için hiçbir problem gözükmemektedir. Düşük bir yatırım sağlayarak, sektörel rakiplerinizden bir adım daha öne geçerek rekabetin lideri dahi olabilirsiniz. Fakat sadece bazı şeylerin farkına, onlardan daha başka bakmanız gerekmektedir.

Responsive Siteler Tarihsel Değişim
Mobil kullanıcı dostu bir profile sahip olmayan site sahibiyseniz, artık web sitelerinin %83’ü arasındasınız. Bu nedenle de responsive tasarım grubuna girmenizin zamanı artık geldi. Zirveyi hedeflemekteyseniz. Sizler de %83’lük kısmı terk edip %17’lik avantajlılar sınıfına girmelisiniz.
 
Üst Alt