rucoder
Eski üye
- Katılım
- 5 Nis 2022
- Mesajlar
- 221
- Tepki
- 0
URL Yapısı Niçin Rahat Olmalı?
URL yapısı, Google sıralama faktörleri içinde yer edinen bir kriterdir. Doğrusu daha rahat anlatımla sitenizde yer edinen URL’lerin yapısı sıralamalarınız üstünde etkiye haizdir diyebiliriz. Bildiğiniz suretiyle Google bu mevzuda oldukça net. URL yapılarının mantıklı ve kullanıcılar açısından kolay okunabilir olması icap ettiğini sık sık belirtmektedir. Peki bu durumun sebebi nedir? URL yapısı niçin rahat olmalıdır? Bu ve bunun şeklinde URL yapısının niçin rahat olması gerektiği ile ilgili tüm sorularınızı birkaç örnekle açıklayalım.
- https://siteadi.com/index.php?id_sezione=360&sid=3a5ebc944f41daa6f849f730f1
- https://siteadi.com/seo-nedir/
Görmüş olduğunuz şeklinde yukarıda iki değişik yapıda URL mevcut. Aslına bakarsak bu iki URL arasındaki tek fark okunuşunun kolay olup olmaması doğrusu basitliğidir. Kullanıcılar ilk URL’ye tıklamak mevzusunda çekimser davranabilir. Şu sebeple sayfa yada anahtar kelimeye ilişkin hiçbir ipucu vermemekle beraber oldukça karmaşık. Aksine ikinci örnekte yer edinen URL’ye bakıldığında oldukça net ve kısa bir yapı görüyoruz. Ek olarak sayfa ve anahtar kelimeye ilişkin gene net bir ipucu da vermekte. Bu iki URL arasından kullanıcılar ikinci örnekte yer edinen URL’ye tıklamayı tercih eder. Sebebi ise anlaşılır ve rahat oluşuyla ilgilidir.
Bir başka örnekle URL yapısının iyi mi olması gerektiğinine devam edelim.
Gene aynı şekilde ilk URL kullanıcılar tarafınca daha çok tıklanacaktır. Şu sebeple daha anlaşılır bir halde hazırlanmıştır. İkinci URL ise kısa olmasına karşın okunma mevzusunda daha karmaşık bir yapıdadır. Buradan çıkaracağım ilk netice şu şekilde olacaktır: URL yapısını daha rahat hale getirmek için noktala işareti kullanın. (“-” işareti URL yapısı için en uygun olanıdır. Bazı durumlarda alt tire “_” kullanılıyor olsa da en doğru olanı ve Google’ın tavsiye etmiş olduğu “-” işaretidir.)
Normalden daha karışık URL’ler ki bilhassa de oldukca sayıda parametre içerenler tarayıcılar açısından mesele yaratabilir. Bundan dolayı da arama motoru botları oldukca fazla bant genişliği kullanabileceği için içeriklerinizin tamamını indekslemeyebilir.
Gördüğünüz şeklinde karmaşık URL yapısının iki değişik zararı dokunan sonucu vardır. Birinci kullanıcı deneyimi ile alakalıdır. Ne kadar rahat ve anlaşılır URL’lere haiz olursanız o denli fazla tıklama alırsınız. Şu sebeple kullanıcılar rahat, kısa ve kolay okunabilen URL yapılarını tercih etmektedir. Ek olarak kullanıcılar üstünde URL yapısının rahat olması içeriğe dair bir ipucu uyandırmakta ve itimat sağlamaktadır. İkinci niçin ise daha teknik bir nedendir. Googlebot ve tarama ile alakalıdır. Googlebot, karmaşık URL yapılarında daha çok bant genişliği harcayacağı için dizine ekleme mevzusunda problemler yaşabilirsiniz.
URL Yapısını Rahat Hale Getirmek İçin İpuçları
- URL yapısından gereksiz tüm parametleri çıkarın. Noktalama işareti olarak “-” işaretini kullanın. URL’nizi böylece daha kısa ve rahat hale getirebilirsiniz.
- Bilhassa WordPress sitelerde URL otomatikman oluşturur ve URL’niz içerik başlığının tamamıdır. Bunun yerine manuel olarak düzenleyerek mümkün olduğunca en kısa haline dönüştürün. Hatta birçok içerikte URL yapısında yalnız anahtar kelimeye yer verebilirsiniz.