Sevgililer Günü'nde mi.com'da olsaydınız, "Mutlu Kalpler Günü" mesajının eşlik ettiği, pastel bakımından zengin bir illüstrasyon sayfası ile karşılanırdınız. Tekil kalp günü mü? Övgüye değer bir gösterişli kırmızının olmamasına rağmen, bu Sevgililer Günü selamı, Xiaomi portföyünün çoğunda tekrarlanan bir vibe olan Google Translate'i kokluyor.
Xiaomi'nin İngilizce mesajlarını henüz tam olarak mükemmelleştirmediğini anlamak için içeriden bilgiye ihtiyacınız yok. Ama yine de, 'Mutlu Kalpler Günü' gibi mesajlara 'yüzde 50 indirim' gibi kelimeler eşlik ettiğinde mükemmelliği gerçekten kim önemsiyor?
İle Onur ve Huawei müteahhitlik dışarıdan (ve hatta iç) Çin Huawei beri ABD varlık listesine alınmıştı, Xiaomi en fırsatını bulan ve bunun büyüme istikrarlı olmuştur. Xiaomi, geçtiğimiz yıl dünya çapındaki en değerli teknoloji markaları listesinde 19. sırayı alarak Dell'in arkasında bir sıra yer aldı. Ayrıca en değerli küresel markalar listesinde KFC'nin önünde 81. sırada yer aldı.
Albay'ı alt etmek iyi ancak Xiaomi'nin bazı ciddi ürünleri değiştirmesi, Q4 2019 ve 2020 arasında diğer ilk beş küresel akıllı telefon üreticisine göre yıldan yıla daha fazla büyüme kaydetti. Mayıs 2020'de İspanya'da bir numaralı nokta, yerleşik lider Samsung'u geride bıraktı ve 2020'nin 3. çeyreğinde pazarın yüzde 23'ü ile Rusya'da ikinci sırada yer aldı .
Ev sahasında duruşu ise, 2020 yılının 3. çeyreğinde Çin'de bir önceki yıla göre pozitif büyüme elde eden tek büyük akıllı telefon üreticisi oldu .
Xiaomi Batı Avrupa genel müdürü Ou Wen, muhtemelen anlaşılır bir şekilde seviniyor. “Xiaomi'nin 10 yıldan biraz daha uzun bir süre içinde ne kadar ilerlediğine inanmak zor. Şu anda dünya çapında ve Avrupa'da üçüncü en büyük akıllı telefon üreticisiyiz, "diyor. Wen, Xiaomi'nin başarısını temel değerlerine bağlıyor:" harika ürünler, dürüst fiyatlar ve tabii ki Mi Hayranlarımız. " Geleneksel büyümeden ziyade Xiaomi hikayesi.
Xiaomi'nin yüzlerce turtasında parmakları var. Kasım 2020 Siber Hafta Sonu sırasında, Birleşik Krallık'taki 'fitness takipçisi' arama sonuçlarının yaklaşık yüzde 10'u Xiaomi ile ilgiliydi. Xiaomi ayrıca , muhtemelen çok ünlü, uygun fiyatlı Mi Band serisine bağlı olarak, 2020'nin 3. çeyreğinde Çin'deki giyilebilir ürünler pazarının yüzde 22'sini oluşturdu .
Xiaomi'nin ürün kategorileri, giyilebilir cihazların ve akıllı telefonların ötesine geçiyor. İngiltere'de mi.com , su ısıtıcısından hoparlörlere, ampullerden traş makinelerine, elektrikli diş fırçalarından kalemlere, sırt çantalarına , kıpır kıpır küplere kadar her şeyi satıyor ve ... devam edebiliriz. Diğer teknoloji markalarının aksine, tüm Mi markalı ürünleri akıllı değildir (Mi Kalemler kelimenin tam anlamıyla tükenmez kalemlerdir) ve çevrimiçi mağazada bulunan tüm ürünler Xiaomi tarafından üretilmemiştir.
CounterPoint'ten Neil Shah'ın vurguladığı gibi , “Xiaomi'nin farklı bir iş modeli ve Apple, Huawei, OPPO veya Samsung gibi oyunculara yönelik Ar-Ge yaklaşımı var. Amacı, düşük maliyetli liderleri pazara sunmaktır. Tam olarak kayıp lideri olmayan model, müşterileri kazanmak için donanım karlarından fedakarlık ediyor, onları Mi ekosistemine tanıtarak (ve onları kilitleyerek) daha fazla Mi markalı ürün ve hizmet satıyor. "
Bu nedenle Xiaomi'nin daha uygun fiyatlı cihazları , 2020'nin en değerli akıllı telefonlarından biri olan alt markalı POCO X3 NFC'de ve İngiltere'deki en uygun fiyatlı 5G telefonu Mi 10T Lite'da bulunan yeni bir uygulama yüklediğinizde reklam veriyor.
Bir uygulamayı yüklerken ekrandaki bir reklam, 1.000 sterlinlik bir amiral gemisinden inen seçici kullanıcı için korkunç bir kullanıcı deneyimidir. Ancak, tam olarak ihtiyaç duydukları şeyi veren 229 sterlinlik 5G'lik bir telefonla en düşük maliyetli hayatı yaşayan biri için bu, ödenmesi gereken küçük bir bedel olabilir.
Nihai melek yatırımcı olarak Xiaomi'nin bir resmini çizen Shah, kullanıcıları Xiaomi'nin Mi ekosistemine kilitlemek için daha geniş işine ışık tutmaya devam ediyor. İnşa etmek için kendi finanse ettiği başlangıç şirketlerinden oluşan bir ağ oluşturmak için muazzam bir iş çıkardı. Düşük marjlarda Mi ürünleri. "
Bu, Xiaomi'nin iş yeniliğinin geleneksel Ar-Ge'de değil, kendi işini besleyen ısmarlama girişimlere yatırım yoluyla bulunduğu anlamına geliyor.
Bu alışılmadık büyüme stratejisi, gerçek bir inovasyon kuraklığına ve dolayısıyla manşetlere kapılmaya neden olabilir, ancak bu Xiaomi için bir sorun olmadı.
İOS benzerim Xiaomi akıllı telefon arayüzü Kontrol Merkezi veya Şelale Display özelliği yeni duyurulan konsept cihazın bahsediyoruz olsun Sony gibi daha geleneksel markalarla, daha fazla yüzsüz bir terim için Huawei tarafından ortaya Mate 30 Pro Xiaomi rekabeti kopyalamaktan korkmuyor.
Xiaomi ayrıca, bitmiş makale hiçbir zaman gün ışığını görmese bile, renderlar ve gerçek dünya maketleriyle tamamlanmış vapourware duyuruları yapmaktan mutluluk duyar. Ocak ayında Xiaomi, aynı anda birden fazla cihazı şarj edebilen ve "yolda bir şey olsa bile" kullanılırken bir akıllı telefonu odanın her yerinden kablosuz olarak şarj edebilen bir "uzaktan şarj teknolojisi" olan Mi Air Charge'ı tanıttı . Yetersiz ayrıntıların yanı sıra, ürünün mikro sitesinde yayınlanma tarihi sunulmaz ve teknolojinin bunu tüketicilere sunup sunmayacağı bilinmemektedir.
CCS Insight'tan Ben Wood şunları söylüyor: “Xiaomi bazen diğer cihazlarda görülen fikirleri yansıtmakla suçlansa da, akıllı telefon pazarında çok az yeni fikir olduğunu söyleyen güçlü bir argüman var. Apple, başkalarının daha önce öncülük ettiği teknoloji ve yazılım konseptlerini geliştirmekle ünlüdür. Özellikle akıllı telefonlar gibi neredeyse homojen bir kategoriniz olduğunda, tüketici elektroniğinin doğası budur. "
Xiaomi'nin akıllı telefonlarını yıllarca test ettikten sonra bu noktaya (sebep dahilinde) katılabilir ve Xiaomi cihazları hakkında birkaç iddiada bulunabiliriz. Değerlerinden her zaman etkilenmişlerdir; kullanıcı deneyimi kıkırdamaları, test ettiğimiz her Xiaomi cihazında olağandı; Bununla birlikte, her yineleme, bir öncekinin deneyimine göre gelişmiştir.
Şimdi 2021, Xiaomi, kullanıcı deneyimi açısından önemli ölçüde daha pahalı rakip cihazlarla neredeyse aynı seviyede. Bu nokta, en çok, piyasaya sürüldüğünde 749 € 'ya perakende satış yapacak olan yeni amiral gemisi Mi 11 tarafından yapıldı. İçinde Xiaomi, ilk Qualcomm Snapdragon 888 cihazını Avrupa pazarlarına sunarak ABD yonga seti üreticisi ile stratejik ortaklığını pekiştirdi.
Xiaomi ayrıca, Samsung'un 1.199 £ Galaxy S21 Ultra'da bulunan aynı özellikli ana kamera sensörüne sahip 108MP akıllı telefon olan Mi Note 10'u piyasaya süren ilk kişi oldu .
Bu nedenle, Vapourware bir yana, Xiaomi hala Apple, Huawei ve Samsung gibilerinden önemli ölçüde daha az şarj ederken en son teknolojinin gelişmelerini sunmayı başarıyor.
Xiaomi'nin çevrimiçi pazarı, telefonları öne ve merkeze koyabilir, ancak diğer tekliflerinde uyumayın. Mi Smart Bantları, basit stilleri, tam özellik setlerini ve Fitbit-dayak fiyatlarını birleştiren, bilenler tarafından yenilecek spor bantları olarak kabul edilir.
Bir oyun monitörüne mi ihtiyacınız var? Xiaomi'nin 34 inçinden (529 £) çok daha kötüsünü yapabilirsiniz . 144 Hz yenileme hızı ve minimalist bir tasarımla mükemmel görüntü kalitesi ekibi - oyun teknolojisi için bir yenilik. Xiaomi M365 Pro (£ 599) şu anda Kablolu favori olduğunu elektrikli scooter , büyük pil, etkileyici aralığı ve konforlu bir sürüş kombinasyonu sayesinde.
Aslında bu minimalizm, Xiaomi'nin akıllı telefon dışı portföyünün çoğunda bizi en çok etkileyen ortak konu olabilir. En iyi Mi ürünlerinin bazılarında neredeyse Muji benzeri, markasız bir kalite var ve bu, güvenilir bir şekilde rekabetçi fiyatlarla eşleştirildiğinde, etiket yorgunluğu çeken herkes için cazip hale geliyor.
Açıkça Xiaomi'nin doğru yaptığı pek çok şey var. Bununla birlikte, dünya hakimiyetine giden yol, hiçbir işletme için garanti edilmez, özellikle de Çinliler için. Xiaomi'nin ABD'nin kara listeye aldığı ve şirkete yerel ABD yatırımını engellediği gerçeği göz önüne alındığında, ABD-Çin gerilimleri gelecekte önemli bir rol oynuyor. Bu, Huawei'ye yapılan felç edici darbe değil (Huawei varlık listesi, askeri kara listeden daha sert yaptırımlarla sonuçlanıyor), ancak yine de markaya olan güveni zedeleyebilir.
Bununla birlikte, Xiaomi bu fırtınayı atlatabilir ve ürün kalitesini ve karlılığını artırmaya devam edebilir ve aynı zamanda görünüşte farklı ürün ekosistemini bir araya getirebilirse, 10 yaşındaki şirketin küresel pazarda en üst sırada yer alma şansı var.
Oh, ve hala nasıl telaffuz edeceğinizi hala bulamadıysanız, bizimle birlikte söyleyin: Shiao-mee .
Son düzenleme: