Yerel Aramalar Daha Çok Müşteri Kazanmanızı Sağlıyor

codeh4wk

Meraklı
Katılım
30 Nis 2021
Mesajlar
15
Tepki
1

Mahalli Aramalar Daha Oldukça Alan kişi Kazanmanızı Sağlıyor​

yerel aramalar


Ilk olarak mevzuya giriş yapmadan ilkin geleneksel işletmelerin ne işe yaradığını açıklamak istiyoruz. Hem online olarak hizmet verip hemde fizyolojik bir ofiste hizmet veren işletmeleri geleneksel işletmeler olarak tanımlıyoruz. Google’dan elde ettiğimiz bilgilere bakılırsa geleneksel işletmeler; aplikasyon. Google haritalar, gps ve toplumsal medya vesilesiyle öteki işletmelerden neredeyse 3 kat daha çok görünüm sağlıyorlar. Bu ise daha çok satış demek oluyor.

Mahalli Aramalar İşletmeler İçin Niçin Mühim?


Seneler süresince birçok işletme web sitesinin önemini kavrayamadı. Sonrasında ilerleyen yıllarda web sitesinin bir yatırım olacağının ve mühim bulunduğunu farkına varıldı. Sadece artık internet sayfaları tek başına kafi değil.

Internet sayfaları işletmeler için önemini korumaya devam ederken, müşterilerin alışkanlıkları bilhassa son yıllarda büyük bir değişiklik göstermektedir. Bu değişimde oyuna yeni kuralların eklenmesine niçin olmaktadır. Bu yüzden artık internet sayfaları işletmelerin müşterilerle ilk bağlantı kurduğu vasıta değil. İlk etkileşimi elde eden vasıta kısaca birincil aracımız artık arama motorlarında meydana getirilen aramalardır. Ek olarak bunun yanına birde dijital harita olarak adlandırdığımız Google Maps şeklinde araçlar ve listelerde eklenmiş bulunmaktadır.

Tüm bu bilgilere nereden ulaştığımızı sormuş olacaktır olursanız şu cevabı vermek isteriz: İstatistikler. Birçok firmanın yapmış olduğu araştırmalar ve arama motorlarına ilişkin istatistikler bu sonuçlara rahatça ulaşmamızı sağlıyor. Geleneksel işletmeler bir tek online olarak hizmet verene işletmelere bakılırsa yarattıkları trafik averaj %3 daha çok. Oluşturulan yüksek trafiğin temel deposu ise işletmenin kendine ilişkin profilleriyle lokal listelemelerde içeriyor olmasıdır. Bunun yanı sıra öteki kaynaklar ise güncel aplikasyonlar ve yol tarifleridir.

Bir örnek ile bunu daha anlaşılır bir hale getirelim. Uzun bir seyahat icra eden bir şahıs, dinlenmek için cafe ya da restaurant ararken Google’dan en yakın olanı arar. Arama sonucundan sonrasında yol tarifi varken bu şahıs mekanın web sayfasına bakmaz. Değişimin deposu işte bu kadar açık ve net. Bahsettiğimiz bu değişiklik aramalarda kısıtlı olarak kalmıyor. İşletmelerin satış oranlarını da bir fazlaca etkiliyor. Değinmek istediğimiz bir başka araştırma sonucu ise şu şekilde: Mahalli aramalarda kullananların %75i işletmeyi ziyaret etmektedir. Ziyaret eden bu kullanıcı kitlesinin ortalama %30’u ise satışa dönüşmektedir. Tüm bu rakamlar ise Google istatistiklerinde yer verilmiştir. Değişiklik bu kadar açıkken arama neticelerini satışa dönüştürmek ve satış oranlarını çoğaltmak oldukça kolay.
 
Üst Alt