Mesut
Eski üye
- Katılım
- 19 May 2021
- Mesajlar
- 119
- Tepki
- 13
Link İnşası stratejilerimizi geliştirirken , dikkat edilmesi gereken birden çok faktör var artık hepimiz bunların farkındayız. Başlıca, anchor text dağılımı, link otoriteleri, link kronolojisi, no follow / do follow optimizasyonu gibi..
Link alırken , link stratejilerimizi oluştururken dikkat etmemiz gereken bir diğer önemli husus tabi ki sektörümüze, kategorimize uygun linkler almak ( doğal görünmesi şartı ile ) elbette hiç bir rakibimiz bize link vermeyecektir. “Google’u anlamak” diye blog tutmaya başladığım günden beri dile getirdiğim bir durum var. Örnek vermek gerekirse bir hosting firmasısınız ve link inşaası çalışmalarına başladınız tabi ki alakalı olarak teknoloji linkleride sizin için uyacaktır fakat nokta atış yapmak istiyorsanız mesela bir hosting şenliğine sponsor olmak, o hosting şenliği sayfasından link almak gibi.. Nasıl ki insanlar sizin orada sponsor olmanızla sizi tanıyacak sevecek ve güven duyacaktır. Aynı şekilde Google’ da direk kategorinizden alacağınız linklere ekstra bir değer verecektir.
SMİLARWEB TOOL
İlk olarak vereceğim yöntem sizlere çok altarnetif sunmayacak, fakat bir fikir oluşturacaktır. SmilarWeb isimli tool ile bizlere sitemize benzer siteler sunuluyor. Benzer olarak sadece rakip değil, alakalı haber siteleri ve bloglarda çoğu zaman çıkıyor.
burada free kısımda belli sayıda benzer site görebiliyoruz fakat benzerin benzeri benimde benzerim olabilir taktiği ile gidersek bu siteleri çoğaltabiliriz, mesela webmastersitesi.com benzer site olarak çıktı, girip tekrar webmastersitesinide analiz edersem smilarweb üzerinden daha çok site ve elde edebilirim. Bu sizin yaratıcılığınıza göre şekillenmeli aslına bakarsanız.
ADWORDS DİSPLAY PLANNER
Bu vereceğim method biraz daha geçerli. Örneğin SEO kelimesi ile ilgili backlink almak için kategorime uygun site arıyor olayım.
Bu şekilde bir sorgu ile arama yaptığımızda ( fikir istediğimizde) karşımıza oldukça dolu ve tatmin edici bir panel açılacak, Aslında AdWords reklamlarında kullanılan bu panel bizim link inşaası çalışmalarımızda bize yardımcı olacak nasıl mı ? Buyrun görelim ;
Açılan pencerede Reklam Fikirlerinin altında , Konular kısımlı bir tab var, burası mevcut kelimede mevcut girdiğiniz siteye hangi kategorilerde reklam verirseniz daha iyi dönüş alırsınız diyor google, bizde diyoruz ki mevcut kelimede mevcut siteyi bu kategori içerisindeki konulara dahil sitelerden link alırsam daha sağlıklı olur. Mesela bu örnekte 3 adet kategori verdi bana, alakalıdan alakasıza doğru. Ve tabi bu kategorilerinde alt kategorileri mevcut, şöyle ki ;
Yani çıkaracağımız sonuç ben ilk önerdiği kategoriye tıkladığımda bana 8 adet kategori / alt kategori veriyor. Bu örnekte bana verdikleri, İnternet , > İnternet – Arama Motoru, İnternet – Web Servis, İnternet- Web Portal, İnternet – Servis Sağlayıcı gibi..
Bunlar dışında ekstra ekstra backlink ihtiyacım var diyorsak, yine bir üst kategoride diğer önerilerede girerek, farklı kategorilere erişebilir. Sadece bu tool ile bile bir çok çıkarımlar yapabiliyor. Kategorinize uygun site bulmak ve bu sitelerden link almak kısmı artık size kalıyor.
Link alırken , link stratejilerimizi oluştururken dikkat etmemiz gereken bir diğer önemli husus tabi ki sektörümüze, kategorimize uygun linkler almak ( doğal görünmesi şartı ile ) elbette hiç bir rakibimiz bize link vermeyecektir. “Google’u anlamak” diye blog tutmaya başladığım günden beri dile getirdiğim bir durum var. Örnek vermek gerekirse bir hosting firmasısınız ve link inşaası çalışmalarına başladınız tabi ki alakalı olarak teknoloji linkleride sizin için uyacaktır fakat nokta atış yapmak istiyorsanız mesela bir hosting şenliğine sponsor olmak, o hosting şenliği sayfasından link almak gibi.. Nasıl ki insanlar sizin orada sponsor olmanızla sizi tanıyacak sevecek ve güven duyacaktır. Aynı şekilde Google’ da direk kategorinizden alacağınız linklere ekstra bir değer verecektir.
SMİLARWEB TOOL
İlk olarak vereceğim yöntem sizlere çok altarnetif sunmayacak, fakat bir fikir oluşturacaktır. SmilarWeb isimli tool ile bizlere sitemize benzer siteler sunuluyor. Benzer olarak sadece rakip değil, alakalı haber siteleri ve bloglarda çoğu zaman çıkıyor.
burada free kısımda belli sayıda benzer site görebiliyoruz fakat benzerin benzeri benimde benzerim olabilir taktiği ile gidersek bu siteleri çoğaltabiliriz, mesela webmastersitesi.com benzer site olarak çıktı, girip tekrar webmastersitesinide analiz edersem smilarweb üzerinden daha çok site ve elde edebilirim. Bu sizin yaratıcılığınıza göre şekillenmeli aslına bakarsanız.
ADWORDS DİSPLAY PLANNER
Bu vereceğim method biraz daha geçerli. Örneğin SEO kelimesi ile ilgili backlink almak için kategorime uygun site arıyor olayım.
Bu şekilde bir sorgu ile arama yaptığımızda ( fikir istediğimizde) karşımıza oldukça dolu ve tatmin edici bir panel açılacak, Aslında AdWords reklamlarında kullanılan bu panel bizim link inşaası çalışmalarımızda bize yardımcı olacak nasıl mı ? Buyrun görelim ;
Açılan pencerede Reklam Fikirlerinin altında , Konular kısımlı bir tab var, burası mevcut kelimede mevcut girdiğiniz siteye hangi kategorilerde reklam verirseniz daha iyi dönüş alırsınız diyor google, bizde diyoruz ki mevcut kelimede mevcut siteyi bu kategori içerisindeki konulara dahil sitelerden link alırsam daha sağlıklı olur. Mesela bu örnekte 3 adet kategori verdi bana, alakalıdan alakasıza doğru. Ve tabi bu kategorilerinde alt kategorileri mevcut, şöyle ki ;
Yani çıkaracağımız sonuç ben ilk önerdiği kategoriye tıkladığımda bana 8 adet kategori / alt kategori veriyor. Bu örnekte bana verdikleri, İnternet , > İnternet – Arama Motoru, İnternet – Web Servis, İnternet- Web Portal, İnternet – Servis Sağlayıcı gibi..
Bunlar dışında ekstra ekstra backlink ihtiyacım var diyorsak, yine bir üst kategoride diğer önerilerede girerek, farklı kategorilere erişebilir. Sadece bu tool ile bile bir çok çıkarımlar yapabiliyor. Kategorinize uygun site bulmak ve bu sitelerden link almak kısmı artık size kalıyor.