Öyle bir arama motoru hayal edin ki, her arama yaptığınızda doğaya bir ağaç diksin ve dünyamızı yeşillendirip, börtü böceğe yuva, bize de oksijen olsun. Ecosia, 2009 yılından beri var olup, kullanıcıları ile bilgiyi buluştururken dünyayı da özlediği yeşillikle buluşturmak için çabalayan merkezi Berlin olan tatlı ve bir o kadar da sempatik bir arama motorudur.
Google arama motoru sektörünün aslan payını elinde bulunduruyor ancak bireylere aradıklarını farklı yöntemler kullanarak ulaştırmak isteyen birçok arama motoru mevcut. Ecosia, birçok arama motoru arasında yeşili seven, doğayı koruyan ve ona sahip çıkan bir arama motoru olarak öne çıkıyor. 2009 yılından itibaren geliştirilen arama motorunun görevi son derece basit. Ecosia, yapılan her arama için doğaya bir ağaç dikiyor.
Ecosia da tıpkı Google gibi elde ettiği kazancı arama motorunda yer verilen reklamlar aracılığıyla kazanıyor. Ama Google den farklı olarak Ecosia, şirket kasasını yeşillendirmek yerine doğayı yeşillendirmeyi amaçlıyor. Arama motoru yoluyla elde edilen kazancın %80’i Afrika ve çeşitli topraklarda fidan bağışı programlarına destek sağlanıyor. Geriye kalan %20’ lik kısımla ise Ecosia arama motorunun giderlerini karşılamak için kullanılıyor.
Ecosia’nın işlevsel tarayıcı eklentilerine de sahip bir arama motoru. Bu eklentiler sayesinde Ecosia kullandığınız müddetçe ne kadar bağışta bulunduğunuzu ve sizler tarafından yapılan aramalarda doğaya ne kadar fidan armağan ettiğiniz hakkında size bilgi veriyor. Şu anlık bu dünya tatlısı arama motorunun sadece dört buçuk milyon kullanıcısı var. Şimdiye dek otuz beş milyon fidan dikmeyi başaran bu doğa canlısı ekibin en büyük hedefi şimdilik bir milyar fidanı doğaya kavuşturmak. Önemli bir hususta arama yapan kullanıcıların kişisel gizliliğine özen gösterip, kişisel verilerinizi reklam veren taraflarla paylaşmayacaklarının sözünü veriyor sizlere.
Peki Hiç Sorunu Yok Mu?
Ne kadar hayırsever, doğa canlısı bir arama motoru olsa da kişisel verilerimiz söz konusu olduğunda tedirginlik duymakta haklısınız. Arama motorunun arka planındaki işleyişin nasıl olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Sonuç itibariyle nereden bilebiliriz ki bizim aradıklarımız ile ağaç dikildiğini değil mi ama? Bu gibi şüphelerin giderilmesini sağlamak amacıyla Ecosia yaptığı bağışların ödeme makbuzlarını düzenli olarak kamuoyuna sürerek bu şüphelerin, soru işaretlerinin giderilmesinde büyük bir adım atarak güvenoyunu toplamıştır.
Ufak bir araştırma sonucunda Ecosia’nın arama konusunda Google’nin bayağı gerisinde kaldığını gördüm. Bu sonuçla karşılaşacağımı zaten biliyordum ama insan inanmak istemiyor. Şirket kasalarının kazandırmak yerine dünyaya güzel bir kıyak geçmek isteyecek olursanız eğer, artık nereyi yeşillendireceğiniz hususunda söz sahibi olacak kadar konuya hakimsiniz. Gelin sizde doğaya bir fidan armağan edin.
Google arama motoru sektörünün aslan payını elinde bulunduruyor ancak bireylere aradıklarını farklı yöntemler kullanarak ulaştırmak isteyen birçok arama motoru mevcut. Ecosia, birçok arama motoru arasında yeşili seven, doğayı koruyan ve ona sahip çıkan bir arama motoru olarak öne çıkıyor. 2009 yılından itibaren geliştirilen arama motorunun görevi son derece basit. Ecosia, yapılan her arama için doğaya bir ağaç dikiyor.
Ecosia da tıpkı Google gibi elde ettiği kazancı arama motorunda yer verilen reklamlar aracılığıyla kazanıyor. Ama Google den farklı olarak Ecosia, şirket kasasını yeşillendirmek yerine doğayı yeşillendirmeyi amaçlıyor. Arama motoru yoluyla elde edilen kazancın %80’i Afrika ve çeşitli topraklarda fidan bağışı programlarına destek sağlanıyor. Geriye kalan %20’ lik kısımla ise Ecosia arama motorunun giderlerini karşılamak için kullanılıyor.
Ecosia’nın işlevsel tarayıcı eklentilerine de sahip bir arama motoru. Bu eklentiler sayesinde Ecosia kullandığınız müddetçe ne kadar bağışta bulunduğunuzu ve sizler tarafından yapılan aramalarda doğaya ne kadar fidan armağan ettiğiniz hakkında size bilgi veriyor. Şu anlık bu dünya tatlısı arama motorunun sadece dört buçuk milyon kullanıcısı var. Şimdiye dek otuz beş milyon fidan dikmeyi başaran bu doğa canlısı ekibin en büyük hedefi şimdilik bir milyar fidanı doğaya kavuşturmak. Önemli bir hususta arama yapan kullanıcıların kişisel gizliliğine özen gösterip, kişisel verilerinizi reklam veren taraflarla paylaşmayacaklarının sözünü veriyor sizlere.
Ne kadar hayırsever, doğa canlısı bir arama motoru olsa da kişisel verilerimiz söz konusu olduğunda tedirginlik duymakta haklısınız. Arama motorunun arka planındaki işleyişin nasıl olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Sonuç itibariyle nereden bilebiliriz ki bizim aradıklarımız ile ağaç dikildiğini değil mi ama? Bu gibi şüphelerin giderilmesini sağlamak amacıyla Ecosia yaptığı bağışların ödeme makbuzlarını düzenli olarak kamuoyuna sürerek bu şüphelerin, soru işaretlerinin giderilmesinde büyük bir adım atarak güvenoyunu toplamıştır.
Ufak bir araştırma sonucunda Ecosia’nın arama konusunda Google’nin bayağı gerisinde kaldığını gördüm. Bu sonuçla karşılaşacağımı zaten biliyordum ama insan inanmak istemiyor. Şirket kasalarının kazandırmak yerine dünyaya güzel bir kıyak geçmek isteyecek olursanız eğer, artık nereyi yeşillendireceğiniz hususunda söz sahibi olacak kadar konuya hakimsiniz. Gelin sizde doğaya bir fidan armağan edin.