Editörün Notu: Bu blog yazısı ilk olarak 2019'da yayınlandı. Mayıs 2021'den itibaren güncel bilgileri yansıtacak şekilde güncellendi ve yeniden yayınlandı. Makale temizlendi, öneriler yeniden değerlendirildi ve referanslar yenilendi.
Bahar genellikle taze, yeni, temiz bir başlangıç ve yenilenmiş bir yaşam duygusu ile ilişkilendirilir. Birçoğu için bu, bahar temizliği şeklini alan eski ile ve yeni ile birlikte anlamına gelir.
Evinizi ve hatta ofis alanınızı bahar temizliğini düşünürken, neden işletmenizin web sitesini yenilemeyi ve canlandırmayı düşünmüyorsunuz? Sonuçta, ilk izlenimi yaratmak için yalnızca bir şansınız var ve web siteniz genellikle müşterilerin şirketinizle ilk etkileşimidir.
Web siteniz şirketinizin karakterini, kişiliğini ve kültürünü doğru bir şekilde gösteriyor mu? Güncel mi ve güncel mi?
Eviniz gibi, dekorda da farklı bir tat kazanabilir ve temizliğin ötesine geçerek bir odanın görünümünü elden geçirmeyi tercih edebilirsiniz. Belki bu bahar, aynı şeyi işletme web siteniz için yapmaya zaman ayırmayı düşünmelisiniz.
Tam bir revizyona gitmeyecek olsanız bile, şu anda web sitenizi temizlemenin bazı basit ve etkili yolları var.
İçeriği ve Bilgileri Güncelle
Web sitenizin içeriği hala şirketinizin kişiliğini ve misyonunu içeriyor mu? Sektörünüzde en iyi uzman sizmişsiniz gibi mi okuyor? Son blog yayınınız veya bir veya iki yıl öncesine ait "haber" öğeniz mi? Şirket iletişim bilgileri ve personel özgeçmişleri güncel mi?
Hiçbir şey eski, yanlış bilgilerle dolu veya yetki ve kaliteden yoksun bir web sitesi kadar sıkıcı veya profesyonelce değildir.
Online sipariş ve ürün kataloğu bulunan e-ticaret siteleri için, her bir ürüne ilişkin açıklamanın doğru ve güncel olduğundan emin olun. İçerik içindeki kategori veya ürün sayfalarında doğal olarak anahtar kelimeler veya hedef kelime öbekleri kullanmaktan korkmayın. Bu, daha fazla kullanıcı tarafından bulunabilmeniz için arama motorlarına hitap etmenize yardımcı olacaktır. Durdurulan öğeleri değil, mevcut envanteri görüntülediğinizden emin olun.
Ek olarak, sitenize düzenli blog gönderileri eklemeyi düşünün. Bu sürekli taze içerik akışı, müşterilerin ilgisini çekebilir ve arama motorlarının dikkatini çekebilir.
İçerik pazarlama stratejinizin bir parçası olarak, daha yeni fırsatlar için eski blog gönderilerinizi bile kontrol edebilirsiniz. Önemli içeriklere, ürünlere veya sayfalara bağlantı verebilecek bloglar bulmak için bahar temizliği yaparken eski gönderileri gözden geçirin veya okuyucularınıza yardımcı olacak güncel veya güncel bilgileri eklemenin yollarını arayın.
Web Sitesinin Kullanılabilirliğini Test Edin
Web sitenizde gezinmek kolay mı ve tüm dahili bağlantılar çalışıyor mu? Aksi takdirde, site ziyaretçileri hızlı bir şekilde ayrılacaktır. Web sitenizin telefon ve tablet gibi farklı cihazlarda uyumlu olup olmadığını kontrol etmek de iyi bir fikirdir.
Ayrıca, dil bilgisi, imla, noktalama hataları ve endüstri jargonu için tüm içeriği gözden geçirin. İçeriğin tonu ve stili her web sayfasında tutarlı olmalı ve markanın imajını ve kişiliğini yansıtmalıdır.
Güzel görünen ve kullanımı kolay bir web sitesi, ziyaretçilerin web sitesinde geçirdikleri zamanı ve dolayısıyla dönüşüm şanslarını artırır.
Ona Taze Bir Görünüm Ver
Kişisel ev dekoru tercihleriniz gibi, işletmeniz de görünümünü gelişen kişiliğine uyacak şekilde güncellemek ve yenilemek için bir marka yenilemesinden geçecek. Bu değişikliğin sıklığı, bir işletmenin hedeflenen müşterilerinin tercihlerine ve bir işletmenin içinde bulunduğu sektöre de atfedilebilir.
Bir markayı veya web sitesini yeniden tasarlarken, renkleri, yazı tipi stillerini ve boyutlarını ve bunların duygusal ve psikolojik etkilerini bilen profesyonel bir web sitesi tasarımcısıyla çalışmak iyi bir fikirdir. Hangi tamamlayıcı renklerin dahil edilmesi gerektiğini ve ayrıca kişinin markasının görünümü ve hissiyatı ve web sitesi ziyaretçilerinin deneyimlemesini istediği kişiliğe uygun web sitesi tasarımı ve düzenini bilecektir.
Düzeni, tipografiyi ve renk düzenini değiştirmenin yanı sıra, yeni içerikle birlikte yeni fotoğraflar (optimize edilmiş) eklemeyi de düşünün. Bir etkinlik takvimi ve güncel haberler eklemek, mülayim bir web sitesinin görünümünü de canlandırabilir. Bu aynı zamanda şirket logosunu yenilemek ve modası geçmiş şirket logosunu yenilemek için harika bir zamandır.
Bağlantıların Çalıştığından Emin Olun
Eski veya bozuk bağlantılar, işletmenizin güvenilir ve profesyonel görünümünü düşürebilir. İç ve dış bağlantılar eski veya artık mevcut olmayan sayfalara işaret ediyorsa, sayfanızın SEO'su ve çevrimiçi görünürlüğü zarar görebilir. Web sitelerindeki her bir bağlantıyı sık ve düzenli olarak kontrol etmelisiniz.
Bağlantılar, Screaming Frog, Google Chrome'un Check My Links ve diğer yardımcı (ve genellikle ücretsiz) araçlar gibi araçlar kullanılarak kontrol edilebilir.
Üçüncü Taraf Web Sitesi Uygulamalarının ve Uzantılarının Çalıştığından Emin Olun
Şirketinizin sosyal medyası ve RSS beslemeleri web sitenize düzgün şekilde bağlı ve bağlı mı? Üçüncü taraf sayfa içi analitik izleyiciler çalışıyor ve çalışıyor mu? Blog gönderisi yorumlarınız üzerindeki spam filtresi açık mı yoksa spam'den kaçınmak için eski blog gönderilerine yapılan tüm yorumların yapılmasına izin vermemeniz mi gerekiyor? İşletmenizin bir uygulaması varsa, düzgün çalışıyor mu?
Web sitenize yüklenen üçüncü taraf uygulamalar ve uzantılar düzgün şekilde çalışmazsa, sahip olduğunuz en büyük çevrimiçi avantajı kaçırırsınız: içeriğinizi paylaşılabilir hale getirmek ve web sitenizin kullanıcıları ve onların davranışları ve web sitenizle etkileşimleri hakkında değerli analitik bilgiler elde etmek.
Bu analitik veriler olmadan, iyileştirme alanlarını değerlendirmek zordur.
Sitenizin Harekete Geçirici Mesajlarını Değerlendirin ve Netleştirin
Web sitenizin her sayfasındaki harekete geçirici mesajlar (CTA) açık ve net mi?
Fark edilebilir veya net değilse, web sitesi ziyaretçileri, kaçırılan dönüşümlere, satın almalara ve e-bülten aboneliklerine yol açabilecek hangi işlemi yapacaklarını bilemezler. İnsanlar sitenize geldiklerinde sadece aradıkları bilgiyi hızlıca bulmak istemezler, aynı zamanda verdiğiniz bilgilerle neler yapabileceklerini de bilmek isterler.
Kitlenize tıklamalarını, kaydolmalarını ve hatta satın almalarını söylemekten korkmayın. Dönüşümleri artırmaya yardımcı olabilecek bir sonraki adımı atmaları için onları teşvik etmeye yardımcı olacaktır.
Alan Adını ve Web Barındırma Planını Yenileyin veya Yeniden Değerlendirin
Birçok planın yıllık olarak yenilenmesi gerektiğinden, her yıl web sitesi barındırma planınıza bakmak her zaman iyi bir fikirdir. Barındırma sağlayıcısı, web sitenizin herhangi bir veya tüm aksaklıklarıyla ilgilendi mi? Yeterli web sitesi koruması sağladılar mı? Duyarlı ve çalışmak kolay mıydı? Fiyatlar yükseldi mi yoksa hizmet için fazla ödeme yapıyormuş gibi mi hissediyorsunuz?
Web siteniz bir barındırma sağlayıcısı olmadan çalışamaz. Seçtiğiniz kişinin yetenekli, deneyimli, güvenilir, duyarlı ve çalışmak için rahat olduğundan emin olmanız gerekir.
Benzer şekilde, web sitenizin alan adının yıllık olarak değerlendirilmesi de iyi bir fikirdir. Şirketin adını ve hedeflenen anahtar kelimeleri açıkça bildiriyor mu? Akılda kalıcı, özlü ve akılda kalıcı mı? Bir şirketin yeniden markasını elden geçiriyorsanız, mevcut alan adı yeni marka kimliğine ve kişiliğine uygun olacak mı?
Yeni bir alan adının sizin için doğru olduğunu belirlerseniz, eski alan adınızı ve URL'lerinizi uygun şekilde yeniden yönlendirdiğinizden emin olun.
Bahar, web sitenizi temizlemek ve işinize yeni bir hayat getirmek için harika bir zamandır. Bu, web sitenizin doğru şekilde çalışmasını, gezinmesinin kolay olmasını ve içeriğin doğru ve güncel olmasını gerektirir.
İster büyük bir yeniden markalaşma sürecinden geçiyor olun, ister sadece birkaç küçük ince ayar ve iyileştirme yapmak istiyorsanız, SEO.com'daki profesyoneller size yardımcı olabilir. Profesyonel geliştiriciler, web sitesi tasarımcıları, içerik ve SEO uzmanları, Sosyal Medya uzmanları ve PPC uzmanları ile eksiksiz hizmet veren bir çevrimiçi pazarlama ajansıyız. Web sitenizin bahar temizliğinde size nasıl yardımcı olabileceğimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için bugün bize ulaşın.
Bahar genellikle taze, yeni, temiz bir başlangıç ve yenilenmiş bir yaşam duygusu ile ilişkilendirilir. Birçoğu için bu, bahar temizliği şeklini alan eski ile ve yeni ile birlikte anlamına gelir.
Evinizi ve hatta ofis alanınızı bahar temizliğini düşünürken, neden işletmenizin web sitesini yenilemeyi ve canlandırmayı düşünmüyorsunuz? Sonuçta, ilk izlenimi yaratmak için yalnızca bir şansınız var ve web siteniz genellikle müşterilerin şirketinizle ilk etkileşimidir.
Web siteniz şirketinizin karakterini, kişiliğini ve kültürünü doğru bir şekilde gösteriyor mu? Güncel mi ve güncel mi?
Eviniz gibi, dekorda da farklı bir tat kazanabilir ve temizliğin ötesine geçerek bir odanın görünümünü elden geçirmeyi tercih edebilirsiniz. Belki bu bahar, aynı şeyi işletme web siteniz için yapmaya zaman ayırmayı düşünmelisiniz.
Tam bir revizyona gitmeyecek olsanız bile, şu anda web sitenizi temizlemenin bazı basit ve etkili yolları var.
İçeriği ve Bilgileri Güncelle
Web sitenizin içeriği hala şirketinizin kişiliğini ve misyonunu içeriyor mu? Sektörünüzde en iyi uzman sizmişsiniz gibi mi okuyor? Son blog yayınınız veya bir veya iki yıl öncesine ait "haber" öğeniz mi? Şirket iletişim bilgileri ve personel özgeçmişleri güncel mi?
Hiçbir şey eski, yanlış bilgilerle dolu veya yetki ve kaliteden yoksun bir web sitesi kadar sıkıcı veya profesyonelce değildir.
Online sipariş ve ürün kataloğu bulunan e-ticaret siteleri için, her bir ürüne ilişkin açıklamanın doğru ve güncel olduğundan emin olun. İçerik içindeki kategori veya ürün sayfalarında doğal olarak anahtar kelimeler veya hedef kelime öbekleri kullanmaktan korkmayın. Bu, daha fazla kullanıcı tarafından bulunabilmeniz için arama motorlarına hitap etmenize yardımcı olacaktır. Durdurulan öğeleri değil, mevcut envanteri görüntülediğinizden emin olun.
Ek olarak, sitenize düzenli blog gönderileri eklemeyi düşünün. Bu sürekli taze içerik akışı, müşterilerin ilgisini çekebilir ve arama motorlarının dikkatini çekebilir.
İçerik pazarlama stratejinizin bir parçası olarak, daha yeni fırsatlar için eski blog gönderilerinizi bile kontrol edebilirsiniz. Önemli içeriklere, ürünlere veya sayfalara bağlantı verebilecek bloglar bulmak için bahar temizliği yaparken eski gönderileri gözden geçirin veya okuyucularınıza yardımcı olacak güncel veya güncel bilgileri eklemenin yollarını arayın.
Web Sitesinin Kullanılabilirliğini Test Edin
Web sitenizde gezinmek kolay mı ve tüm dahili bağlantılar çalışıyor mu? Aksi takdirde, site ziyaretçileri hızlı bir şekilde ayrılacaktır. Web sitenizin telefon ve tablet gibi farklı cihazlarda uyumlu olup olmadığını kontrol etmek de iyi bir fikirdir.
Ayrıca, dil bilgisi, imla, noktalama hataları ve endüstri jargonu için tüm içeriği gözden geçirin. İçeriğin tonu ve stili her web sayfasında tutarlı olmalı ve markanın imajını ve kişiliğini yansıtmalıdır.
Güzel görünen ve kullanımı kolay bir web sitesi, ziyaretçilerin web sitesinde geçirdikleri zamanı ve dolayısıyla dönüşüm şanslarını artırır.
Ona Taze Bir Görünüm Ver
Kişisel ev dekoru tercihleriniz gibi, işletmeniz de görünümünü gelişen kişiliğine uyacak şekilde güncellemek ve yenilemek için bir marka yenilemesinden geçecek. Bu değişikliğin sıklığı, bir işletmenin hedeflenen müşterilerinin tercihlerine ve bir işletmenin içinde bulunduğu sektöre de atfedilebilir.
Bir markayı veya web sitesini yeniden tasarlarken, renkleri, yazı tipi stillerini ve boyutlarını ve bunların duygusal ve psikolojik etkilerini bilen profesyonel bir web sitesi tasarımcısıyla çalışmak iyi bir fikirdir. Hangi tamamlayıcı renklerin dahil edilmesi gerektiğini ve ayrıca kişinin markasının görünümü ve hissiyatı ve web sitesi ziyaretçilerinin deneyimlemesini istediği kişiliğe uygun web sitesi tasarımı ve düzenini bilecektir.
Düzeni, tipografiyi ve renk düzenini değiştirmenin yanı sıra, yeni içerikle birlikte yeni fotoğraflar (optimize edilmiş) eklemeyi de düşünün. Bir etkinlik takvimi ve güncel haberler eklemek, mülayim bir web sitesinin görünümünü de canlandırabilir. Bu aynı zamanda şirket logosunu yenilemek ve modası geçmiş şirket logosunu yenilemek için harika bir zamandır.
Bağlantıların Çalıştığından Emin Olun
Eski veya bozuk bağlantılar, işletmenizin güvenilir ve profesyonel görünümünü düşürebilir. İç ve dış bağlantılar eski veya artık mevcut olmayan sayfalara işaret ediyorsa, sayfanızın SEO'su ve çevrimiçi görünürlüğü zarar görebilir. Web sitelerindeki her bir bağlantıyı sık ve düzenli olarak kontrol etmelisiniz.
Bağlantılar, Screaming Frog, Google Chrome'un Check My Links ve diğer yardımcı (ve genellikle ücretsiz) araçlar gibi araçlar kullanılarak kontrol edilebilir.
Üçüncü Taraf Web Sitesi Uygulamalarının ve Uzantılarının Çalıştığından Emin Olun
Şirketinizin sosyal medyası ve RSS beslemeleri web sitenize düzgün şekilde bağlı ve bağlı mı? Üçüncü taraf sayfa içi analitik izleyiciler çalışıyor ve çalışıyor mu? Blog gönderisi yorumlarınız üzerindeki spam filtresi açık mı yoksa spam'den kaçınmak için eski blog gönderilerine yapılan tüm yorumların yapılmasına izin vermemeniz mi gerekiyor? İşletmenizin bir uygulaması varsa, düzgün çalışıyor mu?
Web sitenize yüklenen üçüncü taraf uygulamalar ve uzantılar düzgün şekilde çalışmazsa, sahip olduğunuz en büyük çevrimiçi avantajı kaçırırsınız: içeriğinizi paylaşılabilir hale getirmek ve web sitenizin kullanıcıları ve onların davranışları ve web sitenizle etkileşimleri hakkında değerli analitik bilgiler elde etmek.
Bu analitik veriler olmadan, iyileştirme alanlarını değerlendirmek zordur.
Sitenizin Harekete Geçirici Mesajlarını Değerlendirin ve Netleştirin
Web sitenizin her sayfasındaki harekete geçirici mesajlar (CTA) açık ve net mi?
Fark edilebilir veya net değilse, web sitesi ziyaretçileri, kaçırılan dönüşümlere, satın almalara ve e-bülten aboneliklerine yol açabilecek hangi işlemi yapacaklarını bilemezler. İnsanlar sitenize geldiklerinde sadece aradıkları bilgiyi hızlıca bulmak istemezler, aynı zamanda verdiğiniz bilgilerle neler yapabileceklerini de bilmek isterler.
Kitlenize tıklamalarını, kaydolmalarını ve hatta satın almalarını söylemekten korkmayın. Dönüşümleri artırmaya yardımcı olabilecek bir sonraki adımı atmaları için onları teşvik etmeye yardımcı olacaktır.
Alan Adını ve Web Barındırma Planını Yenileyin veya Yeniden Değerlendirin
Birçok planın yıllık olarak yenilenmesi gerektiğinden, her yıl web sitesi barındırma planınıza bakmak her zaman iyi bir fikirdir. Barındırma sağlayıcısı, web sitenizin herhangi bir veya tüm aksaklıklarıyla ilgilendi mi? Yeterli web sitesi koruması sağladılar mı? Duyarlı ve çalışmak kolay mıydı? Fiyatlar yükseldi mi yoksa hizmet için fazla ödeme yapıyormuş gibi mi hissediyorsunuz?
Web siteniz bir barındırma sağlayıcısı olmadan çalışamaz. Seçtiğiniz kişinin yetenekli, deneyimli, güvenilir, duyarlı ve çalışmak için rahat olduğundan emin olmanız gerekir.
Benzer şekilde, web sitenizin alan adının yıllık olarak değerlendirilmesi de iyi bir fikirdir. Şirketin adını ve hedeflenen anahtar kelimeleri açıkça bildiriyor mu? Akılda kalıcı, özlü ve akılda kalıcı mı? Bir şirketin yeniden markasını elden geçiriyorsanız, mevcut alan adı yeni marka kimliğine ve kişiliğine uygun olacak mı?
Yeni bir alan adının sizin için doğru olduğunu belirlerseniz, eski alan adınızı ve URL'lerinizi uygun şekilde yeniden yönlendirdiğinizden emin olun.
Bahar, web sitenizi temizlemek ve işinize yeni bir hayat getirmek için harika bir zamandır. Bu, web sitenizin doğru şekilde çalışmasını, gezinmesinin kolay olmasını ve içeriğin doğru ve güncel olmasını gerektirir.
İster büyük bir yeniden markalaşma sürecinden geçiyor olun, ister sadece birkaç küçük ince ayar ve iyileştirme yapmak istiyorsanız, SEO.com'daki profesyoneller size yardımcı olabilir. Profesyonel geliştiriciler, web sitesi tasarımcıları, içerik ve SEO uzmanları, Sosyal Medya uzmanları ve PPC uzmanları ile eksiksiz hizmet veren bir çevrimiçi pazarlama ajansıyız. Web sitenizin bahar temizliğinde size nasıl yardımcı olabileceğimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için bugün bize ulaşın.
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,