rucoder
Eski üye
- Katılım
- 5 Nis 2022
- Mesajlar
- 221
- Tepki
- 0
Toplumsal Medya Emek vermesi Iyi mi Yapılır?
Toplumsal medya emek harcaması iyi mi yapılır? Toplumsal medyanın altın kuralı , nerede ise her işletme için temel bir yapı mekanizmasıdır. Gelen müşterilerle ve kendileriyle Türkiye’nin hatta dünyanın dört bir tarafındaki insanlarla iletişime geçebilirler. Bu kontakt yardımıyla toplumsal medyayı devamlı kullanmaya ve kendilerini ticarete adamaya başlarlar.
Çeşitli sektörlerin araştırmasına gore toplumsal medyanın ticaretteki yararını arttıracak bir anket yapmışlar ve ticareti %80-%90 arası arttırdığı görülmüştür.
Başarıya giden yol; adım adım ilerlemekle adım atar. Bunun için ilk olarak fizyolojik bir mekanizma oluşturmak gerekir.
Markanın kıymeti
Markanın kıymeti , başarıya ulaşmış bir toplumsal medyanın ilk adımıdır. Markanın adını toplumsal medya kullanıcılarına iyi mi yansıttığınız oldukça önemlidir. Marka kıymetini ne kadar doğru gösterirsen ticaretinde o denli gerçekçi olursun ve bu gerçekçilikle başarıya bir adım daha yaklaşırsın.
ilk başta düşüneceğimiz sorular şunlar olmalıdır : Biri niçin toplumsal alanda bizimle ilgilenir ? Yada biri niçin markanın değerine oldukça ehemmiyet verir? Bu sorulara yanıt vermek öteki adımların ilerlemesinde en mühim etkendir.
Hedefler
Hayatta da olduğu şeklinde bu işe başlarken de sonucunda bir hedefimiz olmalı. Neyi iyi mi yapacağız, ilk başlarken iyi mi kurgulayacağız şeklinde.. Bundan dolayı hedefler, stratejinin yol göstericisidir.
Ilkin temel bir başlangıç noktası hedefleyin hemen sonra bunun arkasından süre gelen hedefleri adım adım belirleyin.Aslına bakarsanız temel adımı belirlediğinizde öteki adımlar adeta bir zincir şeklinde birbirini tamamlayacaklardır. Şu demek oluyor ki aslolan temel hedefi belirlemek aslen yapbozun son parçasıdır .
Başlangıç hedefi ne olmalı ? Mesela kaç takipçiye ulaşabilirim? Etkileşimim daha süratli iyi mi arttırabilirim ? Kendimi daha çok iyi mi tanıtabilirim ? şeklinde.. sorulara karşılık verilmelidir.
Buna bağlı olarak hangi zamandan iyi mi yükseldiğinizi daha rahat bulabilir ona gore stratejinizi belirleyebilirsiniz.
Hedef kitle
En mühim etkenlerden biri de hedef kitledir. Hedef kesime erişebilme gücü ve erişebilme sonucudur. İletişimi kuvvetlendirme , yardım etme , kendini onun yerine koyma şeklinde kabiliyetler ister. Sonrasında hedef kitlenin daha oldukça ne biçim kişiler olduğuna ( hanım/adam ) göz atın. Hedeflediğiniz kesime ulaştınız mı, sesinizi duyurdunuz mu ilk olarak bunu baz alın.
Kanal Paylaşımları
Ilk olarak bir kimlik oluşturmak için,en oldukça etkileşim olan internet sayfasını bulmak ve iyi mi iletişime geçeceğini belirlemektir. İletişimi hedef alıp daha çok iyi mi etken olacağını, platformda ne yapmasını icap ettiğini araştırmalıdır.
Doğal olarak ki en mühim etken de rakip firmalar ! Rekabetçi siteler iyi mi etkileşimde bulunuyor, biz onlara gore hangi konumdayız şeklinde sorularla kendimizi karşılaştırarak iyi mi daha iyi yol alacağımızı belirlemektir.
Sonraki mevzu ise , bu hedeflere ulaşmak için hangi toplumsal medya baz alınmalıdır bunlar belirlenmelidir. Mesela bir ürünün görsel tanıtımı yapacaksanız bunun için Instagram kullanılmalıdır, fakat bir şirket hakkında ifadelerinizi, haberlerinizi paylaşacaksanız Twitter şeklinde size en uygun olan toplumsal medya içeriğini seçmelisiniz.
Paylaşım takviminiz
Toplumsal medya da dijital pazarlama yapıyorsanız ilk olarak tertipli paylaşım yapmalısınız. Devamlı etkileşim halinde olmanız kitlenin sizi daha iyi tanımasına, araştırmasına destek olacaktır. Eğer uzun süre paylaşımda bulunmazsanız kitle sizi unutur ve her geçen gün ulaşmak istediğiniz kitle düşer. Ihmal etmeyin ki , ne kadar oldukça etkileşimde bulunursanız o denli oldukça gündem de olmuş olursunuz. Fakat bu devamlı paylaşım yapmak anlamına gelmez. Kendinize bunun için de bir hedef belirleyin. Mesela günlük hedef, bugün şunu paylaşayım kitlem daha oldukça artsın şeklinde haftalık,aylık hedefler belirleyin ki kullanıcılar gündemden düşmeyeyim derken boğulmasınlar.
Paylaşım yaparken dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan belli başlı şeyler var. Mesela devamlı değişik paylaşımda bulunmanız gerekmektedir. Benzer paylaşımlarda bulunmak kitleyi boğar ve devamlı aynı şeyi yaptığınızı gösterir. İlerlemenin en temel meselesi farklılıktır. Bunu asla ihmal etmeyin.
Bir öteki husus ise , yazıya ehemmiyet verildiği kadar görsele de ehemmiyet verilmelidir. Fazlaca fazla görsel olursa kullanıcı içinde ne olduğu okuyamaz ve ister istemez sıkılıp geçecektir. Görselle birlikte kitlenin dikkatini çekecek bir yazıda ne olursa olsun olmalıdır. Fakat doğal olarak ki ölçülü şekilde..
Ölçümleme ve veri çözümleme
Eğer ki yatırımınızı geliştirmek istiyorsanız veri analizi yapmak bunun altın kuralıdır. Başarıyı yakalamak için kullanılacak belirli vasıta analizleri olmalıdır. Internet sayfasını toplumsal medya alanında belirlemek şeklinde. Ölçümlemeyi yaparken dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan etkenler ise , ziyaret başına sayfa da gezme sayısı, o sayfada geçirilen süre ve desteklenen öteki hedefler.
Kendine ilişkin olma
Eğer ki toplumsal medyada bir tecim yaratmak ve başarıya ulaşmış olmak istiyorsanız, orjinal olmalısınız. Kitlenize kendinizi ispatlamak için toplumsal medyayı doğru kullanmak sizin en büyük avantajınız olacaktır. Mesela dikkat çekici bir görsel yada oldukça çarpıcı bir çarpıcı söz ile bir tek kendinize özgü ve kimsenin ulaşamayacağı bir tecim sayfası olabilirsiniz..