Mesut
Eski üye
- Katılım
- 19 May 2021
- Mesajlar
- 119
- Tepki
- 13
Google Haberler'den sitenize binlerce tıklama alabilirsiniz .
Üstelik gazeteci olmanıza bile gerek yok.
Akıllı blog yazarları, haber yayıncıları ve dijital içerik pazarlamacıları, hedeflenen trafik ve daha iyi arama motoru görünürlüğü için bu devasa kaynaktan şimdiden faydalanıyor.
Google Haberler , zamanında ve güncel makaleler yayınlayan siteler ve bloglar için ayrılmıştır. Mutlaka bir haber sitesi olmanız gerekmez, ancak sürekli olarak haber değeri taşıyan içerik yayınlıyorsanız kabul edilmeniz mümkündür.
Danny Sullivan bir keresinde şöyle demişti: Bir haber sitesi değilseniz, Google Haberler ve web tarayıcıları büyük olasılıkla size sevgi göstermeyecektir.
Ama bu bir garanti değil.
Sektörünüzün ön saflarında yer alıyorsanız ve hedef kitlenizin ilgisini çekecek bilgileri zamanında bildiriyorsanız, o zaman bir haber yayıncısısınız.
Google Haberler, dünya haberlerini birçok yönden düzenlemeye yardımcı olmak ve haber XML'i gibi kullanıcıları için daha erişilebilir hale getirmek için Google'ın sunduğu bir içerik sendikasyon platformudur.
Web Sitenize Çok Büyük Miktarlarda Trafik Çekebileceğinizi Görün
ARAMA YAP
Google Haberler, tüm dünyadaki yayıncılara ayda 6 milyar tıklama gönderiyor . Bu tıklamaların yalnızca %0,0001'ini web sitenize alsanız bile, bu çok büyük. Matematik yap.
Bununla birlikte, web sitenizin Google Haberler site haritası dosya tarayıcısı tarafından bir haber yayıncısı olarak dizine eklenmesini ve makalelerinizin Google Haberler'de dizine eklenmesini ve sıralanmasını sağlamak birçok yönden zorlu bir iştir.
Google Haberler XML site haritasına eklenmek için en iyi uygulamalardan bazılarına ve gerçek zamanlı trafiği nasıl elde edebileceğinize bakalım .
Blogcular, içerik oluşturucular ve haber yayıncılığı uzmanları için oyun alanını eşitleyen bir haber site haritası olarak yıllar içinde gelişti. Bu evrim, arama terimi başlıklarından açıkça anlaşılmayabilir, ancak içerik bu genişlemeyi ortaya koymaktadır.
Ancak, iyi gazeteciliğin ilkeleri bu büyük arama motoru tarafından göz ardı edilmedi. Google, özellikle XML'in bir parçası olarak, makalelerin stiline ve içeriğine hala önem veriyor. İyi gazetecilik, dürüst ve mümkün olduğunca nesnel olmakla ilgilidir.
Google XML site haritasının neden arama sonuçlarında CNN, BBC, Techcrunch, The Wall Street Journal ve diğerlerinden üçüncü taraf web sitesi içeriğini taradığını, dizine eklediğini ve yayınladığını düşünüyorsunuz?
Bunun nedenlerinden biri, bu sitelerin gerçek haber yayıncıları olması ve katı standart gazetecilik uygulamalarına bağlı kalmasıdır. Şeffaflar ve aynı profesyonel standarda bağlılar . Sadece arama geçmişlerine bir göz atın ve haberlerini ciddiye aldıklarını görebilirsiniz.
Haber XML'lerine dahil olmak için, raporlamanızın orijinal, dürüst ve kaliteli bağlantı metinleri, meta etiketler ve yetkili bir sesle iyi yapılandırılmış olması gerekir.
Standart gazetecilik, yalnızca arama motoru optimizasyonu ile ilgili değil, araştırma ile ilgilidir. Bu nedenle, bir hikayeyi raporlamadan önce araştırabilmeli ve doğrulayabilmeli ve buna hazır olmalısınız.
Hikayenizin, Google Haberler'de ortak paydada buluşacak olan editörler tarafından ilgi görmesi için, PBS , en önemli içerik noktalarından en az önemli olana kadar bilgi sunmanızı önerir .
Hikayelerinizi Google Haberler'in XML site haritasında öne çıkarmak için yerleşik bir başvuru süreci vardır. Ancak, başvurmadan önce şu yönergeleri izleyin:
Google gibi büyük bir arama motoru, aynı içeriği kelimesi kelimesine birleştirmek istemez ve arama algoritması sizi yukarı çeker. Güvenilir kaynaklardan alınan doğru veri noktalarıyla hikayenizi orijinal hale getirmelisiniz. Bilgilerinizi nereden aldıysanız, arama geçmişinde, site haritası dosyalarında veya web sayfalarında gezinirken, kaynaklarınızın güvenilir olduğundan emin olun.
Google Haberler ana sayfasına bir göz atın. Öne çıkan tüm hikayeler, güvenilir kaynaklara sahip orijinal içeriktir. Ve hiçbir site, hikayeleri için bir kereden fazla derecelendirilmez.
Google, tüm dünyada milyonlarca kişinin güvendiği büyük bir arama motoru olan güvenilir bir şirkettir. Google'ın yanlış bir haber bildirdiğini hayal edin, bu bir meta arama motoru felaketi olur!
Sizce güvenilirliğine ne olacak?
Güvenilirlikten bahsetmişken Google, Yazar Sıralaması ile eşit derecede ilgilenmektedir .
Saygın bir yazar olmanın diğer haber ve dergi sitelerinde yazmaktan daha iyi bir yolu yoktur. Forbes, Inc. veya Business Insider gibi güvenilir haber siteleri için hiç yazmadıysanız, başlamanız gerekir.
Google, saygın yazarların ve köşe yazarlarının diğer kaynaklardan haberleri kopyalamadığını bilir, bu nedenle XML site haritalarına dahil edilirler .
Bunun yerine, orijinal bir hikaye elde etmek için her şeyi yapıyorlar . Belirli bir süre boyunca özgün hikayeler yayınlayan ünlü yazarlara , hangi çevrimiçi yayın için yazmayı seçerlerse seçsinler , “sıralama” oluşturabilmeleri ve itibarlarını artırabilmeleri için kredi verilir .
Hikayenizi Google Haberler'e hızlı bir şekilde eklemenin bir yolu, Yazar Sıralaması yüksek bir ortak yazar kullanmaktır.
Google'ın görüşüne göre ve haber XML site haritası dosyasında eklemeler ararken, böyle bir yazar sitenize daha yüksek düzeyde bir yetki getirir ve sonuçta ortaya çıkan hikayenin orijinal ve inandırıcı olması daha olasıdır.
Haberleri bildirmeye başlamak için orijinal hikayelere ihtiyacınız var.
Poynter'e göre , “başlıklarınızı basit ve sade tutmaya çalışmalısınız. Mümkünse kısa ve tanıdık kelimeler kullanın.”
Haber başlıklarınızda sayıları kullanmak cazip gelebilir. Sonuçta, kullanıcılar sayıları sever. Ancak, bir "listicle" başlık türü kullanacaksanız, belirli bilgiler sağlamalı ve "linkbait" alanından uzak durmalıdır. Linkbait ve berbat bağlantı metinlerinin sizi Google'ın haber XML site haritası dosyasına yerleştirmesinin hiçbir yolu yoktur.
Her gün haber yayınlayan otorite sitelerinin nadiren liste biçimini veya “numaralı” başlıkları kullandıklarını fark ettim.
Sadece doğru, net ve ikna edici bir başlık yazarlar. Search Engine Land'den bir ipucu alalım.
Tıpkı blog gönderileri gibi, haber başlığınız da hikayenizin Google tarafından paylaşılıp paylaşılmayacağını belirler.
Arama sonuçlarında görüneceği kesin olan haber değeri taşıyan başlıklar yazmanıza yardımcı olacak bazı ipuçları ve meta etiketleriniz için de aynı yaklaşımın uygulanabileceğini unutmayın:
ben). Kelimeleri tekrar etmeyin: Web sitenizin veya hikayenizin Google Haberler XML site haritasına eklenmesinin amacı, devasa kullanıcı tabanından tıklamalar ve görünümler elde etmektir. Sanki aktif olarak arama motoru optimizasyonu yapıyormuşsunuz gibi, başlıkta kelimeleri veya anahtar kelimeleri tekrarlamak zorunda değilsiniz.
İşte zayıf bir haber başlığı:
“Deneyimli yatırımcılar, ayrılmak üzere olan yatırımcılara nasıl mentorluk yapabilir”
Veba gibi kelimelerin bu tekrarından kaçının.
ii). Aktif ses kullanın: Haber başlığı, haberin içinde ne olduğunu göstermenin hızlı bir yoludur ve arama motorunun dikkatini çeker.
Kullanıcıları sıkmayın veya gazetecileri hikayenizi seçmekten caydırmayın. Pasif bir ses kullanmaktan kaçının.
Pasif seste, özne fiili alıyor. Örneğin:
Haber başlığınızda aktif ses kullanmak, gereksiz kelimeleri azaltmanıza da yardımcı olur . Digg'in ana sayfasını kontrol ederseniz, sendikasyon haberlerinin çoğunun aktif bir sesle yazılmış manşetlere sahip olduğunu görürsünüz.
İşte bir örnek:
Yukarıdaki haber başlığının pasif sesli versiyonu açıkça daha zayıf:
Hikayenin kendisi veya içeriği geçmiş zamanda yazılmış olsa bile, başlık şu anda neler olduğunu göstermelidir. Ne de olsa buna “haber” denmesinin nedeni budur ve XML site haritasının aradığı da budur.
Google Haberler ana sayfasındaki birkaç haber şimdiki zamanda yazılmıştır. Bir göz at:
iv). Hangi sözcüklerin büyük harfle yazılacağını bilin: Bir haber başlığındaki tüm sözcüklerin büyük harfle yazılmadığını fark ettiniz mi? Genel bir kural olarak, başlığın ilk kelimesini büyük harfle yazın. Özel isimleri de büyük harfle yazmalısınız.
Google Haberler ana sayfasında, hem başlık hem de ilk kelime/özel isim büyük harf kullanımı standartları kullanılır.
Başlık durumu kullanıyorsanız, makaleleri büyük harfle yazmayın. Bu nedenle, örneğin, “Yargıç Kesha'nın Dr. Luke'dan Kurtulmak İçin Son Çabasını Reddediyor” doğrudur, ancak “to” da büyük harfle yazılmış olsaydı, bu yanlış olurdu.
Konunuz veya hikayeniz hakkında zamanında bir şey yoksa, bu haber değildir. Bu kadar basit. Gazetecilikte “ zamanlama her şeydir ”. Zamanında içerik onu zirveye çıkarır, diğerleri arama geçmişinin sayfalarında kaybolur.
Sitenizin kabul görmesi için sürekli olarak haberlerle ilgili makaleler yazmalısınız. Her zaman unutulmayan içerik Google Haberler ile çalışmaz.
Bunun yanı sıra, büyük arama motoru Google'ın da kabul ettikleri belirli içerik türleri vardır. In Google'ın kelime :
“Genellikle nasıl yapılır makalelerini, tavsiye sütunlarını, iş ilanlarını veya hava durumu tahminleri ve hisse senedi verileri gibi kesinlikle bilgilendirici içerikleri dahil etmiyoruz.”
Blog dünyasında, her zaman yeşil kalan içerik oluşturmak, sürdürülebilir organik trafik için garantinizdir. Ve Google, bu tür içeriği organik sonuçlarında ödüllendirir.
Ancak bu tür içerik haber değildir, bu nedenle Google gibi bir arama motoru bunu ortaklaştırmaz.
Google Haberler ana sayfasına baktığınızda, hikayelerin zamanında olduğunu fark edeceksiniz - çoğunlukla olaylar ortaya çıktıkça:
Google Haberler'de dağıtılan haber medya sitelerinin çoğu çok yazarlı. Yani site için birden fazla kişi yazıyor.
CNN, BBC, Bloomberg, New York Times, Huffington Post ve benzerlerini düşünün.
Bu siteler, raporlamalarında şeffaf ve doğru olan bir dizi üretken yazar tarafından günün her dakikası güncellenir, bu yüzden arama motorlarında bu kadar popülerdirler.
Yeni hikayeler için kaynak bulabilecek, onlar hakkında yazabilecek ve saatler içinde gönderebilecek daha fazla yazara ihtiyacınız var.
İyi yazarlar yetiştirmeniz gerektiğini görebilirsiniz. Serbest yazarları işe alarak başlayabilir , ardından onları Google Haberler'in ve diğer medya platformlarının ve arama motorlarının her haber için gerektirdiği gazetecilik yaklaşımı konusunda eğitebilirsiniz.
Ayrıca yazarlarınıza, özellikle sizin için ilk kez yazıyorlarsa, marka yönergelerinizi nasıl izleyeceklerini öğretmeye çalışmalısınız. Bir haberde bulunması gereken unsurları – başlık, uygun ses, kaynak gereksinimi ve alıntı kuralları – bilmelerini sağlayın .
İdeal olarak, sitenizde ekibinizdeki her bir yazarı tanıttığınız bir yazar sayfası oluşturun.
Google, sitenizdeki hikayeleri bildiren yazarların bir listesini isteyecektir. Aslında, başvurduğunuzda her yazar için iletişim bilgilerini göndermeniz istenecektir.
Çoğu zaman, mesele hikayeyle ilgili değil, yazarın anlattığı bağlam veya açıyla ilgilidir, bu yüzden sıradan medya bu kadar popüler olabilir.
Google, zamanında ve güncel haberler konusunda tutkulu olduğundan, Google'a yönergelerine uyduğunuzu kanıtlamanın bir yoluna ihtiyacınız var.
Blogunuzla otorite kurmanız gerekiyor . Web'deki bir otorite , kaç tane kullanıcı dostu sitenin ve web sayfasının sizinkine bağlantı verdiğine bağlıdır. Web yöneticileri aracı, nerede olduğunuzu kontrol etmenize yardımcı olabilir.
Diyelim ki 3 aylık blogunuz, ortaya çıktıkça zamanında ve güncel hikayeler rapor ediyor.
Başka bir site (örneğin, Mashable) blogunuzdan ve yerleşik arama geçmişinizden daha fazla yetkiye sahiptir.
Şimdi bu soruyu cevaplayın:
%100 haklısın.
Nedeni açık: Mashable , arama motorlarında 3 aylık blogunuzdan daha fazla yetkiye sahip.
Mashable, yeterli sayıda yazar için bütçesi olduğu için daha zamanında içerik yayınlar. Küçük bir işletmeyseniz, bunu yenemezsiniz.
Blogunuzla otorite oluşturmak basit bir şey değildir. Ve kesinlikle bir gecede olmayacak.
Sitenizden çıkmanız gerekiyor. Her yerde olmalısın .
Yazar Rütbenizi oluştururken, diğer güvenilir sitelere katkıda bulunarak, hikayenizi her zaman doğal bir şekilde referans alın. İdeal olarak, sitenize geri bağlantı vermek için markalı anahtar kelimenizi veya hikaye başlığınızı bağlantı metni olarak kullanın.
Ne kadar çok yetkili siteye katkıda bulunursanız ve bağlantı alırsanız, blogunuz o kadar fazla otorite kazanır ve arama sonuçlarında ve arama geçmişinde o kadar çok görünürsünüz. Blogunuz yavaş yavaş ivme kazanacak. Sabırlı ol!
Sosyal medya da eşit derecede önemlidir, bu yüzden sevgiyi yayın. Facebook, LinkedIn, Instagram ve Twitter gibi sosyal medya platformlarında aktif olun.
Başka bir yazarın yazı stilini kopyalamaya veya taklit etmeye çalışmayın. Kendi sesinizi bulun . Bağlı kal. Kalabalığın arasından sıyrılmanın ve haberlerle ilgili makalelerinizi Google Haberler'e eklemenin tek yolu budur.
İçeriğiniz benzersiz ve ilgi çekici olduğunda, daha fazla kişi başlığınıza tıklar, sitenizi ziyaret eder ve harekete geçer.
Ancak, haberiniz herkesinki gibi olduğunda, bir etki yaratmıyorsunuz. Seyirciye göre, onlar için hiçbir şey yok. Sonuç olarak, ayrılacaklar.
Bunu yapmak için çok acele etmeyin. İlk olarak, blogunuzda bir Google Haberler botunun veya örümceğinin yeni hikayelerinizi yayınlandıkları anda taramak için izleyebileceği bir yol oluşturmanız gerekir.
Google, bunu kolaylaştırmak için bir Google Haberler Site Haritası eklemenizi önerir. Blogunuz WordPress CMS'de barındırılıyorsa, Google Haberler site haritası eklentilerini WordPress deposunda bulabilirsiniz.
Eklentilerden birini yükledikten sonra buradan Google Haberler'e başvurabilirsiniz . Bu, Google Konsol hesabınızla bağlantı kuracak ve böylece birkaç sitenizi Google Haberler'e eklemenizi kolaylaştıracaktır. Dizine ekleme durumunuzu kontrol etmek için web yöneticisi aracını kullandığınızdan emin olun.
Siteniz Google Haberler gereksinimlerini karşılıyor mu? Cevabınız evet ise, gerçek zamanlı trafik için neden Google Haberler'den yararlanmıyorsunuz?
Üstelik gazeteci olmanıza bile gerek yok.
Akıllı blog yazarları, haber yayıncıları ve dijital içerik pazarlamacıları, hedeflenen trafik ve daha iyi arama motoru görünürlüğü için bu devasa kaynaktan şimdiden faydalanıyor.
Google Haberler , zamanında ve güncel makaleler yayınlayan siteler ve bloglar için ayrılmıştır. Mutlaka bir haber sitesi olmanız gerekmez, ancak sürekli olarak haber değeri taşıyan içerik yayınlıyorsanız kabul edilmeniz mümkündür.
Danny Sullivan bir keresinde şöyle demişti: Bir haber sitesi değilseniz, Google Haberler ve web tarayıcıları büyük olasılıkla size sevgi göstermeyecektir.
Ama bu bir garanti değil.
Haber Nedir?
Google gibi büyük bir arama motoru, haberleri “ özellikle son veya önemli olaylar hakkında yeni alınan veya dikkate değer bilgiler ” olarak tanımlar .Sektörünüzün ön saflarında yer alıyorsanız ve hedef kitlenizin ilgisini çekecek bilgileri zamanında bildiriyorsanız, o zaman bir haber yayıncısısınız.
Google Haberler, dünya haberlerini birçok yönden düzenlemeye yardımcı olmak ve haber XML'i gibi kullanıcıları için daha erişilebilir hale getirmek için Google'ın sunduğu bir içerik sendikasyon platformudur.
Web Sitenize Çok Büyük Miktarlarda Trafik Çekebileceğinizi Görün
ARAMA YAP
Google Haberler, tüm dünyadaki yayıncılara ayda 6 milyar tıklama gönderiyor . Bu tıklamaların yalnızca %0,0001'ini web sitenize alsanız bile, bu çok büyük. Matematik yap.
Bununla birlikte, web sitenizin Google Haberler site haritası dosya tarayıcısı tarafından bir haber yayıncısı olarak dizine eklenmesini ve makalelerinizin Google Haberler'de dizine eklenmesini ve sıralanmasını sağlamak birçok yönden zorlu bir iştir.
Google Haberler XML site haritasına eklenmek için en iyi uygulamalardan bazılarına ve gerçek zamanlı trafiği nasıl elde edebileceğinize bakalım .
İyi Gazetecilik İlkelerine Uyun
Google Haberler site haritası sendikasyon platformuna yapılan son eklemelere bakarsanız, Google'ın artık ilk kez %100 haberlerle ilgili "güncel olaylar" türündeki içeriğe odaklanmadığını fark edeceksiniz. Bunu meta etiketlerine bakarak anlayabilirsiniz.Blogcular, içerik oluşturucular ve haber yayıncılığı uzmanları için oyun alanını eşitleyen bir haber site haritası olarak yıllar içinde gelişti. Bu evrim, arama terimi başlıklarından açıkça anlaşılmayabilir, ancak içerik bu genişlemeyi ortaya koymaktadır.
Ancak, iyi gazeteciliğin ilkeleri bu büyük arama motoru tarafından göz ardı edilmedi. Google, özellikle XML'in bir parçası olarak, makalelerin stiline ve içeriğine hala önem veriyor. İyi gazetecilik, dürüst ve mümkün olduğunca nesnel olmakla ilgilidir.
Google XML site haritasının neden arama sonuçlarında CNN, BBC, Techcrunch, The Wall Street Journal ve diğerlerinden üçüncü taraf web sitesi içeriğini taradığını, dizine eklediğini ve yayınladığını düşünüyorsunuz?
Bunun nedenlerinden biri, bu sitelerin gerçek haber yayıncıları olması ve katı standart gazetecilik uygulamalarına bağlı kalmasıdır. Şeffaflar ve aynı profesyonel standarda bağlılar . Sadece arama geçmişlerine bir göz atın ve haberlerini ciddiye aldıklarını görebilirsiniz.
Haber XML'lerine dahil olmak için, raporlamanızın orijinal, dürüst ve kaliteli bağlantı metinleri, meta etiketler ve yetkili bir sesle iyi yapılandırılmış olması gerekir.
Standart gazetecilik, yalnızca arama motoru optimizasyonu ile ilgili değil, araştırma ile ilgilidir. Bu nedenle, bir hikayeyi raporlamadan önce araştırabilmeli ve doğrulayabilmeli ve buna hazır olmalısınız.
Hikayenizin, Google Haberler'de ortak paydada buluşacak olan editörler tarafından ilgi görmesi için, PBS , en önemli içerik noktalarından en az önemli olana kadar bilgi sunmanızı önerir .
Hikayelerinizi Google Haberler'in XML site haritasında öne çıkarmak için yerleşik bir başvuru süreci vardır. Ancak, başvurmadan önce şu yönergeleri izleyin:
1. Diğer sitelerden kopyalamayın. Orijinal haber makaleleri yazın.
Her şeyden önce, hikayelerinizin orijinal olduğundan emin olmanız gerekir.Google gibi büyük bir arama motoru, aynı içeriği kelimesi kelimesine birleştirmek istemez ve arama algoritması sizi yukarı çeker. Güvenilir kaynaklardan alınan doğru veri noktalarıyla hikayenizi orijinal hale getirmelisiniz. Bilgilerinizi nereden aldıysanız, arama geçmişinde, site haritası dosyalarında veya web sayfalarında gezinirken, kaynaklarınızın güvenilir olduğundan emin olun.
Google Haberler ana sayfasına bir göz atın. Öne çıkan tüm hikayeler, güvenilir kaynaklara sahip orijinal içeriktir. Ve hiçbir site, hikayeleri için bir kereden fazla derecelendirilmez.
Google, tüm dünyada milyonlarca kişinin güvendiği büyük bir arama motoru olan güvenilir bir şirkettir. Google'ın yanlış bir haber bildirdiğini hayal edin, bu bir meta arama motoru felaketi olur!
Sizce güvenilirliğine ne olacak?
Güvenilirlikten bahsetmişken Google, Yazar Sıralaması ile eşit derecede ilgilenmektedir .
Saygın bir yazar olmanın diğer haber ve dergi sitelerinde yazmaktan daha iyi bir yolu yoktur. Forbes, Inc. veya Business Insider gibi güvenilir haber siteleri için hiç yazmadıysanız, başlamanız gerekir.
Google, saygın yazarların ve köşe yazarlarının diğer kaynaklardan haberleri kopyalamadığını bilir, bu nedenle XML site haritalarına dahil edilirler .
Bunun yerine, orijinal bir hikaye elde etmek için her şeyi yapıyorlar . Belirli bir süre boyunca özgün hikayeler yayınlayan ünlü yazarlara , hangi çevrimiçi yayın için yazmayı seçerlerse seçsinler , “sıralama” oluşturabilmeleri ve itibarlarını artırabilmeleri için kredi verilir .
Hikayenizi Google Haberler'e hızlı bir şekilde eklemenin bir yolu, Yazar Sıralaması yüksek bir ortak yazar kullanmaktır.
Google'ın görüşüne göre ve haber XML site haritası dosyasında eklemeler ararken, böyle bir yazar sitenize daha yüksek düzeyde bir yetki getirir ve sonuçta ortaya çıkan hikayenin orijinal ve inandırıcı olması daha olasıdır.
Haberleri bildirmeye başlamak için orijinal hikayelere ihtiyacınız var.
2. Haber konularını ileten anahtar kelime açısından zengin başlıklar yazın.
Başlığınız okuyucuya bir söz veriyor. Doğru anlarsanız, haber hikayeniz muhtemelen Google ve içeriğin erişimini artırabilecek diğer gazeteciler tarafından alınacaktır.Poynter'e göre , “başlıklarınızı basit ve sade tutmaya çalışmalısınız. Mümkünse kısa ve tanıdık kelimeler kullanın.”
Haber başlıklarınızda sayıları kullanmak cazip gelebilir. Sonuçta, kullanıcılar sayıları sever. Ancak, bir "listicle" başlık türü kullanacaksanız, belirli bilgiler sağlamalı ve "linkbait" alanından uzak durmalıdır. Linkbait ve berbat bağlantı metinlerinin sizi Google'ın haber XML site haritası dosyasına yerleştirmesinin hiçbir yolu yoktur.
Her gün haber yayınlayan otorite sitelerinin nadiren liste biçimini veya “numaralı” başlıkları kullandıklarını fark ettim.
Sadece doğru, net ve ikna edici bir başlık yazarlar. Search Engine Land'den bir ipucu alalım.
Tıpkı blog gönderileri gibi, haber başlığınız da hikayenizin Google tarafından paylaşılıp paylaşılmayacağını belirler.
Arama sonuçlarında görüneceği kesin olan haber değeri taşıyan başlıklar yazmanıza yardımcı olacak bazı ipuçları ve meta etiketleriniz için de aynı yaklaşımın uygulanabileceğini unutmayın:
ben). Kelimeleri tekrar etmeyin: Web sitenizin veya hikayenizin Google Haberler XML site haritasına eklenmesinin amacı, devasa kullanıcı tabanından tıklamalar ve görünümler elde etmektir. Sanki aktif olarak arama motoru optimizasyonu yapıyormuşsunuz gibi, başlıkta kelimeleri veya anahtar kelimeleri tekrarlamak zorunda değilsiniz.
İşte zayıf bir haber başlığı:
“Deneyimli yatırımcılar, ayrılmak üzere olan yatırımcılara nasıl mentorluk yapabilir”
Veba gibi kelimelerin bu tekrarından kaçının.
ii). Aktif ses kullanın: Haber başlığı, haberin içinde ne olduğunu göstermenin hızlı bir yoludur ve arama motorunun dikkatini çeker.
Kullanıcıları sıkmayın veya gazetecileri hikayenizi seçmekten caydırmayın. Pasif bir ses kullanmaktan kaçının.
Pasif seste, özne fiili alıyor. Örneğin:
- Pasif ses: Mary'ye yolda araba çarptı.
- Aktif ses: Araba Mary'ye çarptı.
Haber başlığınızda aktif ses kullanmak, gereksiz kelimeleri azaltmanıza da yardımcı olur . Digg'in ana sayfasını kontrol ederseniz, sendikasyon haberlerinin çoğunun aktif bir sesle yazılmış manşetlere sahip olduğunu görürsünüz.
İşte bir örnek:
Yukarıdaki haber başlığının pasif sesli versiyonu açıkça daha zayıf:
- CIA'in Yardımıyla 'En İyi Şef'in Bir Bölümü Üretildi
Hikayenin kendisi veya içeriği geçmiş zamanda yazılmış olsa bile, başlık şu anda neler olduğunu göstermelidir. Ne de olsa buna “haber” denmesinin nedeni budur ve XML site haritasının aradığı da budur.
Google Haberler ana sayfasındaki birkaç haber şimdiki zamanda yazılmıştır. Bir göz at:
iv). Hangi sözcüklerin büyük harfle yazılacağını bilin: Bir haber başlığındaki tüm sözcüklerin büyük harfle yazılmadığını fark ettiniz mi? Genel bir kural olarak, başlığın ilk kelimesini büyük harfle yazın. Özel isimleri de büyük harfle yazmalısınız.
Google Haberler ana sayfasında, hem başlık hem de ilk kelime/özel isim büyük harf kullanımı standartları kullanılır.
Başlık durumu kullanıyorsanız, makaleleri büyük harfle yazmayın. Bu nedenle, örneğin, “Yargıç Kesha'nın Dr. Luke'dan Kurtulmak İçin Son Çabasını Reddediyor” doğrudur, ancak “to” da büyük harfle yazılmış olsaydı, bu yanlış olurdu.
3. Her zaman unutlmayan içerik değil, haberlerle ilgili makaleler yazın.
Google Haberler'e site eklerken, Google gibi büyük bir arama motorunun yalnızca Web Yöneticileri Aracı Yönergelerine uyan siteleri içerebileceğini unutmayın .Konunuz veya hikayeniz hakkında zamanında bir şey yoksa, bu haber değildir. Bu kadar basit. Gazetecilikte “ zamanlama her şeydir ”. Zamanında içerik onu zirveye çıkarır, diğerleri arama geçmişinin sayfalarında kaybolur.
Sitenizin kabul görmesi için sürekli olarak haberlerle ilgili makaleler yazmalısınız. Her zaman unutulmayan içerik Google Haberler ile çalışmaz.
Bunun yanı sıra, büyük arama motoru Google'ın da kabul ettikleri belirli içerik türleri vardır. In Google'ın kelime :
“Genellikle nasıl yapılır makalelerini, tavsiye sütunlarını, iş ilanlarını veya hava durumu tahminleri ve hisse senedi verileri gibi kesinlikle bilgilendirici içerikleri dahil etmiyoruz.”
Blog dünyasında, her zaman yeşil kalan içerik oluşturmak, sürdürülebilir organik trafik için garantinizdir. Ve Google, bu tür içeriği organik sonuçlarında ödüllendirir.
Ancak bu tür içerik haber değildir, bu nedenle Google gibi bir arama motoru bunu ortaklaştırmaz.
Google Haberler ana sayfasına baktığınızda, hikayelerin zamanında olduğunu fark edeceksiniz - çoğunlukla olaylar ortaya çıktıkça:
4. Her gün en az 2 haber yazısı yazın.
Sitenizi yöneten tek kişi siz misiniz? Google Haberler'e eklenmek istiyorsanız, bir değişiklik yapmanız gerekebilir.Google Haberler'de dağıtılan haber medya sitelerinin çoğu çok yazarlı. Yani site için birden fazla kişi yazıyor.
CNN, BBC, Bloomberg, New York Times, Huffington Post ve benzerlerini düşünün.
Bu siteler, raporlamalarında şeffaf ve doğru olan bir dizi üretken yazar tarafından günün her dakikası güncellenir, bu yüzden arama motorlarında bu kadar popülerdirler.
Yeni hikayeler için kaynak bulabilecek, onlar hakkında yazabilecek ve saatler içinde gönderebilecek daha fazla yazara ihtiyacınız var.
İyi yazarlar yetiştirmeniz gerektiğini görebilirsiniz. Serbest yazarları işe alarak başlayabilir , ardından onları Google Haberler'in ve diğer medya platformlarının ve arama motorlarının her haber için gerektirdiği gazetecilik yaklaşımı konusunda eğitebilirsiniz.
Ayrıca yazarlarınıza, özellikle sizin için ilk kez yazıyorlarsa, marka yönergelerinizi nasıl izleyeceklerini öğretmeye çalışmalısınız. Bir haberde bulunması gereken unsurları – başlık, uygun ses, kaynak gereksinimi ve alıntı kuralları – bilmelerini sağlayın .
İdeal olarak, sitenizde ekibinizdeki her bir yazarı tanıttığınız bir yazar sayfası oluşturun.
Google, sitenizdeki hikayeleri bildiren yazarların bir listesini isteyecektir. Aslında, başvurduğunuzda her yazar için iletişim bilgilerini göndermeniz istenecektir.
5. Blogunuzla otorite kurun.
Google, haber olarak değerlendirdiği içerik konusunda anlaşılır bir şekilde katıdır. Her makale haberle ilgili değildir.Çoğu zaman, mesele hikayeyle ilgili değil, yazarın anlattığı bağlam veya açıyla ilgilidir, bu yüzden sıradan medya bu kadar popüler olabilir.
Google, zamanında ve güncel haberler konusunda tutkulu olduğundan, Google'a yönergelerine uyduğunuzu kanıtlamanın bir yoluna ihtiyacınız var.
Blogunuzla otorite kurmanız gerekiyor . Web'deki bir otorite , kaç tane kullanıcı dostu sitenin ve web sayfasının sizinkine bağlantı verdiğine bağlıdır. Web yöneticileri aracı, nerede olduğunuzu kontrol etmenize yardımcı olabilir.
Diyelim ki 3 aylık blogunuz, ortaya çıktıkça zamanında ve güncel hikayeler rapor ediyor.
Başka bir site (örneğin, Mashable) blogunuzdan ve yerleşik arama geçmişinizden daha fazla yetkiye sahiptir.
Şimdi bu soruyu cevaplayın:
Mashable'ı duydum mu?Blogunuz Mashable ile aynı trend haberini bildirdiyse ve her iki haber de haber yazma standardını takip ettiyse, Google'ın hikayelerden hangisini önce tarayacağını, dizine ekleyeceğini ve yüksek bir pagerank sunacağını düşünüyorsunuz?
%100 haklısın.
Nedeni açık: Mashable , arama motorlarında 3 aylık blogunuzdan daha fazla yetkiye sahip.
Mashable, yeterli sayıda yazar için bütçesi olduğu için daha zamanında içerik yayınlar. Küçük bir işletmeyseniz, bunu yenemezsiniz.
Blogunuzla otorite oluşturmak basit bir şey değildir. Ve kesinlikle bir gecede olmayacak.
Sitenizden çıkmanız gerekiyor. Her yerde olmalısın .
Yazar Rütbenizi oluştururken, diğer güvenilir sitelere katkıda bulunarak, hikayenizi her zaman doğal bir şekilde referans alın. İdeal olarak, sitenize geri bağlantı vermek için markalı anahtar kelimenizi veya hikaye başlığınızı bağlantı metni olarak kullanın.
Ne kadar çok yetkili siteye katkıda bulunursanız ve bağlantı alırsanız, blogunuz o kadar fazla otorite kazanır ve arama sonuçlarında ve arama geçmişinde o kadar çok görünürsünüz. Blogunuz yavaş yavaş ivme kazanacak. Sabırlı ol!
Sosyal medya da eşit derecede önemlidir, bu yüzden sevgiyi yayın. Facebook, LinkedIn, Instagram ve Twitter gibi sosyal medya platformlarında aktif olun.
Başka bir yazarın yazı stilini kopyalamaya veya taklit etmeye çalışmayın. Kendi sesinizi bulun . Bağlı kal. Kalabalığın arasından sıyrılmanın ve haberlerle ilgili makalelerinizi Google Haberler'e eklemenin tek yolu budur.
İçeriğiniz benzersiz ve ilgi çekici olduğunda, daha fazla kişi başlığınıza tıklar, sitenizi ziyaret eder ve harekete geçer.
Ancak, haberiniz herkesinki gibi olduğunda, bir etki yaratmıyorsunuz. Seyirciye göre, onlar için hiçbir şey yok. Sonuç olarak, ayrılacaklar.
Sonuç
Artık web sitenizin ve haber makalelerinin Google Haberler'e eklenmesi olasılığını gördüğünüze göre, harekete geçme ve başvurma zamanı.Bunu yapmak için çok acele etmeyin. İlk olarak, blogunuzda bir Google Haberler botunun veya örümceğinin yeni hikayelerinizi yayınlandıkları anda taramak için izleyebileceği bir yol oluşturmanız gerekir.
Google, bunu kolaylaştırmak için bir Google Haberler Site Haritası eklemenizi önerir. Blogunuz WordPress CMS'de barındırılıyorsa, Google Haberler site haritası eklentilerini WordPress deposunda bulabilirsiniz.
Eklentilerden birini yükledikten sonra buradan Google Haberler'e başvurabilirsiniz . Bu, Google Konsol hesabınızla bağlantı kuracak ve böylece birkaç sitenizi Google Haberler'e eklemenizi kolaylaştıracaktır. Dizine ekleme durumunuzu kontrol etmek için web yöneticisi aracını kullandığınızdan emin olun.
Siteniz Google Haberler gereksinimlerini karşılıyor mu? Cevabınız evet ise, gerçek zamanlı trafik için neden Google Haberler'den yararlanmıyorsunuz?