LegionTR
Eski üye
- Katılım
- 31 Ara 2017
- Mesajlar
- 960
- Tepki
- 1
Arama motoru optimizasyonu olarak bilinen SEO kavramı son yıllarda popülerliğini hayli arttırmış durumda. Ticari bir sektör haline de gelmiş bulunan SEO, tüm site sahiplerinin ilgilendiren bir konu. Sitelere girilen içeriklerin arama motorlarında üst sıralarda yer alması için her site sahibinin dikkat etmesi gereken hususlar var.
Özellikle, yayınlanan makalelerde SEO için dikkat edilmesi gereken birden çok husus yer almakta. Bu yazımızda da SEO uyumlu makale yazmak için neler yapmalı ve nelere dikkat etmeliyiz, bunlardan bahsedeceğim.
SEO’ya Uygun Makale Nasıl Yazılır?
SEO Eklentilerinin Kullanılması
Öncelikle WordPress gibi bir içerik yönetim sistemi kullanıyorsanız, muhakkak bir SEO eklentisini sitenize entegre etmek ve eklentinizin ayarlarını doğru olarak yapmalısınız. WordPress için bilinen en popüler SEO eklentisi Yoast SEO ve All in One SEO‘dur. Bu iki eklentiden birini sitenize yüklemeniz ve gerekli ayarları doğru şekilde yapmalısınız.
Bu eklentileri yükleyip, eklenti için gerekli ayarları yaptıktan sonra, yazılarınızın altında eklentiye dair bir bölüm daha açılacaktır. Burada belirtilen açıklama bölümünde anahtar kelimenin belirtilmesi, anahtar kelimenin başlık ile uyumlu olması çok önemlidir. Arama motorları sonuçlarında bu başlık ve açıklamalar doğrudan yer alır.
Önemli: Arama sonuçlarında görülen sayfa başlığının en az üç kelimeden ve 30 harften oluşması yararınıza olacaktır. Açıklama bölümünde ise maksimum karakter sayısı 160 ile sınırlıdır. 160’ı geçtiği durumlarda arama sonuçlarında 161’inci harf görülmeyeceği için doldurulması gereksizdir. Sayfa başlığı ise en fazla 60 kelimeden oluşması gerekir.
Yazılan Makalenin Doyurucu Olması
Yazılarınızın minimum karakter uzunluğunun 300 kelimeden oluşması SEO için önemli kriterlerden. Tabii ki 300 kelime yazmak için de yırtınmanın, anlamsız veya tekrarlayan cümlelerle okuyucuyu sıkmanın da bir getirisi olmayacaktır. Sayfadaki hemen çıkma oranını yükseltmek, tamamen okuyucunun sıkılarak sayfayı terketmesinden kaynaklanmaktadır…
Başlıkların(H1,H2, H3…) Doğru Kullanılması
Sayfa başlıklarının düzgün kullanılması da SEO’ya uygun bir makale yazmanın şartlarındandır. Başlık kullanmaktan çekinmemek, kullanılan başlıkların da birbirini takip eden cinsten olması gereklidir. Burda söylemek istediğim H1 bir başlığın altında H3 kullanıp, ardından H2 kullanmaktır. Bu sakıncalıdır. Doğru kullanımı H1, ardından H2 ve sonra H3 şeklinde olmalıdır.
Sayfa başlıklarında kullanılan kelimelerin anahtar kelime içermesi de SEO açısından önemlidir. Google, Yandex, Bing gibi arama motorları yazınızın bulunduğu sayfadaki başlıkları inceleyebilecek yapıya da sahiptir. Ayrıca düzgün başlık yapılandırmasına sahip yazıda, okuyucu aradığı bilgiyi daha rahat bulur. İlgi çekici başlıklar, doyurucu makaleler doğurmaktadır.
Anahtar Kelimelerin Doğru Seçilmesi
Anahtar Kelime Planlayıcısından Yardım Almak
Anahtar kelimelerin doğru şekilde seçilmesi için birden fazla yöntem vardır. Öncelikle Google Adwordsyardımıyla kelimelerin aranma hacmi çıkarılmalıdır. Burada hedeflenen rekabetin düşük, aranma hacminin yüksek olduğu kelimeleri bulabilmektir. Adword’un bu uygulamasına Google’a Anahtar Kelime Planlayıcı yazarak ulaşılabilir.
Yukarıda, Anahtar Kelime Planlayıcı kullanılarak aratılan seo uyumlu makale kelimesinin aranma hacmi ve rekabet düzeyi görünmektedir. Aylık ortalama 100-1000 arasında bir aranma hacmi bulunan bu anahtar kelimenin rekabet düzeyinin düşük olması yazınızın daha üst sıralarda yer alabileceğini gösterir. Rekabetin yüksek olduğu durumlarda sadece SEOya uygun makale yazmak yeterli gelmeyebilir.
Alternatif Anahtar Kelimeler Üretmek
Örneğin, “seo uyumlu makale” anahtar kelimesi için, “seo uyumlu tanıtım yazısı”, “seo uyumlu yazı”, “seo uyumlu içerik” gibi birden çok alternatif üretilebilir. Bu şekilde kullanılan alternatif anahtar kelimeler, farklı şekilde olan aranmaları da sitenize çekebilmektedir. Siteniz alternatif farklı anahtar kelimelerde ziyaretçi çektikçe, anahtar kelimenizde de yükselmeniz muhtemeldir.
Alternatif Anahtar Kelimeleri bulabilmek için benim izlediğim en kolay yol, Google’a anahtar kelimemi yazarak arama yapmaktır. Çıkan sonuçların aşağısında, sayfanın en altında anahtar kelimeleriniz ile ilgili diğer aramalar görülebilmektedir.
Anahtar Kelimeyi Genişleterek Aranmayı Daraltmak
Başlığa bakınca atomu parçalayacakmış gibi hissettiniz değil mi Başlıkta açıklamak istediğim(açıklamaya çalıştığım) anahtar kelimenizi uzatmanızdır. Böylelikle rekabeti çok daha aşağılara düşürerek, arama motorlarının verdiği sonuçları azaltırsınız. Bu da sayfanızın daha rekabetsiz bir sorguda, daha üst sıralara çıkmasına vesile olur.
Yine bir örnekle açıklayayım: seo uyumlu makale kelime öbeği yerine, seo uyumlu makale nasıl yazılır gibi bir anahtar kelime kullanılması, sonuçları azaltacak, rekabeti düşürecek ve ilgili yazınızın daha üst sıralarda yer almasını sağlayacaktır.
Anahtar Kelimeye Vurgu Yapılması
Anahtar kelimenizi oluşturduktan sonra, seoya uygun makale yazarken dikkat edilmesi gerekenlerden bir diğeri de yazı içerisinde yer verilen bu anahtar kelimenin kalınlaştırılması, farklı bir fontla belirginleştirilmesidir.
Arama motoru optimizasyonunda istenilen, arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alan içeriklerin oluşturulmasıdır. Arama motorlarının ise istediği, ziyaretçisine istediğini veren sitelerin üst sıralarda yer almasıdır. İşte bu noktada, ziyaretçinin aradığı kelimeyi daha kolay bulabilmesi için, anahtar kelimeyi kalınlaştırmak gerekir.
SEO Uyumlu Makale İçin Resim Yapılandırması
Yazılarda görsellere başvurarak ziyaretçinin ilgisini çekebilmek önemli bir unsurdur. Aslında seonun da mantığı ziyaretçinin ilgisinden geçmektedir. Yazınız, ziyaretçinin ilgisini çekebilecek bir içeriğe sahipse, seoya da uygundur… Kısacası makalelerde en az bir resim kullanmak, hiç kullanmamaktan kat kat iyidir. Kullanılacak resimlerde ise dikkat edilmesi gereken bir kaç kriter vardır.
SEOya uygun yazı için seçilen resmin başlığının anahtar kelimeyle eşleşmesi veya genişletilmiş bir anahtar kelimeyi içermesi önemlidir. Google, Yandex, Bing gibi arama motorları bildiğiniz üzre resimleri de arama sonuçlarına dahil eder, resimler içerisinde arama yapılabilmesini sağlarlar.
WordPresste resme alt etiket verme işlemi
Resim alt etiketini kullanmak, arama motorlarının seo için belirlediği bir kriterdir. WordPress’te resme alt etiket belirlemek için yukarıdaki görselde gösterilen Alternatif metin bölümü kullanılır. Bu bölüm dolurulduğunda resme otomatik olarak alt etiket atanmış olur.
Eğer WordPress gibi hazır içerik yönetimine sahip değilseniz, resmin yolunu girdikten sonra alt=”anahtar kelime” şeklinde kullanabilirsiniz.
SEO Uyumlu Makaleye Ait Sayfa Linki
Sayfanıza verdiğiniz başlık ve arama sonuçlarında görülecek açıklama metni kadar önemli bir diğer unsur da sayfanızın linkidir. Arama sonuçları için başlık ve açıklama bölümünde anahtar kelime kullanmanın yanı sıra sayfa linkinin de anahtar kelime içermesi SEO prosedürlerinden biridir. WordPress’te Kalıcı Bağlantılar ile kolaylıkla SEO uyumlu linkler inşa edebilirsiniz.
Sizlerin de bu konuda bildikleri varsa yorum atarak geri bildirimde bulunmaları beni gerçekten çok memnun edecektir. Eklemek istediklerinizi, olumlu-olumsuz gördüğünüz yerleri yorum olarak bildirmeniz, ben dahil bir çok kişinin doğru bilgilendirilmesini sağlayacaktır. Yazıyı sabırla okuduğunuz için teşekkür eder, hepinize iyi çalışmalar dilerim…
Kaynak: https://www.bilgirehberi.net/seo-uyu...a-rehberi.html
Özellikle, yayınlanan makalelerde SEO için dikkat edilmesi gereken birden çok husus yer almakta. Bu yazımızda da SEO uyumlu makale yazmak için neler yapmalı ve nelere dikkat etmeliyiz, bunlardan bahsedeceğim.
SEO’ya Uygun Makale Nasıl Yazılır?
SEO Eklentilerinin Kullanılması
Öncelikle WordPress gibi bir içerik yönetim sistemi kullanıyorsanız, muhakkak bir SEO eklentisini sitenize entegre etmek ve eklentinizin ayarlarını doğru olarak yapmalısınız. WordPress için bilinen en popüler SEO eklentisi Yoast SEO ve All in One SEO‘dur. Bu iki eklentiden birini sitenize yüklemeniz ve gerekli ayarları doğru şekilde yapmalısınız.
Bu eklentileri yükleyip, eklenti için gerekli ayarları yaptıktan sonra, yazılarınızın altında eklentiye dair bir bölüm daha açılacaktır. Burada belirtilen açıklama bölümünde anahtar kelimenin belirtilmesi, anahtar kelimenin başlık ile uyumlu olması çok önemlidir. Arama motorları sonuçlarında bu başlık ve açıklamalar doğrudan yer alır.
Önemli: Arama sonuçlarında görülen sayfa başlığının en az üç kelimeden ve 30 harften oluşması yararınıza olacaktır. Açıklama bölümünde ise maksimum karakter sayısı 160 ile sınırlıdır. 160’ı geçtiği durumlarda arama sonuçlarında 161’inci harf görülmeyeceği için doldurulması gereksizdir. Sayfa başlığı ise en fazla 60 kelimeden oluşması gerekir.
Yazılan Makalenin Doyurucu Olması
Yazılarınızın minimum karakter uzunluğunun 300 kelimeden oluşması SEO için önemli kriterlerden. Tabii ki 300 kelime yazmak için de yırtınmanın, anlamsız veya tekrarlayan cümlelerle okuyucuyu sıkmanın da bir getirisi olmayacaktır. Sayfadaki hemen çıkma oranını yükseltmek, tamamen okuyucunun sıkılarak sayfayı terketmesinden kaynaklanmaktadır…
Başlıkların(H1,H2, H3…) Doğru Kullanılması
Sayfa başlıklarının düzgün kullanılması da SEO’ya uygun bir makale yazmanın şartlarındandır. Başlık kullanmaktan çekinmemek, kullanılan başlıkların da birbirini takip eden cinsten olması gereklidir. Burda söylemek istediğim H1 bir başlığın altında H3 kullanıp, ardından H2 kullanmaktır. Bu sakıncalıdır. Doğru kullanımı H1, ardından H2 ve sonra H3 şeklinde olmalıdır.
Sayfa başlıklarında kullanılan kelimelerin anahtar kelime içermesi de SEO açısından önemlidir. Google, Yandex, Bing gibi arama motorları yazınızın bulunduğu sayfadaki başlıkları inceleyebilecek yapıya da sahiptir. Ayrıca düzgün başlık yapılandırmasına sahip yazıda, okuyucu aradığı bilgiyi daha rahat bulur. İlgi çekici başlıklar, doyurucu makaleler doğurmaktadır.
Anahtar Kelimelerin Doğru Seçilmesi
Anahtar Kelime Planlayıcısından Yardım Almak
Anahtar kelimelerin doğru şekilde seçilmesi için birden fazla yöntem vardır. Öncelikle Google Adwordsyardımıyla kelimelerin aranma hacmi çıkarılmalıdır. Burada hedeflenen rekabetin düşük, aranma hacminin yüksek olduğu kelimeleri bulabilmektir. Adword’un bu uygulamasına Google’a Anahtar Kelime Planlayıcı yazarak ulaşılabilir.
Yukarıda, Anahtar Kelime Planlayıcı kullanılarak aratılan seo uyumlu makale kelimesinin aranma hacmi ve rekabet düzeyi görünmektedir. Aylık ortalama 100-1000 arasında bir aranma hacmi bulunan bu anahtar kelimenin rekabet düzeyinin düşük olması yazınızın daha üst sıralarda yer alabileceğini gösterir. Rekabetin yüksek olduğu durumlarda sadece SEOya uygun makale yazmak yeterli gelmeyebilir.
Alternatif Anahtar Kelimeler Üretmek
Örneğin, “seo uyumlu makale” anahtar kelimesi için, “seo uyumlu tanıtım yazısı”, “seo uyumlu yazı”, “seo uyumlu içerik” gibi birden çok alternatif üretilebilir. Bu şekilde kullanılan alternatif anahtar kelimeler, farklı şekilde olan aranmaları da sitenize çekebilmektedir. Siteniz alternatif farklı anahtar kelimelerde ziyaretçi çektikçe, anahtar kelimenizde de yükselmeniz muhtemeldir.
Alternatif Anahtar Kelimeleri bulabilmek için benim izlediğim en kolay yol, Google’a anahtar kelimemi yazarak arama yapmaktır. Çıkan sonuçların aşağısında, sayfanın en altında anahtar kelimeleriniz ile ilgili diğer aramalar görülebilmektedir.
Anahtar Kelimeyi Genişleterek Aranmayı Daraltmak
Başlığa bakınca atomu parçalayacakmış gibi hissettiniz değil mi Başlıkta açıklamak istediğim(açıklamaya çalıştığım) anahtar kelimenizi uzatmanızdır. Böylelikle rekabeti çok daha aşağılara düşürerek, arama motorlarının verdiği sonuçları azaltırsınız. Bu da sayfanızın daha rekabetsiz bir sorguda, daha üst sıralara çıkmasına vesile olur.
Yine bir örnekle açıklayayım: seo uyumlu makale kelime öbeği yerine, seo uyumlu makale nasıl yazılır gibi bir anahtar kelime kullanılması, sonuçları azaltacak, rekabeti düşürecek ve ilgili yazınızın daha üst sıralarda yer almasını sağlayacaktır.
Anahtar Kelimeye Vurgu Yapılması
Anahtar kelimenizi oluşturduktan sonra, seoya uygun makale yazarken dikkat edilmesi gerekenlerden bir diğeri de yazı içerisinde yer verilen bu anahtar kelimenin kalınlaştırılması, farklı bir fontla belirginleştirilmesidir.
Arama motoru optimizasyonunda istenilen, arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alan içeriklerin oluşturulmasıdır. Arama motorlarının ise istediği, ziyaretçisine istediğini veren sitelerin üst sıralarda yer almasıdır. İşte bu noktada, ziyaretçinin aradığı kelimeyi daha kolay bulabilmesi için, anahtar kelimeyi kalınlaştırmak gerekir.
SEO Uyumlu Makale İçin Resim Yapılandırması
Yazılarda görsellere başvurarak ziyaretçinin ilgisini çekebilmek önemli bir unsurdur. Aslında seonun da mantığı ziyaretçinin ilgisinden geçmektedir. Yazınız, ziyaretçinin ilgisini çekebilecek bir içeriğe sahipse, seoya da uygundur… Kısacası makalelerde en az bir resim kullanmak, hiç kullanmamaktan kat kat iyidir. Kullanılacak resimlerde ise dikkat edilmesi gereken bir kaç kriter vardır.
SEOya uygun yazı için seçilen resmin başlığının anahtar kelimeyle eşleşmesi veya genişletilmiş bir anahtar kelimeyi içermesi önemlidir. Google, Yandex, Bing gibi arama motorları bildiğiniz üzre resimleri de arama sonuçlarına dahil eder, resimler içerisinde arama yapılabilmesini sağlarlar.
WordPresste resme alt etiket verme işlemi
Resim alt etiketini kullanmak, arama motorlarının seo için belirlediği bir kriterdir. WordPress’te resme alt etiket belirlemek için yukarıdaki görselde gösterilen Alternatif metin bölümü kullanılır. Bu bölüm dolurulduğunda resme otomatik olarak alt etiket atanmış olur.
Eğer WordPress gibi hazır içerik yönetimine sahip değilseniz, resmin yolunu girdikten sonra alt=”anahtar kelime” şeklinde kullanabilirsiniz.
SEO Uyumlu Makaleye Ait Sayfa Linki
Sayfanıza verdiğiniz başlık ve arama sonuçlarında görülecek açıklama metni kadar önemli bir diğer unsur da sayfanızın linkidir. Arama sonuçları için başlık ve açıklama bölümünde anahtar kelime kullanmanın yanı sıra sayfa linkinin de anahtar kelime içermesi SEO prosedürlerinden biridir. WordPress’te Kalıcı Bağlantılar ile kolaylıkla SEO uyumlu linkler inşa edebilirsiniz.
Sizlerin de bu konuda bildikleri varsa yorum atarak geri bildirimde bulunmaları beni gerçekten çok memnun edecektir. Eklemek istediklerinizi, olumlu-olumsuz gördüğünüz yerleri yorum olarak bildirmeniz, ben dahil bir çok kişinin doğru bilgilendirilmesini sağlayacaktır. Yazıyı sabırla okuduğunuz için teşekkür eder, hepinize iyi çalışmalar dilerim…
Kaynak: https://www.bilgirehberi.net/seo-uyu...a-rehberi.html
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,