Seo nedir?
Bu yazımızda seo nedir? Sorusunu yanıtlayacağız. Bu sayede bir bilinmeze daha cevap vermiş olacağız. Seo’yu en genel şekilde arama motorlarında yükselişi sağlamak için yapılan çalışma olarak tanımlayabiliriz.
Teknik bir tanımla istiyorum derseniz. Seo (Search engine optimization) sitenizi belirli düzeyde optimize ederek arama motorlarında ki yükselişinizi sağlayacak işlemlerinin bütününe verilen addır. Bu çalışmalar iki basamaktan oluşur. İç seo (On Page Seo) ve Dış Seo (Of Page Seo) olarak. İç seo’da yapılan çalışmalar sitenizi tekrardan düzenleyerek arama motorlarının sizi fark etmesini sağlamanın yanı sıra kullanıcılarınızdan sizden maksimum fayda sağlamasını amaçlar. Bu sayede markanızın değeri artarken, daha fazla ziyaretçi sitenizi ziyaret eder bu da dolaylı olarak daha fazla müşteri demektir.
Dış seo size bir örnekle hızlı bir şekilde anlatalım. Küçük bir işletmesiniz fakat verdiğiniz hizmet fazlasıyla kaliteli sektörde ki rakiplerinizden hizmet olarak çok öndesiniz. Dış seo burada devreye giriyor. Ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını sosyal medya, tanıtım yazıları, backlink sağlayarak yapılması demektir. Yani kurumunuz ve firmanıza otoriter siteler tarafından öneriliyor bu da insanların size daha hızlı ve daha çabuk şekilde ulaşması demek. En iyi reklam kulaktan kulağa yayılmadır. Dış seo’da amaç insanların sizden daha hızlı bir şekilde haberdar olarak sizleri arkadaşlarınıza önermesi demek. İsterseniz bu konuyu daha ayrıntılı bir şekilde inceleyelim.
Seo Nasıl Yapılır?
Seo çalışmaları ikiye ayrılı yukarıda da belirtiğimiz üzer bunlar iç seo çalışmaları ve dış seo çalışmalarıdır. İç seo çalışmalarında sektörünüzle ilgili en çok aranan kelimeler de ve anahtar kelimelerinizde üst sıralara çıkmanız amaçlanır. Bu amaçla anahtar kelimeleriniz tekrardan düzenlenirken yüksek aranma hacmi olan kelimelere yönelik çalışmalar yapılır.
Dış seo çalışmalarında ise dışarıdan size ziyaretçi akımı yaratılır. Bunun için Sosyal medya çalışmaları, tanıtım yazıları ve backlink sağlanır. İsterseniz tüm bunları birer alt konu halinde inceleyelim.
Sosyal Medya: Sosyal medya da sizin sektörünüze ait ürün ve ihtiyacı olan kitle belirlenir. Bu kitleye yönelik paylaşımlar düzenlenerek sitenize bu kullanıcılar yönlendirilir.
Tanıtım Yazıları: Sektörün otoriter sitelerinde, firmanızı ve sunduğunuz hizmeti anlatan yazılar yayımlanır.
Backlink: Sektörün otoriter sitelerinden kurumunuza yönelik link çıkışı sağlanır.
Genel anlamda çalışmalar bu yöndedir fakat sadece bunlarla sınırlı değildir. Her Seo uzmanın kendine ait gizli teknikleri vardır.
Bu yazımızda seo nedir? Sorusunu yanıtlayacağız. Bu sayede bir bilinmeze daha cevap vermiş olacağız. Seo’yu en genel şekilde arama motorlarında yükselişi sağlamak için yapılan çalışma olarak tanımlayabiliriz.
Teknik bir tanımla istiyorum derseniz. Seo (Search engine optimization) sitenizi belirli düzeyde optimize ederek arama motorlarında ki yükselişinizi sağlayacak işlemlerinin bütününe verilen addır. Bu çalışmalar iki basamaktan oluşur. İç seo (On Page Seo) ve Dış Seo (Of Page Seo) olarak. İç seo’da yapılan çalışmalar sitenizi tekrardan düzenleyerek arama motorlarının sizi fark etmesini sağlamanın yanı sıra kullanıcılarınızdan sizden maksimum fayda sağlamasını amaçlar. Bu sayede markanızın değeri artarken, daha fazla ziyaretçi sitenizi ziyaret eder bu da dolaylı olarak daha fazla müşteri demektir.
Dış seo size bir örnekle hızlı bir şekilde anlatalım. Küçük bir işletmesiniz fakat verdiğiniz hizmet fazlasıyla kaliteli sektörde ki rakiplerinizden hizmet olarak çok öndesiniz. Dış seo burada devreye giriyor. Ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını sosyal medya, tanıtım yazıları, backlink sağlayarak yapılması demektir. Yani kurumunuz ve firmanıza otoriter siteler tarafından öneriliyor bu da insanların size daha hızlı ve daha çabuk şekilde ulaşması demek. En iyi reklam kulaktan kulağa yayılmadır. Dış seo’da amaç insanların sizden daha hızlı bir şekilde haberdar olarak sizleri arkadaşlarınıza önermesi demek. İsterseniz bu konuyu daha ayrıntılı bir şekilde inceleyelim.
Seo Nasıl Yapılır?
Seo çalışmaları ikiye ayrılı yukarıda da belirtiğimiz üzer bunlar iç seo çalışmaları ve dış seo çalışmalarıdır. İç seo çalışmalarında sektörünüzle ilgili en çok aranan kelimeler de ve anahtar kelimelerinizde üst sıralara çıkmanız amaçlanır. Bu amaçla anahtar kelimeleriniz tekrardan düzenlenirken yüksek aranma hacmi olan kelimelere yönelik çalışmalar yapılır.
Dış seo çalışmalarında ise dışarıdan size ziyaretçi akımı yaratılır. Bunun için Sosyal medya çalışmaları, tanıtım yazıları ve backlink sağlanır. İsterseniz tüm bunları birer alt konu halinde inceleyelim.
Sosyal Medya: Sosyal medya da sizin sektörünüze ait ürün ve ihtiyacı olan kitle belirlenir. Bu kitleye yönelik paylaşımlar düzenlenerek sitenize bu kullanıcılar yönlendirilir.
Tanıtım Yazıları: Sektörün otoriter sitelerinde, firmanızı ve sunduğunuz hizmeti anlatan yazılar yayımlanır.
Backlink: Sektörün otoriter sitelerinden kurumunuza yönelik link çıkışı sağlanır.
Genel anlamda çalışmalar bu yöndedir fakat sadece bunlarla sınırlı değildir. Her Seo uzmanın kendine ait gizli teknikleri vardır.
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,