Arama motoru optimizasyonları, günümüzde bir çok web adresi için en mühim başlıklardan birisi. Pazarlama çalışmalarında adı toplumsal medya stratejileri ve adwords çalışmalarıyla beraber anılıyor. Peki, bu süreçte kendi ekibimizle başarıya ulaşmak niçin oldukca avantajlı?
Bunun niçin avantajlı bulunduğunu anlatmaya başlamadan ilkin söylememiz ihtiyaç duyulan bir şey var. Birbirinden uzman, yetenekli ve başarıya ulaşmış hizmet verenin bulunmuş olduğu, oldukça mühim bir sektörden bahsediyoruz. Uzmanlaşmak da süre ve maddi yatırım gerektiriyor normal olarak. Dolayısıyla bu uzmanların ve platformların varlığını ve kıymetini kabul ettiğimizi baştan belirtelim. Aslına bakarsan bir çok marka SEO uzmanı yetiştirmektense hizmet verenlerle emek vermeyi daha mantıklı buluyor ve bunun oldukça mantıklı sebepleri var. Gelin isterseniz ilkin bu nedenlerden özetlemek gerekirse bahsedelim.
Uzman yetiştirmek için ya da uzmanları markanıza bağlı çalıştırmak için yapmanız ihtiyaç duyulan yatırım bir fazlaca yüksek oluyor ve bir süre kaybının yaşandığı da gerçek doğrusu. Ek olarak sağlam sözleşmeleriniz yoksa yetiştirdiğiniz arama motoru uzmanını da firmanızda tutmanız pek kolay olmayacaktır. Zira bağımsız bir uzman, ödenebilecek maaşlardan daha fazlasını kazanabildiğinden dolayı ‘hizmet veren’ olma yolunda adımlar atacaktır. Siz de yetiştirme maliyetlerinizle baş başa kalırsınız. Bunu bilen kurumsal ölçekli firmalar bugün en baştan ajanslar ve ustalaşmış ekiplerle emek vererek hayal kırıklıklarının önüne geçmeyi hedefliyorlar.
Normal olarak şirketlerin bu kaybı bilgili bir halde tercih ettiğini ve kaybın avantaj sağladığını söylemekte bir yanlış olmayacaktır. Fakat gene de şirket içi kuvvetli çözümlerle SEO stratejileri geliştirmiyor olmanın kayıpları da asla küçümsenecek şeyler değil. Niçin mi?
SEO, her geçen gün gelişen ve multidisipliner hale gelen bir alan. Bundan dolayı çalıştığımız hizmet verenlerin tecrübeye dayalı başarıları geride kalabiliyor ve değişik ajanslarla devamlı yeni anlaşmalar yapmamız gerekebilir. Bu durum sürekliliğe oldukça problem yaratabiliyor. Bugün geçmişin başarıya ulaşmış arama motoru optimizasyonu uzmanların portföylerinde benzer şirket isimlerini görmemizin, bu şirketleri bugünün başarıya ulaşmış uzmanlarıyla çalışırken de izleyebilmemizin en büyük sebebi bu. Artık ipleri ellerine alabilecekleri noktanın oldukca uzağındalar ve kervan onlar için sadece bu koşullarda yürüyor.
Ek olarak hizmetin, doğru ellerdeyken {hiç de} ucuz bir hizmet olmadığını siz de görmüşsünüzdür. Bir çok süre birkaç istihdama verebilecekleri ücretin oldukca daha fazlasını, ajanslara harcayan şirketleri görebiliyoruz.
Kurumsal yapıların aksine, yeni girişim ve atılımların bir çok alanda daha esnek olduklarını kolaylıkla söyleyebiliriz. Bu esneklikler normal olarak SEO kabiliyetlerini geliştirecek şekilde de konumlandırılabiliyor. Şirket içi çözümler üretilmeye başlandığında da bunun avantajlarıyla yeni bir girişimin kolaylıkla kurumsal sitelere kafa tutabildiğini görebiliyoruz. Bu girişime hem tertipli ve devamlı bir strateji geliştirme olanağı tanıyor, hem de maliyeti engelleme şansı veriyor.
Doğal kabul etmek lazım ki bu koşulda meydana getirilen stratejiler de iyisi ve kötüsüyle bizlere ilişkin oluyor. Yaptığımız hatalardan geri dönebileceğimiz yolları da kestirebiliyor ve adımlarımızı buna nazaran oluşturabiliyoruz. Bu uzun solukta oldukça büyük bir kabiliyet ve mühim bir avantaj olarak karşımıza çıkabiliyor.
Peki, siz SEO için başkalarına güvenmeyi mi, kendi stratejilerinizi oluşturmayı mı tercih ediyorsunuz? Yorumlarda görüşelim.
Bunun niçin avantajlı bulunduğunu anlatmaya başlamadan ilkin söylememiz ihtiyaç duyulan bir şey var. Birbirinden uzman, yetenekli ve başarıya ulaşmış hizmet verenin bulunmuş olduğu, oldukça mühim bir sektörden bahsediyoruz. Uzmanlaşmak da süre ve maddi yatırım gerektiriyor normal olarak. Dolayısıyla bu uzmanların ve platformların varlığını ve kıymetini kabul ettiğimizi baştan belirtelim. Aslına bakarsan bir çok marka SEO uzmanı yetiştirmektense hizmet verenlerle emek vermeyi daha mantıklı buluyor ve bunun oldukça mantıklı sebepleri var. Gelin isterseniz ilkin bu nedenlerden özetlemek gerekirse bahsedelim.
Uzman yetiştirmek için ya da uzmanları markanıza bağlı çalıştırmak için yapmanız ihtiyaç duyulan yatırım bir fazlaca yüksek oluyor ve bir süre kaybının yaşandığı da gerçek doğrusu. Ek olarak sağlam sözleşmeleriniz yoksa yetiştirdiğiniz arama motoru uzmanını da firmanızda tutmanız pek kolay olmayacaktır. Zira bağımsız bir uzman, ödenebilecek maaşlardan daha fazlasını kazanabildiğinden dolayı ‘hizmet veren’ olma yolunda adımlar atacaktır. Siz de yetiştirme maliyetlerinizle baş başa kalırsınız. Bunu bilen kurumsal ölçekli firmalar bugün en baştan ajanslar ve ustalaşmış ekiplerle emek vererek hayal kırıklıklarının önüne geçmeyi hedefliyorlar.
Peki, Bu Durum Şirketlere Neler Kaybettiriyor?
Normal olarak şirketlerin bu kaybı bilgili bir halde tercih ettiğini ve kaybın avantaj sağladığını söylemekte bir yanlış olmayacaktır. Fakat gene de şirket içi kuvvetli çözümlerle SEO stratejileri geliştirmiyor olmanın kayıpları da asla küçümsenecek şeyler değil. Niçin mi?
SEO, her geçen gün gelişen ve multidisipliner hale gelen bir alan. Bundan dolayı çalıştığımız hizmet verenlerin tecrübeye dayalı başarıları geride kalabiliyor ve değişik ajanslarla devamlı yeni anlaşmalar yapmamız gerekebilir. Bu durum sürekliliğe oldukça problem yaratabiliyor. Bugün geçmişin başarıya ulaşmış arama motoru optimizasyonu uzmanların portföylerinde benzer şirket isimlerini görmemizin, bu şirketleri bugünün başarıya ulaşmış uzmanlarıyla çalışırken de izleyebilmemizin en büyük sebebi bu. Artık ipleri ellerine alabilecekleri noktanın oldukca uzağındalar ve kervan onlar için sadece bu koşullarda yürüyor.
Ek olarak hizmetin, doğru ellerdeyken {hiç de} ucuz bir hizmet olmadığını siz de görmüşsünüzdür. Bir çok süre birkaç istihdama verebilecekleri ücretin oldukca daha fazlasını, ajanslara harcayan şirketleri görebiliyoruz.
Girişimcilik Burada da Pozitif Bir Durum Oluşturuyor
Kurumsal yapıların aksine, yeni girişim ve atılımların bir çok alanda daha esnek olduklarını kolaylıkla söyleyebiliriz. Bu esneklikler normal olarak SEO kabiliyetlerini geliştirecek şekilde de konumlandırılabiliyor. Şirket içi çözümler üretilmeye başlandığında da bunun avantajlarıyla yeni bir girişimin kolaylıkla kurumsal sitelere kafa tutabildiğini görebiliyoruz. Bu girişime hem tertipli ve devamlı bir strateji geliştirme olanağı tanıyor, hem de maliyeti engelleme şansı veriyor.
Doğal kabul etmek lazım ki bu koşulda meydana getirilen stratejiler de iyisi ve kötüsüyle bizlere ilişkin oluyor. Yaptığımız hatalardan geri dönebileceğimiz yolları da kestirebiliyor ve adımlarımızı buna nazaran oluşturabiliyoruz. Bu uzun solukta oldukça büyük bir kabiliyet ve mühim bir avantaj olarak karşımıza çıkabiliyor.
Peki, siz SEO için başkalarına güvenmeyi mi, kendi stratejilerinizi oluşturmayı mı tercih ediyorsunuz? Yorumlarda görüşelim.
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,