URL Parametreleri Nedir? Nasıl Ayarlanır?

WebmasterForum

Coder / Web Uzman
Yönetici
Katılım
19 Ara 2017
Mesajlar
549
Tepki
62
URL Parametreleri Nedir?


Google urlleri yani sitenizdeki dahili linkleri tararken onların birbiriyle aynı olup olmadıklarına aynı içeriği işaret edip etmediklerine bakarlar. elde ettikleri verileri sınıflayıp en doğru ve en güçlü urlyi başat url olarak kabul edip indeksine ekler, Amaç en iyi ve en doğru urllerin doğru metinle bağlantısının sağlanmasıdır. Çünkü çoğu sitede aynı içeriğe işaret eden birden fazla url bulunabilir.





URL Parametreleri aracını kullanarak parametreleri sınıflandırma


Sitenizde kullandığınız parametrelerin amacını Google'a belirtmek üzere URL Parametreleri aracını kullanabilirsiniz. Örneğin, küresel ölçekte bir alışveriş sitesinin sahibiyseniz farklı ülkelerdeki müşterilere özel sayfalar arasında ayrım yapmak üzere country parametresini kullandığınızı Google'a belirtebilirsiniz. Ardından Google'ın bu parametreleri içeren URL'leri tarayabilmesi için tercihler ayarlayabilirsiniz. Ayarladığınız tercihler Google'ı URL'nizin tercih edilen sürümünü taramaya teşvik edebilir ya da sadece Google'ın sitenizdeki yinelenen içeriği taramasını engelleyebilir.





Bu rapordaki değerleri ancak parametrelerin nasıl çalıştığını bildiğinizden eminseniz değiştirin. Yanlış bir şekilde hariç tutulan URL'ler çok sayıda sayfanın aramada görünmemesine neden olabilir.








Google'a bir URL parametresini nasıl işleyeceğini belirtme


Google için tanımlamak istediğiniz parametrenin yanındaki Düzenle düğmesini tıklayın. Parametreniz listede yoksa yeni bir parametre oluşturmak üzere Parametre ekle'yi tıklayabilirsiniz. Bu aracın büyük/küçük harfe duyarlı olduğunu unutmayın. Bu nedenle parametrenizi tam olarak URL'nizde göründüğü gibi yazın.





İletişim kutusunda Hayır veya Evet'i seçerek parametrenizi ya aktif ya da pasif olarak belirleyin.


Pasif parametreler: Hayır'ı seçin.


Aktif parametreler: Evet'i seçin, ardından Google'ın bu parametreyi içeren URL'leri nasıl taramasını istediğinizi belirten seçeneklerden birini seçin. Aşağıdaki tabloda seçenekler açıklanmaktadır.


Googlebot belirlesin: Bu, genel olarak kullanılabilecek iyi bir seçenektir. Herhangi bir parametrenin çalışma biçiminden emin değilseniz veya parametrenin çalışma biçimi sitenin farklı bölümlerinde değişiyorsa bunu seçin. Googlebot bu parametreyi en iyi nasıl işleyeceğini belirlemek üzere sitenizi inceleyebilir.





Her URL: Bu ayarı Google'a, belli bir parametre için özel değerlere sahip URL'lerin yinelenen içerik barındırmadıklarını belirtmek üzere kullanın. Herhangi bir parametre için bu seçeneği kullanmadan önce, söz konusu parametrenin sayfa içeriğinizi gerçekten etkilemediğinden ya da değiştirmediğinden emin olun. Aksi takdirde Googlebot, sitenizde gereksiz yere yinelenen içerik taraması yapabilir. Google parametrenin bu değerini URL'lerinizi karşılaştırmak ve benzersiz olup olmadıklarını belirlemek üzere kullanır. Örneğin, productid parametresini içeren URL'ler için bu ayar türünü uyguladıktan sonra, Google otomatik olarak


http://www.example.com/elbiseler/real.htm?productid=1202938 URL'sinin http://www.example.com/elbiseler/real.htm?productid=5853729 URL'sinden tamamen farklı olduğunu kabul eder, çünkü her iki URL farklı birer productid parametresi değerine sahiptir.





Sadece belirli bir değere sahip URL'lere: Bu ayarı Google'a sadece URL parametresinin sizin belirlediğiniz bir değere sahip olduğu URL'leri taramasını belirtmek üzere kullanın. Google sadece söz konusu parametrenin belli bir değere sahip olduğu URL'leri tarar. Farklı parametre değeri olan URL'ler taranmaz. Bu seçenek özellikle, sitenizde birbirinin aynı içeriklerin görüntülenmemesi için sıralamayı değiştirmek üzere parametre değeri kullanıldığında çok yararlı bir özelliktir.





Örneğin, http://www.example.com/elbiseler/real.htm?sirala=fiyat_yuksek URL'si, http://www.example.com/elbiseler/real.htm?sirala=fiyat_dusuk ile aynı içeriğe sahiptir. Bu ayarı, yinelenen içeriklerin taranmasını önlemek üzere Googlebot'a sadece sirala=fiyat_dusuk olarak belirlenmiş URL'leri taramasını belirtmek üzere kullanabilirsiniz.





Hiçbir URL: Bu seçeneği Google'a belli bir parametreye sahip URL'lerin hiçbirini taramamasını belirtmek üzere kullanın. Google girmiş olduğunuz parametreye sahip URL'leri taramayacaktır. Örneğin, http://www.examples.com/search?category=shoe&brand=nike&color=red&size=5'de zaten mevcut yinelenen içeriklerin gereksiz yere taranmasını önlemek üzere Google'a pricefrom ve priceto gibi parametrelere sahip URL'leri (http://www.examples.com/search?category=shoe&brand=nike&color=red&size=5&pricefrom=10&priceto=1000 gibi) taramamasını belirtebilirsiniz.





Aktif ve pasif parametreler


URL Parametreleri aracı, parametreleri aktif veya pasif şeklinde sınıflandırır:


Aktif parametreler


Aktif parametreler sayfa içeriğini değiştirebilir. Örnek olarak brand, gender, country ve sortorder gibi parametreler verilebilir. Aktif parametreler tarafından yaygın olarak yapılan bazı dönüştürme türleri aşağıda listelenmiştir:


Sıralama (örneğin, sort=fiyat_artan): İçeriğin sunulduğu sıralamayı değiştirir.


Daraltma (örneğin, t-shirt_beden=XS): Sayfadaki içeriğe filtre uygular.


Belirtme (örneğin, magaza=bayan): Sayfada görüntülenen içerik grubunu belirtir.


Çevirme (örneğin, dil=fr): İçeriğin çevrilmiş halini görüntüler.


Sayfalara ayırma (örneğin, sayfa=2): Uzun bir listenin veya makalenin belirli bir sayfasını görüntüler. Ayrıca sayfalara ayrılan içeriği doğrudan da gösterebileceğinizi unutmayın.


Pasif parametreler


Pasif URL parametreleri, kullanıcının sayfayı nasıl göreceğini etkilemez. Genellikle ziyaret ve başvuruların takibinde kullanılır ancak sayfanın güncel içeriği üzerinde etkisi yoktur. Örneğin, aşağıdaki URL'lerin tümü tamamen aynı içeriğe işaret eder:





http://www.example.com/urunler/bayan/elbiseler?sessionid=12345


http://www.example.com/urunler/bayan/elbiseler?sessionid=34567


http://www.example.com/urunler/bayan/elbiseler?sessionid=34567&source=google.com





Pasif parametrelere örnek olarak şunlar verilebilir: sessionid, affiliateid.





Standart bir URL seçme


Siteniz birden fazla URL üzerinden erişilebilecek içerik yayınlıyorsa, URL'inizin standart (tercih edilen) bir sürümünü belirterek Google Arama sonuçlarında görüntülenecek temsili bir URL seçmeniz mümkündür. Bunu yapmak için URL Parametreleri aracını kullanabilir veya tercih edilen URL'nizin HTML koduna rel="canonical" öğesini ekleyebilirsiniz.


rel="canonical" öğesini kullanmak için sayfalarınızın kaynak kodunu düzenleyebilmeniz gereklidir. Standart URL'leri kullanma hakkında daha fazla bilgi edinin.


DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BU ADRESE BİR GÖZ ATIN. LİNK: https://support.google.com/webmasters/answer/6080550?hl=tr
 
Üst Alt